No minä kuitenkin tästä vaan rankutan, mutta mielestäni on kaikkien etu, että osoite olisi helposti muistettavissa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Oma kauppapaikka/kimppatilaus-saitti? - Pystyssä on!
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja valtsu Näytä viestiNo minä kuitenkin tästä vaan rankutan, mutta mielestäni on kaikkien etu, että osoite olisi helposti muistettavissa.
Helposti muistettavuuteen auttaisi esimerkiksi että portti olisi vaikka 60606 tai jotain muuta kohtuullisen helposti muistettavaa (joskin ei toi nykyinenkään mikään mahdoton ole). Toisekseen, tuo osoite tulee olemaan näkyvissä/saatavissa muistutukseksi kaikille kuhan sille saadaan käyttöä.
Oletko koittanut että pääsetkö kotoa tuonne custom porttiin kun et töistä pääse?
Comment
-
Noniin. Pystyssä on jälleen ja validointia parannettu tilaussivulle.
Tuotteiden syötön parannus on vielä meneillään, jonka jälkeen voin laittaa URLin jakoon. Tällä sivulla voi syöttää ja esikatsella uusia tuotteita kimppatilaus saitille. Lisäämisen jälkeen tuote menee validointi-/hyväksymisprosessin läpi ennen kun sen tulee näkyviin. Toivottavasti nämä parannukset saisivat ihmisiä aktiivisemmin haluamaan tuotteitaan saitille tilattavaksi. Nythän siellä on jo mahtavat NOLLA tuotetta kimppatilattavana. Suosio on ollut huimaa :)
Ideoita ja parannusehdotuksia otetaan silti edelleen vastaan.
Comment
-
Monologi jatkukoon..
Tuotteiden lisäystä voi testata saitilla /kimpat/Admin/AddProduct.aspx pathissa. Käyttäjätunnus "acf" ja salasana "acftest". Itse sivu on pieni ja sievä kuin norsun korva, mutta ajaa asiansa. Koska kyseessä on ylläpitoon tehty sivu, niin se sisältää ainoastaan minimaalisen sisällön validoinnin.
Huomioi että lisätyt tuotteet EIVÄT tule suoraan saitille näkyviin koska ns. 'hauskojen' tuotteiden riski sivulla olisi liian suuri. Kaikki lisätyt tuotteet menevät hyväksymisprosessin läpi ennen lisäystä. En toistaiseksi laita lisättyjä tuotteita näkyviin ellei sitä erikseen pyydetä YV:llä, koska oletan ihmisten haluavan räpeltää/testata/kokeilla sivua rauhassa.
Comment
-
Eloa tännekkin..
Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viestiJos kerholla riittää sen verran "tiimspirittiä" niin ehdottaisin uutta aihealuetta tuonne Markkinat- osioon, joissa kimppatilauksista voisi ilmoitella/keskustella ja josta voisi mahdollisesti olla linkki kimppatilaussivulle. Selkeyttäisi ja helpottaisi kaikkia osapuolia.
Nyt alkaisi homma olemaan minun osalta siinä kuosissa että pitäisi päättää laitetaanko palvelu dedikoidulle palvelimelle vai ei. Tämän jälkeen myös emailiin pohjautuvia palveluita on mahdollista ottaa käyttöön/kehittää, kuten email osallistumisen yhteydessä. Samaten voin laittaa palvelun porttiin 80 pyörimään.
Bottom line olisi ehkä se, että onko kimppatilauksien hallintaan tarvetta? Ainakaan toistaiseksi kukaan ei ole halunnut laittaa yhtään oikeaa tuotetta kimppatilattavaksi. Koska dedikoidusta palvelimesta aiheutuu kustannuksia minulle, niin mielellään tietäisi että sille olisi myös käyttöä. Olen edelleen kiinnostunut ylläpitämään ja jatkokehittämään tätä ideaa. Tarvittessa jopa toteuttamaan myös muita tarpeellisia palveluja.
Ps. Kustannuksia ei nyt muiden tarvitse kauhistella, koska palvelin on tulossa jossain vaiheessa joka tapauksessa. Se vaan sopisi tähänkin kuin nenä poskelle.
pps. Logeja tutkiessani huomasin että hyvin harvat koskaan edes päätyvät itse tuotesivulle. Kaikki menevät vain kimppatilaus sivulle mutta tuotteita ei klikkailla. Onko UI elementit epäselviä että tuotteet eivät näytä klikattavilta?
Comment
-
Kävinpäs tuolla klikkailemassa. Jotenkin tuntuis kivalta, jos tuolla pystyis jossain näkemään aiemmin tekemänsä kimppatilaukset. Nyt tuli vain ilmoitus, että tilaus onnistui. Mitä jos ei jaksa muistaa kaikkia tekemiään tilauksia? Voi tilata saman tuotteen vahingossa kahdesti? Ilmeisesti tuon tekeminen vaatii, että joka käyttäjällä pitäisi olla oma tunnus, jolla tuonne voi kirjautua...
Kenellä on oikeudet lisätä kimppatilauksia? Minulla ei ainakaan näkynyt sellaista mahdollisuutta?
Entäpä: Saisko tuonne jotenkin näkyviin, milloin kimpan deadline on? Eikös tarkoituksena ole, että kimppaan pitää ilmoittautua johonkin määrättyyn aikaan mennessä, jonka jälkeen kimpan järjestäjä lähettää tilauksen eteenpäin?
Tällaisia ajatuksia tällä kertaa. Ehkä osaan on jo vastattu ylempänä, mutta kertaus on... :)
Comment
-
Kiitoksia hyvistä kommenteista. Osaan tosiaan on jo vastattu mutta kertaus olkoon opintojen äiti.
Omia tilauksia ei toistaiseksi pysty seuraamaan. Tätä varten oli ajateltu toteutettavaksi sähköpostilla tuleva 'vahvistus' joka kertoisi minkä tuotteiden kimppaan tulikaan osallistuttua. Kirjautumisen vaativa systeemi aiheuttaa sen että joutuisin alkamaan hallinnoimaan käyttäjiä, josta aiheutuu kaikennäköisiä velvoitteita. Tämä ei ainakaan toistaiseksi houkuta.
Tuotteiden lisäys on kuvattu 3 viestiä ylempänä. Lyhyesti sanottuna pyytämällä saa tunnukset joilla voi noita lisätä.
Deadline on ainakin toistaiseksi ajateltu sisältyvän tuotteen kuvaukseen. Custom sovelluksen ollessa kyseessä on muitakin mahdollisuuksia tietenkin olemassa.
Comment
-
Osaako ylläpito kommentoida jo tähän asiaan? Mikäli kimppatilauksista voisi keskustella yhdessä paikassa, eivät nämä aiheet olisi leviteltynä ympäri foorumia. Ellei kaikkia osioita aktiivisesti lue/seuraa (tai käytä hakua) niin saattaa jotain kiinnostavaa jäädä sivu suun.
Comment
-
Saitti siirtyy viikon-parin sisään dedikoidulle palvelimelle ja portin 80 alle. Samalla myös domainin IP (mutta nimi ei) vaihtuu, joten muutaman päivän käyttökatkos on luvassa. Kun saan kaikki kondikseen niin voisin laittaa ohjeet myös kimppatilaus osion alle mikäli ylläpidolle tämä sopii.
Tämän vaihdoksen jälkeen pystyn sitten lisäämään mailien lähetyksen tilauksien yhteyteen ym mukavaa.
Comment
-
Saitti siirretty dedikoidulle serverille ja portin 80 taakse. Eli Urlissa http://acf.toimintaa.fi löytyy nykyään. Ensimmäinen viesti päivitetty oikeilla tiedoilla.
Saitti olisi jo täysin käyttökunnossa jos joku sitä haluaa käyttää. Lisätoiminnallisuutta kehitän siihen heti kuin aika antaa myöden (email vahvistukset, lisää ylläpitotoimintoja, jne).
Comment
Comment