Tässä IT-nörttinä tuumailin, että olisiko mitään järkeä koettaa leipuroida jotain tietokantaa, jossa olisi noita yleisimpiä vikoja ja niiden syitä lueteltuna?
Vikaa kuvaavat kysymykset pitäisi esittää valitsemalla pudotusvalikosta oikea vaihtoehto velholla, joka vastaa sitten kun on annettu riittävästi tietoa. Yksi kuuluisa tietotekniikkafirmahan käyttää tällaista systeemiä vianhakuun, joka ei toistaiseksi ole löytäntyt yhtään vikaa ainakaan minun koneestani =)
Tyyliin:
Mikä automalli?
-> A3 1.8TQ
Mikä vuosimalli?
-> 2003
Mitä auton osaa vika koskee?
-> Moottori
Miten vika ilmenee yleisesti?
-> Tehottomuus
Mitä erityispiirteitä viassa on?
-> Outo ujeltava ääni ajettaessa
Vastaus:
Tarkasta seuraavat kohteet:
-> Vikakoodit
-> Turbon toiminta
Todennäköistä:
Turbo tiensä päässä
Älkää ruvetko nyt heti teilaamaan ja haukkumaan ääliöksi, tämä oli vain idea, jonka avulla voitaisiin välttää sitä, että pitää kauheasti avata uusia keskusteluja aiheesta, josta on jo olemassa vaikka ja mitä. Koskapa en ole koodari, en osaa sanoa, kuinka haastava tuollainen velho olisi toteuttaa.
Edit: tuo voisi pelata parhaiten siten, että kun joku vika löytyy, voisi noheva apua saanut palstan käyttäjä syöttää lomakkeella itse vian järjestelmään
Vikaa kuvaavat kysymykset pitäisi esittää valitsemalla pudotusvalikosta oikea vaihtoehto velholla, joka vastaa sitten kun on annettu riittävästi tietoa. Yksi kuuluisa tietotekniikkafirmahan käyttää tällaista systeemiä vianhakuun, joka ei toistaiseksi ole löytäntyt yhtään vikaa ainakaan minun koneestani =)
Tyyliin:
Mikä automalli?
-> A3 1.8TQ
Mikä vuosimalli?
-> 2003
Mitä auton osaa vika koskee?
-> Moottori
Miten vika ilmenee yleisesti?
-> Tehottomuus
Mitä erityispiirteitä viassa on?
-> Outo ujeltava ääni ajettaessa
Vastaus:
Tarkasta seuraavat kohteet:
-> Vikakoodit
-> Turbon toiminta
Todennäköistä:
Turbo tiensä päässä
Älkää ruvetko nyt heti teilaamaan ja haukkumaan ääliöksi, tämä oli vain idea, jonka avulla voitaisiin välttää sitä, että pitää kauheasti avata uusia keskusteluja aiheesta, josta on jo olemassa vaikka ja mitä. Koskapa en ole koodari, en osaa sanoa, kuinka haastava tuollainen velho olisi toteuttaa.
Edit: tuo voisi pelata parhaiten siten, että kun joku vika löytyy, voisi noheva apua saanut palstan käyttäjä syöttää lomakkeella itse vian järjestelmään
Comment