Hain i3:n BMW:n merkkiliikkestä avaimet käteen -periaatteella. Auto oli laitettu kaikin puolin valmiiksi, paikanpäällä enää tarvitsi tehdä allekirjoitukset papereihin ja kotimatka saattoi alkaa samantien. Mitään välikäsiä minulla ei ollut hommassa mukana.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta
Collapse
X
-
Osaako joku neuvoa kuinka olisi viisainta toimia. Serkulle katsellut autoa ja siis kyseessä oikeastaan uusi auto, 20km ajettu transit. Saksaan ei oikein nyt voi lähteä niin kysyisin onko nuo isot autoliikkeet luotettavia jos ottaa sinne yhteyttä ka kysyy heiltä toimitusta satamaan ja sitä kautta laivalla turku/ukiin. Autossa tuskin mitään on kun on kerran uusi. Kuinka maksut ja paperit hoituu?
Ps, jos joku asiasta tietää ja haluaa auttaa auton kyselemisessä niin laita yv, korvausta vastaan tottakai.
Comment
-
Itse olen pari uudehkoa autoa ostanut Saksasta sokkona. Rahat tilille ja joltakulta kuriirilta kyyti Suomeen. Ihan hyvin ne ovat ainakin sujuneet ilman yllätyksiä. Pari vuotta sitten tuotatin viimeksi volkkarin. Ainakin silloin edullisimman kuljetuksen Saksa-Tikkurila tarjosi auto-saksasta.fi. Taisin neljältä yrittäjältä hintaa kysellä.
Comment
-
Saisiko tätä kautta kiinni henkilön joka osaa saksaa. On pieni propleema päällä ja tarvitsisi soittaa saksaan ja selvittää asia. Huomenissa täytyisi sieltä joku saada kiinni jo aamupäivällä viimeistään. Maksan korvauksen kyllä. Ilmoitathan mahdollisimman pian jos tulkkaus apu onnistuu. Niin kerron asian ongelman ja mietitään kuinka asia hoituisi. Kiitos.
0nel0-4159yksi5viisi.
Comment
-
Autokauppoja hierona saksalaisen yksityisen kanssa. Kauppakirjaa ollaan allekirjoittamassa. Huoltohistorian sain varmistettua paikallisen Audi-myyjän kautta runkonumerolla. Mitä muuta autosta kannattaisi tarkistaa (kuvat syynätty tietysti tarkkaan)? Miten kaupankäynti paikanpäällä tulee hoitaa? Myyjä haluaisi 1500 euron varausmaksun, kun auton nouto onnistuu vasta helmikuun lopulla. Henkkareista, rekisteriotteista ym. olen jo saanut kuvan ja sain pyytäessäni jopa kuvan kaverista seisomassa autonsa vieressä, niin että rekkari näkyy. :)
Voinko suoraan ajaa auton Suomeen ja tehdä täällä käyttöönottoilmoituksen vai pitääkö jotain tehdä jo Saksan päässä? Miten vakuutukset: onko niitä mahdollista saada omalta vakuutusyhtiöltä jo kaupantekohetkellä?
Comment
-
Vakuutuksen voit ottaa autoon omasta vakuutusyhtiöstä kun olet autoa noutamassa. Tuossa lisätietoa aiheesta: https://www.autoliitto.fi/tietoa-tie...n-vientikilvet
Sellainen asia kannattaa ottaa huomioon, että rekisteröintitoimistot etekin pienemmissä paikoissa eivät ole auki joka päivä. Auton vientirekisteröintiin Saksan päässä saat helposti varata yhden kokonaisen päivän, koska joudut juoksemaan rekisteröintitoimiston ja kilpipajan väliä muutaman kerran. Jos huono tuuri käy, niin siihen rumbaan saattaa mennä aikaa parikin päivää. Varmuuden vuoksi huolehdi siitä, että saat punapäiset kilvet. Keltapäisilläkin Suomeen pääsee jos tulee vaikka lautalla suoraan Helsinkiin, mutta Tanska ja Ruotsi ovat välillä olleet tarkkoina noista vientikilvistä. Punapäisillä pääsee Tanskan ja Ruotsin läpi aina.
Punapäiset kilvet on kuukauden voimassa myös Suomessa, mutta kannattaa silti mennä konttorille ensi tilassa. Tuossa tästä aiheesta enemmän tietoa: https://www.traficom.fi/fi/liikenne/...n-maahantuonti
Comment
-
Sen lisäksi, että rekisteröintitoimistot eivät välttämättä ole auki joka päivä, niin ne ei välttämättä aukiollessaankaan ole auki mahdottoman pitkään. Voi sulkeutua jo esimerkiksi klo 14. Jos ajatellaan teoreettisesti, että autokauppoja pääsisi tekemään klo 10, ja rekisteröintitoimisto menee kiinni klo 14, niin tähteelle jäävä joutoaika ei ole välttämättä 20min enempää.
Comment
-
Joo, tuohon paperirumbaan saa usein menemään puoli työpäivää. Jonottelua ja edestakas juoksentelua riittää. Finnlinesin lippua ei kannata ostaa luukulta, jos on keltapäisillä liikenteessä. Saattaa hinta "hieman" yllättää. Yhdellä reissulla hytti kahdelle ja autopaikka maksoi lähes 800e, kun päätettiin muuttaa suunnitelmaa, eikä mentykään Tanskan ja Ruotsin kautta. Periaatteessa noi kaikki reitit on olleet suht saman hintaisia. Sillat, lautat ja suora veto Saksasta Suomeen. Nytkään en oikein tiedä, mitä kautta tulisin, jos hakisin auton. Kuoleman laiva Saksasta Suomeen on tosi pitkäveteinen. Toisaalta ajot menee aina niin, että pääsee joskus iltapäivällä/illalla lähtemään Etelä-Saksasta tien päälle ja on Ruotsissa joskus keskellä yötä. Joskus on on Ruotsissa ehditty aamulaivaan, yleensä iltalaivaan. Raskaita mutta hauskoja reissuja, aina huonosti nukutun yön jäljiltä aikaisin aamulla lentäen Saksaan ja siitä se seikailu sitten alkaa. Saksa-Suomi laivan lähtö on kyllä ollut hyvä. Siihen on aina ehditty hyvin, kun se on irronnut laiturista joskus 0300 aikoihin. Sari Bremeriltäkin on ehditty vielä ottaa kyytiin virvokkeita.Viimeksi muokannut JM; 31.1.2022, 10:56.
Comment
-
Tietääkseni rekkakyyti on vähän seudusta riippuen 800 - 1200e. Aika fakiiri saa olla jos oman menomatkan + yöpymisten + rekisteröinnin + paluumatkan polttoaineiden ja lossikyytien saa tuon alle. Itse hakeminen on siis sitä ison budjetin touhua.
Ja Saksassa ei sitten välttämättä hyväksytä kotimaista liikennevakuutusta sikäläisten kilpien vakuutukseksi. Vaikka pitäisi säännösten mukaan hyväksyä.
Comment
-
Toin loppukesästä Passatin Saksasta rekkakyydillä käymättä paikan päällä.
Mikäli autoa ei tarvitse käydä katsomassa, on tämä ylivoimaisesti halvin ja helpoin tapa tuoda.
Auto haettiin annetusta osoitteesta Saksassa ja tuotiin Turun seudulle annettuun osoitteeseen ja hintaa oli alle 900€.
Noudosta pihaan kesti neljä päivää.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiTietääkseni rekkakyyti on vähän seudusta riippuen 800 - 1200e. Aika fakiiri saa olla jos oman menomatkan + yöpymisten + rekisteröinnin + paluumatkan polttoaineiden ja lossikyytien saa tuon alle. Itse hakeminen on siis sitä ison budjetin touhua.
Ja Saksassa ei sitten välttämättä hyväksytä kotimaista liikennevakuutusta sikäläisten kilpien vakuutukseksi. Vaikka pitäisi säännösten mukaan hyväksyä.
Ja saksankilpiin sisältyy myös vakuutus.
Comment
-
Jaahas, eli ei se sitten niin yksinkertaista olekaan. Omasta vakuutusyhtiöstä kyselin jo vakuutusta, niin liikennevakuutuksen ja peruskaskon saa jo ennakkoon ja kaskon voi sitten Suomessa muuttaa. Kyseessä tosiaan puoliksi lomamatka eli tarkoitus perjantaiaamuna lentää Saksaan, hoitaa kaupat ja ajaa illaksi Kööpenhaminaan, jossa hotellissa pari yötä ja sunnuntaina lähtö Suomea kohti maareittejä. Voiko tuota kaupantekoa (Saksan päässä) mitenkään jouduttaa tekemällä jotain jo ennakkoon? Voiko myyjä tehdä jotain jo valmiiksi?
Comment
-
Myyjä voi ennakkoon hoitaa auton punapäisiin vientikilpiin - jos hän haluaa niin tehdä. Rekisteröinti ottaa aikansa ja jos myyjä joutuu sen tähden olemaan töistä pois, niin tuskin hän sitä ilmaiseksi tekee, jos tekee ollenkaan. Jotta myyjä voi tehdä rekisteröinnin puolestasi, niin sinun pitää lähettää myyjälle kopio passistasi, jotta hän voi valtakirjalla hoitaa rekisteröinnin. Yksityishenkilön ollessa kyseessä, olisin hieman varovainen passikopioiden kanssa.
Comment
-
On mulla ollut sellainenkin case, missä myyjä (yksityinen) oli hakenut minulle punakilvet jo etukäteen. Kaskon oon aina saanut laittamalla kontaktilleni vakuutusyhtiöön kuvan runkonumerosta ja autosta. Onneksi on vielä sellaisiakin yhtiöitä, joista saa ihan oikeaa asiakaspalvelua. Sinne annan kiltisti rahani. On toiminut jopa sunnuntai-aamuna ja joskus lyhyelläkin varoajalla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AKoponen Näytä viestiJaahas, eli ei se sitten niin yksinkertaista olekaan. Omasta vakuutusyhtiöstä kyselin jo vakuutusta, niin liikennevakuutuksen ja peruskaskon saa jo ennakkoon ja kaskon voi sitten Suomessa muuttaa. Kyseessä tosiaan puoliksi lomamatka eli tarkoitus perjantaiaamuna lentää Saksaan, hoitaa kaupat ja ajaa illaksi Kööpenhaminaan, jossa hotellissa pari yötä ja sunnuntaina lähtö Suomea kohti maareittejä. Voiko tuota kaupantekoa (Saksan päässä) mitenkään jouduttaa tekemällä jotain jo ennakkoon? Voiko myyjä tehdä jotain jo valmiiksi?
Itse hain oman auton siten, että lensin Saksaan aamukoneella perjantaina, aikataulun mukaan vähän ysin piti olla Düsseldorfissa ja auto odotti noin 200km ajomatkan päässä liikkeessä. Rekisteröintitoimisto meni kiinni klo 12.30. Homma alkoi mennä jännäksi kun kone oli jo lähtiessä tunnin myöhässä tunnin verran. Onneksi aikataulua saatiin kirittyä ja oltiin vain 20min myöhässä kentällä. Baanalla vedin vuokra-rellulla just niin kovaa kuin se kulki ja pystyi ajamaan, ei ollut yhtään löysää missään kohdassa missä oli vapaat nopeudet. Onneksi kyseessä oli pikkupaikkakunta ja myyjä tunsi rekisteröijän, niin suostuivat palvelemaan meitä vielä vaikka virallinen aika oli jo ohi. Ei ole ollenkaan sanottua että näin tapahtuu vaan on ihan mahdollista että laitetaan puoti kiinni nenän edestä. Rekisteröintitoimistoon piti saada mun passi ajoissa. Whatsappilla lähetetty kuva ei riittänyt. Aikaa siellä toimistossa meni aika paljon koska ensin piti ostaa vakuutus, sen jälkeen aloittaa rekisteröinti, sitten teettää kilvet ja sen jälkeen hoitaa rekisteröinti loppuun. Olisko mennyt joku 2h siellä toimistossa yhteensä aikaa eikä edellä ollut kuin yksi asiakas.
Kun kilvet ja paperit oli kunnossa, ajettiin myyjän luokse ja maksettiin auto (kauppakirja tehtiin ennen rekisteröintitoimistoon menoa). Sitten vaan kilvet kiinni, katto auki ja menoksi. Juuri tuon perjantain tiukan aikataulun vuoksi otin paluulossin vasta maanantain ja tiistain väliselle yölle niin oli optio hoitaa kauppa loppuun maanantaina ja ajaa suoraan satamaan. Ei onneksi tarvinnut tehdä sitä vaan sain nauttia jo viikonlopun uudesta autosta, käydä maanantaina asiakkaalla ja ajaa iltapäivän puolella Düsseldorfista Lyypekkiin (ja taas just niin lujaa kun liikenne antoi myöden, ehkä sellaisen 100km/h nopeammin parhaimmillaan mitä sillä vuokra-rellulla...)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viestiHain i3:n BMW:n merkkiliikkestä avaimet käteen -periaatteella. Auto oli laitettu kaikin puolin valmiiksi, paikanpäällä enää tarvitsi tehdä allekirjoitukset papereihin ja kotimatka saattoi alkaa samantien. Mitään välikäsiä minulla ei ollut hommassa mukana.
Ensimmäinen California tuli puolestaan hankittua myös täällä jo mainitulla tavalla joulukuussa 2019: tulkkausapu hoiti tiedustelut sekä yksityiskohdat etukäteen, 500€ varausmaksu tilisiirtona ja loput käteisellä noudettaessa; myyjätaho (autojobbari) käytti rekisteröintikonttorilla ja hoiti varsinaiset käytännönasiat Saksan päässä siirtokilpineen.
Mutta yksityisten kanssa toimimiseen ja viimeisimpään kysymykseen ei täälläkään vinkkejä :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AKoponen Näytä viestiVoinko suoraan ajaa auton Suomeen ja tehdä täällä käyttöönottoilmoituksen vai pitääkö jotain tehdä jo Saksan päässä?
Comment
-
LähiTapiolasta sain jo selkeät ohjeet miten liikennevakuutuksen ja peruskaskon saa ennakkoon. Lähinnä siis kiinnostaa tuo, miten Saksan pään hommat saa mahdollisimman sujuvaksi. Pitääpä myyjään olla yhteydessä, jos voisi rekisteröidä auton valmiiksi. Sitä kai se kilpien hakeminen edellyttää(?). Hankala vaan, kun kaveri ei juurikaan puhu englantia eikä omista telegramia tai whatsappia. Sähköposteja tässä vaihdellaan, niin on hidasta touhua.
Comment
-
Jos haluaa päästä helpomalla tai ei vaan ole muuten aikaa niin suositellaas tätä, asiallista,toimivaa ja ripeää palvelua ...
https://fi-fi.facebook.com/jormahavina/
Comment
-
Käsiraha maksettu, kauppakirja allekirjoitettu, lennot varattu ja parin viikon päästä Saksan-reissu. Myyjä hakee lentokentältä ja lähtee kaveriksi rekisteröimään auton. LähiTapiolasta vakuutukset ennakkoon ja käyn paikallisella katsastuskonttorilla vielä jututtamassa, jos jotain voisi täällä jo tehdä (esim. hommata siirtokilvet). Konttori torstaina auki Saksassa neljään ja lento klo 9.10 perillä, joten pitäisi ajan riittää.
- 4 tykkäystä
Comment
Comment