Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varastettuja tunnuksia ja salanoja liikkeellä verkossa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Varastettuja tunnuksia ja salanoja liikkeellä verkossa

Tiedoksi:

22.3.2010

Varastettuja tunnuksia ja salanoja liikkeellä verkossa
    CERT-FI on saanut ilmoituksen verkossa jaossa olevasta tiedostosta, joka näyttää sisältävän kymmeniä tuhansia suomalaisessa Älypää-verkkopalvelussa (alypaa.com) käytössä olevia käyttäjätunnuksia ja salasanoja.
    CERT-FI pyrkii parasta aikaa selvittämään, että liittyvätkö kaikki tunnukset samaan palveluun vai onko joukossa myös muissa palveluissa käytettyjä tunnuksia ja salasanoja. Harkitsemme myös varoituksen julkaisemista tapauksen johdosta.

Suosittelemme vaihtamaan Älypää-palvelussa käytetyn salasanan heti kun mahdollista. Jos sama salasana on käytössä muissa palveluissa, on myös niiden salasana syytä vaihtaa välittömästi. Saman salasanan käyttäminen eri verkkopalveluissa ei ole suositeltavaa.

http://www.cert.fi/tietoturvanyt/201...003222240.html

Aaargh! Joku voi nyt pelata ristinollaa minun tunnareilla ja TOP100000-listalle tulee nyt minun käyttäjänimelle onnettomat pisteet...

Comment

Taitaa olla yli 120 tuhatta passua, suuremmissa osissa myös kuulema mailiosoitteet joten kannattaa miettiä käykö ristiin.
      Varoitelkaa tuttuja että vaihtaa passua sähköpostiin ja esim feisbookkiin jos sellainen on.
      Omaa tyhmyyttä se on jos kaikkialla sama salasana mutta säälikää nyt vielä tämän kerran.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
        Aaargh! Joku voi nyt pelata ristinollaa minun tunnareilla ja TOP100000-listalle tulee nyt minun käyttäjänimelle onnettomat pisteet...
        no tuota oli joku kokeillut @gmail.com osoitteita vastaan ja yli puolet ollu samoja, ei kai se Älypään score tässä se suuri juttu ollut.

Comment

Ei sille oikein mitään voi, jos sama avain käy halkoliiteriin, asuntoon, autotalliin, autoon, kesämökkiin ja firman toimistoon. Pidettävä vain taskut ehjinä :)
          Viimeksi muokannut jasso; 23.3.2010, 13:34.

Comment

Mitenkähän monella mahtaa olla paypalissa sama sähköposti ja salasana...

Comment

Onneksi ei ole aikaa haaskattavaksi johonkin Älypäähän, eikä löytynnyt listalta.. :)

Comment

Täältä:
                http://rofl.fi/passlist_safe.txt
                voi tarkistaa, onko omat tunnukset vuotaneet nettiin.

Comment

No, siellä oli mm. KankiKaikkosen saitin ylläpitotunnukset. Muun muassa. Tietysti kertoo ehkä jotain kansanedustajien yleisestä tietotekniikan ymmärryksestä, jos rekisteröityy johonkin älypäähän samoilla tunnareilla, joilla pääsee jonnekin ei-niin-huuhaa -paikkaan. Kuten vaikka eduskunnan sähköpostiin...

Comment

Jos ei jaksa selata koko listaa, niin vinkkinä nopealle tarkistukselle: selaimessa CTRL + F ja hakukenttään kirjoittelee käyttämiään (perheen käyttämiä) sähköpostiosoitteiden alkuja ja katsoo tuleeko osumia.

Comment

Olihan sielä omat osoitteet ollu "jaossa" kanssa. Veli tästä ilmoittikin jo alkuperäisen listan eilen nähtyään, jossa näkyi tunnukseni, nimeni ja salasanani.

Ei sille oikein mitään voi, jos sama avain käy halkoliiteriin, asuntoon, autotalliin, autoon, kesämökkiin ja firman toimistoon. Pidettävä vain taskut ehjinä :)
                      Tämä hyvinkin totta, onneksi ei tule käyteltyä samaa salasanaa!

Comment

Working...
                      X