Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A8/S8 ostamassa.
Collapse
X
-
Itse olen kyl tykännyt tuosta -96 A8 D2 2.8 ACK manuaali niin paljon et tuosta on tullut pisimpään omistamani auto. Yhdeksäs vuosi menossa ja taidan ajella tän loppuun. 375tkm mittarissa mut todellisuudessa siitä lienee ainakin yks satku ruuvattu pois. Alumiinikori on kestänyt hyvin suolakylpyjä vaikkei ole pestykään kuin kesäaikaan :-) Suurin ongelma on että ei tiedä mitä seuraavaksi hankkisi kun autoista en ole viittinyt koskaan yli 3000e maksaa. Huonompaan pitää vaihtaa tulevaisuudessa..
Comment
-
Omasta mielestäni S8 D2 ei oo mikään erityisen "mukava". Ainakin oma auto on mun mielestä tosi jäykkä alustaltaan. Vakio A8 varmasti on paljon mukavampi mukavuusalustan ja mukavuuspenkkien kanssa. Recarot ikävästi puristaa reisiä...
Mutta joo, hyvät D2:t taitavat olla nykyään kiven alla. Itsekin ostin huonon, mutta saipa siitäkin korjaamalla välttävän.
Comment
-
Jos oma S8 menee nyt oikeasti lunastukseen, niin mitähän sitä sitten hankkis. Työmatkan varrella olis tuollainen D3 rek. nro CNC-665: https://m.nettiauto.com/audi/s8/12670335
Kellään mitään tietoa em. yksilöstä? Huoltobudjettiin pitänee varata ainakin auton hankintahinta kertaalleen...
Ilmeisesti jos nyt oikein tulkitsin, tuotu 6/2020 maahan. Maannut varastossa 3/2021 asti, ja ollut vajaa vuoden ajossa, kunnes päätynyt autoliikkeeseen. Viettänyt pääasiassa aikaa Santanderin nimissä.
Edit: tuotu ahvenanmaalta. Auto on luonnollisesti rikki, ja korjausjonossa. Mittaristovikaa... vanha rekkari kulemma ÅL-6935, mutta sillä ei löydy mitään tietoa ainakaan tuolta: https://fordon.fma.ax/
Edit2: pitäiskö sinne koeajolle lähteä sitten endoskoopin kanssa ja tarkistella sylintereitä :DViimeksi muokannut Ihmemies; 11.3.2022, 17:09.
Comment
-
-
Akaan Ajoneuvopalvelu oli ainakin valmis korjaamaan D3 kasia, soittelin päivemmällä. Ilma-alusta, jakopää ym. "perus" korjaukset onnistuvat. Pohdinnassa oli myös imukanavien putsaukseen soveltuva laite. Vakuutusyhtiö myy täyskaskoa pl. sijaisajoneuvo 1850e/v. Nykyiseen maksanut n. 1100e/v ilman sijaisautoa ja laajennettua lunastusturvaa. Somistelistat on makuasia. Auton väri on hyvä, melkein sama kuin nykyisessä S8:ssa, mutta ei niin "kuollut". Vähän raikkaampi, kellertävämpi, eloisampi. Listat voi vaihtaa tarvittaessa, ja edullisemmin kuin auton värin.
Kuvien perusteella hirveimpänä pidin auton mukana tulevia renkaita. Jäätävää kuraa sekä kesä- että talvirenkaat. Onkohan kaikessa muussakin säästetty, ja laitettu luokattominta halvinta rapaa joka osa? Autoa tai sen papereita ei pääse tutkimaan, kun se on huollossa...
Syynäyksen+paperien käymisen+vcds-tsekkailun toi tarvis, sit nosturilla käytön, mielellään vielä muutaman sadan kilsan koeajon ja öljytasojen mittauksen ennen-jälkeen. Eri asia on, saako liikettä puhuttua moiseen.
Comment
-
Kaksien renkaiden uusinta on koko lailla karkkirahoja, verrattuna siihen nähden jos moottoriremontti tarvii tehdä. Onhan tuon konetyypin mahdolliset ja todennäköisehköt sylinteriongelmat tuttua kauraa? Jos koko homma menisi teettohommina, niin alkaa maksaa pitkiä setelirahoja aika äkkiä sellainen huvi.
Tuossa pari linkkiä, jos ei ole jo ennestään tuttua. Keskustelut koskevat 4F S6 ajoneuvoa, mutta sama patti siinä on keulalla.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...10-06?t=134532
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...page3?t=114012
Comment
-
Silti noita liikkeistä katoaa, että kyllä niitä jotkut ostavat. Esim vastaavat farmari S6:t on kaikki jossain ajossa. Pitkään myynnissä roikkuvat on jotenkin rikki, epäselvillä papereilla tai vaan liian kovalla pyynnillä. Nettiautossa on se 24te S8, joka on todella hienoilla varusteilla ja paperilla ainakin hyvin hoidettu. Sehän oli hiljattain vielä 25te pyynnillä. Toki yksityinen myyjä vissiin.
Comment
-
Katoaa juu, aina se yksi ostaja löytyy. Sitä vaan että ei sitä tarvi jännittää etteikö autoa saisi liikkeestä kunnon koeajoon.
Vuosia aikaa kun itse olen viimeksi autoliikkeessä ollut autoa ostelemassa, nyt pari viikkoa sitten kun tota skodaa kävin kyseleen niin perjantaipäivänä myyjä sanoi että ota ihan rauhassa viikonlopun yli, tuo maanantaina takaisin. Siihen meinasin että keskiviikkona olis tänne päin muuten ajoa että josko sitten samalla sinne asti? Ei mitään ongelmaa pe-ke välille saada auto koeajoon. Ehdin siinä 700 kilometriä jo ajamaankin sinä aikana.
Comment
-
Se on kyllä totta, että ne viat tulee ilmi vasta kotia ajaessa tai muutaman päivän aikana. Pieni testilenkki ei kerro kuin selvät viat. Yksi kylmäkäynnistys pihalta kertoo näissä v10 koneissakin jo jotain. Ylensä ne on lämpösestä hallista liikkeissä suoraan koeajoon tai pahimmassa tapauksessa se on just ollu "tankattavana"/pesussa eli täysin lämmin.
Vaihteistojen toiminnasta tietää parhaiten kun oikeasti ajaa maantietä pidemmän lenkkin ja sitten nurkkapyöritystä päälle. Eräskin yksilö vaati melkeen 100km lenkin ennenkuin laatikon terävät vaihdot tuli ilmi. Tai no se siis paukautti kakkoselle vaihtaessa.
Comment
-
Noh pitää katsoa tarjontaa. Vähän heikosti on mitään mielenkiintoista myynnissä, hattulan D3 S8:a lukuunottamatta. Tällä kertaa jos ostaisi oikeasti siistin ulkoisesti, ei happaman, sellaisen jossa on hyvä maali, hyvät listat, hyvät jarru- ja bensalinjat jne. Pitää seurailla markkinoita, tarjotakin saa.
Tekniikan laitto vituttaa paljon vähemmän, kun pinta on kunnossa.
Comment
-
Tekniikan laitto vituttaa paljon vähemmän, kun pinta on kunnossa.
Jos ei ole ihan mahdoton hätä saada uutta kasia alle niin mikset katselisi ulkomaan tarjontaa? Blocketissa näkyi tovi sitten joitain hyviä yksilöitä.
Comment
-
D2:ssa on terästä, D3:ssa on alumiinia myös apurungot käsittääkseni. Että D3:sta ruostuu korkeintaan putket ja kiinnikkeet enää. Silti en halua enää puhtaasti suolassa uitettua autoa. Suolataankohan Affenanmaalla niitä autoja? Ruotsissa ainakaan ei säästellä. Katselin kyllä ulkomailtakin, mutta tähän hätään ei tullut mitään jännää vastaan. Seurantalinjalle siis pitää mennä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viestiKaksien renkaiden uusinta on koko lailla karkkirahoja, verrattuna siihen nähden jos moottoriremontti tarvii tehdä.
- 1 like
Comment
-
Ymmärrän kyllä. Vanhassa D2 S8:ssa oli paskat vanteet, paskat renkaat 2 sarjaa :D Mikään ei ollut hyvää, ja kaikki piti uusia. Autossakaan ei ihan kauheasti hyvää ollut. Että jos tulevassa autossa on enemmän hyvää, ja ees 1-2 hyvät vanteet, niin ei renkaat siinä sitten niin enää haittaa. Esim. Pilot Sport 4:t maksaa jonkun 1000€ setti 255/40R19 töineen. Noksuista ei kannata enää haaveilla, kun niiden tehtaat jäi rautaesiriipun taakse hiljattain (kuka idiootti siirtää tehtaansa Venäjälle?).
Ja säkällä noi 255/40R18 kesärengassarjat menee vielä tulevaan autoonkin, mikä se sitten onkaan. Muistaakseni tuo on D3 A8:n vakiorengaskoko. Eri asia mahtuuko paikalleen D3 S8:iin. 18" tuntuu mielestäni jo naurettavan isolta, 19" menis vielä (etenkin 235/45R19), 255/40R19 jotenkin, 20"... ei, apua, ei Suomessa.
D2 S8:ssa oli 345mm jarrulevyt ja 4-mäntäiset Brembot. D3 S8:ssa on 360mm levyt ja 2-mäntäiset Teveksen jarrut liukutapeilla. Hyvänä puolena noi D3 satulat on jotain 95/kpl Brembolta tehdaskunnostettuina, vrt. D2 Brembot 700e/kpl. Oli kyllä huumorihintaiset ne. Muutenkin D3:ssa on yllättävän edullisia osia, ja osia saa vielä suoraan marmorilta. Venakopat tais olla 150€/kpl ja öljyseparaattori 200€ orgigksena. Imusarja helyineen kyllä sitten 3500€. Mutta perus kulutusosat on aika edullista D3:een, ellen nyt väärin käsittänyt, ja saatavuus on parempi.Viimeksi muokannut Ihmemies; 17.3.2022, 10:33.
Comment
-
Ei se imusarja 3500€ maksa v10:iin. Faija uusi sen ja se makso jonku 1500€ Saksasta. Sillä on toki hyvät kanavat mistä kysellä. Jos joku tarttee imusarjan niin se vanha oli ehjä, turhaan tuli vaihtaneeksi.
D3 kopassa 18" on minimi eikä 19 tai 20 ole siinä suhteettoman näkönen kuten ne on pienemmissä kopissa. Tuo faijan tulo 18" joissa oli liian matalat kesäkumit. Autossa ne näytti hirvealtä eikä auton alle saanut tunkkiakaan ilma-alustan ollessa alhaalla. Siinä oli joku tyypillinen ilmavuoto.
Sitten oma juttunsa, jos on keraamiset jarrut. Nehän kestää pitkälle, mutta jos ostaa auton missä ne täytyy uusia niin siinä on oma kustannuksensa. Jotkut ilmeisesti säästänyt tuossa ja tehneet sitten rautajarru downgraden. Tiedä onko tämän päivän osien hinnalla keraamiset jo siedettävän hintaset uusia.
Olen muutaman vuoden pohtinut v10 koneisen ostoa. Taas oli oikein vakavakin vaihe, mutta kuten aina ennen niin asiat mille en mitään mahda taas estää tuollaisen hankinnan. Luultavasti pysyvästi tällä kertaa.Viimeksi muokannut Puuhapete; 17.3.2022, 11:18.
Comment
-
Kaupasta saa korkeitakin 18" renkaita, niin ei näytä pieneltä. Katsoo että on about saman kokoiset kuin ne 265/35R20 vakiot. Muistin koon väärin, D3 vakiokoko taitaa olla 255/45R18, ja se on vajaa 1cm pienempi kuin tuo 265/35R20. NOKIAN POWERPROOF 255/45ZR18 103Y XL KESÄRENGAS oli näemmä D2:ssa mulla kesärengassarjassa, kävin sähköposteja läpi. Et toi vois olla ihan jees rengaskoko, jos 18" sopii jarrujen puolesta alle.
Keraamisia jarruja on vaikea löytää. Keraamiset jarrut + b&o mutta ei kattoluukkua olis mielenkiintoinen kombo. Niitä ei varmaan oo vaan tehty.
https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a8.../1/133-133082/ 07L 133 185 M imusarjapaketti läppien säätimineen on 3500€. Mistä saa 1500€:llä, ja mitä?
Edit: Pierburg 7.01116.08.0 ilmeisesti on tarvike/OEM osa 5.2L V10:iin S6/S8 ja sitä saanee jostain, esim. Sparetolla 1830€ https://spareto.fi/tuotteet/pierburg...i/7-01116-08-0Viimeksi muokannut Ihmemies; 17.3.2022, 11:56.
Comment
-
Itse menen näissä valinnoissa mukavuus edellä. Muutenkin korkea sivuvalli himottaa renkaassa enemmän kuin matala. Tosin taitaa tuo jarrukoko olla 385mm valitettavasti D3 S8:ssa, eikä 360mm. Ei taida mennä 18" enää siihen millään. Ehkä voisi vaihtaa pienemmät levyt samalla, jos jarruremppa tulee eteen. Jarrukilpi oli ainakin sama 360 ja 385mm välillä, ja olka-akselissa on reiät samat. Ei noin isoja levyjä tarvitse muutenkaan kuin autobaanalla, saman kokoinen möntti pysähtyi jo 345mm levyillä.
Comment
-
Niinhän se on, ja onneksi kaupasta saa jokaiseen makuun tavaraa. Toinen mistä en tykkää on noi V10-merkit, ne tekisi mieli hammaslangalla irrottaa ja säästää seuraavaa omistajaa varten. Harmi kun tuo nettiauton ainoa kiinnostava S8 ei ole näytillä muualla kuin random korjaamon pihalla. Hillitsee mukavasti autokuumetta. Ehjän auton jos jostain olisi saanut viikonlopuksi ajoon, niin olisin voinut jo retkahtaa. Nyt on onneksi aikaa jäähdytellä ostohimoja ja pohtia niitä 10000€ putkituksia ja 2500€/kpl ilmajousia ja muuta sensellaista.
Comment
-
Niin sulla oli se pituus "ongelma" kattoluukullisten D2:n kanssa. D3 on mun mielestä hieman tilavampi sisältä korkeussuunnassa. D2 on kyllä matala. Vai olitko käynyt jo koeistumassa tuon Hattulan auton?
Pierburgin se imusarja on melko varmasti minkä faija vaihtoi.
Renkaat ja vanteet on mielipideasia. Korkeat renkaat 18" vanteilla D3:ssa ei ole niin kamalat kuin D2 koppasen vakio 16" vanteet renkailla.
Comment
-
D2:ssa on terästä, D3:ssa on alumiinia myös apurungot käsittääkseni.
- 1 like
Comment
-
Tavasin SSP 282:sta, ja ilmeisesti sitten etuapurunko on D3:ssa terästä, mutta SSP:n mukaan taka-apurunko on alumiiniä painonsäästön vuoksi. "Rear axle highlights: Aluminium subframe to help reduce weight".
Ruostesuojauksessa on kai sitten alettu säästämään, D2:n esitteessä vielä hehkutettiin kaikenlaista, kuinka on ruostesuojattu sitä sun tätä, ja onttoja palkkeja täytetty jollain vahalla, ettei ruostuisi sisältäpäin jne jne.
Harmillista, jos jo noin uuden auton kuin D4:n kanssa joutuu tekemään tuollaisia remontteja :-(
Comment
-
Kori itsessään on virheetön, mutta kaikki teräksestä tehdyt mustat palkit on enemmän tai vähemmän ottaneet jo ruostetta. Surkea maali, sanoisin. Ja sitten niiden kanssa suoraan liitoksessa olevat alumiinikohdat tietysti syöpyy olemattomiin.
Huvikseni katselin käytettyjen taka-apurunkojen tarjontaa A8 D4:seen ja aika ruosteisia tuntuvat olevan moni, joten ei ole vain yksilöongelma. Vähän brutaali esimerkki, koska selkeästi ottanut osumaa, mutta kertoo ruostumisherkkyydestä: https://rrr.lt/en/used-part/atv19674...-rear-subframe
- 1 like
Comment
Comment