Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä kori & moottori "rakettiin"?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Ehkä mieluummin kuitenkin itkisin siellä Ferrarissa sitten :)

    Comment


      #32
      Tuollaisen smartin saisi joku peruuttaa mun parkkipaikalle.

      Comment


        #33
        Kaivelin vähän lisää noita smart-videoita ja kyllähän tuo aika häiriintynyt laite on. :)

        http://www.youtube.com/watch?v=jE4kqBT8dWo
        http://www.youtube.com/watch?v=iAM3gswitxQ
        http://www.youtube.com/watch?v=sLtMh20qIp8
        http://www.youtube.com/watch?v=-gfnqx4Vzzc

        Löydettiinkö Otolle nyt sopiva peli? :)

        Comment


        • #34
          Yllättävän vähänhän tuo ferrari jäi loppua kohti, ottaen huomioon, miten huonon lähön se sai.

          Comment


          • #35
            Tää onkin paljon hauskempi toteutus, voimaa on vähemmän, mutta auto säilyy sisätiloiltaan vakiona 2 paikkasena. ;)
            kliks

            edit: conversio tulossa myös roadsteriin
            Viimeksi muokannut Vänni; 8.4.2010, 08:53.

            Comment


              #36
              Alussa puhuttiin, että halutaa "raketti" joka lähtee kun sitä pyytää. Samassa yhteydessä kerrottiin, että vireistetty 1.8t riittää. Onkohan tuossa nyt joku pieni ristiriita? :)

              Tehoa ja vääntöä saa 3.0tdi koneesta, kun halutaan ohituksiin potkua. Kyllä dieselit juuri noissa ohituksissa on aika päteviä optimoituna.

              Comment


              • #37
                Kyllä dieselit juuri noissa ohituksissa on aika päteviä optimoituna
                Miten vastaavasti optimoitu bensakone eroaa tästä?
                Toki tuollainen optimoitu 3,0tdi on mukavan ripeä ohituksessa..

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                  Alussa puhuttiin, että halutaa "raketti" joka lähtee kun sitä pyytää. Samassa yhteydessä kerrottiin, että vireistetty 1.8t riittää. Onkohan tuossa nyt joku pieni ristiriita? :)

                  Tehoa ja vääntöä saa 3.0tdi koneesta, kun halutaan ohituksiin potkua. Kyllä dieselit juuri noissa ohituksissa on aika päteviä optimoituna.
                  Nälkä kasvaa syödessä ja sillä viritetyllä 1.8t:lläkään en ole vielä päässyt ajelemaan.
                  En usko että mikään riittää noin loppupeleissä.

                  Tosin tuo smart hayabusalla on aika kireän oloinen. Eihän tuolla kehtaisi ajaa, saatika uskaltaisi, mutta oikeillä jäljillä :D

                  Comment


                  • #39
                    No jos A4 koriin on tyytyväinen ja pieni kulutus ei haittaa niin miksipä ei vireistäisi tuota tdi konetta ?
                    Suutinkärjet, ahdin, ahtojäähdytin sekä kytkinpäivitystä ja mahdollisesti pakoputkiston pienillä muutoksilla saa sen 350+ nm ja 200-> hp moottorista joka kuitenkin kuljettaa edelleen matka-ajossa alle 6l/100

                    Muutaman tonnin sijoituksella mikä tuohon vireistykseen kuluu ei kuiteskaan paljoa autoa vaihdatella.

                    Itse jos olisin rivakkaa käyttöpeliä hankkimassa niin siinä olisi ahdettu viitokone ja torsen neliveto. Nämä uudemmat VAG kikkareet varsinkin sähköisillä haldex apuvedoilla ja nelos- ja kutoskoneilla yms. tippuvat vaihtoehdoista heti kättelyssä.
                    Viimeksi muokannut Hervast; 8.4.2010, 15:07.

                    Comment


                      #40
                      Aavistuksen viritysintoa tiputtaa tuon ATJ, koska se on pumppari. Suuttimet on aika arvokkaita.
                      Silti tuosta saa sen 200hp irti muutamalla tonnilla ja se toimii silti alhaalta asti mallikkaasti.

                      Comment


                      • #41
                        kyllähän tällainen A4 kopan dieseli quattro on aika kaukana raketista vaikka olis vähän viritetty. 200hv ja reilu 1600kg painoa...eli joku 80-luvun GTI golff tai GSI laittaa turpaan kun tehoa on 115hv ja painoa 800kg? (En nyt muista tarkkaan noiden tehoja ja painoja, mutta suuruusluokkana kuitenkin). Ja jos sutia pitäisi niin sitten pitää olla jo quattrossa paljon voimaa :) Itse lähtisin katsomaan Mersumiesten superturbo osastoa tuohon "kiihdytys/suttaus-räppäilyyn". Painaahan ne mersutkin (1300-1400kg?) mutta kuitenkin tehot/väännöt on omilla lukemilla kun vertaa käytettyyn rahamäärään?

                        Comment


                          #42
                          Tietysti halvemmaksi tulee, jos asennetta muuttaa, mutta ei aleta jeesustella :)

                          Aina löytyy tehopainosuhteeltaan parempia autoja kuin mikään Audi on.
                          Ohituskiihtyvyyttä tässä on kaivattu, ja siihen tarvitaan tehoa. Nähtävästi auto tulisi myös ihan päivittäiseen käyttöön, ja budjetti on hyvin rajallinen

                          Comment


                          • #43
                            Laitetaas omakin lusikka tähän soppaan.

                            Itselle tää nykyinen lastutettu 1.9tdi on tehokkain auto, mitä tähän mennessä on omistuksessa ollut. Ero entiseen 1.6 ranskalaiseen on toki kuin yöllä ja päivällä, ja aluksi olikin suu virneessä ajellessa. Mutta elämän karut tosiasiat iskee päin naamaa. Tehoon tottuu ihan liian nopeasti, eikä tilin valuuttakurssi paljoa toivoa anna.

                            Pointti on se, että eihän tällä todellakaan jalkoihin jää, ja ohituksetkin tapahtuu kyllä rivakasti jos niin haluaa. Toki sitä silti tulee kuola suupielistä valuen tuijotettua nettiautosta ässiä ja ärässiä, mutta loppupeleissä sitä on kuitekin ihan tyytyväinen omaan nokivarasaan :)

                            Comment


                            • #44
                              Jos tosissaan rakettia haluaa niin audin voi unohtaa ihan suoraan, jos rahaa ei ole älyttömästi käytössä.

                              Biturbo on kiva kone ja vetää kivasti, mutta massa ei oo ylivoimaa.
                              Jos nopeita lähtöjä haluaa niin mitsu tai subaru.
                              Muutama touhu tonni lisää koneeseen niin äkkiä 350hp. Biturbolla päästään lastulla tohon 300-310hp ja sen jälkeen ei riitäkkään enää neljäkään touhu tonnia.
                              Vääntöähän tossa biturbossa on, mutta se mikä voitetaan väännössä hävitään massassa ja nelivedossa.

                              Comment


                              • #45
                                Ite oon niin paska kuski etten taitaisi uskaltaakaan muulla ajella kuin nelivedolla.

                                Comment


                                  #46
                                  Miksei kukaan ehdota VAG:n urheilullista versiota eli Porschea? Sieltä vois löytyä ihan rivakkaa kulkinetta ja ajo-ominaisuudetkin on kohdallaan. Taatusti saa myös päät kääntymään. Takamoottorisethan on tunnetusti helppoja ajettavia. :)

                                  Comment


                                    #47
                                    Eikös joku 924 ja audin 20vt keulilla olisi aika vekkuli laite?

                                    Comment


                                    • #48
                                      tänä keväänä jo 2 tdi pumpparia rikkonut 300hv rajapyykin suomessa, toinen automaatti passatti ja toinen g4 4motion. Puolassa lupo jossa 4motion ja tdi pumppari ~400hv. Luulisi olevan joku noistakin "sopiva" ohituksiin

                                      Comment


                                        #49
                                        Mitä!? Lupossa 4Motion? Tais just tulla A2:lle vaihtoehto.. =)

                                        Comment


                                          #50
                                          No yllättäen tuo lupo ei ole ihan tehdastekoinen. ;) Ja siin on 430heppaa.
                                          http://www.youtube.com/watch?v=WGO_TOVZFAY oha toi söpö

                                          Comment


                                            #51
                                            123 koppanen marsu, ST:ksi rakennettuna. Ja perus kuosissa, eli listojen alla kukkaa jne.

                                            Comment


                                              #52
                                              Mercedes-Benz 600 SEL (W140) ja moottoriin pari fööniä... :)

                                              edit: tai tämmönen 500 SEC: http://media.motortopia.com/files/16...a_2007_177.jpg
                                              Viimeksi muokannut J-M Koopikka; 16.4.2010, 09:41.

                                              Comment


                                              • #53
                                                edit: tai tämmönen 500 SEC
                                                On tuosta vielä 560 SEC. Tuo ei kyllä ole suorituskyvyltään kuin nykyperheauton luokkaa noillakaan koneilla, ilman niitä föönejä. :)

                                                Jos mersulinjalle lähtee niin C36 AMG tulisi 1. mieleen, eikä maksakaan nykyään älyttömiä.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  No joo, eihän tuo 560SEC tosiaan kiihdy 0-100km/h kuin 6.9:ssa sekunnissa. On se silti hieman parempi suorituskyky kuin normi perheautossa, mutta ei mikää maatamullistava.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Pete, uskon että on vähä eri luokkaa kun toho 5l pannuun laittaa ne 2 hiustenkuivainta kylkeen :)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Jos täällä rakettia haetaan niin tuon C36 AMG:n voi unohtaa. Okei, on se ihan jees kippo ja pitää ihan mukavaa ääntä mutta ei muuta.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Jos täällä rakettia haetaan niin tuon C36 AMG:n voi unohtaa. Okei, on se ihan jees kippo ja pitää ihan mukavaa ääntä mutta ei muuta.
                                                        Kappas totta, eihän tuokaan ollut suorituskyvyltään kuin samaa luokkaa noiden viissatasten secien kanssa.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X