Eiköhän Matti tuossa vaan hakenut sopivaa mittakaavaa tälle Suomen ekohörhöilylle. Kuten itsekin sanot, pitäisi kohdistaa resurssit sinne missä niistä olisi oikeasti hyötyä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kohta kaikki on kiellettyä.
Collapse
X
-
Niimpä. Saa vaan koko ympäristönsuojelu ja ekoilu paskan ilmapiirin ympärilleen. Kyseessähän on perimmiltään hyvä ajatus mutta kun sitä pakkosyötetään ja vielä väärään paikkaan niin minulla ainakin nousee karvat pystyyn enkä varmasti lajittele roskiani, ihan vaan puunhalaajien kiusaksi.
Tarkoitan siis näitä viherhomoja, jotka kaupungeissa tyhjentävät maastureiden renkaita ja keksivät näitä "sähköautot pysäköi ilmaiseksi" aivopieruja.
Comment
-
"sähköautot pysäköi ilmaiseksi" aivopieruja.
Comment
-
Päästötön sähköauto, joo eipähän noi paljoa tupruttele, millähän noi arkadianmäjenapinat saatais tajuamaan ettei ilmaista sähköä ole olemassa.
Comment
-
Itsellä ollu mielessä kanssa avautua paikallisen kauppakeskuksen johdolle jahka sattuvat sopivasti hollille että onko tuollaisessa merkinnässä mitään rotia.
Ideanahan voi olla myös hakea myönteistä julkisuutta, kalastellaan positiivisia mielikuvia, vähän väliä mitä (oikeasti)ajattevat kuluttajat on mieltä, ei ne muutenkaan osta sieltä megakauppakeskuksesta mitään.
"Ympäristötietoiset" kuluttajat hykertelee mielissään että heille on omat paikatkin varattu, ja mainostavat tutuille että siellä on niin fiksusti merkitty parkkiruudut, käykää tekin siellä.
Tää CO2-keskustelu on nyt vaan niin hottia tällä hetkellä, co2/km on arvo jonka tyhmempikin poliitikko ymmärtää, se, että laskettais ajosuorite x co2 = kokonaispäästö on jo aivan liian vaikeaa...
Ja lopputulemana jos kansa oikeasti vähentäis autoilua tai ostais todella vähän kuluttavia autoja olis hallitus enemmän kuin lirissä, milläs sitten perustellaan saasteverot?.
[pohtii V8-n ostoa keskikulutuksen korjaamiseksi ;) ]
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ramiv Näytä viestiTää CO2-keskustelu on nyt vaan niin hottia tällä hetkellä, co2/km on arvo jonka tyhmempikin poliitikko ymmärtää, se, että laskettais ajosuorite x co2 = kokonaispäästö on jo aivan liian vaikeaa...
Se on kyllä ihan hyvä idea, että laittaa vaikka mailia kauppakeskuksen johdolle, jossa toteaa, että johtuen huonosti tehdystä autovalinnasta joutuu siirtämään euronsa muualle.
Tää on niin tätä. 100% sähköautoista kohkataan ja missään en ole nähnyt yhtään kunnollista ratkaisua siihen, miten niiden lataaminen aiotaan järjestää kaupungeissa. Kaikki eivät asu omakotitalossa, jossa pistoke löytyy ulkoseinästä ja sähkö tulee omasta mittarista. Miksi vaikka kerrostalossa kaikkien pitäisi osallistua latauspistokkeiden asentamiseen (omine mittareineen), jos vaikka ei omista koko autoa? Tai jos omistaa bensakärryn... Sama juttu rivareissa...
Comment
-
Ihmettelen oikeasti yhtä asiaa, ehkä oon vaan insinööri enkä tajua, mutta silti...
Kasvithan pitkälti käyttää tuota CO2:sta elääkseen, ja tuottavat happea. Mites sitten jos joskus CO2 -päästöt laskee tarpeeksi, voiko sademetsät alkaa kuolla sen puutteeseen?
Miten nuo metsät voi tuottaa meille tarpeellisia kaasuja ilman että niille on "polttoainetta"?
Jos voi, niin tässähän on heti salaliittoteoria tarjolla: Puufirmat haluaa kaataa sademetsät, ja oikeuttaa sen sillä että niiden ylläpitämiseen ei CO2 enää riitä (ehkä meni (sade)metsään tämä...)
Comment
-
Eikös sitä yksinkertainen voisi luulla, että nimenomaan ne yli 150g/km tuottavat autot pitäisi saada mahdollisimman nopeasti parkkeerattua? Hybridillähän voi sitten puhdistaa parkkitalon ilmaa, kun kiertelee ympäriinsä etsimässä parkkipaikka.
Comment
-
Kasvithan pitkälti käyttää tuota CO2:sta elääkseen, ja tuottavat happea. Mites sitten jos joskus CO2 -päästöt laskee tarpeeksi, voiko sademetsät alkaa kuolla sen puutteeseen?
Sarkasmi sikseen. Kyllä minullakin nostaa karvoja pystyyn kaikki äärireaktiot, asian miltä laidalta tahansa. Vaikka joihinkin tällä palstalla vaikuttaviin verrattuna olenkin lähestulkoon viherpiipertäjä, niin minustakin suomalaisen autoilijan syyllistäminen ja ajoneuvovalintaan perustuva diskriminointi on jotain naurettavan ja raivostuttavan välimaastosta. No, kuten serkkupoika tuossa ylempänä jo totesi, kauppakeskuksen viherpesustahan tuossa on kyse, ihan vaan imagomainontaa asialla joka on nyt tapetilla - mikä ei tee siitä yhtään vähemmän tuomittavaa.
Ja lopputulemana jos kansa oikeasti vähentäis autoilua tai ostais todella vähän kuluttavia autoja olis hallitus enemmän kuin lirissä, milläs sitten perustellaan saasteverot?
Comment
-
-
Tuo sanktiottomuus koskee varmaan samalla lailla lapsiperhepaikkoja. Nimittäin vakikaupassa pojan kanssa on kiva saada auto paikkaan, jossa voi huoletta avata ovet auki asti eikä ole pelkoa, että naapuri kolhii minun kylkiä. Niitä paikkoja käyttää kyllä ainakin Länsikeskuksen Cittarissa melkein enemmän ei-lapselliset. Tai voihan niillä ne lapset kotona olla, mutta kyllähän nuo paikat on tarkoitettu siten, että lapsi on mukana kaupassa.
Mulla kun on aika vahvasti tummennetut takasivulasit, niin saan välillä paheksuvia katseita kun laitan auton niihin ruutuihin. Sitten leuka loksahtaa kun kaivankin pojan takapenkiltä kauppareissulle mukaan.
Noita Jukan bongaamia ekopaikkoja en ole huomanutkaan, pitänee joskus kokeilla. Muistaakseni biturbo menee tuohon alle 150 päästöihin. Kauppareissulla ainakin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Hannu Kulju Näytä viestiMuistaakseni biturbo menee tuohon alle 150 päästöihin. Kauppareissulla ainakin.
Comment
-
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mani Näytä viestiVois vetää joskus poikittain tommoseen et menee 2 ruutua: "mä tarviin 2 tämmöstä ku auton päästöt melkein 300"
Ei noista mitään sanktioita voi jakaa. Voihan vaikka V70 D5:n perään laittaa sellaiset 1.6 DRIVe-merkit, niin taas voi pysäköidä. Tuskin ne rekisterinumeron perusteella viitsii noita tietoja haeskella.
Comment
-
Tämän päivänen fingerpori taas kärjistää sen mikä monilta jää huomioimatta, kun sähkö(eko)autoista puhutaan.. :)
http://www.hs.fi/fingerpori/1135256282486
Comment
Comment