Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

CASE: Jimille Audi!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • CASE: Jimille Audi!

    Nyt on tultu siihen pisteeseen, että autokuume, ja eritoten AUDI-kuume, on päässyt kiipeämään jo normaalilämmön yläpuolelle. Kuumetta kiihdytti vielä nykyistä kulkuneuvoa, Ford Pumaa, koskeva tiedustelusoitto tänään.
    Tähän väliin mainittakoon vielä, että ennen kuin Puma lähtee pihasta, ei ole mahdollisuutta Audia ostaa. Eli ensin Puma pois, joko käteisellä tai sitten vaihdossa Audiin...


    Olen jo periaatteessa päättänyt, että Audi tulisi olemaan seuraava kulkine. Rahaa on rajallinen määrä, joten älytöntä valikoimaa en saa rahojeni kanssa. "vanhoihin" Audeihin en kovin innoissani kuitenkaan lähde, joten nyt pääasiassa etsintöjen kohteina on ollut A4 ja A3 mallit, tuossa järjestyksessä. Olen pyrkinyt karsimaan katseluideni kohteista yli 200tkm ajetut, ja V6-koneiset. Tosin joitan "isokoneisia" olen pällistellyt, mutta sen tarkemmin asiaan paneutuneena uskoisin että kulutus on kuitenkin sitä luokkaa että ei kiinnosta :) (Tähän kysymysmerkki)

    Sanottaisiinko nyt tähän väliin ehdottomaksi hintakatoksi 9000e, ja tuolloin Audissa pitäisi tosiaan olla jo "kaikki" kunnossa ja mm. talvi ja kesäkumit siinä kunnossa ettei ensi vuonnakaan tarvitsisi lain puitteissa uusia ostaa :)
    Nettiautossa on pari mukavaa vaihtoehtoa joista varmaan yhtä A3:a menen vielä tällä viikolla liikkeeseen katsomaan.

    Koneista ei oikeastaan ole mitkään poissuljettuja, eli siis tuolta pienimmästä päästäkin kävisi, mikäli muut asiat on kondiksessa. Eli 1.6 olisi ihan käypäinen taloudellinen vaihtoehto. Käyttöauto kun on hakusessa, joten juuri siksi nuo älyttömät bensasyöpöt ei kiinnosta. Turbollisia aika harvakseltaan näkee ihan näihin hintoihin, joten tälläKIN kertaa taitaa olla vaan pakko sanoa turbolle hyvästit.

    A3 tuntuisi "turvalliselta" vaihtoehdolta, sillä yksi sellainen jo kerkesi parisen vuotta olemaan. Tuohon sitten tulikin tutustuttua melkoisen perusteellisesti ja siitä lisää TÄSSÄ topicissa.
    A4 hieman runsaamman kokonsa puolesta, sekä tietysti mielessä olevien visioiden toteuttamiseen. :)

    Näiden esipuheiden siivittämä polkaistaan käyntiin *CASE: Jimille Audi* :) Otan vastaan siis vinkkejä, ehdotuksia, tarjouksia, linkkejä myynti-ilmoituksiin jne... Tiedän, että foorumillamme on auttavaisia, innostuvia ja ystävällisiä Audisteja, jotka tällaisiin juttuihin "sekaantuvat", jopa mielelläänkin(?)! Ja tämä case loppuu vasta kun minulla on Audi allani! ;D (koittakaa siis kestää)

    Btw on tässä jo ollutkin "ikävä" tälle foorumille, joten nyt vain se Audi alle, jotta pääsee aktiivisesti jälleen tänne kirjoittelemaankin (eikä vain lukemaan).
    Viimeksi muokannut JS1984; 15.4.2010, 15:19.

  • #2
    http://www.nettiauto.com/audi/a4/2816627

    Jos tuo pitää tuon huoltohistorian osalta paikkansa, niin tuosta soiva peli pitkäksi aikaa.
    Valitettavasti tosin turboton, mutta aina ei voi voittaa.

    henk koht suosin länsinaapurin tarjontaa, mutta omien mahdollisuuksien mukaan.

    Comment


      #3
      Alkuperäinen kirjoittaja Oko^^ Näytä viesti
      http://www.nettiauto.com/audi/a4/2816627

      Jos tuo pitää tuon huoltohistorian osalta paikkansa, niin tuosta soiva peli pitkäksi aikaa.
      Valitettavasti tosin turboton, mutta aina ei voi voittaa.

      henk koht suosin länsinaapurin tarjontaa, mutta omien mahdollisuuksien mukaan.
      Mulla on joku "facelift-fiksaatio" joten puoltoääni tuolle. :)

      Tässä voisi olla toinen hyvä ehdokas, Tampereelta myöskin.

      http://www.nettiauto.com/audi/a4/3038217

      Comment


        #4
        No tuosta nelikko klik jos ei diisseli pelota.

        Comment


        • #5
          Jotta kun Audi kuume iski, niin kannattaa samantien vaihtaa quattroon, niin ei harmita ensi talvena. Puhut kuitenkin, että pidempään pidät sitten autoa etkä heti vaihtamassa (mikä varmaan käy mielessä, jos jää quattro nyt matkasta...).

          Comment


            #6
            Seat Leon 4 20VT vois mennä tohon pudjettiin nippa nappa, on ehkä hieman muovisempi kuin A3 q, mutta kivempi sleepperi jos ei "halpuus" tai rinkuloiden puute haittaa :) , muutenhan ovat aikasta identtisiä autoja.

            Comment


            • #7
              Mjoh, olen joskus ennenkin todennut että se neliveto on ainut melkein ainut syy taipua rinkulakeulaan.

              Comment


                #8
                Tai siitä B5 1.8 TSq. Noilla hinnoilla voisi melkein tuoda mullekin samalla.

                Comment


                • #9
                  No voi perkele. Tuossa olisi juuri ne vanteet mitä haen... :D

                  Comment


                  • #10
                    Kovasti on tullut jo esille. Diesel ei nyt tunnu vaihtoehdolta, joten bensa pitäisi olla. Lisäksi nyt menee kovasti tuonne budjetin ylärajoille (ja ylikin!) nuo ehdokit, joten nämä ovat vasta niitä "b-vaihtoehtoja" minulle.

                    Tuontiauto ruotsista tai saksasta kiinnostaisi kovasti, mutta eipä ole henk. koht. mahdollisuutta (eikä taitoa) lähteä hakemaan. Eli täydellinen avaimet käteen -paketti pitäisi vähintäänkin saada. Sen lisäksi täytyy jäädä odottelemaan arvottuja veroja.
                    Quattro (ja varsinkin turbo-sellainen) olisi tietysti mukava, mutta saattaapi kuitenkin jäädä tästä kulkineesta uupumaan.

                    Tässä muutamia mitä olen katsellut tähän asti, kyselemättä niistä vielä mitään:
                    -Audi A3, suht paljon jo ajettu, mutta vaikuttaa siistiltä.

                    -Tässä toinen A3, joka on myös erittäin siistin oloinen, mutta ihmetyttää se että eikö -01 mallissa kuitenkin pitäisi jo olla nuo facelift valot? Eli yksiosainen etu-umpio ja takavaloissa se isompi valkoinen alue? Vai milloin tuo muutos tuli? Hinta on suolainen, mutta mikäli auto on siinä kunnossa kuin ilmoitus antaa kuvan, niin ihan pätevä vaihtoehto. Musta väri plussaa, kuin myös ilmastointi ja "värittömät" penkit (eikä sininen, punainen, keltainen tai vihreä!) ;) Onko tuossa ABT-versiossa 110hv? Normaalissa 1.6:ssa on se 100hv, jos en aivan väärin tiedä.

                    Tällaista tähän asti... :)
                    Viimeksi muokannut JS1984; 15.4.2010, 12:38.

                    Comment


                      #11
                      http://www.nettiauto.com/seat/leon/3038194 <- ei tuo olisi vaihtoehto? varmasti kiva vekotin

                      Comment


                      • #12
                        Miksei tuo A4:nen Tukholmasta. Hinta sveduissa n.6000eur ja verot Tullin Mahti sovelluksen mukaan 1950eur just tuolle pelille. Hakukulut 150-300eur. Ja hakeminen Tukholmasta todella helppoa. Eikä "paperisodassa" ole todellakaan tuontipelien osalta mitään ihmeellistä. Perussetti kauppakirja autosta ja loput kaksi paperia tulee tullista... Siitä vaan rohkeesti Tukholmaan ostoksille. Ja sveduista ostettaessa ei tarvii mitään siirtokilpiä jne. voit ajella suomeen ihan noilla ruotsalaisilla kilvillä...

                        Comment


                          #13
                          Jos farkku kelpaa niin http://www.nettiauto.com/audi/a4/3159420

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Monster
                            Miksei tuo A4:nen Tukholmasta. Hinta sveduissa n.6000eur ja verot Tullin Mahti sovelluksen mukaan 1950eur just tuolle pelille. Hakukulut 150-300eur. Ja hakeminen Tukholmasta todella helppoa. Eikä "paperisodassa" ole todellakaan tuontipelien osalta mitään ihmeellistä. Perussetti kauppakirja autosta ja loput kaksi paperia tulee tullista... Siitä vaan rohkeesti Tukholmaan ostoksille. Ja sveduista ostettaessa ei tarvii mitään siirtokilpiä jne. voit ajella suomeen ihan noilla ruotsalaisilla kilvillä...
                            Itse asiassa tuolla 9,7-kurssilla hinta on lähempänä 5000€.

                            Comment


                            • #15
                              Tuo Arton linkkaama nelkun saisi tuotettua Turkuun 5700€ hintaan. Verot päälle ~2000€, joten jäisi vielä ronskisti takataskuunkin tuohta.
                              RFCimports on ainakin yksi firma joka tuota tekee, muistelisin että heillä oli juurikin 700€ Turkuun toimitettuna, ohjehinta. Ei ole ilmaista, vrt. laivamatka maksaa 120€ sinne ja takaisin, ainut mitä menee on aikaa ja vaivaa hiukan omasta takaa.

                              Comment


                                #16
                                Näinhän se aina menee että jos annetaan joku budjetti niin nopeasti sitä ollaan ylittämässä. :)

                                Mutta noista kolkeista. Eka vaikuttaa kyllä siistiltä ja asialliselta. Ilmastointi siitä puuttuu minkä johdosta jättäisin tuon yksilön hankkimatta. Jälkimmäisen pitäisi tuohon hintaan olla kyllä facelift ja "tuunausaihiossa" ABT-varusteet ei tuo mitään lisäarvoa. Muistelen että kone on ihan vakio 100 (vai 102hv) mutta putken loppuosa on vaihdettu ABT-malliin noiden muutamien ulkoasumuutosten lisäksi.

                                Tässä olisi aito facelift joka on ollut myynnissä varmaan 8 - 9 kk. http://www.nettiauto.com/audi/a3/2716160 Muistan vaan tuon auton siltä ajalta kun itsellä oli A3 1.6 facelift-automaatti. Tökkiikö tuossa nuo takaovet?

                                1.6 bensa on tietty mitä on mutta 1.8 20V ei ole juuri puhdikkaampi ja 1.8T:ssä tulee sitten omat ongelmansa.

                                Comment


                                • #17
                                  Cidin linkittämä farkku on ihan käypäisen näköinen. Farmari ei siis ole pois suljettu vaihtoehto, mutta mieluummin silti vielä "henkilöllisempi" kulkine :)

                                  Tuossa auton tuomisessa on niin monta asiaa jotka tulisi ottaa huomioon, ettei minun "resurssit" siihen tällä hetkellä riitä. Myöskin se, että JOS ja kun auto ei olekaan ostamisen arvoinen, tulee tällöin ketuttava turha reissu. Olisi samalla tietysti hyvä käydä tsekkaan myös muita paikallisia autoja. Pitäisi tiedustella ensin sähköpostitse, ja sitten luottaa saavansa totuudenmukaisia vastauksia. Olisiko asiat kuitenkaan täysin sitten niin, kun paikan päälle menee katsomaan, vai halusiko myyjä minut vain paikan päälle katsomaan, ja uskoi etten välitä esim siitä ja siitä, mitä nyt ei "muistanutkaan" puhelimessa mainita.
                                  Tämän takia on helpompaa ja vaivattomampaa suomen kamaralta etsiä Audi. Tietysti myös mielellään mahdollisimman läheltä asuinpaikkakuntaa :)
                                  Siltikin kiinnostusta olisi juuri esimerkiksi tuohon kyseiseen turbo quattroon, sillä hintalaatusuhde suomen tarjontaan on todellakin eri planeetalta. Tuohon rahaan saa karkeasti valittua joko turbon tai quattron, ja enemmän kilometrejä, kun suomesta katsoo...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuo Arton linkkaama nelkun saisi tuotettua Turkuun 5700€ hintaan. Verot päälle ~2000€, joten jäisi vielä ronskisti takataskuunkin tuohta.
                                    Sanotaan nyt niin, että tuo mun 9000e budjetti on täysin maksimi. Joten jotta tuollaisen rahan saisin irroitettua, täytyisi sitten karsia jo jostain muusta, ja tässä tapauksessa melkeinpä sijoituksista :D Tuo takataskuvertaus ei siis ole täysin konkreettinen täsäs tapauksessa ;)

                                    Btw: Mahtaakohan tuo RFC-hinta olla nimen omaan avaimet käteen? Vaiko vain tuottaminen satamaan, josta sitten itse konttorille verotettavaksi jne.. Hieman suurehkoltahan tuollainen summa kuitenkin kuulostaa, kun matkakin on niin "lyhyt" :D


                                    Siitä siis lähdetään, että mieluummin halvempi kuin kalliimpi. Ja loppujen lopuksi "pakkovarusteita" ei ole, joten kaikesta voidaan tinkiä, kunhan muut osa-alueet ovat sitten kohdallaan. Ilmastointiakaan en ole omistanut ennen nykyistä Pumaa, enkä sitäkään talvella ole käyttänyt :) Ilmastointi olisi kuitenkin jälleenmyynninkin kannalta ihan mukava olla olemassa.

                                    4-ovisuus ei kolmosessa häiritse, mutta tuo tappavan tylsä hopea väri on sellainen, että sitä yritän vältellä ;) Edellisessä kolmosessani kun tuo alun perin oli, ja totesin tylsäksi :) Visuaalinen puoli täytyy siis olla kondiksessa myös, luonnollisesti ;)

                                    Juha-Matille sen verran, että nyt on Audi-kuume, joten en hevillä Seatiin taivu. Varsinkaan budjetin ylärajan hintaiseen.

                                    Comment


                                      #19
                                      Taisi tämän linkin mies tuoda myös autoja suomeen. En nyt tarkoita juuri kyseistä peliä. :) Vaikka varmaan se sullekkin kelpais.

                                      Jimi, kyllähän se sitten kääntyy A4:n puoleen kun pikkuveli tuli jo nähtyä ja rakennettua. ;)

                                      Comment


                                        #20
                                        Toisaalta kun noita rakennettuja nelkkuja on selvästi enemmän kuin kolkkeja niin ei tuollainen kolkki olisi huono vaihtoehto. Tässä taas muutama ehdokas jotka kyllä taitaa olla sieltä hintahaitarin yläpäästä taas kerran.

                                        http://www.nettiauto.com/audi/a3/3154535
                                        - facelift
                                        - kumiratti (luultavasti tuontiauto koska luulen että kaikissa suomi-autoissa olisi ollut nahkaruori)
                                        - musta

                                        http://www.nettiauto.com/audi/a3/3149216
                                        - facelift
                                        - ei sisäkuvia
                                        - metallivihreä
                                        - ESP

                                        http://www.nettiauto.com/audi/a3/3172608
                                        - facelift
                                        - tuunattu jo valmiiksi OEM-hengessä
                                        - dolphin grau, hyvä väri mun mielestä
                                        - ESP

                                        http://www.nettiauto.com/audi/a3/3175532
                                        - kolmiovinen
                                        - punainen mutta vain päältä
                                        - sporttipenkit ja keskikyynärnoja
                                        - 1.8 20V

                                        http://www.nettiauto.com/audi/a3/3168806
                                        - kolmiovinen tämäkin
                                        - punainen, ei niin hyvänäköinen sisusta kuin edellisessä
                                        - sporttipenkit
                                        - myyjänä liike (virhevastuu)
                                        - 1.8T ja ilmeisesti lastulla

                                        Onhan noita tarjolla niin paljon että en itse lähtisi kovin helposti hakemaan enää tuon hintaluokan kolkkia ulkomailta. Valitsee vaan sopivan kotimaasta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nelonen kiinnostaa juurikin sen takia, että tilaa olisi enemmän. Kolmonen taasen ei sen takia, että sellainen jo kerkesi olemaan.
                                          Tällä kertaa tuo "rakentelu" ei olisi kuin vain ehostamista, tyyliin vanteet, madallus, ehkä valot, sisustan päivitystä ja verhousta ja jotkin hifit. Sen suurempiin muutoksiin en ole ryhtymässä. Hyvin todennäköistä siis että visioissa olevat suunnitelmat jo jostakin autosta löytyisi. Sekä kolmosista että nelosista :) Tuo osalta siis aivan sama periaatteessa kumpaan päätyisin.
                                          Teron pistämät kolmoset olen jo aiemmin tsekannut, eikä oikein mikään säväyttänyt suuresti.
                                          Tämä olisi ihan siisti kans, mutta hintava myös.

                                          Tämäkin farkku kelpaisi :) Tosin ei mitään tietoa missä iskussa tuo teknisesti on... Mutta tyylikäs "S4" on :)
                                          Viimeksi muokannut JS1984; 15.4.2010, 15:51.

                                          Comment


                                            #22
                                            Taisi tämän linkin mies tuoda myös autoja suomeen. En nyt tarkoita juuri kyseistä peliä. :) Vaikka varmaan se sullekkin kelpais.
                                            Tuonpa hyvinkin. Teen melkeen mitä vaan, kunhan hinnasta päästään sopuun...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Lainaus:
                                              Taisi tämän linkin mies tuoda myös autoja suomeen. En nyt tarkoita juuri kyseistä peliä. :) Vaikka varmaan se sullekkin kelpais.
                                              Tuonpa hyvinkin. Teen melkeen mitä vaan, kunhan hinnasta päästään sopuun...
                                              Kukapa ei :) Itsekin voisin väittää tekeväni mitä vain, kunhan minulle jää kulujen jälkeen x määrä katetta omaan pussiini työstä ;)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Täältä suunnasta pisteet tuolle B5 MTM avantille. Plussia löytyy niin paljon etten ala edes luettelemaan niitä. En välttämättä toista 8L-koppaista kolmosta ostaisi koska sulla on ollut jo aiemmin vastaava. Jos A3:sen haluaa niin melkein sitten 8P, joka on jo aivan eri luokkaa kuin vanhempi mutta se tosin ylittää budjetinkin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Joo ei 8P:hen oo varaa nyt. Tuo MTM-avant tosin tuo jostain syystä pelkotilan itselleni, että se leviäisi hyvinkin pian käsiin jostain syystä. Eli jokin piilevä "vika" jossain :) En tiedä miksi tuollainen ennakkoasenne. Ehkä siksi että voisin kuvitella tuollaisen vekottimen noilla varusteilla maksavan huomattavasti enemmän, kuin nyt on pyynti. Nyt vain halutaan halvalla nopeasti eroon :) Jos kaikki olisi kunnossa, niin ei todellakaan hirvittävän kuuloinen hinta. Onko kukaan kysellyt tuosta, tai tietoinen? Tutun tutun auto tai jotakin? :)

                                                  Mutta kyllä toinen A3:kin menisi, vaikka sellainen on ollutkin jo. Tyylisuunta olisi tällä kertaa aivan toinen :) Musta väriltään olisi kyllä bueno ;) Viikon päästä sitten Tampereen nuorten miittikin, joten kyllä siellä kuume entisestään nousee! :)

                                                  Tänään soitti jo toinen nainen Pumasta, joten toivo nousee myymisen suhteen. Toivottavasti nyt molemmat tulisivat edes paikan päälle katsomaan viikonloppuna, sillä hintalaatusuhde tuossa on kohdallaan ja nätti peli.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mun mielestä noi 8L:t on suhteessa kalliita. Ei tartte paljon miettiä ostaako ~8ke 1.6 8L vai ~9ke 1.6 8P. Kyllä noita 8P koppasiakin alkaa varmaan piakkoin saamaan melko sopivaan rahaan. Esimerkiksi tämänkin pyynti oli hetki sitten ysillä alkava. http://www.nettiauto.com/audi/a3/3155836

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja JS1984 Näytä viesti
                                                      Sanotaan nyt niin, että tuo mun 9000e budjetti on täysin maksimi. Joten jotta tuollaisen rahan saisin irroitettua, täytyisi sitten karsia jo jostain muusta, ja tässä tapauksessa melkeinpä sijoituksista :D Tuo takataskuvertaus ei siis ole täysin konkreettinen täsäs tapauksessa ;)

                                                      Btw: Mahtaakohan tuo RFC-hinta olla nimen omaan avaimet käteen? Vaiko vain tuottaminen satamaan, josta sitten itse konttorille verotettavaksi jne.. Hieman suurehkoltahan tuollainen summa kuitenkin kuulostaa, kun matkakin on niin "lyhyt" :D


                                                      Siitä siis lähdetään, että mieluummin halvempi kuin kalliimpi. Ja loppujen lopuksi "pakkovarusteita" ei ole, joten kaikesta voidaan tinkiä, kunhan muut osa-alueet ovat sitten kohdallaan. Ilmastointiakaan en ole omistanut ennen nykyistä Pumaa, enkä sitäkään talvella ole käyttänyt :) Ilmastointi olisi kuitenkin jälleenmyynninkin kannalta ihan mukava olla olemassa.

                                                      4-ovisuus ei kolmosessa häiritse, mutta tuo tappavan tylsä hopea väri on sellainen, että sitä yritän vältellä ;) Edellisessä kolmosessani kun tuo alun perin oli, ja totesin tylsäksi :) Visuaalinen puoli täytyy siis olla kondiksessa myös, luonnollisesti ;)

                                                      Juha-Matille sen verran, että nyt on Audi-kuume, joten en hevillä Seatiin taivu. Varsinkaan budjetin ylärajan hintaiseen.
                                                      No halvin reissu on edelleen itse hakea. Tukholmassa kun tuo vielä majailee, niin ei ole paha reissu :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Eilen illalla kattelin tuota Ruotsin tarjontaa noiden osalta ja näyttää niitä siellä riittävän. Alkoi jo melkein epäilemään, onko sama auto moneen kertaan myynnissä.. =)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Noita harmaita on siellä kyllä tolkuton määrä. Yhden kuparioranssin olen bongannut 1½ vuoden katselun aikana, nelikkona. Etuvetarina parikin.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Osta multa toi kolmonen ;). Itse en kyllä helpolla vajaavetovaparia enää ota, sen verran hengetöntä ja tasapaksua kyytiä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X