Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin jälkimarkkinointi jne...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audin jälkimarkkinointi jne...

    Heräsi kysymys arvon palstalaisille.

    Miten mielestänne audi hoitaa jälkimarkkinoinnin? Lähinnä tuntumaa siitä loppuuko palvelu sillä hetkellä kun muste saavuttaa kauppakirjan pinnan allekirjoituskohdassa vai saako tämänkin jälkeen palvelua?

    Lähinnä mieleeni tulee siis merkin omien pisteiden (eli marmorien) hoiva huolto yms. ongelmissa sekä toisakseen maahantuojan harrastama merkin markkinointi erilaisten mainosten, kamppisten ja infomateriaalin muodossa mitä postilaatikosta pukkaa.

    Kokemuksianne kaipaisin koska itsellä kovasti mietityttää onko ko. merkillä mitään tapaa kannustaa audismin valtaan joutuneita käyttäjiä kiesinsä pitämiseen (kiesillä autoa tarkoitin, ei sitä herraa ;)

  • #2
    mulle on tainnu ny 9kk omistussuhteen aikana tulla ainakin 3kpl audi/laakkos lehtiä/mainoksia/tarjouksia

    Comment


      #3
      Jälkimarkkinointi on vaikea rasti, ja ikävä kyllä asiakkaana tuntuu (imho), että vielä on maahantuojalla parannettavaa.

      Tosin ei se emoyhtiönkään politiikka näihin vanhoihin laitteisiin (olkoon kuinka maineen luojia) ole kovinkaan ylläpitoa kannustava. Turhan moni ihan kulutusosakin on NLA :(

      AudiClub itsessään omaa nykyään jo kohtuu hyvät kanavat (kiitos mm. suuren jäsenmääränsä ja aktiivien työn) maahantuojaan, josta mm. tälläkin foorumilla jäsenille näkyvät maahantuojan tiedoitekanavat ja tuki sekä näkyvyys tapahtumissa.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viesti
        ...Turhan moni ihan kulutusosakin on NLA :(
        On huomattu ja ihmetelty asiaa.
        Kun uudemmat Audit eivät enää laadulla vakuuta, niin kai se pitää seuraavaksi ostaa hitsauskoneeseen lisää lankaa ja hankkia Mersu. Siihen ainakin osia saa. Tai sitten joku amerikkalainen.

        Comment


        • #5
          Onhan noita postilaatikkoon siunaantunut, mm. nämä syksyn aikana: A5 SB esite, A4/A3 mainos, Audi Magazine...

          Comment


          • #6
            Omakohtainen kokemukseni on että olen omistanut Audin viimeiset 8 vuotta, nyt on neljäs versio menossa. Olen jokaisen noista ostanut yhdestä ja samasta merkkiliikkeestä sekä huollattanut kaikki täysin samaisessa liikkeessä.

            Koko tänä aikana ei ole niin tuolta ko. liikkeeltä kuin maahantuojaltakaan tullut minkäänlaista muistutusta postin mukana.

            Tämä siis lähinnä ihmetyttää kun vaimolle ostettiin 3 vuotta sitten kakkosauto, eli noin 2000? arvoinen obeliksi ja postiluukusta lykkää jos jonkinmoista pamflettia.

            Yllä mainittiinkin että joillekin tulee jotain Audi lehteä? Tarjouksia? ...ei kerpele, missähän kohtaa asiakasrekisteriä minun tietoihini on eksynyt se kuuluisa "asiakas on m***ku" ;)

            Noh ei siksi että tuollaisiin asioihin mikään maailma kaatuisi kun, mutta miettimään pistää että mihin kaivoon sen seuraavan 50k? oikein tunkisi.

            Comment


            • #7
              Itse en niin kovasti ole noiden mainosten tai lehtien perään, mutta kyllä niitä on tullut ja muutenkin jälkimarkkinointia voin vain kehua Vaasan Audi-myyän toimesta. Jos ja kun nykyistä Audiani menen vaihtamaan, niin tiedän kyllä minne suunnistan.

              Comment


              • #8
                Eihän Sulla Toni vaan ole markkinointi- tai osoitteenluovutuskieltoa?

                Comment


                • #9
                  Ei ole.

                  Tuota samaa työkaverit ensimmäiseksi epäilivät. Itse pidättäydyn tuossa "asiakas on m***ku" teoriassa kunnes keksin jonkin muun järjellisen syyn ;)

                  Comment


                  • #10
                    Minkä vuosimallin A4 sulla on?

                    Tuo mersun osien saatavuus nyt ei ole mikään ihme kun ovat samoja osia käyttäneet jo 25 vuotta, ja mitä niistä kerran suunnitelluista luopumaan ;D

                    Comment


                    • #11
                      Nykyinen menopeli on vm.2004, guis?

                      Nykyistä ennen -99 A6 1.8T ja 2x -00 A6 2.7BiTbo.

                      Comment


                      • #12
                        Joku vuosimallirajahan noissa suoramarkkinointihommissa on, mutta kyllä kait tuon ikäisen auton pitäisi mainosspämmiin kuulua.
                        Tiedot tulevat suoraan autorekisterikeskuksen kautta, joten jos siellä olet mulkun maineessa, tai muuten salainen agentti, niin ei postia kuulu.

                        Itselle tärähti Audin mainoslehtinen kolme viikkoa sen jälkeen kun olin erehdyksissäni mennyt luovariin nimen kirjoittamaan.

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä sulle Toneri pitäisi postia tulla koska minullekin tulee.

                          Ja vaikka postia tuleekin niin en siltikään ole kovinkaan tyytyväinen paikallisen merkkiliikkeen/huollon toimintaan.

                          Comment


                          • #14
                            Veikkaisin että audilehti tulee huoltoliikkeen tietojen perusteella, ei niinkään siitä että ylipäätään omistaa audin. Edellisen audini kohdalla en saanut koskaan mitään (ostin ei-audiliikkeestä enkä ehtinyt huollattaa kertaakaan). Nykyinen on huollettu merkkiliikkeessä ja postia pukkaa. Tosin tämä on ostettukin merkkiliikkeestä.

                            Comment


                            • #15
                              Ja vaikka postia tuleekin niin en siltikään ole kovinkaan tyytyväinen paikallisen merkkiliikkeen/huollon toimintaan.
                              Eikös Kempelettä lähinnä oleva merkkihuoltoliike ole todettu parhaaksi ihan TM:n testissä:)!

                              Itselläni on muutamalla viime kerralla ollut ihan positiivisia kokemuksia! Ainoastaan hintataso sapettaa, mutta se taitaa olla yleinen ongelma merkkihuolloissa.

                              Comment


                              • #16
                                Eikös Kempelettä lähinnä oleva merkkihuoltoliike ole todettu parhaaksi ihan TM:n testissä:)!
                                No se ei vielä tarkoita että autolle osattaisiin tehdä mitään vikakoodien lukemista kummempaa :-)

                                Comment


                                • #17
                                  ole todettu parhaaksi ihan TM:n testissä
                                  Niin ja Lidl pahimmat kura tuotteetkin voittaa kaikenmaailman testejä.....
                                  On Lidl:ssä jotain hyviäkin, ja ihan varmasti ko. huolto paikassa on jotain hyvää.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Ishtor Näytä viesti
                                    Veikkaisin että audilehti tulee huoltoliikkeen tietojen perusteella, ei niinkään siitä että ylipäätään omistaa audin. Edellisen audini kohdalla en saanut koskaan mitään (ostin ei-audiliikkeestä enkä ehtinyt huollattaa kertaakaan). Nykyinen on huollettu merkkiliikkeessä ja postia pukkaa. Tosin tämä on ostettukin merkkiliikkeestä.
                                    Omani toin ruotsista, vm -00 A4, ja tämä ilmeisesti viimeisin (100 vuotta, S5 Sportback etc.) tuli kyllä kotiin. Ensimmäinen Audi. Missään muualla taida tietoja olla kuin rekisterissä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kaikki ketkä haluaa audi postia kotia, niin laittaa vv-autolle viestiä ja kysyy että miksi ei ole mitään kotiin asti tullut. Laittoivat ainakin minulle vastauksen mihin osoitteeseen pitää lähettää omat osoite tiedot.

                                      Sen jälkeen alkoi tulemaan postia kotia, oikein tuplanumerona. :) Ja ei ainakaan vm. 93 ole vielä este.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Aina ei ehkä nämä virhevastuu jne asiat mene kuin elokuvissa, mutta koska yleensä foorumeilla saa vain negatiiviset asiat huomiota, ajattelin jakaa tässä hieman positiivisempaa kuvaa Audin toiminnasta. Jälkimarkkinointiin tämäkin tavallaan kuuluu, sillä tämän tapauksen ansiosta uskallan seuraavaksikin ostaa audin:

                                        Kuten täälläkin olen vähän valitellut, tuossa D4 A8:ssa on ollut alusta saakka hieman häikkää vaihteiston toiminnassa. Vihdoin keväällä oire oli sen verran selkeästi päällä, että asiaan päästiin käsiksi. Tämä vielä venyi sen takia eteenpäin, että autossa oleva virisofta aiheuttaa VAS:ssa virheilmoituksen tietyissä diagnostiikkajutuissa ja auto piti välissä käydä vakioimassa, jotta diagnosointia saatiin jatkettua.

                                        Ensinnäkin auto oli kaikkiaan lähes neljä päivää tutkittavana ja logeja ajeltiin tehdasta varten ja diagnostiikasta en todellakaan maksanut työmäärän mukaan. Ja kun tuomioksi tuli, että vaihdelaatikko on vaihdettava, Audicenter Helsinki ja maahantuoja tekivät viriohjelman olemassaolosta huolimatta goodwill pyynnön (tehdastakuukin loppui jo ennen vuodenvaihdetta) tehtaalle sillä seurauksella, että nyt autossa on alla uusi vaihdelaatikko käytännössä audin kustantamana, toki vähän osallistui auton myynyt liikekin kustannuksiin.

                                        Kysymyksessä siis remontti, jossa pelkkä vaihdelaatikko kustansi yli 10 000€. Toki vika oli havaittu ja sitä yritetty korjata ENNEN auton virittämistä, mutta periaatteessa viriohjelma mitätöi kaiken takuun ja virhevastuun osista. Lisäksi diagnoositeknikko itse otti yhteyttä ja ehdotti, että tehdään kuitenkin tämä hakemus, koska viriohjelma tosiaan asennettu vian ilmentymisen jälkeen.

                                        Lisäksi on todettava, että kävin pari muuta murhetta korjauttamassa Audicenter Airportilla ja automaattisesti oli osakustannukset vähennetty laskusta.

                                        Tämä tapaus todistanee sen, että kyllä maahantuojan ja tehtaan päässäkin osataan ottaa tarvittaessa asiakas huomioon ja ymmärretään, että auton on kestettävä muutakin kuin pelkkä takuuaika. Lisäksi molempien, sekä uuden että edellisen A8:n kanssa Audicentereissä asioidessa palvelu ja huolto on toiminut hyvin. Vaikka tuntihinta onkin korkea, ei edellisen kasin webaston diagnostiikasta ja myöhemmin uuden vaihdostakaan todellakaan laskutettu kaikkea työtä, varsinkaan sitä mikä ei johtanut tulokseen.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Voihan se olla, että homma toimii kun kyseessä on tuon hintaluokan auto :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ihan samaa mietin kuin jouni, sinne kun olis menny karvattomalla karvalakki mallin A3:lla kyselemään samaa niin ei välttämättä olis sujunut noin hyvin..

                                            Comment


                                            • #23
                                              Niinhän se aina menee, pelkät perushuollot tuollaiseen autoon tuo jo niin paljon rahaa ettei kannata pelottaa asiakasta kilpailijalle. Tässä tapauksessa on käynyt juuri kuten pitikin ja asiakas uskaltaa jatkossakin pysyä merkin parissa. Eikä se aski sitäpaitsi tehtaalle maksa sitä kymppitonnia.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Heh, kyynaamat iski heti kun joku meni kehumaan jotain :)
                                                No kyl itelläkin takaraivossa on semmonen kutina, että vähän arvokkaammassa autossa nähdään parempi jälkirahastuspotentiaali.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Toki se vaikuttaa, että on jo valmiiksi asiakas, eli on historiaa käynneistä. Paljon vaikuttaa myös asiakkaan oma käytös, viitsitäänkö mitään ylimääräistä tehdä asian eteen.

                                                  Tästä keissistä voi myös sanoa, että tehtaalla on selkeästi tiedossa joku vika noista laatikoista, koska suostuivat sen uusimaan, huolimatta virisoftasta. Hyvä niin, nyt vain kiinnostaisi mikä siellä laatikossa oikein on se vikapaikka.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    tehtaalla on selkeästi tiedossa joku vika noista laatikoista
                                                    Ja autokuume laski juuri pari pykälää, ainakin hetkeksi.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                                                      kun olis menny karvattomalla karvalakki mallin A3:lla kyselemään samaa niin ei välttämättä olis sujunut noin hyvin..
                                                      Onhan noista karvalakeista korvailtu DSG remppoja isommillakin kilsoilla. Joten ei se nyt välttämättä noin ole. Mutta toisaalta ainakin Volkkaripuolella on jätetty yli 100tkm ajetusta taas korvaamatta kaikki. Itsellä siis tipin oireet alkoivat muistaakseni n. 73tkm ajettuna.

                                                      Varmasti vaikuttaa se että auto on huollettu merkkihuolloissa ja mitä Pulla mainitsikin, oma käytös ja asenne vaikuttaa 100% varmasti palveluun.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ja ettei nyt täysin kyyninen kuva tule, niin en nyt suoranaisesti tarkoittanut että "raha puhuu" tässä asiassa.

                                                        Hyvinkin mahdollista että tällä kertaa meni kivuttomasti usean asian summan vuoksi, asiakkaan asiallinen käyttäytyminen (toivottavasti ;)), huollot merkkarilla, tehdas tietoinen että vikoja on yms.


                                                        Vuoden päivät sitten kuulin sivukorvalla Espoon AudiCentterillä kun joku neuvotteli huollon kanssa että miten on mahdollista ettei maahantuoja/tehdas tule mitenkään vastaan kun 3vuotias ja alle 100tkm ajetusta autosta on turbo sökönä, tasapaino akselissa jotain sekä taisi vielä joku muukin isompi osuus olla. Tiskin toiselta puolelta kuului suurin piirtein "olet toinen omistaja, takuu raukeaa kun omistaja vaihtuu" tms.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Toi on ihan yleisesti ajatellen ihan käsittämätöntä. Miten takuu voi olla henkilökohtainen eikä kohdennettu siihen ostettuun tavaraan? Eihän se muissakaan kulutushyödykkeissä mene noin. Käytettyjä kännyköitä, telkkareita yms. mitä tahansa myydään ja ostetaan päivittäin takuun siitä miksikään muuttumatta.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Sen verran pitää kommentoida vielä tuota Mikon juttua, että eihän nyt tuossa tapauksessa TAKUUsta varmasti olekaan ollut kysymys, kolmen vuoden kohilla voidaan mennä virhevastuuseen ja/tai good williin. Lisäksi varmasti vaikuttaa huoltohistoria jne asiaan. Ensimmäistä omistajaa pidetään yleensä potentiaalisempana uuden ostajana, joka tuo myöhemminkin rahaa taloon ja todennäköisemmin käytetyn kuin uudemman auton ostaja menee itse räpeltämään tai softaamaan autoa. Se on sitä kylmää bisneslogiikkaa. Ensimmäisenä tosin tulee mieleen, että tuolla karkoitetaan potentiaalisia uuden auton ostajia, mutta kun audin myyntilukuja katsoo, niin kai ne sitten tietää mitä tekevät.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X