Dieseli on sen veronkorotuksen jälkeen tänävuonna noussut jo 7snt/litra.eli ei se oo tolppaan vielä siirtyny.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Diiselin polttoaineveroon korotus 2011 alussa ...
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Todella harvat lämminasemat toimii katteella.ne saa komission myydyltä litralta ja ainoa määritelty asia on alin hinta, mikä ei vielä syö tätä myyntipalkkiota. Öljyyhtiöt kyllä tekee ihan mukavia tilejä näillä nostoilla ja sitten pienillä laskuilla, koska se öljynhinnan lasku laahaa kuluttajahinnoissa aina pari viikkoa jäljessä. Hinta kun nousee niin siitä lähtee reaaliaikainen ilmoitus esim.autoilijoille joilla on D-kortteja ja korotus astuu voimaan vaikka keskellä yötä.
Comment
-
98E5:n hinta nousi viikossa 11 senttiä Jyväskylän alueella, kun ennen sitä oli ollut aika kummallisen alhaalla (n. 1,539) useemman viikon. Ihmettelin jo, että onko hinnottelussa joku virhe, kun hinta pysyy samana matalalla eikä nouse. ts. hinta on nyt korotuksien jälkeen sama kuin syksyllä. ABC hintoja siis, kun sattuu ne olemaan aina matkan varrella.
Comment
-
Dieseli on sen veronkorotuksen jälkeen tänävuonna noussut jo 7snt/litra.eli ei se oo tolppaan vielä siirtyny.
Joo meni kyllä itelläkin lähemmäs 100 euroa = 65l ja ripissä n.650Km tuolla A6:lla. eikä ole edes paljoa kaupunki ajoa... PRKL! työmatkat kk n. 3000km
Comment
-
-
98E tuntui olevan joulun aikaan jossain alennuksessa, taisi tosiaan saada halvimmillaan alle 1,50€/litra. Nyt on sit jotain muuta. Eipä sillä, 30.12. tankattu viimeksi ja sen jälkeen vajaa 300km tripissä että sinänsä sama mitä maksaa vaikka keskikulutus onkin näillä keleillä melkein 15l/100km.
Comment
-
Vähän aiheen sivusta mutta eikö tuo ole helvetin iso kulutus maantiepainotteiselle ajolle.
Tuossa on MAX 100km kaupunki luontoista ajoa ja reilu parikymmentä käynnistystä eli tämä voisi sen selittää.
Webastoa tulee käytettyä poikkeuksetta aina ennen lähtöä on sen verran hyvä laite toimiessaan.
Mihin tuommoinen A6 2.5TDI avant quattro manuali laatikolla pitäisi mennä matkassa/yhdistetyssä kulutuksessa?
Comment
-
-
Ja C5 tippurilla menee kans tuohon 7 pintaan matka-ajos, jos ei oo webastoa tms käytössä. yhdistetyssä toi tippari alkaa sitten hörppiä, kun kaupunkiajo nostaa automaatilla tosi nopeasti kulutusta.
Comment
-
Tuossa oma kulutuslukema, ei ole webastoa. Reissun jälkeen on vielä pumpun ajoitus säädetty kohilleen, en tiedä vaikuttaako se kulutukseen. Kyllähän tuo aivan puhtaassa maantieajossa saattaisi vielä hieman vähemmällä mennä, tuohon lukemaan sisältyy auraamattomia mökkiteitä Kuusamossa päin jonkin verran ym. Eli kyllä kai sen alle seiskaan pitäisi mennä ns. helposti matka-ajossa.
Comment
-
Käyn yleensä tankkaamassa Espoossa Karakallion Neste Expressillä, kun se taitaa olla lähiseudun edullisin asema. Vertailun vuoksi, kaksi edellistä tankkausta siellä:
23.12.2011 1,359€/l
06.01.2012 1,489€/l
Dieselin hinta siis noussut veronkorotuksen jälkeen: 13c/l. On tietysti huomioitava, että tuossa 23.12.2011 tankkauksessa näkyi joulunpyhien hintakorotukset.
Yleensä tankkaan n. 50l eli kustannukset kasvoivat yhden tankkauksen suhteen n. 6,5€. Kuukaudessa polttoainetta palaa minun nykyisillä ajoilla n. 90l eli menee nykyhinnoilla keskimäärin n. 11,7€ enemmän mitä ennen dieselin veronkorotusta. Toisaalta autovero laski n. 20€/3kk ajalta eli keskimäärin kulut nousivat 11,7€ - (20€/3) = 5,03€/kk. Vuodessa tuo tekee reilu 60€.
Comment
-
Nyt kyllä saa olla tyytyväinen kun teki itselleen hintasuojan dieselin hinnannousuun ja tilasin vähän varastoon... Tällä hetkellä mittarihintoihin verrattuna jo näyttäisi siltä että sijoitetun pääoman tuotto on mukava verrattuna pankin maksamaan korkoon... :)
Comment
-
"Näitä hinta-asioita joskus seurasin työkseni. Epäilisin et hiihtolomien aikaan jossain nafta maksaa 1,609"
Eipä tarvinnut odotella hiihtolomiin asti ainakaan täällä Oulun korkeuksilla: viereisellä Zeppelinin ABC:llä oli jo eilen nuo lukemat taulussa. Kyseinen paikka ei kyllä yleensäkään ole se halvin paikka tankata.
Comment
-
Joo, hyvin homma elää. Kirjoittelin tuossa vuoden alussa, että Melliksen Nesteellä löpö on 1.489, eilen näytti olevan 1.539. Että sillai pompsahtanut.
Oikeesti. Kolmessa vuodessa 50c/l lisää. Mulla tulee ajoa tosi vähän (n. 20tkm/v), keskikulutus on 8.2 (auton mukaan). Tästä tulee jo 800+ EUR/v.
Tä! Menikö tuossa joku pieleen... Yli viiskymppiä kuussa lisää polttoaineeseen. Eli suunnilleen yksi tankkauskerta / kk.
Muistan kun Nesteen automaatteihin tuli tämä ominaisuus, että luotollakin ostaessa pitää laittaa se maksimiveloitus. Aiemmin löin siihen aina 60 EUR. Nyt ei uskalla, jos tankki on puolessa. Pitää laittaa 90 EUR. Neste saa kohta päivittää noita rajoja, jos meinaa kerralla saada tankin täyteen.
Uskon että rekkakuskia näinä päivinä hieman syö kun käy pumpulla. Onneksi ei ole enää mekaanisia pumppuja. Niihin saisi eurolaskuriin laittaa nestejäähdytetyt laakerit.
Comment
-
Sanotaanko taas: "Nousis vaan vaikka kahteen euroon niin ei tulis enää kun tuttuja vastaan kun ajelee kylällä hurua" :)
Onhan se litrahinnan nousu tosissaan aika hurja ollut tällä vuosituhannella. Siltikin, nykyään on mahdollista kävellä autokauppaan ja ostaa auto joka kulkee <4l/100km kulutuksella ja pienillä veroilla. Jos on pakko ajaa isolla farmarilla niin siitä vaan joutuu maksamaan. Itelläkin tulee vähän ajoa nykyään ja silti maksan kuussa polttoainekuluissa varmasti saman kuin joku joka ajaa kolme kertaa enemmän jollain nykydieselillä.
Pointtina on että jos tästä yht'äkkiä tilanne muuttuis vaikka niin että joka päivä tulis 100km ajoa niin varmasti hankkisin ässän rinnalle jonkun litraisen Daihatsun joka vie sen 3 litraa dieseliä ja verot on satasen vuosi. Nää on näitä valintakysymyksiä, jos haluaa ison auton tilat ja mukavuuden niin siitä joutuu maksamaan. Minusta turhaa ajaa paljon kuluttavalla autolla ja marista kuinka polttoaine maksaa jos kerran keinoja naftalaskun pienentämiseen on vielä käyttämättä. Jos työssään tarvii autoa niin sitten ne kustannukset pitää vaan siirtää eteenpäin, niin se menee jokaisessa muussakin hommassa, en minä ainakaan leikkaa katteitani jos tarvikkeiden hinnat nousevat. Suoraan asiakashintoihin välitön korotus ja se on sillä kuitattu.
Jos tuijottaa pelkästään viimeistä riviä viivan alla niin joku uusi Dacia maksaa alle 15k€, Rellun pikkukulutteinen nykydiesel nokalla ja halvat verot. Vie sen 2.5TDI isomöhkön vaihdossa niin johan ne alkaa pankista soittelemaan että tuuhan vähän pöyhiin näitä sun rahoja ettei alimmaiset vallan mee homeeseen.Viimeksi muokannut hopsis; 13.1.2012, 10:13.
Comment
Comment