Tosin D2 on kaunein korimalli ainakin omaan silmään ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A8/S8 ostamassa.
Collapse
X
-
Miulla on kuume johon ei ole kuin yksi lääke. Eli A8 D2 hankinta edessä seuraavaksi projektiautoksi.
http://www.nettiauto.com/audi/a8/5611001
Eli olen etsimässä 2.5 TDI manuaali lootalla olevaa kasia ja tuota yllä olevaa olen käynyt kahdesti jo koeajamassa. Hinnasta ei olla kuitenkaan päästy sopimukseen. Eli onko muut käyneet tuota koeajamassa?
Itse huomasin seuraavat viat/puutteet
- ravistaa satasen vauhdissa mikä kait johtuu tukivarsista tässä A8 tai sit vain renkaiden tasapainotus
- Auto jää suhisemaan kun sammutat, eli jokin jarrutehostimessa vuotaa, kun se tulee siitä jarrupääsylinterin kohdalta edestä?
- Turbon vislaus kuuluu sisälle, eli turbo luultavasti menossa. Kulkua oli ainakin minusta tarpeeksi.
- Oikea takaoven takareunan pieni lista erivärinen oli olisiko kolaroitu.
- Myös takapuskuria oli ainakin lakattu
- lisäksi vielä jotain pienempiä vikoja siellä täällä kuten puuttui navi, vaikka on antenni ja mankka ei toiminut. Luin myös vikakoodit ja siellä ei ollut mitään kovin vakavaa.
Noita 2.5 tdi manuaaleja ei ole suomessa kovin montaa, joten arvostaisin kovasti jos joku jolla on toimiva tuollainen yksilö tai 2.5 TDI automaatti sallisi minun tulla autonsa kyytiin ja kertoisi mihin erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota. Näitä ketjuja olen lukenut jo todella paljon läpi, mutta se ei auta jos ei tiedä miltä se toimiva A8 tuntuu. Lupo 3l jälkeen tuokin yllä oleva oli hieno kokemus, mutta ei kuitenkaan se oikea yksilö ainakaan tuohon hintaan.
Lisäksi jos joku tietää tarkemmin lisävarusteita vaihtaneena, että pystyykö johonkin karvalakkimalliin vaihtamaan sähköpenkit/nahkapenkit ilman suurempia ongelmia olisi iso apu rajatessa mahdollisia yksilöitä saksan maalta. Eli onko siellä liittimet vakiona vai joutuuko johtosarjan vaihtamaan jo tuollaisessa muutoksessa?
Kun joku kuitenkin kysyy niin pitää olla tuo manuaali versio, että on helpompi vaihtaa kone 1.2 TDI:ksi ja saada se toimimaan. Laskelmien mukaan pitäisi liikkua nopeammin kuin tuolla 2.5 tdi vakio padalla kun laitetaan ahtopainetta tarpeeksi. Projekti puolella on oma ketju jossa voidaan puita tarkemmin asiaa ja koitetaan pitää tämä A8 ketju yleiskeskusteluna kuten tähänkin asti.Viimeksi muokannut Vekke; 19.10.2013, 22:02.
Comment
-
- Auto jää suhisemaan kun sammutat, eli jokin jarrutehostimessa vuotaa, kun se tulee siitä jarrupääsylinterin kohdalta edestä?
Comment
-
Itsellä on manuaali 2.8 koneella ja ei toi sinänsä eroa muista vanhoista autoista kuin osien hinnan suhteen. Samat kuluvat viat tulee vastaan kuin muissakin mutta osien hinnat ovat sitten 3x golfin osien hinnat.
Samaten on tullut vastaan että katalogit ei tunne tuota kovin hyvin, mm. etuvilkkua ei onnistunut paikaillisista tarvikeliikkeistä tilata. Netistä tilaamalla saa toki kaikkea mutta toimitusajalla.
Tämä on osoittautunut hyväksi löytää muita valmistajia samalle osalle : www.findpart.org. Tuonne kun heittää alkuperäisen varaosanumeron niin kertoo kaikki muut korvaavat valmistajat samalle osalle.
Täältä löytyi mm.takatukivarsia ja säätötankoja, iskunvaimentajia mitä en mistään muualta löytänyt edes netistä : http://www.rexbo.eu/
Itsellä oli vaihdelaatikko rikki, huomasi kun 1-vaihteella vedätti suoraan niin piti sellaista ääntä kuin viallinen vetonivel. A6:en laatikko sinne kävi tilalle.En tiedä onko toi sitten tyyppivika vai ei.
Sähkösäätöiset penkit ei käy manuaalisäätöisten tilalle jos ei vaihda niiden kiskoja.Onko ne kiskot sitten pultilla vai hitsaamalla en osaa sanoa.
Takapäässä on pyöränkulmien säätöön parikin paikkaa mutta ne oli ainakin itsellä jumissa ja vaatii tukivarsien vaihtoa että saa säädettyä. Merkkiliikkeen osilla ja AD-korjaamon työllä olisi maksanut takapään pyöränkulmien säätö yli 1000e :-) AD:lla oli tieto että noita tukivarsia ei saa tarvikkeena mistään mutta tuolta rexbolta löytyi.
Radiot on nykyään niin halpoja ja ei vaadi rakettitiedettä vaihtaa niin en pitäisi sitä ongelmana.
Jos se ravistaa/täristää niin mitä siellä voi olla, niveliä vaihtokunnossa tai vanne kiero/rengas viallinen ? Molempien korjaukset on kasin ylläpidossa taskurahoja :-)
Omassa en ole mitään suhinoita huomannut sammuttamisen jälkeen...
Comment
-
Heissan vaan kaikille!
Nyt on pitkään jatkunut loistoauto/harrasteautokärpäspurema edennyt siihen tilanteeseen, että kaikki merkit viittaavat D2-koppaisen A8/S8n hankintaan 4.2 veekasilla. Härveleitä saa suht edullisesti ja neliveto sekä alumiinikoppaisuus houkuttavat lujaa. Ja 2000 vm. tai vanhempi, niin verotkaan ei ole hirmuisia. Varmaan ziljoonaan kertaan käsiteltyjä asioita, mutta nöösi nyt kysyy kumminkin joitain mieltä askarruttavia:
- Alumiinikoppaisuus tarkoittaa ruostumattomuutta, mutta ilmeneekö muita korroosio-ongelmia? Voiko olla niin, että ei ruostu, mutta kaikki muut potentiaaliset peltikorjaukset pompsahtaa vaikeudeltaan toiseen potenssiin? Entäs kolhut, onko vaikeita korjata jos tulee parkkipaikkatökkäsyjä?
- Kestävätkö nelivedon komponentit torsenpyörästöineen kilometrejä, vai onko siellä potentiaalia kalliille rempoille?
- Oletus on, että iso ja tehokas nelivetoauto olisi kärrynvetäjänä ihan kuningas? Vaan onko se tomaatille riskaapelia hommaa?
- Sikäli kun olen lukenut, auto on koostaan huolimatta kiva ajettava mutkapätkillä, onko näin? Olisiko satunnainen ratavierailu tuolla ihan nounou, vai hauskaa puuhaa?
- Pitääkö jakohihnanvaihtoon purkaa koko keula, niin kuin käsittääkseni joissain Audeissa? Mihin hintoihin olette saaneet hihnoja vaihdatettua ja olisiko toivoton homma pihalla itekseen tehtäväksi? Työkalut kyllä pysyy kädessä.
- Sitten jos, anteeksi, kun se tippi leviää, niin mihin laitettavaksi Uusimaa/Etelä-Häme -seudulla ja mitä se kustantaa?
Tämmöstä, toivottavasti kärsivällisyytenne kestää tiedottoman uteluja...
:)
Comment
-
- Kolaroimattomassa ei juuri ole ruoste ongelmia. Koripellithän ovat peltiä joka kyllä ruostuu aivan kuin Corollan peltikin jos pinnan rikkoo. Pikkupusujen korjauksissa työn osuus ei mitenkään kummallisempi, korin osat osaa olla vähän arvokkaita.
- Neliveto, kuten muukin voimansiirto askista eteenpäin kestää maailman tappiin, laatikoista 5-vaihteinen on peruskestävä. Alkupään 4-vaihteiset (jos näitä edes kasiin sai) on heikompia.
- Vetoautona on ihan kuningas ja ehjä laatikko kestää sen kyllä.
- Korihan on aikansa mittapuulla todella jäykkä joka näkyy hyvänä mutkakäyttäytymisenä. Tehopainosuhde sen rata-ajon munii.
- Jakohihnanvaihto vaatii keulapalan vetämisen huoltoasentoon, jotkut gynegologit tekevät keulapala paikallaankin mutta eipä se huoltoasentoon ottaminen ole kuin maksimissaan tunti koko nakkiin lisää. Osakasa jakopäähän vesipumppuineen lähtee varmaan halvimmillaan jostain 500-600€ paikkeilta, työnä ihan tehtävissä mutta omat spessulukitustyökalut siihen tarvitaan.
- Tippejä korjailee pari pajaa Suomessakin, sitten on Recro (Latviassa?) joka tekee niin järkevään hintaan että voi nauttia viikon loman samoissa maisemissa ja silti jää rahaa yli verrattuna paikallisten pajojen hinnoitteluun.
D2 on aika hieno harrastelaite. Tekniikka on loppupeleissä kovakestoista eikä autot maksaa enää juuri mitään.
Comment
-
Alumiinia on, mutta alumiini hapettuu. Ongelma ei tosin ole samanmoinen kuin ruostuminen, mutta kuplaa voi olla mallipinnassa.
Kolhujen korjaus voi olla hankalaa, tai siinä uskossa olen. Alumiini venyy helpommin kuin pelti.
Eikä esim ehjiä takapuskureita ole liikaa markkinoilla, jos sellasen tarvitsee.
Comment
-
Kiitos vastauksista!
Koripellithän ovat peltiä joka kyllä ruostuu aivan kuin Corollan peltikin jos pinnan rikkoo.
Comment
-
Kori on kokonaan alumiinia, kuten juudaksen viestistäkin selviää.
Alumiinin hapettuminenhan on siitä erilainen reaktio kuin raudan ruostuminen, että se ei etene syvemmälle metalliin. Hapettunut oksidikerros siis suojaa allaan olevaa puhdasta metallia. Suolavedelle (vähäseosteiset) alumiinitkin ovat toki arkoja, ei ole tiedossa mitä seosta nuo Audin pellit on.
Comment
-
Nyt jos ostaisin niin pyrkisin tarkistamaan
- takapään pyöränkulmien säädöt, jos on jumissa niin vaihtoon menee n.500e edestä osaa, helppo kyllä vaihtaa itse.
- vesivuodot yleisiä näissä eli tarkista matot ja varaudu kuivatukseen
- ilmastoinnin kunto
- jakopään ja termostaatin vaihto, milloin tehty
- apurunkojen kunto, kori on alumiinia mutta apurungot edessä ja takana ruostuvat puhki.
- koneen öljyvuodot
Tuossa ne kalliimmat laatikkoremontin lisäksi, muista ei kannata ottaa stressiä, vaihtaa uutta tai käytettyä palikkaa vaan kun vanha hajoaa.
Käytettyyn autoon tulee aina vikaa jossain vaiheessa.
Comment
-
Mie saatan omasta luopua kesän korvilla. Vielä en kyllä uskalla luvata. ;)
Laitan foorumille ilmoituksen ensin. Kiinnostais vaihtaa 8p S3. Paras auto minkä oon omistanu tää manuaali S8, vaikea ainakin parempikuntoista löytää.
Comment
-
Comment
-
Mobilesta löytyy äkkiseltään 5 kpl varmasti keppivaihteista D2 facelift S8:a. Ei nuo minusta ole niin harvinaisia, kuin annetaan ymmärtää. Harvinaisia toki, mutta kyllä niitä maailmalla myynnissä on.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat...183583382.html
http://suchen.mobile.de/auto-inserat...190196682.html
http://suchen.mobile.de/auto-inserat...185019778.html
http://suchen.mobile.de/auto-inserat...186307539.html
http://suchen.mobile.de/auto-inserat...148357239.html
Comment
-
Saksassa oli silloin myynnissä 21 ja suomessa 2. En tiiä paljon nyt on myynnissä mutta en usko että liikaa ainakaan.
Comment
-
Oma 1997 2.5 TDI manuaali laatikolla viimein hankittu virosta 356 tkm mittarissa. Tänään kävin leimalla ja siellä löytyneet viat:
vasen käsijarru ei mitään voimaa -> vipu jumissa
molemmat takajouset poikki toinen keskeltä
katti puuttui
ahtoletku vuotaa
Sitten katsastuksen jälkeen ajoin tankin niin tyhjäksi että rangea näytti vain 60 kilsaa ja menin tankkaamaan. Ainetta meni vain 76 litraa ja viisari ei mennyt edes täyteen. Lisäksi tankki vuotaa jostain kuin seula vähän aikaa. Minusta se ilmausnappi ei toiminut tässä omassa kun pinta ei ruvennut vajoamaan, mutta miksi tankki ei mennyt edes mittarin mukaan täyteen vaikka putkikin oli täynnä ainetta?
Comment
Comment