Oliskos kellään perheellisellä (2 aikuista 2 lasta) kokemusta Audi TT:llä matkustamisesta? Mahtuuko autoon kahden aikuisen lisäksi 2 pientä poikaa (tällä hetkellä 4 ja 5v). Auto kiinnostais kovasti mutta silloin tällöin ajelen perheeni kanssa n. 200km matkoja jolloin mukaan myös pitäisi mahtua jonku verran tavaraa. Perheestä löytyy 2kpl autoja mutta vaimokkeen autolla (Nissan Micra) ei huvita pidempää reissua ajaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi TT perheelliselle?
Collapse
X
-
Joo, mahtuu. Yksi 6v ainakin. Etuvedossa parempi tavaratila, ja valinnan varaa löytyy. No, äänet ja talvihuvit heikommat. Sellainen oli ennen quattroa.
6v tytölle auto olikin tärkeä:) Piti ostaa quattro tilalle, kun ystävälle myin etuveto version, tai se haettiin väkisin tyyliin pois. On se rankkaa. Totuus on kuitenkin se, että kyllä se kaksi autoa ainakin tulee olla, micra riittää toiseksi. Takana saa istua vain 140cm korkea ihminen. Lapselle menee siis kaiketi 8v saakka. Itse pääsen siis 2v päästä tytön kanssa vaan ajelemaan, tai ihan yksin:)
-
-
Käytiin hakemassa Oulusta Avo TT kesällä, mennessä Coupe TT:ssä oli 3 aikuista miestä joista lyhyin minä n.175 cm eli kyllä TT:ssä tilaa rittää =)
Ahdasta matkustaminen takapenkillä hieman on, mutta kyllä sinne 5v. mahtuu. Takapenkki on suunniteltu korkeintaan 140 cm kuten Harri sanoi ja jos edessä on pidempi henkilö jalkotilat takana ovat käytännössä olemattomat.
Jos tavaraa pitää olla mukana enemmälti loppuu tavaratila kesken auttamatta 4:llä hengellä matkustaessa, mutta takapenkit kaadettuina tilaa on enemmän kuin riittävästi (2 traktorin ovea ja takalasi mahtuvat helposti ;)
Comment
-
Aivan. Itsellä olisikin tarkoitus seuraavaksi päivittää autot niin, että vaimolle golf plus ja itsellä vain TT. Tarkoituksena onkin, että minä ajan urheiluautolla, vaimo ja lapset sillä isolla. Pipon kun laittaa siis kesällä päähän, ei kukaan tunnista. Taidankin olla jo yli 20v? :D
Meinaan itseäkin jo hymyilyttää:)
Comment
-
Meillä TT on perhekäytössä. 2 aikuista + 5v poika. Korokkeen kanssa takapenkillä muksulla on oikein hyvät oltavat.
Ilman koroketta istuinosan pituus tulee ongelmaksi, jalat osoittavat eteenpäin ja tarvitsisi olla toinen pari polvia...
Itsellä pituutta 180cm ja penkin taakse jää tilaa vielä sen verran että lapsen jalat mahtuvat sinne. Vaimo on lyhyempi joten hänen takanaan on tilaa oikein hyvin.
Muutenkin auto on palvellut hyvin kaikilla retkillä, koko porukan sukset ja tavarat menevät sisään viikonlupun laskettelu reissuilla ja viikon-parin välimeren reissut hoituvat hyvin kun pistää fillarit katolle.
Mitään ei ole tarvinnut jättää koskaan kotiin tilanpuutteen vuoksi.
Nämä kokemukset siis mallista 8J.
Vanhemmasta ei ole kokemusta muuta kuin ettei sinne sopinut autoliikkeen kylmissä tyypeissä face forward lastenistuin joten osto tyssäsi siihen.
Jostain on tigittävä jos meinaa urheilullisemmalla autolla ajaa.
Vaikka alla olisi Q7 olisi auto joka tapauksessa täynnä (turhaa)romua reissulle lähtiessä.
Comment
-
Ei sinne kuskin taakse jalkatilaan kyllä jalat mahdu jollei kuski aja polvet kurkussa. Eli mun mielestä max 1 takapenkille, jollei ole niin nuori että jalat eivät tule jalkatilaan. Ja ite oon vielä suht lyhyt, 168cm. Kyseessä siis Mk1/8N. Kumpaakohan tässä edes ollaan ostamassa, vanhempaa vai uudempaa?
Comment
-
Tuoreeseen hankintaan, -01 TT etuvetoon mahtui hyvin itseni lisäksi molemmat tyttäret, repsikan paikalle 14-v (penkkiä jonkin verran eteenpäin) ja hänen taakse 9-v.
Itseni taakse ei sitten varmaan sopisikaan ketään, pituutta 184 ja penkki miltei taaimmassa asennossa, voisin kyllä ajaa penkki edempänä mutta sitten polvi/polvet ottavat epämukavasti rattiin kiinni.
TT:n edeltäjässä, -93 Honda Coupe Legend:issa oli kyllä huomattavasti enemmän tilaa takana, no, se olikin melkoinen "lotja"
Koko orkesterin kuljetukseen on sitten 7-hlö:n Voyager...
Comment
Comment