Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audiclubia kevään näyttelyihin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audiclubia kevään näyttelyihin?

    ..tuli vaan tuos mieleen että kun näitä hot rod&rock showta ja acs:ta tulee kevään mukana, niin onko Audiclubilla sielä ollu ikinä osastoa?
    kun eräällä toisella foorumillahan on liki vuosittain...

    #2
    Tuskin, sillä acf tuntuu olevan enempi OEM-fanaatikkojen pesä kuin tuunaajaystävällinen merkkikerho.

    Comment


    • #3
      juu kyllähän tämä tiedossa on, ja luojankiitos hyvä niin.
      mutta ku sieltä näyttelyistä ns. "tuninki-osastolta" puuttuukin ne oikeasti tyylikkäät...
      ja onhan noita "ei tuunattuja" ollut sikäläisen clubin osastollakin jos on vaivaa nähty auton kuntoon laittoon tms..
      Viimeksi muokannut MayDay; 26.1.2010, 19:43.

      Comment


        #4
        Kerhon vuosikokouksessa viime sunnuntaina oli tästäkin puhetta. Audi Club osallistuu tänä vuonna kolmatta kertaa Classic Motor Show -messuille Lahdessa mutta toimintasuunnitelmassa ei ollut mainittuna muita messuja. Vastavalitulle hallitukselle voi ja kannattaa tehdä esitys messuille osallistumisesta (esim. teema, kustannukset, mitä kerholta odottaa, käytännön järjestelyt, kalusto yms.) ja siitä, miten se palvelee ACF:n toiminnan perusajatusta (ks. säännöt).

        Comment


          #5
          Oli meillä kaliskruisingissa periaatteessa oma osasto siellä :D

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja rissaspena Näytä viesti
            Tuskin, sillä acf tuntuu olevan enempi OEM-fanaatikkojen pesä kuin tuunaajaystävällinen merkkikerho.
            Itse orkkis-sivulistamiehenä olen sitä mieltä, että "OEM -fanaatikkojen pesä" on ihan hyvä linja. Toki kerhossa on myös himotuunaajia, mutta näille "Minulla on Spoileri" -lehteen kuuluville autoille on myös olemassa ihan omat paikkansa, jossa näitä autoja voi esille tuoda. Olen Teron kanssa siitä samaa mieltä, että miten tällaisiin tuning -henkisiin tapahtumiin osallistuminen sopii kerhon profiiliin.

            Muutenkin näyttäisi sille, ainakin täällä Pirkanmaalla, että on syntynyt Audi Jugend porukka, joilla on ihan omat tapaamisensa ja joista vain aniharvat uskaltautuvat keski-ikäistyvien äijien vertaistukiryhmän tapaamisiin. Tämä on tietysti ymmärrettävää kun ne kiinnostuksen kohteet ovat ehkä hivenen erilaisia. Silti mieluusti näkisin myös näitä nuoremman polven Audisteja samoissa tapaamisissa. Tuning -miesten ja naisten olisi ehkä helpompaa saada oma äänensä kuuluviin, ja autonsa näkyviin, jos teitä enemmänkin näkyisi kerhon tapahtumissa ja paikallismiiteissä.

            Comment


            • #7
              keski-ikäistyvien äijien vertaistukiryhmän
              Heh.. tuolla nimellä kulkee acf-keskustelufoorumi myös meidän perheessä ;) Ja sehän se onkin. Täytyy myöntää että nämä vuodet, mitä olen tällä palstalla viettänyt, ovat kyllä tehneet tehtävänsä. Enää ei edes soittimeksi käy muu kuin alkuperäinen, äänen laadusta en tiedä mitään mutta se on ainoa mikä sopii ;) Kukapa näitä autokaupassakin näytillä olevia autoja tunari-näyttelyissä haluaisi katsellakaan.

              Comment


                #8
                Kerhohan on juuri sitä, mitä aktiiviset jäsenet siitä tekevät. Pohjana on ollut erikoismallit ja vanhempi kalusto johtuen perustajasta ja alkuperäisestä puuhaporukasta. Yleinen linja on osin tästä johtuen orkkishenkistä, ja tuskin sääntöihin tullaan koskaan määräämään jäsenyyden ehdoksi lasikuituspoileria -vaikka niitä sinänsä voidaankin rukata tarpeen mukaan.

                Sinänsä itse olen avomielinen, ja jos vaan aktiivisia jäseniä on, jotka tuota sektoria haluavat nostaa, niin mikäs siinä. Ehdotuksia otetaan vastaan aina. Pelkkä kerhon logo jossain tuning-messuilla ei sinänsä tuo lisäarvoa, eli vähän enemmän ideaa pitäisi olla takana.

                Comment


                  #9
                  Jannen paasaus pelasti kyllä tämän työpäivän.

                  Comment


                    #10
                    Itsellä ei sinänsä ole mitään vastaan sanomista näistä lasikuituihmeistä. Tältä foorumilta löytyy kyllä "tuunaajia", jotka tosin menee sarjaan "sleeper", eli messuvieraat eivät oikein saa käsitystä millainen se auto oikeasti on, joten ei vuorostaan tue oikein messuja, eikä kerhoa.
                    Itse saattaisin kyllä vilkaista sitä "ihan perus farkkuhan tuo on, mut ehkä vähän pulleempi yksilö" vähän tarkemmin. Sillä yleensä näistä löytyy kuitenkin sitä raakaa voimaa ja suorituskykyä ilman, että siihen on tungettu yhtään lasikuitua.

                    Semmoiseen tapahtumaan toivoisin kyllä clubin osallistuvan, jos joku joskus järjestää, missä kikottimet kiertää radalla ottamassa oikeasti mittaa toisistaan ;) saattaisi moni kääntää katseensa siitä lasikuitu 1.6 masasta tai 2.0 honda ihmeestä, clubilaisten arkiautoihin millä ajetaan kuitenkin kesät ja talvet [S4,Urkki,S2,RS4,RS6 tai vaikka hitaaseen perus A4 3.0tdi:n].

                    Toki varmasti täältäkin löytyy niitä ketkä kaipaavat omaan kulkineeseen persoonallista otetta, niin se heille suotakoot, mukavahan niitä on katsoa jos ne on hyvin tehtyjä ja istuvat oikeasti auton luonteeseen (omasta mielestä paras teos on semmoinen, mistä huomaa, että jotain on tehty, mutta ei kuitenkaan pysty heti sanomaan kaikkea). Tosin täältä löytyy vastaukset itse auton tekniikkaan, "tuuninki" on sitten haettava muualta. Itsekkin kaipaisin persuuksiin kunnon spoilerin (B7 avant suttaa takamusta, takalipalla helpotusta?) ja muutenkin voisi lisäillä jotain hienovaraista esim. uudet helmat (apukuskin helmassa kanttarin jälki - edellinen omistaja vähän oikaissut).

                    Comment


                      #11
                      Voihan se jo kääntää katseita ja herättää mielenkiintoa, kun tuodaan rivillinen stock-tyylisiä ratsuja kaikkien korisarjojen, lisäsiipien ja neon-valojen keskelle. On sille rakentelulle se toinenkin suunta. Miksei sitäkin voisi esitellä "tuunaajille"?

                      Itseäni suorastaan harmittaa, että kloppivuodet vierähti pelkkiä spoilerilehtiä lukien. Silloinkin suurin milenkiinto kyllä kohdistui sleeppereihin, mutta niitä oli (on) valitettavan harvassa, ainakin noiden lehtien sivuilla. Ei sillä, ketä tämän tyyppinen harrastaminen kiinnostaa, eksyy kyllä keinolla B millä hyvänsä sopivaan seuraan ajan saatossa..

                      Comment


                      • #12
                        Saattaa olla että tuunaus tapahtumien massasta erottuisi paremmin sellanen hyvin- jopa täydellisesti oem-varusteltu auto kuin uretaanipuskuri-almera;) Kyllä sitä itsekin on nuorempana kovasti pakkelituninkia seurattu, ja seitenneliskanttisen vollen hattuhyllyyn tehty migillä isolla virralla reikää että 6x9 jensenit mahtuivat... Vaikken omiin autoihini mitään ylimääräisiä hilppeitä tahdokkaan niin kyllä niitä auton rakentelijoiden projektikertomuksia on mukava seurailla ja lukea, käsityö kunniaan! (puhuinko jo itseni pussiin?)

                        Comment


                          #13
                          Hienoa että tuli sohaistua kärkkäällä kommentillani tätä ampiaispesää :) Itse en ole erityisemmin puolesta enkä vastaan mitä tulee OEM tai sitten toiseen ääripäähän. Semmoinen keskitien kulkija, joka ei sulje kummastakaan tyylisuunnasta pois mitään. Kommentillani hain vähän sitä, että ainakin minulla kohtalaisen nuorena audin omistajana (~30 v.), on sellainen käsitys muodostunut että tämä on aika pahanlaatuisesti pappakerho, jossa katsotaan nenänvartta pitkin niitä jotka tohtivat arvoautoon kajota. Olen iloinen, jos pystytte käsitykseni muuttamaan. Veikkaampa etten ole yksin tässä käsityksessä, on kai täällä muitakin foorumilla, jotka saattavat olla samaa mieltä. Muutama positiivinen kommentti tuossa jo olikin.

                          Pappakerhoilussa ei ole mitään vikaa, sitä en sano. Päin vastoin, on mukava pyöriä foorumilla, jossa kirjoitusten taso on fiksu ja moderointi tiukan asiallinen. Sillä tavalla tämä foorumi palvelee tiedonnälkäisiä kaikkein parhaiten.

                          Comment


                            #14
                            Kyllähän tämä jengi varsin vahvasti orkkissivulista-foorumina tunnetaan, sitä ei käy kieltäminen. Käytännössä kuitenkin se ikäpolvi johon tuo maine perustuu on jo vahvasti aktiivisimman autonrakentuiän ohittanut. Onneksemme nuorempia on tullut runsain määrin lisää tilalle. Tältä pohjalta mikä tahansa on mahdollista, jos jäseniä vain oikeasti kiinnostaa.

                            Comment


                              #15
                              Olihan meidän kerholehdessäkin ihan kansikuvaa myöten RS2, josta ei hyllystä ostettavaa osaa kauheasti enää löytynyt. Käsittääkseni oli kaaria, helmaa, puskuria ja lähes kaikkea muokattu itse johonkin suuntaan.

                              Jos se ei ole sitä auton ulkonäön muokkaamista itse tekemällä, tuunaamiseksikin kutsuttua, niin mikä sitten? Lopputulos edusti vain tyylisuunnaltaan erilaista teosta, kuin nämä GTi-lehdet yms.

                              Eli kyllä täältä tukea löytyy auton muokkaamiselle. Tyylisuuntauksista ei vain niin innostuta niistä bling, blingeistä ja uretaaneista. Ja erityisesti ei kauheasti innostuta siitä jatketun mopoiän kulttuurista, joka siihen tuuninkiin aina valitettavasti näyttää kuuluvan. Jos sen saa siitä irti, niin vastaanotto varmaan suopeutuisi.

                              Ja kyllä ainakin tätä foorumia pyörittää muitakin kuin keski-ikääntyvät. Puoliväli vasta näköpiirissä siihen keski-ikään mm. allekirjoittaneella.

                              Rankka tuunaus Gti-lehtien tyyliin pyrkii mielestäni sitä paitsi häivyttämään auton alkuperäisen merkin ja mallin mahdollisimman tehokkaasti. Siinä mielessä en oikein näe, miksi sen tyylisuuntauksen harrastajien hyödyksi olisi vahvasti olla mukana merkkikerhossa, joka siis päinvastaisesti korostaa sitä auton alkuperäistä merkkiä? Eikö yleinen tyylisuuntausta painottava harrastefoorumi/-kerho yli merkkirajojen olisi moiseen jäsenien kannalta kaikkein hedelmällisintä?

                              Vai tarkoititteko edes tuota auton laiton tyylisuuntaa?
                              Viimeksi muokannut jasso; 26.1.2010, 16:46.

                              Comment


                              • #16
                                Olihan meidän kerholehdessäkin ihan kansikuvaa myöten RS2, josta ei hyllystä ostettavaa osaa kauheasti enää löytynyt. Käsittääkseni oli kaaria, helmaa, puskuria ja lähes kaikkea muokattu itse johonkin suuntaan.
                                Olihan tuo gti lehdessäkin, samoin kuin siellä on ollut japen risa. Myös muita vastaavia audeja ym bimmer bemmareita.
                                Itse orkkis-sivulistamiehenä olen sitä mieltä, että "OEM -fanaatikkojen pesä" on ihan hyvä linja. Toki kerhossa on myös himotuunaajia, mutta näille "Minulla on Spoileri" -lehteen kuuluville autoille on myös olemassa ihan omat paikkansa, jossa näitä autoja voi esille tuoda.
                                Nämä kommentit aika monesti tältä foorumilta vieroittavat kauaksi nämä jotka ovat muokanneet autonsa ulkonäköä pois alkuperäisestä tai s/rs mallista. (enkä todellakaan nyt osoita sormella, vaan yritän vain sanoa, että näistä tämä pappakerho tyyppinen käsitelmä muodostuu)

                                Comment


                                  #17
                                  Olihan tuo gti lehdessäkin
                                  Kieltämättä vaikea keksiä termistöä, että millä viittaa mihinkin tyylisuuntaan. En itseasiassa tiedä, millainen linja nykyisellä lehdellä on ja millaisia autoja siellä sivuilla oikein näkyy.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kieltämättä vaikea keksiä termistöä, että millä viittaa mihinkin tyylisuuntaan. En itseasiassa tiedä, millainen linja nykyisellä lehdellä on ja millaisia autoja siellä sivuilla oikein näkyy.
                                    Jotain tälläistä? Aiheeseen liittyen, siis voihan näihin tapahtumiin viedä audiclubin osastolle juuri japen risan tai kyseisen rs2:n tai vaihtoehtoisesti Quattron ja jonkun risan. Ei kai sen täydy olla jossain acs:s tapahtumassa jokin lasikuitu härpäke, kun kaikki muut siellä on sellaisia. Itsellä ikää tulee mittariin 23 kohta joten ihan kaikki ruokainen tulee nykyään oltua, linkin auto toki jotain kamalaa, mut ei pidä tuomita kaikkea heti ensinäkemältään.
                                    En itseasiassa tiedä, millainen linja nykyisellä lehdellä on ja millaisia autoja siellä sivuilla oikein näkyy.
                                    Itse tuli peruutettua pari vuotta sitten, kun alkas oleen kaikki niin saman näköisiä autoja. Juuri tilauksen peruuttamisen jälkeen ilmestyi numero missä oli okkim:n ässä. :/

                                    Comment


                                    • #19
                                      Täytyy tässä sen verran tunnustaa että on se ihan hyvä tuo em. lehti, vaikkei itselleni enää muutamaan vuoteen ole tullutkaan. Sen perusteella aikoinaan ostin ensimmäisen audin (7 audia sitten). Nimittäin Niemisen b5 OL-1O esiteltiin silloiselle honda-miehelle ja koukkuun jäätiin;)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja MayDay Näytä viesti
                                        juu kyllähän tämä tiedossa on, ja luojankiitos hyvä niin.
                                        mutta ku sieltä näyttelyistä ns. "tuninki-osastolta" puuttuukin ne oikeasti tyylikkäät...
                                        ja onhan noita "ei tuunattuja" ollut sikäläisen clubin osastollakin jos on vaivaa nähty auton kuntoon laittoon tms..
                                        siis tuossa tarkoitin että kun vehkeet usein jaotellaan jenkki/tuning/tms -näyttelialueisiin.
                                        ja omasta mielestä joo.. noi tuning jutut on ihan hienoja jos sain hurjapäät-elokuvas sielä japanin maas.
                                        en siis suinkaan tarkoittanut että "kaikki nopsaan syrppäämään autot täyteen spoikkaa ja Tsubbadii"

                                        Comment


                                          #21
                                          Tässä keskustelussa ei voi olla huomaamatta, mikä on yleinen kanta GTi lehdessä esitellyistä autoista.
                                          Kaivoin tähän joitakin juttuja viimeisen kahdeksan vuoden ajalta.

                                          Jutut puhukoot puolestaan. Toiset tykkää toiset ei.


                                          Audi A4 1.8TQ (OL-10) esitelty 4/02 Tästä jutusta on jo 8v!

                                          Audi R4 esitelty 7/02 Paljon puhuttu. Viimeisen sivun lainaus:
                                          Rakennusperiaatteena on ollut käyttää vain alkuperäisen kaltaisia osia.
                                          Audi A4 B5 Sedan Airride esitelty 5/04

                                          Aten "viileä" S3 esitelty 5-6/07


                                          Audi "R6" esitelty 2/07

                                          Sonnen TT esitelty 7/06

                                          Jonin RS2 esitelty 2/08

                                          Audi A4 -01 bad boy black esitelty 8/02

                                          Audi RS4 (JAP-3) esitelty 1/08

                                          Samuli Salokankaan keskustelua herättänyt Audi A6 1.8TQ esitelty 10/06

                                          Okkim S4+ esitelty 4/08

                                          Camolio A3 (OL-10) esitelty 11-12/07

                                          Comment


                                            #22
                                            L0WR1D3R otti ja pokkasi sitten "epic win" palkinnon ;)

                                            Comment


                                              #23
                                              Miksi kerhossamme ei voisi olla jokaisen erilaisen tyylisuunnan omaavia henkilöitä? En ymmärrä että miksi pitää dissata jotakin mistä ei vain henk. koht. pidä. Eikö idea ole nimenomaan merkissä eikä siinä mitä ylimääräistä romua siihen pulttaa kiinni.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Jep, juuri näin. Ei pidä ymmärtää etteikö korisarjan asentaja olisi tervetullut, päinvastoin. Esim. noissa klubin tapahtumissa ei ole koskaan ollut liikaa väkeä. Tässä on nyt keksitty anna-lehti uudelleen, kaikki kertovat sen oman mielipiteen niinkuin Esko meille opetti, omasta mielestä puoli huumorilla provosoiden ja toisen mielestä sovinistiseen sävyyn;)
                                                ..tuli vaan tuos mieleen että kun
                                                Voi Marlene mitä teit ;)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Eihän kerhossa olemisessa ole kielletty mitään tyylisuuntausta. Kukin taplaa tyylillään. Eikä tuo kerhon esiintyminen joissain muissakin näyttelyssä ole poissuljettua, mutta kuten Jani jo kertoi, pitäisi siellä olla kerho jotenkin muutenkin esillä, kun audiclubin lippu taustalla.

                                                  Olisihan se hienoa saada myös näihin tuning messuille autoja näytille, kerhosta löytyy kyllä varmasti hienosti OEM tyylillä laitettuja autoja, jotka monien silmiin tuolla messuilla varmasti osuisivat. Ilman että auton tuunaus on viety överiksi. Mutta pitäisi löytää henkilöitä jotka ovat valmiita hoitamaan järjestelyt ja miettimään mitä lisäarvoa tästä kerholle ja jäsenille olisi? Ideoita otetaan mielellään vastaan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Eipä nuo tuning härvelit omaankaan silmään iske tiettyjen merkkien, kuten audi, mersu jne. osalta, mutta laajemmin kun ajattelee niin tuunattu härvelihän tuo omakin auto on. Minusta tuning on auton muokkaamista alkuperäisestä, jota monikin tuntuu tällä foorumilla harrastavan. Valitettavan usein tuning kuitenkin liitetään överiksi laitettuihin lasikuituhirvityksiin. Mutta laitetaan sitten konetta, hifiä, rs-lookia tai muuta vastaavaa, niin laitettuhan se silloin on ja täyttää enemmän tai vähemmän tuningin tunnusmerkit. Myöskin harva foorumilta löytyvä auto on täysin orkkis, vaikka ei mitään lintulautaspoileria löydykkään. Ja voihan orkkiskin olla massasta erottuva, jos ajatellaan vanhoja yksilöitä, jotka ovat kuin tehtaalta tulleita, niin se se vasta poikkeavaa onkin.

                                                    Omasta mielestäni autoa pitääkin muokata oman näköiseksi ja tuntuiseksi, mutta ei laitetun auton tarvitse aina näyttää 1.äkäiseltä civiciltä. Esimerkiksi minulla on autoon laitettu vaikka ja mitä, mutta alkuperäinen henki on säilytetty. Kaijuttimet on uusittu kaikki, soitin on vaihdettu, kontista löytyy 12" subi, pari vahvistinta ja konkka, mutta ainut näkyvissä oleva muutos on soitin. Valot ovat devil eyesit, joka seuraa tuota uudempien Audien linjaa ledien osalta, ja juuri siksi ne siihen laitoinkin, vaikkeivät aidoille pärjääkkään. Alusta on korkeussäädettävä, ja 19" mustat A8 replicat ovat suunnitteilla kesävanteiksi jne. Ja näyteikkunaa ja projekteja kun selaa, niin huomaa, että autoihin on panostettu ja niitä on laitettu, vaikka ne ei noita lasikuituviritysten kriteerejä välttämättä täytäkkään. Mutta minusta Audin pitääkin olla Audin näköinen vaikka sitä laittakin. Se vain muokataan oman maun mukaan alkuperäistä hienommaksi ja paremmaksi.

                                                    Eli tässähän se clubin juttu voisikin olla. Itsekkin olen katsellut paljon noita laitettuja autoja, mutta harvassa paikassa on nähtävillä minusta oikeasti hienoja autoja, mitä on muokattu pikku jutuilla tyylikkäämmäksi, eikä lyöty kaikkea överiksi. Eikö foorumin lukijat menisi näyttelyyn, jossa on näytillä pitkä rivi todella hienoja ja hyvällä maulla laitettuja käyttöautoja, sekä päivittäisessä ajossa ja huippu iskussa olevia vanhempia ja harvinaisempia malleja, eikä ainoastaan mahdollisimman epäkäytännöllisiä japanilaisia pilailuvälineitä. Eli tässä olisi idea, millä erottua joukosta ja tämä saattaisi herättää myös kiinnostusta hieman aikuisemmissa piireissä(ja nuoremmissa, jotka tykkäävät vähän hillitymmin laitetuista. Esim minä kannatan tätä linjaa ja ikää on 20v). Ja onhan siitä ollut paljonkin juttua, että esimerkiksi nykyään jenkkilässä suosittu tuunauksen tyylisuunta ovat juuri tälläkin foorumilla suositut sleepperit, mutta niitä vain näkyy valitettavan vähän täällä meillä päin. Ainakaan niitä ei ole liikaa esillä tapahtumissa tai lehdissä. Samalla se toisi minusta myös näkyvyyttä kerholle sekä merkille, jos jossain näyttelyssä tuollainen clubin osio olisikin. Eli isketään me siihen rakoon, mikä ei ole vielä liian yleinen, eikä lähdetä sille perinteiselle tusinatuning linjalle. Toki ne ketkä haluaa laittaa överiksi, niin suodaan heillekkin mahdollisuus siihen. Eikä niistä tosissaan laitetuista diudeistakaan haittaa olisi, jos autoja mahdollisesti kerhon nimissä johonkin veisi. Näkisivätpähän muutkin, että Audista on moneksi ;) Ja kyllähän nämä tapahtumat yhdistävät porukkaa siinä missä muutkin kerhon tapahtumat. Porukka voi vertailla toisten luomuksia ja samalla pääsee myös kerhon ulkopuoliset ihailemaan hienoja Audeja.
                                                    Viimeksi muokannut A(4)vant; 27.1.2010, 14:00.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tästähän tulikin suuria tunteita herättävä keskustelu, hyvä niin. On totta, että olen kallellaan OEM-tuningin puoleen, koska sillä linjalla harvoin saa autosta mauttoman näköisen. Tuning-autoja on moneen lähtöön. Itse olen sitä mieltä, että auton tuunaus on yhtä tarkkaa puuhaa kuin kirpun n******nen, milli sivuun ja se on silmässä. On todella pienestä kiinni, milloin auto on hyvännäköinen ja milloin se on pilalla. Tämä tietysti on puhtaasti makuasia, mutta uskoisin jokaisen erottavan hyvällä ja huonolla maulla rakennetun auton. Tuningissa täytyisi olla jossain se pihvi; ei riitä että autoon on asennettu Cupran etulippa ja joku tarviketakaspoileri. Enin osa autoista, mitä LOWRID3ER linkitti, on tehty hyvällä maulla ja kunnioittaen auton alkuperäisiä muotoja. Noissa autoissa on ollut ideaa ja niihin on helppo "orkkissivulista-miehenkin" ihastua.

                                                      En tiedä, kuinka laajaa Audi-piireissä on tuning -toiminta ylipäätään. Jos ja kun kerho osallistuisi omalla osastollaan tapahtumiin, joissa tuning -autoja esitellään, tulisi autojen tason olla korkea. Esimerkiksi TeroPee:n masinoimissa "old timer" -tapahtumissa esillä olleiden Audien taso on ollut varsin korkea, samaan tulisi pyrkiä myös tuning -tapahtumien osalta. Classic Motor Showssa on ollut käsittääkseni ongelmana löytää riittävästi laadukasta kalustoa näytteille asetettavaksi. Tuning puolella luulisin kalustoa olevan tarjolla huomattavasti enemmän.

                                                      Nyt tullaankin siihen, miten tarjokkaista valitaan näytteille asetettaviksi ne korkeatasoisimmat autot? Olisko olemassa joku suppea raati, jolle tarjolle asetettavat autot esiteltäisiin ja perusteltaisiin miksi juuri minun auton pitäisi päästä esille. Mitkä olisivat ne kriteerit, joita tämä tuomaristo käyttää? Vai käytettäisiinkö demokraattisempaa menetelmää malliin Iltalehti, jossa koko foorumin kävijät voisivat äänestää omaa suosikkiaan? Niin tai näin, joka tapauksessa joku voi pahoittaa mielensä kun ei omaa luomustaan saanutkaan esille.

                                                      Summa summaarum, ei riitä yksin se, että on halua saada oma autonsa kerhon lipun alla esille. Toki jos tätä halua on enemmänkin ja se pystytään hyvin perustelemaan, niin voisi se varmaan onnistuakin. Uskoisin myös, että tämä on myös resurssikysymys. Pitäisi olla joku, jolla on riittävästi virtaa ja hyvä näkemys siitä, miten autot valitaan ja miten tällaiset tapahtumat ylipäätään viedään läpi.

                                                      Tämä ikäänkuin pehemennyksenä ja perustelun edelliselle kommentilleni.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Siis, jotta ei unohdettais asian ydintä niin tuning on auton ajo-ominaisuuksien parantamista; tehoa lisää, alustaa jne. Sit on toi styling, missä on kaikkea jännää ja vähemmän jännää laitettu autoon kiinni. :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tuohon en ainakaan itse ota kantaa miten autot kannattaisi valita, ja tiedä sitten kenellä olisi virtaa ja aikaa järjestää tällaisia hommia, mutta eiköhän niitäkin foorumilta löydy, ja tasokkaita autoja löytyy aivan varmasti. Eri asia on haluaako näiden hienoimpien autojen omistajat lähteä omiaan viemään näytille. Ja eiköhän se hyvä tapa autojen valintaankin löytyisi, jos johonkin tapahtumaan lähdetään, eli tuskin homma siitä jäisi kiinni. Enkä itsekkään omaa autoa edes päästäisi mihinkään näytille, ellen jostain kehitä kymppitonnia tai paria, että saisi tuon härvelin täysin valmiiksi omasta mielestä. Mutta jos johonkin tapahtumaan tulisi afc-kulmaus, niin varmasti tulisin paikalle katsomaan millaisia pelejä siellä on näytillä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Itse viime kesänä muutamia tapahtumia kiertäneenä huomasin että tapahtumissa on monenmoista autoa eri tyylisuunnista. Mikä ettei Audiclub:lla olisi myös oma osastonsa jossa olisi tyylikkäitä autoja vanhasta uuteen.

                                                            Tarkoitus olisi itsellä ainakin kiertää ensi kesänä tapahtumia niin paljon kuin mahdollista. Minusta kaikkein parhaiten saisi valittua autot joita tapahtumaan mahdollisesti olisi tulossa esille on koko foorumin kävijä kunnan äänestys, siten saisi laajimman kannan oton tyylisuuntiin nähden.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X