Ajelin lauantaina H-linna - T:re moottoritietä Mansesteriin päin siinä 11 maissa ja bongasin ohittaessa vanhemman A-kutosen (avant, vihreä ?) kerhotarra takalasissa, niin kaveriahan pitää morjestaa. Vaimo siinä ihmetteleen, että mitä sä nyt huidot... Siitä tuli mieleen, että onko olemassa "virallista" Audi-tervehdystä, jolla liputetaan merkkiuskollisuutta ? Muistan kuulleeni takavuosina, ettö pösö-kuskit näytti sormilla "MMMM"-lukua (moi-moi-monesko-moottori). Siinä vaan joutuivat usein käyttämään kahta kättä :D Olisko neljän sormen "high four" tervehdys ok symboloimaan rinkuloita ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi-tervehdys ?
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
-
Tais olla NSU-kuskit, jotka kertoivat monesko Wankel-kone oli menossa eli konsernivehkeitä nekin...
Tuota Audia tulee sen verran usein vastaan että saisi olla sormet pystyssä koko ajan :) Porsche-kuskitkin ovat luopuneet kaiketi valoillaväläyttelystään kun köyhemmälläkin kansanosalla on alkanut olla varaa moisiin.
Comment
-
Eikös Audin hankinta nelivetoineen ole panostusta liikenneturvallisuuteen, joten sitä on helppo jatkaa pitämällä kädet ratissa.
Eli kannatan vain katseita rinkelikeulan suuntaan ja mahdollista esimerkillistä saattuetta korostetuin turvavälein. "Audin perässä on turvallista ajaa" :)
Comment
-
No mutta kyllähän tuo kerhotervehdykseksi oikein oivallisesti sopisi. Onhan siinä symboliikkaakin. Neljä sormea on puristettuna rinkulan muotoon, aivan kun audin logossa ympyröitä. Keskellä on yksi sormi, ykkösen muodossa, audihan on ihan ykkönen. Ojennettua käsi osoittaa kohtelaisuutta kansa-autoilijaa kohtaan. Ja merkin suomalainen tulkinta, "haista v..." kuvastaa sitä miten humoristisesti todetaan kanssa audeilijalla olevan autonsa ansiosta ns. mäihää vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa siinä määrin, että pääsee ns. genitaalialueita tutkimaan lähietäisyydeltä. (tässä vielä korostuu virallisen audiedustuksen luoma sovinistinen kuva)
Eiköhän tehdä tuosta kerhon virallinen tervehdys?
Comment
-
Eli se nelitervehdys käy Q-henkilöiden käyttöön ja vajaat voi mieltää ne rinkuloiksi :) Tuosta Oliverin turvallisuusnäkökohdasta viisastuneena komennan jatkossa vaimon (kartturi) näyttämään tervehdykset ja keskityn itse siihen ohjauspyörään. Saa hoitaa vaihtamisetkin siinä joutessaan ja yksin ajellessa sitten pysähdyn aina, kun on tarve vaihtaa ;)
Comment
-
-
Tähän suuntaanko se lähti menemään. Kohta kaikilla tallissa Munga.
Isäm maanpulostujat.
äh, anteeksi. Minä morjestan yleensä ihmisiä jotka tunnen kasvoilta (tai hajusta) ihan simppelisti kättä nostamalla ja ystävällisellä hymyllä (=irvistys). Pitääkö siitä nyt dilemmaa tehä? :-P
Tietenki sitä vois vaikka käännäyttää auton penkan kautta ympäri ja nousta öljypohjan päälle tanssimaan ripaskaa auton luisuessa katollaan kohti seuraavaa abc:tä.
Tä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja uiop Näytä viestiTähän suuntaanko se lähti menemään. Kohta kaikilla tallissa Munga.
Isäm maanpulostujat.
äh, anteeksi. Minä morjestan yleensä ihmisiä jotka tunnen kasvoilta (tai hajusta) ihan simppelisti kättä nostamalla ja ystävällisellä hymyllä (=irvistys). Pitääkö siitä nyt dilemmaa tehä? :-P
Tietenki sitä vois vaikka käännäyttää auton penkan kautta ympäri ja nousta öljypohjan päälle tanssimaan ripaskaa auton luisuessa katollaan kohti seuraavaa abc:tä.
Tä.
Comment
-
Toisaalta tuo jatkuva tervehtiminen alkaa rasittaa, audejakin on nykyään aika paljon ja osa niillä ajavista on vähemmän mukavia ihmisiä.
Sama asia käynyt moottoripyörällä ajaessa. Ennen kun pyöriä vähemmän oli ihan kiva morjestella, mutta nykyään niitä niin paljon että jatkuva moikkaaminen on vähän typerää.
Etenkin kun kaikki reilusti keski-iän ylittäneet helvetin rikkaat ylpeät ihmiset eivät edes morjesta takaisin.
Vesillä liikkuessa tuo moikkaaminen on vielä nykyään melko mukavaa.
Jos kulkuväline erikoinen ja/tai harvinainen niin silloin moikkaaminen on ihan ok.
Kaverillani oli muutama vuosi sitten takatuuppari lada, ja hän moikkaili myös muille vastaavilla autoilla liikkuneilla, ja niitä ei ole paljoa...
Ladakuskit olivat silloin yleensä vanhoja käpyjä, jotka eivät sitä aina huomanneet.
Itse en ainakaan viitsi jokaiselle audikuskille rupea morjestelee,
enkä ainakaan mitään natsi- tai muita ääliötervehdyksiä rupea esittämään.
Viime vuosituhannen s- ja rs-kuskit ovat sitten asia erikseen, niille moikkailen jo nykyäänkin, kun olen itse ässällä liikenteessä.
Comment
-
Tossa morjestamisessa tulee vähän typerähkö fiilis jos se toinen ei olekkaan klubilainen/foorumilainen. Kattovat varmaan, että "kukas helvetti tuo nyt oli". Kerran morjestin ihan hetken mielijohteesta jollekkin toiselle TT-kuskille niin itellä tuli vähän hölmö olo. Ja kun sitä klubimerkkiä ei kyllä missään tilanteessa huomaa paitsi jos on risteyksessä toisen vieressä. Sitten jos tosiaan keskisormitervehdystä rupeis käyttämään niin kyseinen olo vaan voimistuis molemmissa autoissa.
Comment
-
Tuolla ex-urÄssällä ajellessa tuli moikkailtua jos vain ajoissa huomasi vastaantulijalla Ässämerkin maskissa. Tällä uudemmalla ei tarvi paljon tervehtiä kun ei ole mitään erikoistuntomerkkejä ja autokin enempi taviskamaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Miikka Salonen Näytä viestiNo mutta kyllähän tuo kerhotervehdykseksi oikein oivallisesti sopisi. Onhan siinä symboliikkaakin. Neljä sormea on puristettuna rinkulan muotoon, aivan kun audin logossa ympyröitä. Keskellä on yksi sormi, ykkösen muodossa, audihan on ihan ykkönen. Ojennettua käsi osoittaa kohtelaisuutta kansa-autoilijaa kohtaan. Ja merkin suomalainen tulkinta, "haista v..." kuvastaa sitä miten humoristisesti todetaan kanssa audeilijalla olevan autonsa ansiosta ns. mäihää vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa siinä määrin, että pääsee ns. genitaalialueita tutkimaan lähietäisyydeltä. (tässä vielä korostuu virallisen audiedustuksen luoma sovinistinen kuva)
Eiköhän tehdä tuosta kerhon virallinen tervehdys?
Comment
-
Tässäpä tällainen kätevä yhden käden auditervehdys jonka sävelsin tässä illan ratoksi =) http://staff.osao.fi/~ajunttil/auditervehdys.jpg
Comment
Comment