Kupletin juoni näyttää selvältä. Kaverit säästää renkaitaan ja kilvanajosta ei tietoakaan. Muutoksia tulee taatusti koska viihdearvo romahtaa täysin tällaisilla kisoilla. Lisäksi nämä radat on merkillisesti suunniteltu. Tuttu lause: tällä radalla ohittaminen on lähes mahdotonta kaikuu liian usein selostajien suusta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
F1 2010
Collapse
X
-
Hienoa ja mielenkiintoista data. Vale, emävale, tilasto.
Virgin ohittaa Lotuksen. Lotus ohittaa Virginin. Sitten kun nuo vähitellen hyytyvät radan varteen, niin saadaan taas ohituksia tilastoihin -riippuen lasketaanko esim Trullin 20s per kierros tai Vettelin 5 s per kierros ohitustilastoihin. Ja kas, meillä on tilastot, joilla voidaan sitten todistaa, että ei ole mitään ongelmaa.
Comment
-
Jep, ainoa jännäämisen aihe oli että pääseekö Vettel maaliin. Meinasin nukahtaa kesken ajojen. :(
Comment
-
En löytänyt mistään että mikä Trullin vauhdin hiipumiseen mahtoi olla syynä? Sikäli merkityksetöntä ehkä mutta alkoi kiinnostaa vaan kun noustuaan autosta piteli pakaroitaan ja meni kyykkyyn-ylös.
Comment
-
Löysin Trullin hiipumiseen syyn, hydrauliikkavika. Tais sit vaan ottaa Lotuksen penkki lisäksi vielä perseen päälle.
Massalla juu oli ongelmia pohjalevyn ja bensankulutuksen kanssa.
Fota kokoontuu nyt ainakin heti tällä viikolla ja taitavat keskustella noiden kisojen tylsyydestä, toivottavasti sieltä tulee jotain sellaista mikä kelpaa FIAlle ja Bernielle myös.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viestiMeinasin nukahtaa kesken ajojen. :(
Toisaalta tämä ei ole uusi ilmiö, vaan tipahdan varmaan joka toisen kisan ääreen vaikka en koskaan nuku edes päikkäreitä tms. Se on varmaan se 18 000 rpm kiertävän V8:n ääni joka tuudittaa uneen :)
Comment
-
Toisaalta tämä ei ole uusi ilmiö, vaan tipahdan varmaan joka toisen kisan ääreen
Tuo kierroslukujen nosto hetkellisesti vois olla ihan asiallinen systeemi. Sitä tuskin vain tulee.
Comment
-
Mitähän vikaa viimevuoden säännöissä oli? Oli ehkä kilpailullisesti yksi mielenkiintoisimmista kausista ikinä. Muuttaako ne niitä sääntöjä ihan vaan huvikseen muuttamisen ilosta?
Okei sähkökerssit olisi voinut mun mielestä kieltää, koska aiheutti paljon ongelmia -> vähemmän tapahtumia radalla, kun vehkeet seisoo pilttuussa tai radan varressa.
Comment
-
Mitähän vikaa viimevuoden säännöissä oli?
Ja on se tosiaan kumma, että tuo FIA ei osaa tehdä diffuusorin säännöistä sellaisia ettei niissä yksinkertaisesti ole suunnittelijan mentävää porsaanreikää.
Diffuusorit pois ja välitankkaukset mukaan, niin joku uskaltaa ajaa taas jonkun toisenkin perässä niin ettei tartte pelätä renkaiden ja bensan kulumista liikaa.
Comment
-
Ainut vika oli se, että viimeisessä aika-ajon osiossa ei ajettu tyhjällä tankilla. Muuten säännöt olivat kohdallaan, ainoina muutostarpeina Kersit (joko pois tai sitten kaikille), ja pistelasku nykytyylillä, jossa voittaminen kannattaa.
Nythän tuskin saavat mitään muutoksia aikaan tälle kaudelle, yksimielisyyttä F1:ssä kun ei tunneta.
Comment
-
Nykyään ei kilpailla kuin aerodynamiikalla, jolla taas ei ole mitään hyötyä siiviiliautoilun puolella.
Ennen moottori jne tekniikat oli vapaita ja autotehtaat pysty kokeilemaan uusia juttuja jollain tapaa F1:ssä.
"Airot" sun muut kiellettiin, mutta taas on ilmestynyt pikku lisäsiipiä ympäri autoa. Etusiipi on melkonen ufo jne. Pää tarkoitus on luoda downforcea ja sekottaa ilmaa takana, jottei ohituksista saa imua.
F1:llä ei ole vuosikausiin pystynyt ottamaan kontaktia ilman,että leegot irtoaa toisistaan. Ei kukaan uskalla riskeerata ohituksissa, koska sitten saa hullun leiman.
Ei taida mikään pelastaa F1:iä, koska costcutting jatkuu vielä vuosia.
Comment
-
-
-
Lähde: MTV3
Eli eipä kannata ihan 100% uskoa. Maikkarin formulauutiset perustuu lähinnä jj-lehdon ja poppoon kuulemiin huhuihin joista sitten väännetään sensaatiouutisia.
ja joku tuolla oli sanonutkin kommenteissa "alkuperäisen artikkelin mukaan iso lammikko kytkinnestettä valui auton alle, letku poikki. Kubica pisti vain omaan piikkiinsä, ettei rellun maine mene. Kaikki menee vielä läpi, kun suomalainen moottoriurheilu toimittaja ei tajua totuutta"
Comment
-
-
Aikamoinen ruletti.
Enpä tiedä, onko Schumia ohitettu noin monta kertaa, ilman, että Schumi pystyisi ohittamaan takaisin. Ja kontrasti tallikaveriin oli raisu. Nico on nyt tehnyt Schumille sen, minkä Schumin piti tehdä Nicolle. Eli pistänyt kaverin selkeäksi kakkoseksi tallin sisällä -ainakin tuloksissa. Kauankohan Schumin motivaatio tuota kestää?
Hamilton ajaa kyllä yliaggressiivisesti, ja selvisi ilmeisesti taas ilman penaltteja. No onhan sitä raivoamista ilo katsoa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mremonen Näytä viestiKerpenin pojalla on kyllä pieni oppimisprosessi menossa ;)
Comment
-
Olen aina ollut sitä mieltä että Shumi ei ole ollut koskaan kuskina ylivoimainen. Herralla on ollut vain tuuri saada työskennellä yhden aikamme suurimpien nerojen kanssa mitä formuloihin tulee. Ross Brawnin luomukset ovat olleet jokaisen Schumin mestaruuden takeena. Mestaruuden voittaa se jolla on paras auto (tähän tuo poikkeuksen Räikkönen). Ilman Brawnia Shumi ei olisi ikinä voittanut mestaruuksia, ainakaan seitsemää. Veikkaan että Schumin motivaatio loppuu tähän kauteen.
edit: Ja nyt se alkaa. Shumille se mitä Schumille kuuluu.
Kun ei pärjää niin sitten pitää tehdä herran käteen (painolle) paremmin sopiva auto. mtv3.fiViimeksi muokannut Vänni; 19.4.2010, 12:23.
Comment
-
Hamilton on toki nopea kuski, mutta näyttää olevan sen takia myös ongelmissa. Agressiivinen ajotyyli syö renkaat nopeesti.
Button on taas uusi hannu hanhi. Kaksi sadekisaa mennyt nyt putkeen hyvän taktikoinnin takia, nopeudella se ei voita kyllä.
Ja Alonsolle sallitaan tallikaveri kiilailu. Mikähän haloo siitä olisi tullut, jos Massa olis tehnyt saman Alonsolle? Olispa Massalla ollut pokkaa jättää ovi avaamatta. Aika ilosesti muutenkin noita valkosia viivoja sai ylittää.
Comment
Comment