Joni, lämppärinmoottoria ei taida saada kuin marmorilta ja tepolta täältä foorumilta. Itse hain viime marraskuussa ex kasiini tampereen laakkoselta lämppärinmoottorin ja oli ihan sentilleen tasan 200e, orkkis osalla on tietty se 1 tai 2v takuu!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A8/S8 ostamassa.
Collapse
X
-
Mitäs öljyjä olette d2 kaseissa käyttäneet? Nyt olisi Shell Helix 5W40 sisässä ja kohta alkaisi olla vaihdon paikka. Miten paljon öljyn viskositeetti ja öljy yleensäkin voi vaikuttaa öljynkulutukseen?
Sain tuossa suosituksen 5W50 käytöstä mutta tämä merkin ulkopuolelta. Samasta lähteestä myös mainittu että "väärillä" öljyillä kulutus ollut hyvinkin huimaa.
Saako ylemmän öljypohjan tiivisteen vaihdettua kone paikallaan? Olisi ehkä tämän hetken paras arvaus öljyn tihkumisesta mutta en tiedä selittääkö se kulutusta.
Edit: Varaosamaailma suositteli Castrolin 5W30 ja 5W40. Jälkimmäinen noin 50% ensin mainittua hintavampaa. Motonetistä löytyi 5W50 Mobilin Formula ölppää, tuota Castrolin 5W40 rojua ja sitten Valvolinen tuotteista 5l ämpäreissä 20W50 ja 10W60 aineita. Viimeisimmät kympin luokkaa litra ja suositukset kisakäyttöön. Sami taisit jossain välissä suositella vähän jäykempää kamaa koneeseen mutta olisiko se sitten 5W50 Rally Formula vai jopa jotain Valvon 10W60 tyyppistä?Viimeksi muokannut LongJohn; 9.7.2011, 15:25.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Oko^^ Näytä viestiItsellä on Castrolin magnateciä mennyt joku 3l/7tkm.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LongJohn Näytä viestiMitenkäs muut öljyt? Onko kone tiivis ettei vuoda suoraan ulos? Pysyykö joku muu laatu / merkki paremmin sisässä?
Comment
-
Onkos A8:sien omistajilla miten pahasti syöpyneet noi ohj.tehostimen hydrauliputket? Onko kukaan uusinut niitä?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Oko^^ Näytä viestiItsellä on Castrolin magnateciä mennyt joku 3l/7tkm.
Ja sitten ettei ihan mene tikulla silmään, niin;
http://cgi.ebay.de/Antriebswelle-Gel...item20b8abd8aa
Osaako joku kertoa onko oikeasti A6 C5:ssä ja A8 D2:ssa samanlaiset vetonivelet? Vasen etuvetari alkanut napsumaan siihen malliin että ennen seuraavaa pidempää reissua on kyllä syytä vaihtaa.Viimeksi muokannut Oko^^; 6.8.2011, 23:47.
Comment
-
Löytyisköhän tollasta A8:sin takaoven "basso"kaijutinta mistään? Nokian tekele ja 4ohmin imbedanssi. Siis ollut 4ohmia, nyt on ääretön eli kela katki.
Comment
-
Viimeksi kuuntelin niin taisi molemmat ovet molempien elementtien osalta sanoa "no-go". No upgradea tuolle osastolle pitää after market osilla lähteä tekemään joka tapauksessa.
Apropoo miten kasilla pärjää kitkoilla? Syötävän hintaisia on talvinakit tuossa kaavaillussa 235/50-18 koossa. Kitkat olisi edullisempia mutta joskus yhden talven etuvetoisella kitkuteltuaan niihin ei ollut niin vakuuttunut. Mutta toimisiko raskaassa nelikossa?
Comment
-
Toimii, kun muistaa jarrutuksissa ja haastavammilla keleillä (esim. uutta lunta jään päällä) että on kitkat alla. Ite ajelin yhden talven kiinankitkoilla (oliko jotkut Goodridet tms.) ongelmitta, ainoastaan parissa jarrutuksessa risteykseen tullessa meinasi talvi yllättää autoilijan. Pysähtyi kyllä juuri ajoissa. Laatumerkin kitkoilla ei varmaan olisi ollut noitakaan tapauksia.
Comment
-
Joo, kitkoilla varmaan pärjää hyvin kun kesärenkaillakin pärjäsi. Jouduin tuolla omallani ajelemaan Saksasta kotiin talvikelissä 275 leveillä kesäkumeilla. Liikkeellehän sillä pääsi risteyksistä paremmin kuin etuvetoisella nastarenkaallisella, mutta pysähtymismatkoissa ja sivuttaispidossa tietysti oli vähän toivomisen varaa...
Comment
-
Ite olen kans kitkoilla ajellut. Nokian... mmh. En muista mallia. ns. laatugummit jos Tekniikan Maailmaa on tässä maassa uskominen, eniveis. Muutenkin tosin ajelen kitkoilla talvet.
Kuten aiemmin sanottu, vähän kun pitää mielessä ettei ole nastoja alla niin hyvin se menee.
Kukaan ei noista vetonivelistä osaa sanoa..?
Comment
-
Joku kysyi joskus onko vanhaan A8:siin saanut bi-xenoneita? Nyt ainakin on yhdessä rakenteilla...
http://i638.photobucket.com/albums/u...g?t=1313350059
Comment
-
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=Dq9O-KblNf0&feature=related[/ame]
Löytyihän se. Joskus oli noista exhaust asioista puhetta ja vaikka clippi on, valitettavasti, vika merkiltä puhutaan edelleen about saman ikäluokan, kokoluokan ja teholuokan saksalaisesta vinkkelistä. Minusta tuo soundi on varsin sivistynyt ja kun resonaattoreita ei ole matkalla soundi on myös puhdas eikä räpise ja rämise omiaan.
Comment
-
Eipä tuosta videosta voi muuta sanoa, kuin sen, että videokameran mikrofoni ei nyt taida olla ihan omimmalla alueellaan tuon härvelin ääniä tallentamassa ;)
Kyllä ainakin omalla pöydällä tuosta videosta räminää sun muuta turhaa kuului. Lisäksi kuulee, että kamera pumppaa jonnin verran äänitystasoa eestaas.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Moukka'Bloukka Näytä viestiJoku kysyi joskus onko vanhaan A8:siin saanut bi-xenoneita?
Comment
-
Ehkä hieman offtopic, mutta omassa exässä oli tälläinen Milltek putkisto.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=cwrBJSUYb1c[/ame]
Omaan makuun ääntä oli just sopivasti.
Ja varsinkin rovaniemen seudulla kulkeneet/asuvat tietävät revontuli kauppakeskuksen tunnelin, onko se nyt nelostietä?
No kuitenkin, kun siitä tunnelista aina ex-ässällä kiihdytti ulos uuden putkiston ollessa alla, niin hymy oli aina korvissa. :)
Hyvät muistot, vaikka auto ei ollutkaan sieltä halvimmasta päästä ylläpitää.
Edit: toki tuollaista clipissä olevaa höpö,höpö suodatinta en omaan autoon laittanut. :D
Comment
-
Saahan noita valmiita putkia useammaltakin valmistajalta. Hitoilleen tuommoiseen V8 koneiseen kävisi tuplaputket hyvin tyylin osalta (kun niitä on kuitenkin nykyään jokaisessa R4 1,8t vehkeessäkin) mutta se varapyöräkotelo ei ole ihan hollilla semmoista ajatellen. Tämmöisen löysin netistä:
http://pictureposter.audiworld.com/34752/dsc01866.jpg
http://pictureposter.audiworld.com/34752/dsc01855.jpg
Onhan siinä repsikan puoli vähän tekemällä tehty. Tarvikekamppeilla soundikin on ihan satunnainen ja horror optio mahdollisesta kuminasta.
Comment
-
Letkeä ja vakaa peli. Jos leikkiä haluat kannattaa ehdottomasti pistää se B5. Kapeampi raideleveys ja varsinkin lyhyempi akseliväli tekee paljon. Paino tietysti kanssa.
Omassa ei ole ESP (joilla on voisi tietysti kommentoida onko siitä ollut riemua...) mutta eipä tuota poikittain saa kuin yrittämällä ja jos leikkiä haluaa saa valita B5 isomman parkkiksen missä +5m lotjaa pyörittää.
Comment
Comment