Ehkä mieluummin kuitenkin itkisin siellä Ferrarissa sitten :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mikä kori & moottori "rakettiin"?
Collapse
X
-
Kaivelin vähän lisää noita smart-videoita ja kyllähän tuo aika häiriintynyt laite on. :)
http://www.youtube.com/watch?v=jE4kqBT8dWo
http://www.youtube.com/watch?v=iAM3gswitxQ
http://www.youtube.com/watch?v=sLtMh20qIp8
http://www.youtube.com/watch?v=-gfnqx4Vzzc
Löydettiinkö Otolle nyt sopiva peli? :)
Comment
-
Alussa puhuttiin, että halutaa "raketti" joka lähtee kun sitä pyytää. Samassa yhteydessä kerrottiin, että vireistetty 1.8t riittää. Onkohan tuossa nyt joku pieni ristiriita? :)
Tehoa ja vääntöä saa 3.0tdi koneesta, kun halutaan ohituksiin potkua. Kyllä dieselit juuri noissa ohituksissa on aika päteviä optimoituna.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viestiAlussa puhuttiin, että halutaa "raketti" joka lähtee kun sitä pyytää. Samassa yhteydessä kerrottiin, että vireistetty 1.8t riittää. Onkohan tuossa nyt joku pieni ristiriita? :)
Tehoa ja vääntöä saa 3.0tdi koneesta, kun halutaan ohituksiin potkua. Kyllä dieselit juuri noissa ohituksissa on aika päteviä optimoituna.
En usko että mikään riittää noin loppupeleissä.
Tosin tuo smart hayabusalla on aika kireän oloinen. Eihän tuolla kehtaisi ajaa, saatika uskaltaisi, mutta oikeillä jäljillä :D
Comment
-
No jos A4 koriin on tyytyväinen ja pieni kulutus ei haittaa niin miksipä ei vireistäisi tuota tdi konetta ?
Suutinkärjet, ahdin, ahtojäähdytin sekä kytkinpäivitystä ja mahdollisesti pakoputkiston pienillä muutoksilla saa sen 350+ nm ja 200-> hp moottorista joka kuitenkin kuljettaa edelleen matka-ajossa alle 6l/100
Muutaman tonnin sijoituksella mikä tuohon vireistykseen kuluu ei kuiteskaan paljoa autoa vaihdatella.
Itse jos olisin rivakkaa käyttöpeliä hankkimassa niin siinä olisi ahdettu viitokone ja torsen neliveto. Nämä uudemmat VAG kikkareet varsinkin sähköisillä haldex apuvedoilla ja nelos- ja kutoskoneilla yms. tippuvat vaihtoehdoista heti kättelyssä.Viimeksi muokannut Hervast; 8.4.2010, 15:07.
Comment
-
kyllähän tällainen A4 kopan dieseli quattro on aika kaukana raketista vaikka olis vähän viritetty. 200hv ja reilu 1600kg painoa...eli joku 80-luvun GTI golff tai GSI laittaa turpaan kun tehoa on 115hv ja painoa 800kg? (En nyt muista tarkkaan noiden tehoja ja painoja, mutta suuruusluokkana kuitenkin). Ja jos sutia pitäisi niin sitten pitää olla jo quattrossa paljon voimaa :) Itse lähtisin katsomaan Mersumiesten superturbo osastoa tuohon "kiihdytys/suttaus-räppäilyyn". Painaahan ne mersutkin (1300-1400kg?) mutta kuitenkin tehot/väännöt on omilla lukemilla kun vertaa käytettyyn rahamäärään?
Comment
-
Tietysti halvemmaksi tulee, jos asennetta muuttaa, mutta ei aleta jeesustella :)
Aina löytyy tehopainosuhteeltaan parempia autoja kuin mikään Audi on.
Ohituskiihtyvyyttä tässä on kaivattu, ja siihen tarvitaan tehoa. Nähtävästi auto tulisi myös ihan päivittäiseen käyttöön, ja budjetti on hyvin rajallinen
Comment
-
Laitetaas omakin lusikka tähän soppaan.
Itselle tää nykyinen lastutettu 1.9tdi on tehokkain auto, mitä tähän mennessä on omistuksessa ollut. Ero entiseen 1.6 ranskalaiseen on toki kuin yöllä ja päivällä, ja aluksi olikin suu virneessä ajellessa. Mutta elämän karut tosiasiat iskee päin naamaa. Tehoon tottuu ihan liian nopeasti, eikä tilin valuuttakurssi paljoa toivoa anna.
Pointti on se, että eihän tällä todellakaan jalkoihin jää, ja ohituksetkin tapahtuu kyllä rivakasti jos niin haluaa. Toki sitä silti tulee kuola suupielistä valuen tuijotettua nettiautosta ässiä ja ärässiä, mutta loppupeleissä sitä on kuitekin ihan tyytyväinen omaan nokivarasaan :)
Comment
-
Jos tosissaan rakettia haluaa niin audin voi unohtaa ihan suoraan, jos rahaa ei ole älyttömästi käytössä.
Biturbo on kiva kone ja vetää kivasti, mutta massa ei oo ylivoimaa.
Jos nopeita lähtöjä haluaa niin mitsu tai subaru.
Muutama touhu tonni lisää koneeseen niin äkkiä 350hp. Biturbolla päästään lastulla tohon 300-310hp ja sen jälkeen ei riitäkkään enää neljäkään touhu tonnia.
Vääntöähän tossa biturbossa on, mutta se mikä voitetaan väännössä hävitään massassa ja nelivedossa.
Comment
-
No yllättäen tuo lupo ei ole ihan tehdastekoinen. ;) Ja siin on 430heppaa.
http://www.youtube.com/watch?v=WGO_TOVZFAY oha toi söpö
Comment
-
Mercedes-Benz 600 SEL (W140) ja moottoriin pari fööniä... :)
edit: tai tämmönen 500 SEC: http://media.motortopia.com/files/16...a_2007_177.jpgViimeksi muokannut J-M Koopikka; 16.4.2010, 09:41.
Comment
-
Pete, uskon että on vähä eri luokkaa kun toho 5l pannuun laittaa ne 2 hiustenkuivainta kylkeen :)
Comment
Comment