Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huonon tuulilasin takaa löytyy usein huono kuski

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Huonon tuulilasin takaa löytyy usein huono kuski

    Mielenkiintoista luettavaa ylellä.

    Ja Audi kolmen kärjessä...

  • #2
    Joo, tuo on nyt taas yksi tilasto, jossa syy-seuraussuhdetta ei ole kauheasti tutkittu. Vähän samaan tapaan kuin se, että jäätelönsyönti lisää hukkumisia. Molemmat kun ovat huipussaan kesällä. Mikä on esimerkiksi otettujen lasivakuutusten suhde ko. automerkin käytössä olevaan kantaan?

    Tuossahan on kyse vy:n korvaamista lasivaurioista. Itse olen nykyisessä vollessa paikkauttanut lasin kolmeen vuoteen kai jo 4 kertaa, eikä se näy vy:ssa mitenkään. Miksikö ei? Koska Pohjolan lasivakuutuksessa on satasen omavastuu ja pikapaikkaus maksaa alle sen. Voihan tuossa olla takana tosin se, että jollain malleilla lasi lähtee helpommin halkeamaan, jos siinä on jo valmiiksi jännityksiä.

    Toki lähellä ajaminen korreloi tuohon tuulilasin rikkoutumiseen. Yleltä voisi joku toimittaja joskus käväistä arkiaamuna 8-9:n välillä vaikka Kehä I:llä laskemassa että moniko autoilija pitää riittävää turvaväliä... Tosin siihen aikaan nopeudetkin taitaa olla alta 40...

    Comment


      #3
      Korreloisiko ajettuihin kilometreihin jotenkin tuo hajoamisten määrä..

      Comment


        #4
        Eiköhän tuo "testi" todista lähinnä sen että henkilöt jotka ajaa saksan laatuautoilla vakuuttavat tuulilasinsa herkemmin kuin muut. Sekä sen että audikuski ottaa vakuutusyhtiöltä herkemmin ne rahat pois.

        Comment


          #5
          Ja, yleensäkkin liikenteen määrä. Tuntuu että täälä provinsseissa ihmiset ajelee vain tojotilla, ja kun ei ole edessä hinaavaa liikennettä, niin ei voi tullakkaan lasiosumia. Nimimerkillä vuoden aikana yli 20tkm ja ei oo yhtäkään lasia mennyt...

          Comment


            #6
            Moniko MB/BMW/Audi on liisari tai taksi tms ja täten luultavasti omaa laajimman kaskon? No Volvot pitäs tietysti lukea samaan joukkoon.

            En ole edes miettiny tuulilasivakuutusta, vaikka viime kesänä Caddyyn lasi pitikin vaihtaa. Kivi tuli aivan lasin reunaan ja siitä lähti suoraan vaakatasossa halkeama.

            Comment


            • #7
              Edellisen Octavian tuulilasi oli sikäli epäonninen, että ensin se vaihdettiin kokonaan kiveniskemästä lähteneen halkeaman takia ja kuukausi sen perään jo paikattiin seuraava iskemästä tullut reikä. Vaihdosta minulle 150 e omavastuu ja vaihdon hinta aika kiitettävä sadetunnistinten yms. takia. Paikkauksesta 0 omavastuu. Kaiken lisäksi Nordealla lasiturva kuuluu laajakaskoon automaattisesti.

              Ensimmäinen iskemä tuli soratieltä valtatielle eteen kiihdyttämään lähteneen auton lähettämänä ja toinen vastaantulleen kuorma-auton heittämänä. En oikein koe, että ajotavallani olisi yhteyttä näihin. Kilsoja kyllä tulee ~40k vuoteen joten potentiaalisia hajoamistilanteita varmasti riittää.

              Comment


                #8
                Tuo kertoo myös siitä, että listan kärkipää liikkuu ruuhka-Suomessa, ja altistuu siten lentävillä nastoille ja kiville. Muistaakseni n. 50% uusista Audeista myydään PK-seudulla. Kehäteitä sahaavat tietävät missä kunnossa ne ovat, kiveniskut tulevat monesti usean kymmenen metrin päästä. Jos ihan perässä roikkuu, ne iskevät keulaan, eivät lasiin.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja jpeltopuro Näytä viesti
                  Tuo kertoo myös siitä, että listan kärkipää liikkuu ruuhka-Suomessa, ja altistuu siten lentävillä nastoille ja kiville.
                  Joo, syksyllä kehällä lentelee nastoja, kun alla on vanhat, kesän seisseet renkaat. Ja keväällä sitten tuppaa lentelemään kiviä, kun kestopäällyste on rapautunut talven aikana. Kehä I alkaa taas muistuttamaan perunapeltoa pikkuhiljaa. Nämä nollan molemmin puolin olevat kelit on pahimpia, kun suolattu tie kuitenkin jäätyy yöllä ja sulaa päivällä.

                  Comment


                    #10
                    Tuolle Matin ekalle vertaukselle tuli repeiltyä ihan huolella.

                    Asiaan, olihan siinä jutussa mainittu jossain kohtaa, että näillä premium merkeillä (Audi, MB, BMW) todennäköisesti ajetaan isompia kilometrisuoritteita kuin jollain Nissaneilla.

                    Comment


                      #11
                      Tuo kertoo myös siitä, että listan kärkipää liikkuu ruuhka-Suomessa, ja altistuu siten lentävillä nastoille ja kiville. Muistaakseni n. 50% uusista Audeista myydään PK-seudulla. Kehäteitä sahaavat tietävät missä kunnossa ne ovat, kiveniskut tulevat monesti usean kymmenen metrin päästä. Jos ihan perässä roikkuu, ne iskevät keulaan, eivät lasiin.
                      Juuri näin. Tietysti proletaari voisi vedota, että kivi tai nasta ei riko lasia seisovasta autosta; se lennähtää ilmaan, ja ajoneuvo törmää siihen tuulilasillaan niin kovaa, että lasi särkyy. Ergo: ökyautojen kuskit kaahaavat enemmän (ja rikkovat siten herkemmin tuulilasinsa, mikä on niille oikein)... :D

                      Todellisuudessa on varmasti kyse juuri tuosta lasivakuutusasiasta, lasien hinnoista ja leasingautojen merkkijakautumasta. Ei todellakaan mikään relevantti "tutkimus".

                      Comment


                        #12
                        Mulla on vastaava tutkimustulos. Kun vesittynyt jarrutehostin aiheutti jarrujen jumiutumista, niin pa kulutus oli melkein puoli litraa pienempi, kuin mitä vian korjaamisen jälkeen. Jarrujen jumittaminen siis vähentää polttoaineen kulutusta. MOT. Yle voi puolestani julkaista tämänkin tutkimuksen.

                        Comment


                          #13
                          Muutenkin viime aikoina alkanut YLE valumaan samaan Suomi24 laariin kuin hesarikin. Liian paljon tällaisia sähläämisiä tullut pienen ajan sisään.

                          Ei taida kovin montaa puolueetonta/sitoutumatonta/ennakkoluulotonta mediaa löytyä koko maasta.

                          Comment


                            #14
                            Ihan sama juttu kuin kaikissa lakko-, pankki-, kauppojen aukiolo- ym. uutisoinneissa ja artikkeleissa: ihmiset niitä kirjoittaa, ja täydellinen objektiivisuus on periaatteessa mahdotonta.

                            Kyllä ennen vanhaankin oli väritykset mediassa johonkin päin kallellaan, osin jopa enemmän kuin nykyään; tuo YYA:n aikakausi harjaannutti Suomessa valtamedian sellaiseen nuorallatanssiin neutraalilla nollalinjalla että monet meistä tottuivat pitämään sitä standardina. Nykyään kun ei tarvitse kumartaa kuin yhteen suuntaan (rahoittajat), niin tottahan se näkyy.

                            Comment


                              #15
                              Iltalehdeltä tuollaisen tekemisen ja julkaisun olisi jo ymmärtänyt. Alkaa suomalainen journalismi olla aikamoista rapaa, kun YLEltäkin tupsahtelee tällaista. Ja tuota laitosta sitten pitäsi rahoittaa..

                              Comment


                              • #16
                                Tuo kertoo myös siitä, että listan kärkipää liikkuu ruuhka-Suomessa, ja altistuu siten lentävillä nastoille ja kiville. Muistaakseni n. 50% uusista Audeista myydään PK-seudulla.
                                No täällähän ne työpaikat ja ihmisetkin ovat..... Ei varmaan lasit samassa suhteessa pohjoisessa hajoa mutta se siitä.

                                Comment


                                • #17
                                  Huonon tuulilasin takaa löytyy usein huono kuski
                                  Otsikko pitänee paikkansa. Huono tuulilasihan löytyy juuri niistä autoista joista sitä ei ole vaihdettu. Ymmärtääkseni ajamani merkki oli juuri kärkikastia tuulilasinvaihtajissa. Olenkin juuri vaihtanut tuulilasin ja tunnistan kyllä itsessäni hyökkäilevän ajotyylinkin...

                                  Comment


                                    #18
                                    Iltalehdeltä tuollaisen tekemisen ja julkaisun olisi jo ymmärtänyt. Alkaa suomalainen journalismi olla aikamoista rapaa, kun YLEltäkin tupsahtelee tällaista. Ja tuota laitosta sitten pitäsi rahoittaa..
                                    Jep samaa mieltä, nauramatta en jaksanut aamulla tuota lukea edes loppuun. Sen verran hauskaa, että tänne laitoin :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ihmetyttäähän se kuinka kauan yle meinaa jatkaa oman pesänsä likaamista kaikenmailman lautakasajuttujen kanssa. Onneksi se nykynen huuhkaja saa korjata luunsa johtajanpallilta, mut auttaneeko sekään.

                                      Comment


                                        #20
                                        Niin juu, toki se irtoava nasta johtuu siitä kuinka agressiivisesti takana tulija ajaa, ei siitä kuinka agressiivisesti se nastoittaja ajaa... Patonkien kuljettajilla nyt tuntuu muutenkin olevan kovasti taipumusta jyrsiä risteyksiä ennen kuin pääsevät liikkeelle. Ja ei kai se Fiat Unon "kesärengastusajon nastarenkaat" nyt omaan ikkunaan niitä viimeisiä nastoja ampuile :)

                                        Muistaako joku muuten miten perusteltiin, miksi tv-lupaa ei voida ottaa muiden palveluiden tavoin veroprosentista? YLEn puoluettomuus olisi vaakalaudalla, kun johtava puolue saattaisi vielä ohjailla toimintaa määrärahoilla. Sitten kun joku vielä kertoisi, milloin tähän asti YLE on ollut puolueeton eikä poliittisesti miehitetty jokaista korkeinta virkaa myöten...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja rehto Näytä viesti
                                          Otsikko pitänee paikkansa. Huono tuulilasihan löytyy juuri niistä autoista joista sitä ei ole vaihdettu. Ymmärtääkseni ajamani merkki oli juuri kärkikastia tuulilasinvaihtajissa. Olenkin juuri vaihtanut tuulilasin ja tunnistan kyllä itsessäni hyökkäilevän ajotyylinkin...
                                          Hei! Tämähän onkin itse asiassa hyvä tulkinta: huonon tuulilasin takaa läytyy huono kuski. Audeissahan ei ole nyt todistettavasti huonoja laseja, kun niitä vaihdetaan ennätystahtiin. Audikuskit ovat siis ei-huonoja kuskeja. M.O.T.

                                          Comment


                                            #22
                                            huonon tuulilasin takaa läytyy huono kuski. Audeissahan ei ole nyt todistettavasti huonoja laseja, kun niitä vaihdetaan ennätystahtiin.
                                            Melko loistavaa päättelyä :D

                                            Comment

                                            Working...
                                            X