Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Olisiko vcds taikuria helsinki/vantaa alueella, kun tarvis apua dpf ohjelmoinnin kanssa (sopeutus, tuhka-arvo nollaus yms) kun menee pönttö vaihtoon tänä keskiviikkona. Korvaus tarjolla tietty vaivannäöstä ja jos hoituu nii viestiä tulemaan nolnelnel5005561
Löytyisikö Tampereen alueelta jotain VCDS:n omaavaa ihmistä, keneltä onnistuisi ilma-alustan korkeusantureiden kalibrointi? Potilaana A6 C7, jossa anturit herjaavat harva se päivä, alusta muuten ok. Lisäksi jos joku osaa sanoa voisiko vika korjaantua pelkällä uudelleenkalibroinnilla, vai kannattaisiko suosiolla vaihtaa nuo anturit joka nurkkaan?
Vikakoodi on C104807 Level control system sensor
-Mechanical malfunction
DTC Status Active/static
eli mekaanista vikaa herjaisi. Antureille annoin voitelukylpyä ja liittimiä kokeilin myös putsailla, mutta vika pysyy. Menee varmaankin vaihtohommiksi.
Vikakoodi on C104807 Level control system sensor
-Mechanical malfunction
DTC Status Active/static
eli mekaanista vikaa herjaisi. Antureille annoin voitelukylpyä ja liittimiä kokeilin myös putsailla, mutta vika pysyy. Menee varmaankin vaihtohommiksi.
Mikä numerosarja oli ihan ekana ennen vikakoodia. Siitä pystyy päättelemään mikä anturi kyseessä, niin ei tartte arpoa.
Moikka. Vuosien jälkeen erehdyin hankkimaan taas vanhemman Audin.
Kyseessä oleva potilas 2002 VM A4 B6 Q 2.5 TDI.
Autossa vilkkuu enemmän ja vähemmän valoja, joista ilmeisesti ainakin osa koodattavissa pois? Autosta pitäisi mittaristosta hävittää jarrupalojen kuluneisuudesta ilmoittavat varoitusvalo, sekä myöskin ajovalojen korkeudensäädöstä valittava valo.
Autoon eteen vaihdettu edellisen omistajan toimesta ilmeisesti isommat ja uritetut levyt sekä palat, johto poikki.
Autossa ilmeisesti tehtaalta olevan xenonit lähivaloissa. Uusi tasosäädön anturi vaihdettu, ei vaikutusta korkeudensäätöön tai häiriövaloon. Ajovalot itsessään osoittavat kyllä ihan asialliseen suuntaan. Saa nähdä mitä katsastaja tuumaa maaliskuussa..
Onnistuuko näiden "pois" koodaus? Mikäli tätä kautta löytyisi Etelä-Karjalan alueelta audiharrastelija itseäni paremmalla tietotaidolla sekä tiloilla, olisin hyvinkin kiinnostunut. Talkoilla ei suinkaan tarvitse tehdä.
Viimeksi muokannut Killeri; 9.1.2025, 13:16.
Perustelu: Allekirjoitus poistettu.
Jarrupalojen kulumisvaroitinta ei saa koodaamalla pois, se on ihan "tyhmä" systeemi ilman sen kummempaa älyä tai diagnostiikkaa. Mittaristolta lähtee johto joka kulkee jarrupalojen kautta maihin. Tuon johdon voi maadoittaa vaikka mittariston takana niin koko valvonta on ohitettu.
Jarrupalavaroitin lie helpoin poistaa pelistä jarrupalan kulumisvaroittimen johtimen liittimestä sieltä pyöränkotelosta. Johtotöiden määrä silloin aika minimaalinen ja varoitin on helppo kytkeä takaisin niin halutessaan.
Auto A6 C5 2004 2.0 ALT Multitronic, josta porsi ABS-moduuli (herja oli P1851 Databus drivetrain, missing message from ABS control module, Intermittent). Kojelauta tästä tyystä joulukuusena, ABS ja ESP pois pelistä. ABS-moduuli vaihdettu nyt samalla osanumerolla olevaan ja moduuliin pääsee nyt kiinni, mutta herjaa P01044 Control module incorrectly coded, static + P00778 Steering angle sensor, Intermittent. Luonnollisesti ABS ja ESP edelleen pois pelistä.
Johtuu ilmeisesti siitä, että auto tosiaan 4-syl bensa-automaatti, kun luovuttaja-auto (vastoin ennakkotietoja) oli diesel-V6. Eli pitäisi kertoa tuolla uudelle moduulille oikeat arvot tämän ohjeen mukaan:
Comment