Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8/S8 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ompa hyvä, että tuli tätäkin topiccia selailtua... Olin jo menossa katsomaan tuollaista erehdystä!: http://www.nettiauto.com/audi/a8/3677698
    8900e tollasesta pyynti. Ei mun matikalla kyllä ole ton arvonen. 414tkm ajettu 2.5 TDI tomaattilaatikolla.
    Siihenhän kohta saa laittaa tommosen summan rahaa, kun nokat/pumpun ja laatikon pistää kuntoon ;)

    Kävin tuollaista 2.5tdi A8:ia testaamassa Seinäjoella. Se oli ajettu alle 300tkm ja vuosimalli taisi olla 2001.
    Oli se kyllä melkonen raktori jo, eli ei ihan priima.

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
      Löysin netin syövereistä speksit 2003 A8L 3.0 multitronicille. Suorituskykyhän on ihan hyvä perusautoon verrattuna, ja kaiken lisäksi kulkee käsittämättömän vähällä matka-ajossa.
      Sitten se vähän uudempi 3.2 menee jo uskomattoman vähällä nimittäin se on taloudellisempi moottori kuin kanavasuihkutteinen 3.0.

      Tässä kohtaa lienee syytä mainita että viimevuosikymmenen lopun 4.2 koneet ovat ainakin 4F-kopassa sitten melkein grammalleen saman verran päästäviä kuin 3.2, joten kehitys on kehittynyt silläkin saralla. Tarkalleen ottaen muutaman gramman vähemmän päästäviä. Kuitenkin 90hv ero 4.2:n eduksi.

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
        Sitten se vähän uudempi 3.2 menee jo uskomattoman vähällä nimittäin se on taloudellisempi moottori kuin kanavasuihkutteinen 3.0.
        Kyllä joo, ja 2.8 FSI:llä mennään kutosella alkaviin matkakulutuksiin, ja yhdistettykin on 8,3 L/100 km. Aika uskomatonta bensakoneiselle edustusautolle. Kai se on sitä tekniikan kehittymistä.

        Comment


        • A8 (D3) BFM-moottori. 2003-2006. Onko siinä jakopään hihna vai ketju? Sekavaa tietoa saatavilla. Ymmärtääkseni on hihna? 4.2FSI on kait ketjulla?
          Viimeksi muokannut Killeri; 30.10.2022, 09:38. Perustelu: Auton tiedot viestiin.

          Comment


            Hihna siinä on.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
              Kyllä joo, ja 2.8 FSI:llä mennään kutosella alkaviin matkakulutuksiin, ja yhdistettykin on 8,3 L/100 km. Aika uskomatonta bensakoneiselle edustusautolle. Kai se on sitä tekniikan kehittymistä.
              Paitsi että käytännön elämässä 4F 3.2FSI Q menee maantiellä 8-9.5 välille ja kaupungin oloisessa ympäristössä 11-16 jolloin yhdistetty painuu 10 tienoille herkästi. Uskomattomuus lähinnä myyntipuheissa, vaikka kohtuullisen hyvä suoritus isolle automaattivaihteiselle nelivedolle. 4.2FSI olisi silti se kokonais eko valinta.
              Viimeksi muokannut Killeri; 30.10.2022, 09:49.

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
                Kyllä joo, ja 2.8 FSI:llä mennään kutosella alkaviin matkakulutuksiin, ja yhdistettykin on 8,3 L/100 km. Aika uskomatonta bensakoneiselle edustusautolle. Kai se on sitä tekniikan kehittymistä.
                Eikös se niin mene, että jos tosielämässä maantiellä pääsee valmistajan ilmoittamaan yhdistettyyn kulutukseen, niin saa olla tyytyväinen.

                Comment


                  Kyllä se menee noin, ja silloinkin pitää pitäytyä alle 110 km/h vauhdeissa. Jos ajaa motarilla 10 päälle rajoituksen eli noin 140 km/h mittarissa saa laskea melkein kaupunkinkulutuksen mukaan.

                  Comment


                    Kyllähän se jotenkin noin menee, mutta kuitenkin ovat olleet numerot vertailukelpoisia eli mille ilmoitetaan vähemmän, sillä myös tosielämässä pääsee vähemmällä.

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                      Hihna siinä on.
                      Vaihtoväli 120tkm
                      Viimeksi muokannut Killeri; 30.10.2022, 09:48.

                      Comment


                      • Pohjoismaissa 90tkm?

                        Comment


                        • ok. Kiitos tiedoista. Alkaa homma olemaan aikas selvä, eli nyt täytyy vähän aikaa säästellä, myydä tuo mursu pois, ja sitten haen A8/A6 tuolla koneella Virosta. Prioriteetti A8:lla. Hintahaitari näyttää lahden toisella puolella olevan 12-15k noille vehkeille, veroineen 21-24k. Siinä jäisi 5k mahdollisiin korjauksiin ja huoltoihin verrattuna Suomesta ostettuun. Aioin käyttää palvelua tuon auton oston yhteydessä, mutta olisi hienoa, jos saisin täältä mukaan jokun herrasmiehen koodinlukulaitteineen tuolle keikalle. Tietenkin maksaisin matkakulut tuolloin. Palailen sitten asiaan kun tuo on ajankohtaista.

                          Comment


                          • Älä usko kilometreihin edes Virossa. Itse oli ostamssa kuin marjaa (ajettu 175tkm) kunnes selvisi sarjanumerolla että autolle oli tehty 240tkm huolto saksassa jo kesällä 2009. Tuli puun takaa myyjällekin joka ilmeisesti oli tuonut hyvässä uskossa auton.

                            Ostin/löysin täysin varustellun suomi-auton (mm. Digi-Tv, Keyless go, sormenjälki-käynnistys jne. ajettu oikeasti 179tkm). Eli jos on hintahaitaria niin on varustehaitariakin. PÄÄTÄ MITÄ HALUAT autoltasi, josta maksat helposti uuden japanilaisen hinnan, on ohjeeni. ÄLÄ tyydy perusmalliin. Sillä on huonot jälkimarkkinat. Meilläkin on paljon myynnissä "täysin varusteltua" joka oikeasti on "neekeri-versioita" ja perusvarusteita luetellaan kuin ihmeitä.

                            Suomi-autoissakin (A8) jaköpään vaihtoväli huolto-ohjelman mukaan on 120tkm, ei 90tkm tai muuta.
                            Viimeksi muokannut Pennivasara; 3.3.2012, 02:13. Perustelu: täsmennys

                            Comment


                            • http://audiwheels.kjella.net/images/...dt_VN_18_2.JPG

                              Minkähänkokoisia nakkeja nuo tuommoiset on? Valssilla lienee ainakin leveyttä reilusti mutta ei ole kuin 18" kokoinen. Minun makuun nuo kyllä istuu tuohon autoon heti kertaluokkaa paremmin kuin perinteisempi 20" tai vastaava.

                              Comment


                              • http://www.samarketing.fi/cars/?p=pr...ore&iProduct=5

                                Kokoja näkyy olevan ainakin leveyden puolesta hyvin. Hintojakin varmaan aika laaajasti :)

                                Comment


                                • Nii mutta mitkä nuo renkaat on? 285/40?

                                  Comment


                                  • Mikä on hyvä tapa laittaa subwoofer A8 D2 alkuperäiseen Bosen järjestelmään lisäksi?

                                    edit: Nurkissa pyörii pari vahvistinta ja 10" subbaria koteloineen.
                                    Viimeksi muokannut harrastelija; 22.6.2012, 00:58.

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja harrastelija Näytä viesti
                                      Mikä on hyvä tapa laittaa subwoofer A8 D2 alkuperäiseen Bosen järjestelmään lisäksi?

                                      edit: Nurkissa pyörii pari vahvistinta ja 10" subbaria koteloineen.
                                      Vaihdat soittimen. Siitä eteenpäin mennee omalla painollaan. Johdot saa aika simppelisti vietyä ovilistojen alta takapenkin takaa konttiin.
                                      Varaudut sivuääniin. :)

                                      Comment


                                      • Osaakos joku sanoa missä hinnoissa mahtaa pyöriä S8 d2 moottorin tukikumien vaihto? Ruvennu hiukan "ravistamaan" kaasua painettaessa ja käännyttäessä toi oma kikotin. Ei kuitenkaan pauku samalla tavalla kun olis vetarit menny, lähinnä sellasta nykimistä. Mitään suurempia paukkeita tai muita ei kuulu. Suoralla pystyy vedättämään eikä oo oikeestaan ilmenny tollasta oiretta. Eikä toistu aina.

                                        Comment


                                        • 3.7 v8

                                          Ajattelin kolmos auton vaihtoa ja ajatuksissa olisi A8 D2.

                                          Kohdalle osui kohtuu kilometreillä 3.7 v8 32v vm.1998.

                                          Itellä ei ole mitään kokemuksia Audin v8 moottoreista, niin voisiko viisaammat valaista, millainen moottori toi "vajaa kuutioinen" vinkkeli kone on??

                                          Isoja tyyppivikoja? Heikkouksia tms..
                                          Vai kannattaako suoraan katella 4.2 koneisia ja unohtaa 3.7??

                                          Olisin kiitollinen tiedoista..
                                          Viimeksi muokannut Jarre; 23.9.2012, 20:00.

                                          Comment


                                          • Samaa pähkäillyt itsekin ja arvellut että kehtaisko tästä topikkia pistää pystyyn, hyvä että joku rohkeni ensin. Varmaan haulla löytyy hajanaista tietoa, mutta josko saisi tähän samaan nippuun osviittaa vinkkelin valitsemisesta Kasin keulalle - jos nyt sellaisen vielä joskus saisi kotipihaan.

                                            Kutoset voi Kasissa minusta unohtaa, mutta olen miettinyt että miten arvottaisi muut D2 moottorit:
                                            - 4.2 32V (no tästä kokemuksia onkin)
                                            - 4.2 40V
                                            - 3.7 32V
                                            - 3.7 40V
                                            - 3.3 TDI
                                            - 6.0 W12
                                            - Ja pannaan vielä kaupan päälle 4.2 TDI

                                            Eli onko jotain olennaisia eroja ylläpitokuluissa, kulutuksessa, kestävyydessä, tyyppivioissa? Vai voiko mennä koeajon perstuntuman mukaan?

                                            Comment


                                            • Veljellä A8 -00 ja 3.7 40V. Hyvin tuollakin 260hv motilla ehtii, kulutus maantiellä 8.5-9 ja kehäIII 14-15.

                                              Comment


                                              • Noi W12 koneiset D2 taitaa olla Suomessa harvassa, ku kanalla hampaat..

                                                En ainakaan ite ole nähnyt livenä ensimmäistäkään..
                                                Mobilessa noita taitaa olla jonkin verran myynnissä..

                                                Kävin lukemassa tän mietiskelyn alla olevan auton viat.

                                                Moottorille ei antanut koodeja.. ABS systeemille antoi oikean puolen takaa vian anturille.. Tipparille antoi vian "brake light switch"..
                                                Keskuslukituksen mahdollisesta vuodosta ilmoitti myös..

                                                Ei ole kokemusta tiptronicista, eli liekö tuo paha vika?

                                                Kyseessä on siis tämmöinen auto: http://www.nettiauto.com/audi/a8/5033763

                                                Comment


                                                  Tippari antaa tuon jarruvalokytkimen vian aina, jos jarrua ei ole painettu ennen koodien lukua tai jotain tämän suuntaista. On siis ihan normaalia.

                                                  Comment


                                                  • Tuo ainakin oli hiljan myynnissä, eikä muistaakseni ollut hirveän pahan hintainen http://www.nettiauto.com/audi/a8/4642749 Oman Kasin edellinen omistaja oli kanssa aikeissa hankkia W12:n, en tiedä toteutuiko.

                                                    Comment


                                                    • Kävin koeajamassa -00 mallista kasia, koneena 2.5 V6 TDI. Pari seikkaa jäi mietityttämään:

                                                      Automaatin turbiini tuntui tosi löysältä, eli pihoissa ja nurkissa pyöriessä joutuu painamaan aika paljon kaasua ja kierrokset tuntuvat käyvän turhan korkealla ennen kuin auto liikkuu. Sinänsä loota toimi oikein hyvin ajossa. Lisäksi joutokäynnillä moottori pitää melkoista jyrinää, eli koriin välittyy aika tavalla värähtelyä. Onko normaalia?

                                                      Comment


                                                      • A8 kuumeessa ollaan ja tommosta 2000 3.3tdi olen katsellut, mitä kokemuksia tälläsestä menopelistä löytyy?

                                                        Comment


                                                          Kokemukset 3.3 V8 TDI:stä on aika vähissä. Moni on kysellyt mutta todennut että on sen verran harvinainen ja aikalaisekseen monimutkainen kone että on parempi jättää väliin. Toimiessaan käsitykseni mukaan hyvä mutta jos vikaantuu niin tietotaitoa ei löydy ihan joka nurkalta.

                                                          Comment


                                                          • Hezekiel: Olet ihan oikeassa, kyseisen kone-laatikkopaketin(2,5tdi+tippi) luonne on juurikin sellainen, että tuntuu että saa painaa aika paljon kaasua että kulkee. Lähinnäkin kannattaa kiinnittää huomiota ettei turbiini luista eli täristä. Parhaiten sen huomaa odottamalla että 5. pykälä menee päälle, ja sitten vedättää sitä mahdollisimman pienillä kiekoilla. Eli n. 1200rpm ja vauhtia joku 70. Jos nypyttää tai tärisee, tietää että on vikaa.

                                                            Joutokäynnillä ei ohjaamoon pitäisi välittyä mitään jyrinöitä. Vain normaali diesel-moottorin lievä tärinä.

                                                            Comment


                                                            • Muutaman vuoden kuolaamisen jälkeen tuli lisättyä valikoimaa S8 D2:lla. Pirssi on kerrassaan mehevä ja rosteri-tuplaputkiston jylinän kuuntelee mielellään käynnistämällä auton ovi auki. Stereot eivät ole olleet päällä paljoa =).

                                                              Suosittelen kaikille.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X