Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi tt roadster

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi tt roadster

    Olen mahdollisesti ostamassa Saksasta loppukeväällä vuosimallia 2000-2002 ikäistä avo TT:tä quattrolla tai ilman. Kilometrilukemat maksimissaan 150 000. Hakuprosessi on sinänsä tuttua ja minulla on tuttu siellä joka hoitaa esikarsinnan kun annan netistä vinkit Mitkä ovat mielestänne tärkeimmät asiat kunnon ja muun tekniikan suhteen, mitkä on syytä tarkistaa tämän ikäisen vehkeen ollessa kyseessä? Jos päätän lähteä hakumatkalle, niin luovun myös punaisesta Madza MX5:sta, jonka toin sieltä pari vuotta sitten. Tämä ei ole varsinainen myynti-ilmoitus, mutta jos jotkuta kiinnostaa täydessä timmissä oleva 20 vuotta täyttävä roadster,niin kauppaa olen valmis vääntämään.

  • #2
    Tästä kun alotat ja voit vaikkapa jatkaa samaan ketjuun jos tulee vielä kysyttävää.

    Comment


      #3
      Katto ny kuiteskin esti suomen tarjonta... voit saada yllättävänkin halvalla, varsinkin kun sulla ei näytä olevan erityisvaateita tuon auton suhteen muuten.Valtio kun haluaa rankaista näiden tuojia sitten oikein rankalla kädellä.

      Comment


      • #4
        Vittuimainen kommentti kyllä, mutta miksi ihmeessä et ennemin Possu Boxteria hommaa? Hinta ei päätä huimaa ja omaan silmään paremman näköinen avo. Ja ohan se sentään possu sitten...

        Comment


        • #5
          Koska boxterin joutuu ottamaan, jos ei ole varaa oikeaan possuun ;)

          Comment


            #6
            Makuasia, omasta mielestä se boxteri on aivan hirvee. Auto missä on 2 keulaa.

            Luulis, että kannattaa varmaan sitä kangaskaton kuntoa tarkastella huolella. Vai kannattaisko harkita pois nostettavaa kovaa kattoa? Helmojen kantatut päät rengaskoteloista kannattee kattoa, niin monessa on ne pintaruosteessa tai pahemmassakin.

            Mittaristo. :)

            Comment


            • #7
              Ja ovien mikrokytkimet: Jos ei lukitessa ikkuna nouse hieman ylös, niin niissä lienee vikaa. Ainakin katollisessa versiossa siis normaalitoiminnassa ovea aukaistessa ikkuna hieman aukeaa(n.1cm) ja oven mennessä kiinni, se nousee jälleen tiivisteen alle.

              Comment


              • #8
                Vai kannattaisko harkita pois nostettavaa kovaa kattoa?
                Nyt kun tänä talvena on tullu ajettua vähän kovemmillakin pakkasilla, niin en näe mitään syytä miks talvikäytön takia hankkis kovan katon, ellei sitten ulkonäöstä pidä kovalla katolla enemmin. Yhtä lämmin on toi kangaskatolla oleva auto mitä kiinteälläkin.

                Silloin kun tätä omaa etin, niin muutamassa autossa jota koeajoin katto ei menny ihan loppuun asti napista, vaan viimeiset 20cm piti auttaa käsin. Se ilmeisesti kertoo siitä että nestettä pitää lisätä.

                Omassa on ollu noi perusviat mitä muissakin 1.8t:ssa, eli puolat ja by-bass, eikä mittaristo myöskään toimi täydellisesti.

                Comment


                  #9
                  Jos ei ole autokatosta tai autotallia, niin kovakatto on ihan kiva ja huoleton... se on sitten eri asia, että mistää löytää hardtopin sopuhintaan.

                  Comment


                  • #10
                    Vai on boxterissa 2 keulaa :D Kun nyt oikeen keskityt niin huomaat TT:ssä olevan edessä ja takana saman malliset lyhdyt, suurinpiirtein 1:1 muodot ja kanttaukset kummassakin KEULASSA. Ilman sitä pientä lippaa ja punaisia lyhtyjä ei tosiaan voisi tietää kumpi on oikea keula. Facelifti 2003 toi uuden etupuskurin jolloin hieman jo perä ja keula eroavat toisistaan. Mutta tuo MK2 alkaa oleen avona jo hemmetin nätti.

                    Comment


                    • #11
                      Molemmissa, TT:ssä ja Boxterissa on ollut suunnitelun aikana ns. vice versa -tyyli ajatusmaailmana ja se on tuonut näihin autoihin sen normaalista poikkeavan tyylin. Monet ajattelee sitä epäonnistuneena tai tylsänä, toiset taas ajattelee samaa noista normaaleista autoista (= A4, M5, Corolla, Lancer, yms)

                      Boxter S:llä kun kävin kokeilemassa ennen kun ostin TT:n, niin kyllä se mukava auto oli, mutta jotenkin se vain tuntu "tukkoselta". Lastun kun 225 TTq:n päälle vuolasee niin ei tarvi kyllä etes katsoa boxteriin päin.

                      Mites muuten tuota veroa kertyy TT:n tuonnille sinne suomeen. Oletko kattellut täältä ruottista?
                      Viimeksi muokannut uiop; 17.1.2010, 04:12.

                      Comment


                        #12
                        vuosi sitten 165 kw quattrojen verot oli 5keur molemmin puolin, ja siis ilman alvia ja verojen nostoa. että kait se on tuon about saman tänä vuonna, kun vero nousi alv:n puistumisen myötä.

                        Comment


                        • #13
                          ketjun aloittaja

                          Pitkästä aikaa palstalle palanneena hyvistä vinkeistä ja ajatustenvaihdosta possun ja audin välillä kiittäen! Normaalien kulumavikojen lisäksi siis mittaristo on ongelma? Onko tämä vain TT:n ominaisuus?
                          Nettiauton mukaan kymmenvuotiaat TT:t maksavat 20-23 teur. Autoscoutin hinnat ensimmäiset poiskarsien ovat 10-13 teur. Ynnä siihen verot noin 5 teur kuten joku arvioi. Hintaetu liikkunee 3-5 teur paikkeilla, olenko oikeilla jäljillä?

                          Quattro tai ei? Minulle roadster tarkoittaa sen peruuttamista tallista ulos leskenlehtien aikaan ja palauttamista sinne kun vaahterat tippuvat. Eli onko siitä suurta iloa kun autoa käytetään lähinnä leluna Miami Vice tyyliin klassiset raybanit silmillä?

                          Comment


                          • #14
                            quattro voisi olla etu autoa jälleenmyytäessä?

                            Comment


                              #15
                              ja quattrot on tehokkaammalla pannulla, roadsteri ei ole semmonen kiva lipuja, vaan on vähä sporttisempaan ajoon, joten lisälöyly ei ole pahasta.

                              Comment


                              • #16
                                Niin tosiaan. Noita 225:bhp vehkeitä ei tosiaankaan taida saada vajaavetona. Joka on pelkästään hyvä asia. Haldexin ollessa rikki sain kokea tuon ajettavuuden etuvetona. Olihan se hirveä kiihyttäessä vähän rivakammin, veteli ihan minne sattuu.

                                Comment


                                • #17
                                  Tuli testattua TT:n takakontti. Melko tarkkaan 180litraa on vetoisuus. =)

                                  http://i24.photobucket.com/albums/c27/TeemuM/kontti.jpg

                                  Comment


                                    #18
                                    Tila-auto kuten on moneen kertaan todettu :D

                                    Comment


                                    • #19
                                      TT:n Mittariston temppuilu

                                      Miten teillä, joilla on TT:n mittaristo temppuillut, niin ennakoiko se mittariston hajoaminen jotenkin? Eli onko jotain oireita, joista tietää, että nyt on lopun alkua, vai hajoaako mittaristo kerrasta?
                                      Jos bensamittari ja lämpömittari näyttävät väärin, niin voiko se jatkaa sitä hamaan tulevaisuuteen ja toimia muuten (jos se kanssa vain jaksaa elää), vai hajoaako se noista oireista jossain vaiheessa? Kertokaa kommetteja te kaikki (teitä on varmasti pajon ;) joilla mittaristo on pamahtanut TT:stä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kun vika alkoi, niin minulla bensamittari näytti yhtäkkiä 1/4-tankkia liikaa. Viikon päästä näytti jo 1/2-tankkia liikaa. Sen jälkeen ei tapahtunut mitään muuta. Eli mittaristo toimi muuten OK, paitsi että bensamittari (viisari mittaristossa) näytti liikaa. Kaikki muu toimi normaalisti seuraavat 18 kk kunnes mittaristo vaihdettiin uuteen.

                                        Comment


                                          #21
                                          Nykyään noihin mittaristovikoihin on lääkkeitäkin, niin sitä hajoamista ei tarvitse pelätä niin paljoa. Korjaus maksaa murto-osan uuden mittariston hinnasta. Ite oon korjaillu viisarimoottoreita, jotka aiheuttaa viisareiden sekoamista, LCD-näyttöjen pikselivikoja, sekä presessoreita, jotka aiheuttaa mittariston boottailua ja sammuilua.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kiitoksia tiedoista. Korjaaminen kyllä kiinnostaisi, mittariston vaihtaminen (hinnan takia) ei. Otan enemmän kuin iloisena vastaan, vaikka emailina, lisätietoa ja muuta tietoa mittariston korjaamisesta =).

                                            Comment

                                            Working...
                                            X