Kuinka paha tämä kattoluukku oikeastaan on? Kuinka helposti menee kanavat tukkoon?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A8/S8 ostamassa.
Collapse
X
-
-
Comment
-
Itsellä maannut A8 nyt toista viikkoa omalla nosturilla. (Suurimmaks osaks siksi ettei ole kiire ollut saada kuntoon.) Jäi polttoainemittarille startin solenoidin vaan kloksahtaen.
Todennäköisesti vika oli johtoliitos siinä etuoikeassa lokasuojassa jossa akunliitos yhdistyy startin virtaan. Mutta kun seuraavana päivänä auto toimi ongelmitta enkä saanut vikaa uudistumaan niin startin ihanan paikan takia päätin sitten vaihtaa senkin. Sitä kun ei missään mökkireissun pihalla vaihda ja työläänä todella kallis huoltamolla.
Uusi (tehdakunnostettu) Alanko merkkinen saksalainen laturi Autodocilta tilaukseen n. 105€ postikuluineen ja sitä sitten odoteltukin. (Motonetistä olisi saanut 260€ + 130€ pantti nopeammin.) Laturi tuli tiistaina, mutta ei ole ehtinyt paikalleen laittaa. Vanhan irroittaminen ilman ongelmia moottoripukin tekemisen kanssa vei sen 6h jo aikaa. Moottori kun kannatellaan ylhäältä sen aikaa kun alapuolelta puretaan apurunko roikkumaan alatukivarsien varaan ja irroitellaan startin ympärillä oleva moottorituki. Eli ei osat taaskaan maksaneet juuri mitään, mutta jos ei itse pääse rassaan niin olishan tuollekin työlle tullut hintaa huoltamolla.
Comment
-
En tiedä milloin ne on tullut mutta S8 "avukset" ovat: https://www.original-felgen.com/4d0601025nz17.html
Comment
-
Tarkoitus olisi vuoden sisään vaihdella autoa ja hommailla se tuolta Saksan suunnalta. Harkinnassa olisi A8 2005-2008 ikäluokassa eli saksan pyyntihinta alle 10k. Moottoriksi ajattelin taas vaihteeksi dieseliä polttavaa moottoria. Muuten kallistuisin isoon bensiini moottoriin, mutta tulee kuitenkin vedettyä kesäisin venettä ja talvella kelkkakärryä ym. niin alkaa jo kyrsiä se 14l/100km kulutus kärry perässä tämän hetkisellä S4:lla.
3.0tdi lienee olisi se ''fiksuin'' vaihtoehto, mutta himottelisi myös tuo 4.2tdi mylly, kun näyttäisi niitä saavan saksan markkinoilta edullisemmin kuin 3.0tdi moottorilla varustettuina ja jopa vähän ajettuina.
Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä tuosta 4.2tdi motista, tyyppivikoja ynnämuuta. Ohjelmoitukkin näitä taitaa olla, mutta en oikein löytänyt tietoa minkalaisia lukemia näistä on saatu. Dsl veroissa 100-200euroa eroa eli ei loppujenlopuksi kovin jäätävä ero. Mahtaisi ''isolohkollakin'' päästä matka-ajossa ihan kohtuullisiin lukemiin? Kulutuksestakin kaipailisin tietoa.
3.0tdi onkin tuttu ja sen oikuttelut jo tiedänkin, mutta tuosta isommasta löytyy aika nihkeästi tietoa.
Entäs millä vaihdelaatikoilla nämä on? Onko 3.0l sama kuin pienimmissä korimalleissa eli zf:n 6hp19 ja löytyykö zf:n tekele myös V8:sta?
Toisaalta himoittelisi joku huippuvarusteilla oleva B7 Ässä, mutta se bensiinin kulutus hieman hirvittää :D
Jos joku on uittanut tuommoisen 4.2l moottorilla olevan Audin voisi ilmiantaa itsensä ja kertoa mikä oli veroituspäätös ;)
Comment
-
D3:sen 4.2 tdi:ssä menee jatkoketjut hilppeineen jossain vaiheessa aina vaihtoon, mikä tarkoittaa koneen irrottamista. Muuten niissä ei taida älyttömästi olla mitään isoja tyyppivikoja.
D3 on 6HP-sarjan ZF:n laatikoilla, olisiko aina 6HP26:nen? D4:set on 8HP sarjan laatikolla, malli riippuen moottorista. Jos laatikkoa miettii 4.2tdi:n perässä, niin 6HP28 on vakiona speksattu kestoa 600 nm, kun taas 8HP90 on 1000 nm. Kestikö muuten 6hp28 tuon 1020nm vääntöä ilman muutoksia?
Vakio D4 4.2tdi (CDSB) vie itsellä kaupungissa talviajossa 9,4l/100km. Maantiellä mennään jotain kasin pintaan.Viimeksi muokannut jasso; 4.9.2019, 14:48.
Comment
-
Onkohan muuten D2 korin W12 malleja saanut ilman kattoikkunaa? Valmistusmäärät taitaa olla muutenkin jotain 1000kpl joten liikaa niitä ei pyöri tarjolla
Jos W12 konetta haluaa, niin D3:sia on paljon paremmin saatavilla. Kaikki D3 W12 mallit tosin taitavat olla single frame, eli niitä ei V8 moottorin maskilla ole saanut. Säkällä D3 perusmaskin voisi saada toki vaihdettua single framen tilalle...
Ruvennut vaan himottamaan pehmeämpi kyyti ja W12. En tiedä mikä mulla on päässä vikana.
Comment
-
Vissiin W12 käyttää samoja keulapaloja, jäähdyttimen kennoa ym. eli ei siinä taida sen enempää tavaraa keulalla olla. Konepelti on sama eli maskit ja puskuri riittäisi kun vaihtaa.
Toki voisi pelkän kilventaustan maalauttaa korin väriseksi. Tai sitten yrittää totutella siihen singleframeen :D Eihän se loppujen lopuksi sisälle näy (kunhan ratin vaihtaa...)
W12 vaikuttaa suht "huolettomalta". Ellei pidä ottaa konetta irti. Monet jutut suht helppoja vaihtaa, eikä kaikki maksa älyttömästi.
Rinta-joupin 180tkm ajettu 2005 w12 oli epäilyttävä. Ranskaksi manuskat, virosta tuotu. Tehty 2500+500€ rempat tänä vuonna ja myyntiin. Huoltohistoria ennen maahantuontia ei ollut ainakaan autossa mukana. Semisti nahistuneen näköinen. Landsailit ja kamalat tuning kiinatinat... Puskuri ottanut osumaa ja halki alareunasta sumarin ritilään. Kaikenlaista muutakin naarmua.
Sisälle en mahtunut istumaan, kattoluukku grr. Tuoli jees, koska yläosaa pystyi myös kallista maan taaksepäin. Täytyy jatkaa etsintöjä. Koeajolle olisi päässyt, mutten halunnut tuhlata heidän bensojaan ja auto oli vasta pestykin ja menossa kuvaukseen.
Comment
-
Ilmeisesti D3 W12 on saanut ilman kattoluukkua mutta on harvinainen. Mobile.de löysi 76 A8 W12 mallia, joista kattoluukku ilmoituksen mukaan on 62 autossa. Noissa luvuissa on siis kaikki A8 W12, ei pelkästään D3.
Tuossa esimerkkiauto
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=280646317
Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:
Audi A8 6.0 quattro W12, 2.Hand, wenig km
Erstzulassung: 06/2005
Kilometerstand: 105.000 km
Kraftstoffart: Benzin
Leistung: 331 kW (450 PS)
Preis: 14.500 €
Tuossa olisi se ainoa oikea takapenkkikin.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=283601577
Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:
Audi A8 6.0 quattro Langversion
Erstzulassung: 08/2005
Kilometerstand: 293.000 km
Kraftstoffart: Benzin
Leistung: 331 kW (450 PS)
Preis: 8.900 €
Comment
-
Katselinkin tuota ylempää ilmoitusta aiemmin tänään. Hyvä maku ollut ostajalla - ei imuovia, kattoluukkua, keyless go:ta. Toisaalta ei b&o:takaan sitten.
Ei tämä nyt päivän asia ole, mutta ehkä jollain aikamääreellä vaihto houkuttaisi. S8 alkaa tosin olemaan kunnossa, joten auton vaihto heti sen jälkeen ei kuulosta erityisen fiksulta.
Comment
-
Jos en väärin muista, niin singlen konepelti on eri eli se pitää vaihtaa, jos modea tekee. Taisi valoissakin olla jotain tai ainakin konepelti mukailee valoja "pehmeämmillä" linjoilla.
Kun ne vanhan D3 single frame modit vanhalla pellillä näyttää aina nenäkkäiltä.
Comment
-
Paperien mukaan näissä on autokohtainen johtosarja sähköille. Eli täysin custom johtosarja riippuen valituista varusteista. Eli jos kaipaa jotain varusteita, niin kannattaa hommata auto, jossa sellaiset jo ovat. Pohdin tätä asiaa, ja short wheelbase W12 B&O hifeillä ja ilman kattoluukkua lienee se mitä lähden etsimään. Sen verran paljon kehuttu tuota b&o settiä boseen verrattuna. Voi olla, että "hetki" menee etsiessä, ja myöhemmin harmittaa sitten kun en hakenut tuota halpaa 105tkm rullattua bose-hifeillä saksasta. Jotenkin sen väri yms. eivät ole mieleen. Eipä tässä kiire ole.
Noita on vaan aika vähän tarjolla, kun S8:n julkaisun myötä Moottoria haluavat ovat todnäk ostaneet S8:n lyhyen W12 A8:n sijasta. Konehuone vaikuttaa aika ahtaalta. Moottorin irroitus tarvitaan jos startti vaihdetaan, jakopäähommiin, kattien jälkeisiin lambdoihin ja öljyvuotoihin. Muut pitäisi mennä vähemmällä vaivalla, vaikka tilaa ei juuri olekaan. Paljoa huonoa sanottavaa W12 koneista ei löydä. Johtuneeko sitten siitä, että rikkaat ei valita foorumilla, harvinaisuudesta, vai siitä ettei se täysin susi kone ole.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemies Näytä viestiPaperien mukaan näissä on autokohtainen johtosarja sähköille. Eli täysin custom johtosarja riippuen valituista varusteista.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viestiPätee kaikkiin VAG-tuotteisiin, johtosarjoissa ei ole mitään valmiuksia lisävarusteille.
Edit: tossa olisi ilmeisesti swb w12, vähän ajettu, facelift, b&o, keraamiset jarrut, ei kattoluukkua.. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=284318702
Edit2: taitaa tossa sittenkin olla luukku, kun pikseleitä katsoo, vaikka missään ei siitä puhuta..
Ja samalle kiesille hinta on eri ilmoituksessa 15k :D https://www.autoscout24.com/offers/a...=android-share
Ja eri kilsat...Viimeksi muokannut Ihmemies; 13.9.2019, 08:20.
Comment
-
-
audi A8 3.0TDI vm. 2009 olisi kiikarissa karvan alle 300tkm menty, huollettu huolto-ohjelman mukaan ja moottori on ASB onko auto riski vai ISO riski ostaa.
Tuossahan on paljon samaa kuin a6 4f mallissa mutta en hirveästi löytänyt a8 kohdalla keskusteluja esim jakoketjusta, imusarja vioista?
Comment
-
Samaa sarjaa raudan osalta ne on kautta linjan A4, A6 ja A8. A6 ASB siis sama kone ja samat vaivat jos siis olet niistä lueskellut. Imusarjavioilla tarkoittanet imusarjan läppämoottoreita, nekin saa poistettua käytöstä.
Ei kai tuollainen mikään iso riski ole jos on ollut hyvällä pidolla, varsinkin kun ei ruostekaan vaivaa kuten pienemmissä malleissa.
Plussaa tietysti on jos noihin kilsoihin mennessä on jo vaihdettu suuttimet, jakoketjut, egr ja ehkäpä ahdinkin. Siinä kai ne kalleimmat vikakohteet.
'Huollettu huolto-ohjelman mukaan' voi olla negatiivinen asia jos on menty kokoajan 30tkm huoltovälillä. Tosin kilometreistä ja iästä päätellen vuosittaiset ajomäärät olleet tuota n. 30tkm luokkaa joten siinä mielessä ei paha asia, jos kerran vuoteen huollettu.
Viimeksi muokannut vV8m5; 10.12.2020, 14:46.
Comment
-
https://www.pistonheads.com/news/ph-...di-s8-d5/43743
S8 D2 meets S8 D5
https://www.pistonheads.com/news/ph-...h-heroes/39340
Ja vielä D2 koeajo erikseen.
Comment
-
Vieras
Tuossa ekassa jutussa mainitaan miten D2:ssa on body rollia kun vauhti kasvaa. Tämä ja yleinen mukavuus on sellainen mikä nyky premium A8/ S sarjan mese yms. autoista puuttuu. Eli vanha "jenkkiautomainen" jousituksen pehmeys ja istuimien paksut pehmusteet. Englanniksi sana " land yacht" selittää asian parhaiten.
Nykyään kun nämäkin luxus limot testataan Nyrrellä ja penkit on jossain määrin lähempänä kuppipenkkiä kuin luxusauton sohvaa. Maailma toki muuttuu ja ihmisten maku mieltymykset mutta se viimeinen ultimaattinen mukavuus taitaa löytyä vain Rolssista yms. jotka ei edes yritä olla nopeimpia valoista tai autobaanalla
Hetki hyvän fl d2 ässän löytymiseksi järkihintaan ja järki kilsoilla meni jo, harmi kyllä.
Comment
Comment