Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ensimmäinen Audi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Pitää nyt vielä selventää että en mitenkään etuvetoisia Audeja vastaankaan ole. Eka oli etuvetari, toinen on q ihan kun se eka oli niin pirun hyvä muutenkin ajaa.

    Comment


    • #32
      Muista myös taikasanat TORSEN ja HALDEX. Kumpikin siis myydään quattrona, poikittaismyllyisissä haldex, pitkittäiskoneisissa torsen. Tekniikka on erilainen ja paremmuudesta väännetään kättä täälläkin ;-D

      Osa meistä puhuu oikeasta quattrosta, eli alkuperäisestä systeemistä, osa taas vannoo sähköohjatun perään. Hyviä kumpikin (mutta torsen se olla pitää :-D).

      Comment


      • #33
        Totta. Noiden käsitteet on pääpiirteissään minulle selvät, ja oma mielipiteeni on että nykyisin haldex on toimiva järjestelmä. Niistä ensimmäisistä ei voi sanoa samaa. Sädekehää kuten (torsen) quattrossa sillä ei vielä varmaankaan ole. Vai onko...?

        Mutta jos ajattelen omaa käyttöäni elävässä elämässä niin noiden suhteen ei ole väliä kumpi olisi. Tunne onkin sitten toinen juttu ; )

        Comment


        • #34
          Juu, kuten sanoin toimivia ovat kumpikin. Ja kun sitä aanelkkua ostattelet, niin aito torsenihan se ;-D. Sulla on kriteerit kohdillaan, tiedät mitä haet, joten ilmoittelehan tänne foorumille sitten hankinnastasi! Ja piru, kun jaksan jankuttaa, q!

          Comment


          • #35
            Heh..No Sinulla on onneksi selvä mielipide, ei tervitse laittaa rastia ruutuun: en tiedä.

            Mutta leikki sikseen. Minulle käy kumpikin, etuveto etta nelikko. Kanssani ei tarvi käydä kiistaa kumpi parempi, se on mielestäni neliveto mutta aika näyttää kumpi pihasta löytyy. En taida tohtia kertoakkaan jos auto on ilman q:ta...Saisiko jostain sellaisen irtotarran sinne auton perään...Aikoinaanhan joka kinnerin perässä oli kiiltävä turbo-tarra.

            Comment


            • #36
              Laitetaan nyt vielä B6 linkkejä nippuun, niin tulee vielä jotain "lisäarvoa" keskusteluun ;)

              Eli näistä voi sitten vähän tarkastella mitä autossa voisi olla, kun renkaita menee potkiskelemaan.
              1.8t B6 missä ahdot??
              öljynpainevalo syttyy --> konerikko
              Audi A4 B6 ostoa harkitsemassa
              A4 1.8T B6 ei käynnisty

              Jokaisessa autossa omat murheensa, mutta kun pienellä ajatuksella vilkaisee läpi, niin tietää miten voi suuremmilta murheilta välttyä.

              "Audi on paras auto laadultaan, mutta maahantuojan valtuuttama huolto on melkein suomessa heikoin." - taisi olla jossain TM:n tai muun lehden testin tuloksissa parisen vuotta sitten. Mut minkäs teet, kun autot on hyviä eikä pahemmin huolloissa viihdy, niin ei siinä huolto mies paljon töihin joudu. Paitsi silloin kun omia töppäilyitä korjailee ;)

              Comment


              • #37
                Jokainenhan sen ostopäätöksen tekee kuitenkin itse. Aina voi kaveria hieman yrittää ohjailla "oikeaan suntaan", eikös ;-D

                Kuten profiilista näkyy, ei tässä yhden asian ihmisiä olla. Oikeastaan ainoa puuttuva vetotapa perheen autoissa on kardaani, etuveto, tuuppari ja 4x löytyy. Kaikki täyttävät auton tunnusmerkit! (No joo, nuo vanhat Skodat ehkä eivät kuulu samaan lauseeseen).

                Comment


                • #38
                  Kiitos Perrier linkeistä.

                  Varmaan vikoja on..Kaikissa.Tällä hetkellä ajelen vahalla Golfilla..(Hirveäsi koputuksia puuhun: kestävyys on ollut erinomainen) Sitä ennen oli melko uusi C-sarjan Mercedes joka oli kyllä sellainen vikapesä että jos mahdollisesti tuleva Audi on samansuuntainen niin siirryn täysin fillaripuolelle...Niin tai Toyotaan kaasupolkimista huolimatta...; )

                  Ihan hyvä Jari että ohjaillaan ja kerrotaan. Audi on minulle uusi merkki ja kommentteja kaipasinkin. Nyt hokkasin...Onko Sinulla tosiaan takatuuppari Skodiakin!! ? Mobilisteja eli vanhoja autoja harrastavana, tosin vain lukemalla Mobilisti lehtiä ja Retroa,kiinostaa kovasti mitä malleja Sinulla noista on? Taitaa mennä nyt liikaa ohi aiheen, mutta suotakoon anteeksi näin noviisille palstalaiselle...

                  Comment


                  • #39
                    Löytyy S105/120 -79 eli ns. A-sarjalainen ja S100 -76. -79 on kesäautona, S100 vielä työn alla (tavoitteena kesä 2012). Vekotin on muuten mainiossa hapessa, aika vaan ei tahdo riittää. Tuo -79 on lähes museorekisterikelpoinen, menisi varmaan etujousien vaihtamisella MR-kilpiin.

                    http://i93.photobucket.com/albums/l4...008009pien.jpg

                    Omaa ansiota tässä on ainoastaan auton hankinta, kaveri teki kaiken sen mitä kuvassa näkyy. Jos lähtökohdasta olisi kuvia, ymmärtäisi nostaa hattua.
                    Viimeksi muokannut Jari Kanerva; 12.2.2010, 09:38. Perustelu: Korjailtu vuosilukuja -89 -> -79. Äkkiäkös auto kymmenen vuotta nuortuu...

                    Comment


                    • #40
                      Hatun nosto...Nämä autot saa aina hyvälle tuulelle. Näin harrasteen merkeissä.

                      Jonossa näkyy olevan Fiat, samanlainen kuin minun ensimmäinen autoni oli vuonna kuokka ja kirves...Ja Matrakin näkyy olevan...Onko jokin kokoontuminen menossa?

                      Comment


                      • #41
                        Brunoun Aju, Juankoskella. En ollut itse paikalla, auton tehnyt kaveri oli. Kuvassa on palkintokolmikko, siis pokaali tuli! Itselläkin ollut tuommoinen 127, Matra-Simca vain haaveissa...

                        Comment


                        • #42
                          Perrierin linkeistä huolestuttavin oli tuo tukkeutuvan öljysihdin tapaukset. Pieni kuukkeli kierros netissä näytti että melko yleinen vaiva kyseisessä mallissa. Onko sitten LL huolto-ohjelma pelkästään syyllinen, mene ja tiedä.. Kouriintuntuvaa faktaa ei asiasta kuitenkaan ole. Jos itse ostaisin minkä tahansa VW-Groupin tuotteen haluaisin huollattaa sen lyhyemmän ohjelman mukaan. Ainakin öljyjen osalta.

                          Laittamassani Quattro linkissä oleva auto oli varmaan oikein hinnoiteltu. Tyly teksti:myyty, näytti olevan tänään netissä.

                          Comment


                          • #43
                            Täällä olisi kanssa tuleva audisti ja itseasiassa ensimmäinen oma auto ikinä. Malli nyt ei kolahda ihan samaan kuin ketjun aloittajalla, itse olen katsellut TT:tä. Auton hintahaarukka on siinä 16 000 - 20 000e välissä, sillä luulisi löytävän ihan kelpo yksilön? Tarkennuksena sen verran että kriteerinä on vähintään 165kw versio ja quattrona (ei noita vissiin vajaavetoisena noilla tehoilla olekkaan?). Nyt kun katselee nettiauton tarjontaa niin se ei kauheasti päätä huimaa, tästä autosta olen ollutkin sähköpostitse yhteydessä myyjään: http://www.nettiauto.com/audi/tt/3027656
                            Yritin vähän googleilla noista lastutetuista versioista, huonoin tuloksin, että onko noi nyt "fiksuja" vaihtoehtoja? Itse en siis tiedä noista mitään, ei vaan huvittaisi sijoittaa mihinkään pommiin... Eli käytännön kokemuksia kaipaisin, mitä pitää ottaa huomioon jos ostaa tuollaisen tehostetun version. Toinen huomio minkä olen huomannut on että nämä kaikki on lähes tulkoon reilun 100tkm ajettuja... Kun taas uudemmalla kopallakin vm. 2006 tuntuu olevan lähes tulkoon aina ajettu myös se 100tkm. Mittarin todellista lukemaa ei ilmeisesti saa millään selville? Mitä muuta mun kannattaisi selvittää liittyen tuohon autoon? Mittariston sekoilusta olen lukenut, sitä ei ole kuulema vaihdettu. Toimii kuulema muuten hyvin mutta näyttää että löpöä on aina enemmän ku oikeesti on. Paljon tuollaisilla ylipäätänsä ajaa? Nettiautossa on pari yli 200tkm ajettuakin, tuntuu aika hurjalta lukemalta.

                            Kiitän jo etukäteen hyvistä neuvoista ja pahoittelen jos kysymykseni eivät sovellu ketjuun, voin luoda omankin jos tungettelin :D

                            Comment


                            • #44
                              Ford Escort vm -73 oli loppuunajettu 100 tkm kohdalla. Nykyaudit 200 tkm ovat vasta puolitiessä, jos sitäkään. Toki, escoon osien vaihtaminen oli helpompaa ja halvempaa mutta jos haluaa jotain pitää myös maksaa siitä. Itse en aja escortilla enää.

                              En sanoisi 200 tkm ajettua audia hurjaksi, pitää vain tietää mihin varautua niin voi levollisin mielin ostaa. Kaikki autot ovat vain autoja, ja mikä tahansa osa voi laueta koska vain. Ota kokenut kaveri mukaan katsomaan autoa, tällä ehkä ehkä vältät ne ilmeiset sudenkuopat mutta varaudu siihen että jokin menee autosta aina rikki, se on vain ajan kysymys.

                              Koskien TT:tä ja Q:ta kannattaa käyttää hakua haldex tässä foorumissa.

                              Sinänsä viestisi sopii ketjun otsakkeeseen loistavasti, tervetuloa!

                              Comment


                              • #45
                                Enpä itsekään tuosta omastani olisi ensin uskonut että korilla oli rullattu jo 300tkm kun sitä koeajestelin. Huoltokirjasta sitten löytyikin ylläri.
                                Eipä tuo silti ostopäätökseen vaikuttanut, hintaan kylläkin. :)
                                Tuossa kun katsastuksessa käväisin, tuli samalla vilkuiltua tarkemminkin tuota alustaa. Hyvä mielihän siinä tuli, vaikka pitikin yksi ylätukivarsi vaihtaa.

                                Comment


                                • #46
                                  Ihan yks lysti onko torseeni vai haldex, kumpikin menee poikittain jos osaa, kumpikin puskee jos ei osaa. Haldexissa tietty on muutama rikkoutuva osa mitä Torsenissa periaatteessa ei ole.

                                  Comment


                                  • #47
                                    En sanoisi 200 tkm ajettua audia hurjaksi, pitää vain tietää mihin varautua niin voi levollisin mielin ostaa.
                                    Juuri näin. Kaikki omat Audini on olleet reippaasti yli 200tkm ajettuja ja hyvin niillä on pärjätty, kun on osannut varautua siihen, että tiettyjä remppoja tulee vastaan.

                                    Niin ja halvemmalla pääset kun ostat suoraan quattron. Maksaa meinaan melko paljon enempi ensin harjoittella etuvetoisella joka sitten kohta vaihtuu quattroon.

                                    Comment


                                      #48
                                      Itsellenikin koitti viimein aika siirtyä Audi-aikakauteen, kun parin vuoden autottoman kauden jälkeen sattui käsiini lipumaan puoli-ilmaisella Audi 100 2.8e, vuosimallia 1992.

                                      Auto on suorapeltinen, V6 hyrrää nätisti ilman ylimääräisiä saundeja ja sisustakin on varsin hyväkuntoinen jalopuineen yms. Ainoa mikä autossa mietityttää, on se, kun se on ollut ajossa viimeksi pari vuotta sitten, ja tämän jälkeen seisonnassa. Sähkölasit siitä jouduin jo korjaamaan(konetilasta oli kadonnut joku rele, jonka lisäämällä sain lasit liikkumaan) vielä ajattelin tutkailla abseja ja hitsata pakoputken, jonka jälkeen pirssi onkin valmis leimalle.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X