Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8/S8 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kannattaa pyytää aina jobbaria / myyjää lähettämään kuva varustekoodilistasta joka on huoltokirjassa. Sitten purkaa sen ja on aika varmaa mitä varusteita autossa on ja mitä ei... Näin ei kuulopuheisiin tarvitse luottaa yhtään.

    Kasi on ensimmäinen auto jonka rattiin palaa uudemmasta ilomielin, tai että se ei tunnu ikivanhalta vaikka onkin 12v vanhempi kuin toinen pihassa oleva. Kestää hyvin ikää!

    Comment


      Mitä tohon talvipakettiin kokonaisuudessaan kuuluu ja onko se aina samanlainen?

      Comment


        No ainakin tämmöisiä talvivarusteita on olemassa: Sähkölämmitys peileissä, ratissa ja oven lukkopesissä. Istuinlämmitys edessä ja takana. Suksiluukku.

        Comment


        • En tiedä 100% varmaksi kasin tapauksessa, mutta yleisesti ottaen tuo lämmitettävä ratti on ollut nelipuolainen monitoiminäppäimillä oleva "papparatti". Kolmipuolaiset sporttiratit lienevät aina ilman lämmitysvastuksia.

          Comment


            Näin taitaa olla, koska itselläni ei kyllä ratti (3puol.) lämpeä vaikka kaikki muut tuohon talvipakettiin kuuluvat paikat niin tekevät.

            Comment


              Joo mun tietääkseni rattilämmitys kuuluu ainoastaan "papparattiin". kyllä täytyy muutenkin varmaan laittaa toi talvipaketti sellaseks pakolliseks kriteeriks autoa etsiessä.

              Mitä muuten tuolta takapenkeiltä löytyy? Keskikyynärnoja jossa on ilmeisesti kupinpidikkeitä? Sähköpenkit taakse löytyy myös jossain yksilöissä ja takana on myös vissiin ilmastoinnin säätöä? Talvipaketissa tulee sitten taakse lämmitykset. Onko takana 12v pistokkeita?

              Löytyiskö jostain tai joltain tietoa noiden wanhojen kasien Co2 päästöistä? Onko faceliftin myötä 1999 päästy pienempiin lukemiin ja kuinka paljon on A8 ja S8:n erot?

              Comment


                Itse en löytänyt kun saksantaito on olematon ja Acrobat Readeri ei suostu jostain syystä avaamaan .pdf tiedostoja ollenkaan, kun tuolta muutama mahdollinen linkki löytyi.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja xapanthe Näytä viesti
                  Joo mun tietääkseni rattilämmitys kuuluu ainoastaan "papparattiin". kyllä täytyy muutenkin varmaan laittaa toi talvipaketti sellaseks pakolliseks kriteeriks autoa etsiessä.

                  Mitä muuten tuolta takapenkeiltä löytyy? Keskikyynärnoja jossa on ilmeisesti kupinpidikkeitä? Sähköpenkit taakse löytyy myös jossain yksilöissä ja takana on myös vissiin ilmastoinnin säätöä? Talvipaketissa tulee sitten taakse lämmitykset. Onko takana 12v pistokkeita?

                  Löytyiskö jostain tai joltain tietoa noiden wanhojen kasien Co2 päästöistä? Onko faceliftin myötä 1999 päästy pienempiin lukemiin ja kuinka paljon on A8 ja S8:n erot?
                  Itsellä on tuo talvipaketti ässässä ja siinä on ratin, etu-/takapenkkien ja lisäksi vielä peilitkin lämpenee sähköllä
                  Takaa löytyy niiden puhallin ritilöiden säädöt, tuo 12v pistoke, 2kpl kupinpidikkeitä ja ensiapu kotelo.
                  Oman vm -01 s8:in C02-päästöt n.329 g/km tai ainakin niin on merkitty tuohon tulostamaani Saksan myynti-ilmoitukseen.
                  Erosta A8:siin en osaa sitten sanoa mitään...

                  Comment


                    Eli jos nyt oikein olen ymmärtänyt ton uuden verotuksen niin se vaikuttaa myös vanhoja autoja kun niitä rahdataan ulkomailta ja rekisteröidään suomessa. Autobildissä kirjoitettiin veroprosentin laskettavan kaavalla Co2 jaettuna kymmenellä + 4 (eli esim tässä tapauksessa 329 / 10 + 4 = 36,9%). Eli ton S8:n veroprossa olis sen 36-38% Tällä hetkellä -01 A8 sarjan autoilla on sellanen 29-31% tullin prosenttitaulukon mukaan. Sellanen 6-7 prosentin nousu ei todellakaan ole mikään pieni.

                    Meneekö se käytettyjen autojen kanssa juurikin näin? Jostain muistaakseni luin että tuota uutta verotusta sovelletaan vain tietyn ikäisiin autoihin. Erittäin vanhoihin sitten erilailla.

                    Joku joka on tutustunu tohon systeemiin vois valaista paremmin?

                    Comment


                    • Kimi,
                      Nyt kun olet kohta kaksi vuotta hakenut autoa niin en usko tuon veron nousun olevan este unelmallesi, olet säästänyt veroissa moninkertaisesti tulevan korotuksen tänä aikana esim.:

                      verot näyttävät nyt (vm. 2000) olevan luokkaa 10te, joten tälle korotus tarkoittaisi alle 1te:a. -> ei merkitse mitään kokonaiskustannuksissasi tai ainakaan romuta tätä haavetta. Tosin tämä vm. taitaa mennä painolla, en nyt juuri löytänyt uudempaa esimerkkiä tähän.

                      Vanhemmasta autosta painon mukaan taitaa mennä pienempi vero näissä vähäpäästöisissä suurtupruttelijoissa. Audinkaan malliston 'yläpään' mallit eivät ole tarkan markan miehille/naisille kts. viestejä forumilta.

                      Comment


                        Toista kuukautta aikaa vielä aloittaa verotus... sanoista tekoihin.

                        Comment


                          Juu kun tarkkaan ajattelee niin toi muutaman tonnin nousu auton hinnassa ei loppujen lopuksi ole iso raha. Valitettavasti on totta, että minulla on mennyt hyvin kauan tämän "ikuisuusprojektin" kanssa. Tässä välissä on ehditty käymään armeijassa, joten silloin oli vähän paussia homman kanssa.

                          Oli sitten köyhä tai rikas, yht' äkkinen muutaman tonnin hinnankorotus varmasti ottaa päähän ketä vain. Tällä hetkellä se on lähinnä kyse kannattavuudesta ja hyvän yksilön löytämisestä. Suomi vai ruotsi/saksa.

                          Toinen ongelma mihin olen törmännyt, on se että kiinnostukseni on kääntynyt aina paljon tuohon 99 vuoden facelift versioon. Niitä taas on esimerkiksi suomessa käytännössä vain kourallinen. Ja sitten kun sellainen löytyy, siitä saattaa puuttua jotain tärkeitä varusteita mitä pidän tärkeänä kriteerinä. Esimerkiksi tämä malli karvan verran alle 30k€ eikä ajettu noin 170tkm ja puuttuu mm. kattoluukku ja tv/navi. Saatika sitten talvipaketista(?). Omasta mielestäni toi kyseinen yksilö on ylihinnoiteltu(?); http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1530596

                          Tossa ilmossa mainitaan myös parkkitutkasta. Itse en ole aiemmin törmännyt vanhoissa A8/S8:ssa kyseiseen varusteeseen. Eli minkästyyppinen kapistus kyseessä?

                          P.S. Mulla ei onneks juuri tällä hetkellä ole pakonomaista tarvetta autolle, ainoastaan pakkomielle. Tulee melkeen pakolliseks tossa ens vuoden kesään mennessä, mutta jos mä sitä ennen sen auton hankin niin siitä ei haittaakaan ole. Autokuume ainakin parantuis sillä.
                          Viimeksi muokannut xapanthe; 24.11.2007, 13:06.

                          Comment


                          • Tulipahan saatua oma ässä viimein Suomen kilpiin.
                            Veroja tuli yli 10 tonni mutta, kuitenki vähemmän mitä aluksi odotin.
                            Ensi vuonna puhutaan todennäköisesti jostain 15 tonnista joka nyt tuskin kenenkään haaveita kaataa mutta harmittaa varmasti ylimääräiset kustannukset.

                            Seuraavaksi olisi tarkoitus vanteet ja alusta päivittää uuteen uskoon.
                            Samalla menee myös tukivarret ja jarrut huoltoon/vaihtoon.

                            Olisin kiitollinen jos jollain olisi kertoa jonkun firman nettiosoite jolta löytyisi jarrulevyt/kuluneisuus-anturit d2 korimallin facelift s8:iin...
                            Palat ja nuo tukivarsi sarjan saan hommattua paikkakunnan varaosamyyjältä mutta levyt ja anturit onkin sitten toinen juttu.

                            Comment


                              Jos kyseessä 323mm levyt niin niitä löytyy 2 paria tuosta lattialta ja muutkin osat järjestyy.

                              Comment


                                Autokuume on aina pahasta, varsinkin A8/S8:n ostoa on nykyaikana vaikea enää mieltää mitenkään "järki" ostoksena, saati sitten RS malleja. Itselläni on jo toinen menossa ja nyt on taatusti viimeinen. Kai se ikä alkaa tehdä tepposiaan, että alkaa miettiä jo hiukan järjellä näitä autovalintoja, mutta voipahan sitten eläkkeellä ollessaan sanoa, että oli silloin joskus se iso V8 tallissa =) Seuraava Audi tulee olemaan luultavasti 3 litrainen TDI quattro farmarina, nimimerkillä käyttövoimaveron poistoa odotellessa =)

                                Comment


                                • A8/S8 D2 ostamassa.

                                  Moro,

                                  Kävinpä tässä päivänä muutamana elämäni ekaa kertaa tyyppaamassa A8:a. Mielenkiinnon kohteena ovat valkokaulusköyhälistön kukkarolle sopivat alkupään mallit, neliveto ja automaatti pitää toki kuitenkin olla. Tämä ensimmäinen yksilö ei ehkä ollut aivan virheetön yksilö ja muutenkin odotin hiljaista ja tasaista kyytiä. Näidenhän takia sitä valitaan isompi auto kuin mitä olisi tarvis. Ei aivan vastannut odotuksia ja niinpä muutama juttu jäi kaivelemaan. Ainakin tulin vakuuttuneeksi että tällainen auto kannattaa ostaa suoraan harrastajalta eikä mistään linttaliiteristä. Vastatkaa jos jaksatte:

                                  Melutaso maantiellä oli asiallinen mutta ei mitenkään erityisen hiljainen (alla kitkarenkaat). Esimerkiksi Bemmi E39 on paljon hiljaisempi. Onko näissä vuosimallieroa ja minkä verran kerrostetut sivulasit vaikuttavat asiaan?

                                  Auto oli 4.2 koneella ja 4-vaihteisella tiptronicilla. Onko 5-vaihteisessa kokonaisvälityssuhde pidempi ja onko muuta mainittavaa eroa (kulutus, kestävyys, käytännön suorituskyky)?

                                  Miltä kunnossa olevan alustan pitäisi tuntua terävissä töyssyissä? Tämä rytkähti jokusen kerran samaan malliin kuin nykyinen typ89q, hälyääniä oli tietty vähemmän.

                                  Polttoaineen hetkellinen kulutus huiteli koko ajan yli 10l/100km vaikka ajoi cruisella jotain 90 km/h todellista tasaisella moottoritiellä. Auto myös hidastui melko voimakkaasti kun kaasun nosti. Voiko olla jotain pielessä vai ovatko ne tämmöisiä?

                                  Muuta huomion arvoista tarkastettavaa sen lisäksi mitä nyt yleensä autoista ostettaessa katsellaan?

                                  Autossa oli myös huomattavan paljon erilaisia alustan tärinöitä ja värinöitä, kojelaudan uumenissa raksuvia releitä ja törkeän meluisa lämppärin puhallin, mutta laskettakoon selkeiksi yksilövioiksi. Myöskään manuaalisäätöiset kangaspenkit ilman lämmitystä eivät oikein sytyttäneet. Jostain pitää katselu kuitenkin alkaa ja ehkä jonain päivänä moinen pihaa koristaa, katsotaan nyt!
                                  Viimeksi muokannut Killeri; 13.1.2018, 19:24.

                                  Comment


                                    Kyse ei liene kuitenkaan uudesta autosta :)

                                    Ei nuo tuplalasit mun mielestä paljoa vaikuta ajomeluun.
                                    Oma kokemus -95 vuosimallista ja -97 vuosimallista on se, että ennemmin -97 (siis käytännössä 1998->).
                                    Tuossa vm1998 tuli AKG moottori ja se meidän omissa hyvinkin paljon ärhäkkäämpi kuin -95 vuosimallin ABZ jostain syystä.

                                    5v tippi on kestävämpi kuin 4v tippi. Molemmat kannattaa testata reilulla lenkillä, koska osa ongelmista ilmenee vasta reilumman maantieajon jälkeen.

                                    Kuvauksen perusteella kyllä jättäisin tuon ostamatta.
                                    Viimeksi muokannut Puuhapete; 17.2.2010, 16:35.

                                    Comment



                                    • Melutaso maantiellä oli asiallinen mutta ei mitenkään erityisen hiljainen (alla kitkarenkaat). Esimerkiksi Bemmi E39 on paljon hiljaisempi. Onko näissä vuosimallieroa ja minkä verran kerrostetut sivulasit vaikuttavat asiaan?
                                      Oma -98 on ainakin erittäin hiljainen auto.

                                      Auto oli 4.2 koneella ja 4-vaihteisella tiptronicilla. Onko 5-vaihteisessa kokonaisvälityssuhde pidempi ja onko muuta mainittavaa eroa (kulutus, kestävyys, käytännön suorituskyky)?
                                      Kulutus ja suorituskyky parempi 5-lovisella. Etenkin kiihtyvyys eri planeetalta välityksistä johtuen.

                                      [QUOTE][
                                      Polttoaineen hetkellinen kulutus huiteli koko ajan yli 10l/100km vaikka ajoi cruisella jotain 90 km/h todellista tasaisella moottoritiellä./QUOTE]

                                      Noh, kulutus lienee tuossa vanhemmassa 10-15l/100km, uudemman malli AKG-kone on taloudellisempi. Hetkellistä näyttöä ei kannata tuijottaa hetkeäkään, ei sillä infolla mitään tee. Nollaa keskikulutus ennen koeajoa. Hetkellinenhän nousee 54l lukemiin joka kiihdytyksessä...

                                      Autossa oli myös huomattavan paljon erilaisia alustan tärinöitä ja värinöitä, kojelaudan uumenissa raksuvia releitä ja törkeän meluisa lämppärin puhallin, mutta laskettakoon selkeiksi yksilövioiksi.
                                      Yksikin noista oireista peruisi oman ostopäätökseni heti. A8:n lämppäristä ei koskaan kuule onko se päällä vai ei, reilusti ylimitoitettu moottori ja putkistot. A8-98:n vilkkurelettä ei kuule pelkääjän paikalle ollenkaan.

                                      Myöskään manuaalisäätöiset kangaspenkit ilman lämmitystä eivät oikein sytyttäneet.
                                      Huoh...Eihän noita pitäisi ollakaan.

                                      Comment


                                        Sama auto on tuo vaikka se olisi facelift1:iä, eli -98->. A8sta tuli toinenkin facelift 2000 luvun vaiheilla.
                                        Moottorit noissa on käytännössä samoja.
                                        Eroja löytyy esim sytkävahvistimet on AKG:ssä erit jne. Paperilla nuo koneet on identtisiä.
                                        Vanhemmat menee kyllä alle 10l maantiellä. Ei tuo ABZ tuollakaan puolella eroa radikaalisti AKG:stä.

                                        Comment


                                          Muuta huomion arvoista tarkastettavaa
                                          Mahdollinen jäähdytinnestevuoto oikeasta etukulmasta, muutaman sentin mittainen muoviputken pätkä joka murenee vanhetessaan. Osa ei maksa paljon mutta vaihtotyö on aika ikävä. Haulla lisää.

                                          Comment


                                          • ^ Enpä itse asiassa edes kurkannut pellin alle kun koeajon jälkeen oli aika totaalisen evvk-olo ko. yksilöstä. Yksi oire oli vielä josta en muistanut mainita, eli lämmöt eivät nousseet kuin johonkin 50 asteen tuntumaan koko ajon aikana.
                                            Seuraava katseltava auto sitten 5-portaisella laatikolla ja vähävikaisempana, niin eiköhän sitä ala makuun päästä!

                                            Comment


                                              Olen kyllä täysin eri mieltä 4-lovisen 4HP24 laatikon kestävyydestä 5-lovisen 5HP24 suvun kanssa. 4HP24 on ollut käytössä jo kasikytluvun lopusta ja laatikko ei ole niin herkkä rikkoutumaan huonoista öljyistä, mitä käytännössä kaikki 5-loviset on. Käytännön suorituskykyyn vaikuttavaa eroa laatikoilla ei ole, ei nelilovisellakaan vaihtaessa tipu tehoalueen ulkopuolelle...:) Kulutuskin on "periaatteessa" pienempi 4-lovisella jo pidemmän isoimman vaihteen välityksen takia (0.728 vs 0.804). Eli laatikolla ei ole väliä autoa valitessa! 9 l/100km normaali matka-ajossa realistinen.

                                              Lotinat ja kolinat ei kuulu kunnossa olevaan kasiin, mutta useimmiten aiheutuvat samoista lähteistä kuin esim. A6/A4:nkin alustaäänet eli eri tukivarsista yms. Menee kaikista jossain vaiheessa ja uusinta maksaa 500-100e koko alustaan.

                                              Termostaatitkin kuuluu kuluviin osiin ja on todella helppo vaihtaa. Kunnossa olevana lämmöt nousee pakkasillakin pienellä parin kilometrin ajolla 90:neen asteeseen.

                                              Summasummarum. Kunnossa olevan Kasin koeajosta ei voi jäädä EVVK fiilis. Tietyt viat on suhteellisen helposti korjattavissa (kangaspenkit ei...). Ainoastaan ei-toimiva laatikko on iso pommi, jonka kyllä koeajossa huomaa

                                              Comment


                                              • Itsekin olen ymmärtänyt tuon 4-lovisen jotenkin kestävämmäksi versioksi, tai ainakaan 4-lovisten omistajat eivät kirjoittele yhtä aktiivisesti vaihteistomurheistaan. Tulihan tuohon omaanikin vaihdettua loota vuodenvaihteessa :-D

                                                Sen sijaan pysyn väitteessäni, että tuo 5-lovinen on hieman taloudellisempi ja rivakampi käytännön ajossa. Kun hyppäykset ovat pienempiä pysyy kierrosalue normiajossa aina välillä 1100-2000. Vaihtonopeuksista en tiedä, itsellä loota koodattu sporttisemmaksi. Voikohan saman modauksen tehdä myös 4-loviseen?

                                                Comment


                                                • Kannattaa todellakin valkata hyvä auto johon mielellään on jo tehty isompia remontteja ja maksaa sellaisesta yksilöstä vähän enemmän, sillä loppupelissä voit säästää paljon ostamalla hyvän vaikkakin muutaman tonnin kalliimman.

                                                  Sporttisisusta, tuplalasit, webasto, xenonajovalot ja säätyvä ohjaustehostin ovat ainakin lähes pakollisia varusteita ;)

                                                  Comment


                                                    Tuplalaseja ja ohjaustehostinta lukuunottamatta allekirjoitan Olauksen väittämät jokaisen au{di,to}n hankinnan yhteydessä.

                                                    Yleiskuntokin selviää katsomalla.

                                                    Comment


                                                    • Katos Hessu morjes! =) Samoja unelmia jaetaan vai?

                                                      Paljonko tuommosen A8:sin realistiset ajokilometrit on? Nettiautossa on lähes kaikki alkupään yksilöt 200-300tkm ajettuja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

                                                      Onko noi paksut lasit vakiovaruste A8:ssa vai optio? Onko ne samanmoiset tuplalasit kuin äSsä Meppiksessä?

                                                      Comment


                                                      • Koneethan näissä on lähes ikuisia. Ja runko sekä koppa alumiinia, joka ei ruostu. Tippilootahan on se heikoin lenkki, yllättävän moni porsii 200tkm molemmin puolin. Joten vaihtolootaisella yli 200tkm ajetulla on taas toiset 200tkm edessä.

                                                        Comment


                                                        • Kunnossa oleva A8 menee kuin juna, ratista voi irroittaa kädet huoletta. Eikä tärise eikä pidä melua tai suhise ovien välistä. Bemarin e39 en tiedä mitään, mutta A8 melutaso 120-230km/h on aika tasaisen sama. Huomasin saksassa ihan saman että halvalla liikkeissä myynnissä olevat ovat paskoja. Yksityiseltä jolla auto on ollut pidemmän aikaa saat hyvän. Tiptronic vaihteistona voi tuntua omituiselta jos ei sellaisella ole ajellut.

                                                          Comment


                                                          • Nyt on ensimmäistä yksilöä käyty kiilumassa ja koeajamassa. Hieno kokemus kaiken'kaikkiaan. On se vaan upea auto.

                                                            Koo'oo yksilö oli '95 ja sen 250 ja rapiat ajettu. Ajoltaan loistava. Meni suoraan, ei yhtään ravistellut tai puoltanut. Ei myöskään suhissut tai mitään ylimäärästä. Vaihteisto toimi hienosti. Ainut että jotenkin odotin enemmän suorituskykyä. Verrattuna omaan Mustangiin tai erityisesti kaverin E50 AMG:hen verraten, olisin halunnut lisää ja enemmän ja nopeemmin.

                                                            Toki vikaakin löytyi... En nyt viitsi alkaa valittamaan 15 vuotta vanhan auton jostain kuluneista poljinpinnoista tms, mutta suurimpana sanoisin moottorin rouhean rapinan. Ihan kuin hydrauliset nostimet jumiaisi. Ääni oli selkeästi paikannettavissa apparin puolen kanteen. Mitä raati sanoo tästä? Kuinkahan kallis operaatio on uusia nostimet?

                                                            Itse myyjä oli reilu ja ystävällinen. Tarjosi kahvit ja höpötteli niitä'näitä.

                                                            Comment


                                                              Voisko olla myös nokkien välinen ketju kun rallattaa? Onko näissä vielä ketjuvälitteiset nokat niinkun vielä vanhemmissa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X