Kyllä se D päällä valoissa hieman jurnuttaa, koska se luistattaa laatikkoa silloin. N:llä ei ole vaihde päällä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A8/S8 ostamassa.
Collapse
X
-
Tuosta on juteltu täällä aikasemmin, mutta en muista mihin porukka päätyi :)
Oma mielipide on, että parempi antaa jurnuttaa kuin kytkeä edes takaisin. Taksikuskit ilmeisesti tykkää käyttää tuota N:ää.
Kummassa sitten laatikko kuluu oikeasti enemmän niin mun mielipide on että D<->N vekslaamisessa.
Comment
-
Mä oon sitä mieltä että normaalissa valoissa odottelussa ihan D:llä jurnuttaa, mutta jotkut ruuhkat tai tietyöodotukset voi laittaa N tai P.
Comment
-
Voi jumalavita että hävettää...
On se hyvä että joku huomasi mainita että autoon sähköt kun tuota askin resetointia tekee.
Aiemmin mainittu nykiminen tosiaan tainnut olla vain huonosti oppineesta lootasta, asennuksen jälkeen.
Olinhan tuon jo parikin kertaa tehnyt ilman tuloksia. Ilman virtoja.
Ettätota..
Kiitos tästä. :)
Comment
-
Saakos muuten niinkin hlökohtaisia kysellä kasin omistajilta kuin että paljonko joudutte maksamaan vakuutuksia? Itse vaihdoin Pohjolasta kevytkaskolta Fenniaan täyteen kaskoon ja hinta meni 1300€ -> 950 € /vuosi. Täydet bonukset.
Auton hommatessa eka kilpailutettu tarjous tuli Ifiltä ja meinasi epäusko vallata kun lapussa oli jotain >2000€ / vuosi. Ja olin kuitenkin kaikkia vakuutuksia siirtämässä ml. toinen auto.
Comment
-
Mulla on vakuutukset IF:ssä ja hiukan kismittää, koska se on tosiaan kaikkein kallein. En voi kuitenkaan vaihtaa helposti, sillä lasten vakuutukset on olleet tuolla jo ennen syntymää ja ja jos siirrän vakuutukset toiseen yhtiöön niin ne ei korvaa enää oikeastaan mitään (jos esim. joskus on ollut korvatulehdus, flunssa yms sairaus niin niitä ei enää korvata uudessa yhtiössä jos tulee uudelleen)
A8:n vakuutus oli kuitenkin edullinen (70/70 bonareilla) ~500 vuosi. Kasko.
Comment
-
Ei kait lasten vakuutuksiin pitäisi vaikuttaa se missä sinulla autovakuutukset on? Itsellänikin on tyttären vakuutus IF:ssä, kiinteistövakuutus Pohjolassa ja Veritaksessa loput, eli käytännössä kaikki ajoneuvovakuutukset. Sieltä kun ei saanut kiinteistövakuutusta ja henkivakuutuksessa ehdot oli syvältä ja poikittain.
Comment
-
Keskittämisalennusta toki. Siitä huolimatta hajauttaminen voi tulla kokonaisuutena edullisemmaksi. Kalleuttaha Jari tuossa juuri tilitti. Mutta ymmärsin että lasten vakuutukset estäis vaihtamasta yhtiötä, ei pitäis olla mitään estettä jättää lasten vakuutukset sinne ja viedä muut muualle.
Vaikka Veritaksesta ei saa keskittämisalennusta silti (vai juuri siksi?) se on ollut autovakuutuksissa edullisin, aika monesti on tullut kilpailutettua eikä vielä ole kannattanut vaihtaa.
Comment
-
Nuo kaikki vakuutukset on samassa yhtiössä juuri noiden keskittämisalennusten takia. Se ei ole ihan pikku summa kun alennus prosentteja on 17%.
Laskin toki mitä tuo tulee maksamaan jos jätän esim. lasten vakuutukset IF:iin ja muut muualle. Säästöä olisi tullu vain muutama kymppi (puhutaan kokonaispotista joka on ~4000 euroa) niin ei jaksa sen takia hajauttaa noita vakuutuksia. IF:n toiminta on muuten erinomaista...vahingot on korvattu aina mukisematta ja hyvin nopeasti.
Comment
-
Kiitoksia referensseistä. Ehkä tuohon voi olla tyytyväinen kun vakuutusyhtiöt pitävät karvan alta 30-vuotiasta helsinkiläistä kalliina kuskina. Eikä varmasti lossin suoristus alumiinipajalla ole halpaa jos jotain sattuu.
Onpa muuten viheliäistä hommaa tuo vakuutusten vertailu. Tuntipalkaksi jäi ainakin yhden vuoden erotuksen perusteella suurin piirtein puolikas lounari.
Comment
-
Itseäni naurattaa nykyisen autovakuutusyhtiön sokea tuijottaminen kuutiotilavuuteen... 2.8l 12v 174hv koneella ja automaattilaatikolla oleva perhelossi on kalliimpi vakuutuksiltaan kuin tehtaalta 230hv 2226cc urheilumalli samasta korista... Ei muuten, mutta korin osat ovat tuossa pienemmällä iskulla olevassa yli tuplahintaiset verrattuna tuohon perheenkuljettimeen :S
Comment
-
Mä en myöskään ymmärrä sitä, että miksi kalliin auton omistaja maksaa liikennevakuutusta paljon enemmän, varsinkaan moottorikoon perusteella. Liikennevakuutuksesta kun ei oman auton vaurioita korvata.
No joo, kyllähän mä ymmärrän, että vakuutusyhtiöiden on tasoitettava ne kulut. Tavallaahan sillä liikenenvakuutuksella vakuutetaan se oma auto vaikka teknisesti syyllisen yhtiö maksaakin. Mutta kyllähän se oikeasti olisi tasapuolisempaa maksaa oman onnettomuusriskin ja keskimääräisen aiheutetun vahingon mukaan, ei sen mukaan mikä auto itsellä on.
Mut joo, omassa A8:ssa taitaa olla samaa luokkaa vakuutus kuin RS6:ssa, vähän kalliimpi, kun tuon kuutosen hintaa tiputtaa jo ikä. (Mikä on kanssa kummallista, miten se minun autoni vanheneminen vähentää muille maksettavia korvauksia?)
Comment
-
Kai se tuon tyylinen pitää sen syyn olla. Korjauskulutkaan kun ei suoranaisesti laske vaikka ns säästökaskojen kanssa siirrytäänkin jo suhteellisen tuoreissa autoissa joidenkin vakuutusyhtiöiden toimesta kolarikorjaukseen käytetyillä osilla. Olikohan Pohjolassa 6v autoista lähtien.
Tietysti uusien korjaaminen voi olla vanhempia kalliimpaa mutta sen luulisi vain nostavan uudempien vakuutuksia siinä missä vanhat ei vastaavasti laske.
Comment
-
Ajattelinpa kirjotella tänne nyt kokemuksia, kun viime lopputalvesta tuommosen ison Audin ostin. Toistaiseksi on hyvin pelannut. Normi huoltoja osia on toki saanut uusia. Yhden tukivarren, etuiskarit, vaihteisto öljyt ja suodattimen ja sitten takakardaanin huulitiivisteen. Mitäs vielä..? Etulevyt ja -palat. Taaksekkin pitäs vaihtaa, kun vaan viitsisi. Ja paljon vapaavalintaisia juttuja laiteltu. Kilomeetrejä on kovin vähän tullut kun auto ostin varta vasten talviautoksi. Ensi talvi näyttää miten toimii. Lähinnä mielenkiinnolla odotan tulevia yhteisiä aikoja, koska rehellisesti sanottuna ostin Nettiauton halvimman 4.2i A8:sin.
Vaihteisto on pelannut ihan ok... Tasakaasulla ajettaessa muutama sekunti vaihdon jälkeen se nyppää, ihan kuin turbiini lukittuisi. Mikäköhän lienee...? Pitäskö postata aiheesta ihan oma topickki? En ole viitsinyt asiaa murehtia, ajoa vaan.
Comment
-
A8 levyt ja palat olivat yllättävän kohtuuhintaiset. Satulat vähän kalliimpia.
Tulis vaan lunta...
Comment
-
Se nyppäys tulee juurikin lukosta, vaihtaessa se kytkee ensin vaihteen ja hetimiten perään lukitsee turbiinin. Minkä värisen ostit, ei näitä niin montaa Porissa ole..?
Comment
-
Se nyppäys tulee juurikin lukosta, vaihtaessa se kytkee ensin vaihteen ja hetimiten perään lukitsee turbiinin. Minkä värisen ostit, ei näitä niin montaa Porissa ole..?
No se on hyvä jossei tuosta nyppäämisestä tarvi murehtia. Sehän sitten toimii hyvin.
Ensi kesänä ajattelin jakopään hoitaa, jollen kiedo autoa mihinkään solmuun.
Comment
-
Tummansininen nimenomaan, ja originaali ulkoasu putkenpäätä myöten Ja toisinaan Suomen Väinölässä parkissa.
Comment
-
Olisikos kenelläkään ajatuksia mistä lähteä liikkeelle; D2 korin sporttialustalla peruksena olevaan kulkineeseen pitäisi todnäk iskarit uusia. Jouset todnäk vielä ihan ok kunnossa, mutta pitää nyt katsoa. Alustan korkeus on varsin passeli joten matalammaksi en ainakaan tahtoisi.
Muistelisin kuunnelleeni että S6:sen iskarit menisivät heittämällä alle, löytyykö vahvistusta?
Comment
-
Liityin eilen seuraan, eli hommasin A8:n alle! Huomattavasti miellyttävämpi ajokokemus kuin se viimetalvinen, josta tämä ketju sai alkunsa.
Kysymys: Auto on vm. -98 ja siinä on Audi Concert mankka. Radion käytös vähän ihmetyttää: Kun sammuttaa virrat ajon päätteeksi, radio tietenkin sammuu. Kun poistuu autosta ja laittaa oven kiinni sekä avaa toisen oven esim. tavaroiden ottamiseksi takapenkiltä, radio menee uudestaan päälle. Se jatkaa metelöimistään vielä senkin jälkeen kun oven sulkee ja laittaa auton lukkoon. En ole jäänyt kuuntelemaan, että kauanko soitto jatkuisi, mutta mielestäni ei tarvitsisi enää ekan sammumisen jälkeen tulla uudestaan päälle. Mahtaako tuolle mitään?
Comment
-
Comment