Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Suomen Audi-Guru?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Suomen Audi-Guru?

    Kertokaapa, ketä voisi tituleerata Suomen Audi-Guruksi.

    - Guru siis tietää Audeista kaiken mahdollisen ja pystyy esim. määrittämään auton vian jo korvakuulolta eikä välttämättä tarvitse uutta alkuperäisosaa saadakseen suurimman osan vioista korjattua

    - Bonusta jos tämä Guru tietää myös TT mkI:sen kuin omat taskunsa

    - toivottavaa olisi myös, että Guru on innokas jakamaan tietouttaan muillekin ja auttamaan niitä, jotka ovat syntyneet peukalo keskellä kämmentä :D

  • #2
    Suomen Audi-Guru osaa varmasti hinnoitella työnsä hyvin.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja dera Näytä viesti
      Suomen Audi-Guru osaa varmasti hinnoitella työnsä hyvin.
      En nyt hakenut vastaukseksi Laakkosta. :D

      Comment


      • #4
        Pitäisikö tällainen kilpailu järjestää täällä foorumilla. Jollakin tavalla valitaan vaikkapa 5 kilpailijaa ja sitten niille pistetään pahoja reaalimaailman pähkinöitä purtavaksi (näitähän tuntuu riittävän :-). Lopuksi äänestys siitä että kuka oli kaikista guruin/kurkoin.

        Comment


        • #5
          Heh,

          pitäiskö tehdä "Älypää"-tyylinen Audi-visailu? vois onnistua ihan UG-hengessä.

          Tarvitaan vaan 'tusti kysymyksiä, tyyliin "kenen Audissa on pitkittäisvälystä eniten?"

          Comment


            #6
            Ei Gurun tarvii välttämättä tehdä työtä - Guru tienaa tiedoilla.

            Comment


              #7
              Hemmetti, pitikin myydä se 3mm välyksellä oleva 1.8T alakerta...

              Comment


              • #8
                Dumolla on isoin välys koneessaan!

                Next question!

                Comment


                  #9
                  Pitäisikö tällainen kilpailu järjestää täällä foorumilla.
                  Muuten hyvä idea, mutta saa olla [COLOR="Red"]todella suuri[/COLOR] guru jotta onnistuu tekemään hyviä nettidiagnooseja. Eli jotta saataisiin todellinen kilpailu niin tarvisi olla useampi kiukutteleva audi ja guru-kokelaiden tarvisi nähdä/tutkia niitä ihan livenä.

                  "audi-älypää" visailu olisi kiva nippeli tietokilpailu jossa jokainen voisi ottaa toisistaan mittaa :)

                  Comment


                    #10
                    Nettidiagnoosi = kirjoita foorumille viesti: "lue vikakoodit"

                    Comment


                    • #11
                      ei laakkonen aina tiiä.
                      mitähän tiivisteitä kerran kävin kyselemässä ja se tiskin takana istunu ukko ei tienny kyllä ku karhu digipoksista yhtään mittää.
                      katteli vaan etkaa ja luetteli koodeja :)

                      Comment


                      • #12
                        ei laakkonen aina tiiä.
                        Älä ny mitää? :)

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
                          ei laakkonen aina tiiä.
                          mitähän tiivisteitä kerran kävin kyselemässä ja se tiskin takana istunu ukko ei tienny kyllä ku karhu digipoksista yhtään mittää.
                          katteli vaan etkaa ja luetteli koodeja :)
                          Laakkonen tulikin mieleen tuosta "osaa hinnoitella työnsä hyvin" osasta.

                          Comment


                            #14
                            Ainakin tämä guru osaa asiansa...

                            http://www.hs.fi/viivijawagner/1135240191576

                            Comment


                              #15
                              Siis merkkihuoltohan tuollanen guru on. Ne osaa sanoa kuulematta, että se on vaan ominaisuus eikä vika. :)
                              Kyllähän korvakuululta jotain pystyy päättelemään, mutta näitä romuja on jo sen verran, että työmaata on aika paljon jos kaikista jotain tietäisi.
                              Ei tuolla montaa esim w12 A8:iakaan harrastepiireissä ole :)

                              Mutta yksi kollektiiviguru tietysti on jo ja se on tää netti. Aina ei tuokaan guru osu oikeaan vaikka aika monta yksikköä prosessoikin välillä ongelmia :)
                              Täältäkin löytyy monia jotka tuntee autot kuin omat taskut. Jotkut jopa purkaa niitä osiin ja kasaa uudestaan vain tekemisen ilosta ;)

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                                Jotkut jopa purkaa niitä osiin ja kasaa uudestaan vain tekemisen ilosta ;)
                                Tuossahan yhdistyy jokaisen pikkupojan unelmaleikit: legot ja autot.
                                Joskus minäkin räväytän Kuplavolkkarini osiksi, käyn kaikki läpi, uusin jos on tarvetta, opettelen hitsaamaan ja kasaan auton entistä ehommaksi. Tilat, työkalut ja tietotaito tosin puuttuu, mutta kait se niin on, että tekemällä oppii. (?)

                                Comment


                                  #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Novice Näytä viesti
                                  Tuossahan yhdistyy jokaisen pikkupojan unelmaleikit: legot ja autot.
                                  Sinullahan näytti kans TT:n mittari liikaa? Itselläni näyttää 1/2 tankkia liikaa se mittariston analoginen "bensaviisari". Näistä TT:n mittaristo-ongelmista on useammassa ketjussa ollut jo kirjoittelua. Marmorilla tuosta sanotaan, että "mittaristovika - korjataan vaihtamalla koko mittaristo". Tarkoitus ois keväällä vaihtaa omaan uusi. Samalla pitää teettää long life -huolto. Eli tuo on toukokuussa ajankohtainen operaatio.

                                  Valitettavasti vaatii aika paljon erikoisosaamista mittariston vaihto TT:hen. Ei onnistu omassa tallissa, vaikka olisi kuinka guru asialla. Merkkihuollon laitteet pitää olla, että pystyy tommoseen. Tai näin mulle on kerrottu... :)

                                  Eipä tuosta toukokuusta tonnilla selviä. Yli menee reilusti. Joten sukanvarteen pitää muutama seteli saada sitä ennen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tämä Audi-Gurun selvittäminenhän vaatii ainostaan joltain nohevalta taistelijalta "hieman" aikaa ja vaivaa ja jatkossa sitä samaa tilanteen päivittämisen muodossa. Tässähän meillä on foorumi täynnä tosielämän vikoja ja miljoonittain eri gurujen arvauksia/tietoja vioista. Ei muuta kun tilastoa pystyyn, kenen arpomiset tai tiedot ovat ketjujen lopussa osoittautuneet oikeiksi. Täten Guru on kulloinkin se, jolla on eniten oikeita vinkkejä heitetty ja tittelin haltija saattaa muuttua. Etuahan tästä on niille, jotka ovat kauiten mukana pyörineet ja keskusteluun osallistuneet, mutta näinhan Gurun kuuluu tehdäkin.

                                    Kulloisenkin Gurun naamataulu myös paistaa etusivulla toivottamassa tulijat tervetulleeksi :)

                                    Niin, ja joo, itsellä ei ole aikaa tilaston tekemiseen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oikeesti! Porkkis!

                                      Comment


                                        #20
                                        Ainakin 5 turbo guru on porkkis, kilpailu päättynyt tältä osalta. :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Ihmiset, jotka ovat "guruja" jossakin, eivät yleensä tee numeroa itsestään. Tästä seuraa se, että tällainen "kilpailu" kaatuu omaan mahdottomuuteensa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuntuu, että täältä löytyy oma guru melkein jokaiseen eri malliin ja konetyyppiin. Eri ihmisillä kun on erilaisia autoja erilaisilla koneilla, joten siksi väitän, että gurut on jakautuneet eri konetyypeittäin...toki on niitäkin ikiliikkujia, jotka tuntee Audin kuin Audin sielunelämän mallista ja koneesta riippumatta.

                                            Vitoskoneisiin löytyy kyllä nämä huikeimmat gurut.

                                            Kuten joku tuolla laittoikin, niin ne kovimmat gurut eivät pidä meteliä itsestään tai edes kirjoittele tänne.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja nomoreford Näytä viesti
                                              Ihmiset, jotka ovat "guruja" jossakin, eivät yleensä tee numeroa itsestään. Tästä seuraa se, että tällainen "kilpailu" kaatuu omaan mahdottomuuteensa.
                                              Siksi pyysinkin muita nimeämään tällaisia Guruja.
                                              No yksi Guru on jo nimetty ja onkin ollut mielenkiintoista viettää tätä päivää Porkkiksen S2-projektin sivustoa selaillen.

                                              Näitä projektien kuvasarjoja on kyllä hauskaa katsella. Kunpa joskus itsekin olisi mahdollista ryhtyä sellaista toteuttamaan.

                                              Comment


                                                #24
                                                Näistä TT:n mittaristo-ongelmista on useammassa ketjussa ollut jo kirjoittelua. Marmorilla tuosta sanotaan, että "mittaristovika - korjataan vaihtamalla koko mittaristo". Tarkoitus ois keväällä vaihtaa omaan uusi.

                                                Eipä tuosta toukokuusta tonnilla selviä.
                                                Jos jaksat n. kuukauden odotella, niin korjaus voi olla n. 1/10 hintainen. Kunhan saan varaosia.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                                  Jos jaksat n. kuukauden odotella, niin korjaus voi olla n. 1/10 hintainen. Kunhan saan varaosia.
                                                  Eli sinä pystyisit korjaamaan tuon (tyyppi)mittaristovian vaihtamalla joitakin osia mittaristoon?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Akille pisteet tästä kyllä. Jos gurun titteli on eräänlainen palkinto niin Akin olemassaolo helpottaa kummasti meidän kaikkien olemassaoloa, tietää että aivan kaikki viat eivät maksa pikkuauton verran.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Voikohan tuo mittarivika aiheuttaa myös käyntihäiriön, joka ilmenee 5-10 kertaa per kesä? Huomasin tuollaisen viime kesänä. Muutaman kerran tuntui hyytyvän, kun lähti valoista. Noin 2 sek ajan tuntui valoista lähdettäessä, että toinen vaihde DSG:ssä ei jaksa vääntää. Ja tämä siis tapahtuu harvoin, ja mielestäni täysin satunnaisesti. Sitten taas toimii normaalisti. Kerran myös syttyi pakokaasupäästöjen valvontajärjestelmän varoitusvalo päälle mittaristoon, kun polkaisin normaalia enemmän kaasua tällaisen hyytymistapahtuman aikana. Vähän ihmetyttää tuommoinen. Melkeinpä tekee mieli vaihtaa mittaristo uuteen ihan suosiolla. Josko tuo mitään auttaisi. Joku oli kirjoittanut aiemmin, että 1.8T -koneisessa oli tuntunut olevan selvästi enemmän voimaa mittariston vaihdon jälkeen. Itsellä siis tuo BHE-kone ja DSG-laatikko, niin enpä oikeasti tiedä, onko mittarivialla ja käyntihäiriöllä mitään yhteyttä keskenään vai kaksi täysin eri vikaa.

                                                      Joka tapauksessa odottelen vähintään toukokuuhun asti. Mutta viimeistään touko-kesäkuussa pitää jotain huoltoa suorittaa, että päästään täydessä iskussa radalle heinäkuussa :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ei vaikuta mittaristo tuommoiseen käytökseen. Vikakoodien luku kertoo mikä on aiheuttanut päästöjenvalvonnan valon syttymisen. Moottorin puolelta löytyy siihen syy.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          No ainakin Juhan ehdottama Guru piti tänään, eipäskö kun eilen paikkansa, sieltä se totuus taas löytyi.
                                                          (No oli kaverin 68v synttärit)

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X