Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Porsche 944?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Porsche 944?

    Jos AKEn tiedoissa auto on merkitty Porsche Coupe 944-94, käyttöönotto vuonna 1990, millä koneella tuo on?
    Katselin (peruutuspeilistä) kun tuollainen kiihdytteli ja eikä tullut kovinkaan ahdasta, oletin että noista kaikki pyöris kasia ABC-koneisen C4:sen ympärillä- kesäkeleillä

    #2
    Ulkomuistista..

    2.5 163hv (ei tosin tainut olla enää vuonna 1990 tarjolla)
    2.7 165 hv (?)
    2.5 16V 190 hv
    3.0 S2 210 hv
    2.5 Turbo 220 hv (?)

    Painoa noin 1.100 - 1.200 kg.

    Comment


      #3
      Ton ikäiset turbot taitavat olla S:iä, eli 250 heppaa ja painoa muuten rekisteriotteen mukaan sähköherkuilla oli targaturbossa muistaakseni 1370kg.

      Comment


      • #4
        mun 968 on samaa perhettä, ja kaikkine varusteläskeineen painaa orrkkiskunnossa tuon 1370. nepanepa on 68:ia n. 50-100kg kevyempi, riippuu vähän mitä varusteista löytyy.

        94-vuosi kuullostaa kummalliselta 944:selle, sillä nepan valmistus päättyi -91. eli tuossa on joku fiba käyttöönotto- ja valmistusvuoden välillä.

        jos tarkastellaan vuotta 1990, niin silloin tuoteperheessä olivat

        malli/teho/paino
        2.7/164hp/1290kg(?)
        S2/210hp/1310kg
        Turbo/220hp/1400kg

        jos esim. valmistenumeron saat, niin se kertoo jo enemmän mikä kyseessä.

        Turbot on ihan pirteitä liikkkumaan, etenkin jos on tehty perusvirit (p.paine, lastu), niin mennään sinne 300hv tietämille. vaparit, joissa tehoa ei ole niin paljoa, eivät ole mitään suoraraketteja (ei 968:sikaan, vaikka tehoa on jo 240hp), mutta mutkat taittuu kivasti hyvän alustan ja ajettavuuden johdosta. kautta linjan tämä 944-mallisarja on suht kivoja ajaa, kun auton painojakauma on hyvä.



        suuntaa antavaa mallidataa porschen sivuilta.
        http://www.porsche.com/usa/accessori...cles/1990-944/

        Comment


          #5
          Ok, vähän mitä ajattelinkin. Kiihdyteltiin liikennevaloista parin loivan mutkan läpi moottoritielle. Suorilla pätkillä possu saavutti hieman ja kurveissa jäi selvästi.
          Mulla 150 hv ja 1580 kiloa , vakioalusta ja vuodelta 95 olevat Pirelli P4000 kumit vakiokoossa 195/65-15. Sen verran tuossa vetäisin että toisessa mutkassa kolmosella vedättäessä sisäpuolen kumit hieman ulvahti.
          Possu kuitenkin kevyempi, tehokkaampi ja ainakin selvästi leveämmät kumit ja alustakin varmaan ihan hyvä- mulla ainoa teoreettinen etu nelivedossa (ja kuivalla asvaltilla etu taitaa olla mitättömän pieni)
          Tais vaan olla kyseessä että minulla isompi reikä korvien välissä kuin possukuskilla.

          Luulin että se AKEn 94-lisä siinä mallimerkinnässä oli joku mallikoodi , esim vastaava kuin C4 tms...

          Comment


          • #6
            vaikea sanoa mitä tuo 94-lisä tarkoittaa.
            villi veikkaus on että kertoo vain auton tyypin.

            http://members.optusnet.com.au/~dr_scott/id.htm

            em. linkin mukaan 94 viittaisi auton tyypin olevan vapaastihengittävä 944. 944 turbolla on eri tyyppinro VIN:issä (95). Jos siis tuota tarkoitetaan. vähän arpapeliähän tuo aina on, mitä rekisteriotteeseen valitseevat.

            Comment


              #7
              Vaikka alkuperäisen viestin vierestä meneekin, kun se ilmeisesti oli vapari, niin tosiaan -90 Turbo = Turbo S ja siis 250 heppainen, eikä suinkaan 220 heppainen. Ja tosiaan vain noista uudemmista turboista mennään "perusvirillä" sinne 300 hepan tienoille. Turbohan on lisäksi vakiona ihan hirveä viivepeli. Nykyaikaisilla viripalikoilla hieman vähemmän.

              Mitä ajo-ominaisuuksiin tulee, niin noin persetuntumalta oma ex. 944 turbo lukkoperällä, tonttiin vedetyllä alustalla, tatechilla ja nykyaikasella kuulalaakeriahtimella pieksi tuon profiilin RistoSakari audin niin suoralla kuin mutkassakin 6-0.

              Jos 944:lla ei pysy neuLötkön perässä, niin se on kyllä kiinni vain kuskin korvien välistä tai sitten autossa on pahasti jotain pielessä.

              Comment


                #8
                Tuo paino oli lähinnä puhdas veikkaus. Meidän endurance-944 (A-malli, 1984, ei radikaalisti kevennetty koska säännöt ei salli) painoi 1.05x kg kun käytettiin sitä vaa'alla alkukesästä. Ajattelin ettei sen paino ole niin mahdottomasti keventynyt vakioon verrattuna. Mutta noissa uudemmissa taisi olla aina mm. sähköpenkit vakiona ja oliko niin että yhden penkin paino oli lähemmäs 40 kg? Äkkiähän sitä massaa sitten kertyy kun on kylmäkoneet ja muut hilpakkeet mukana.

                Comment


                  #9
                  Jos 944:lla ei pysy neuLötkön perässä, niin se on kyllä kiinni vain kuskin korvien välistä tai sitten autossa on pahasti jotain pielessä.
                  Näin mäkin vähän veikkaisin. Joskus tuli ajeltua 968 possulla ja kyllä siinä ainakin semmoista eleetöntä vetoa ja vääntöä oli aika kivasti. Ihan huomaamatta kiipes kyydit melkoisesti laittomuuksien puolelle. Joku 2.5L 2V tekniikalla oleva 944 on kyllä laiskempi, mutta silti tuo lopputulos noissa kiihdyttelyissä tuntuu kyllä kummalliselta.

                  Edit:
                  Tuosta kummalisesta 968 possusta jäi ikuinen kutina. Semmonen on kylä pakko vielä hankkia. Meiluiten vielä club sportina. Näkö varmaan jakaa mielipiteitä, mutta mä tykkäsin.
                  Viimeksi muokannut JM; 9.11.2009, 16:57.

                  Comment


                  • #10
                    kuuskasin ulkonäkö on aika erikoinen, ja välillä siitä tykkää enemmän, ja välillä taas ei. menee vähän päivän mukaan. :)

                    Tero - A-sarjalaisethan on merkittävästi keposempia kuin 80-luvun lopun mallit. Tämän johdosta esim 924S on aika livakka peli, vaikka tehoa ei olekaan hirveästi.

                    Clubsportti on hyvä hankinta, etenkin jos löytää kattoluukuttoman ja muutenkin riisutun yksilön. periaatteessa clubsport ei sinällään ole takuu onneen (ellei sitten etsi CS:ää vain sen harvinaisuuden takia), sillä siihenkin sai ruksittua miltei kaikki samat lisävarusteet mitä vakioon. usein penkit oli toki jo paremmat mitä normimallissa (eli kuppituolit).

                    nepanepa on varsin hieno auto jos ei halaja mitään supermonsteria suorakiihdyttelyyn. ratailuun antaa paljon kun auton käytös on looginen, ja osaavissa käsissä mennään varsin kovaa. toki renkaat ja alusta pitää olla kohtuukuosissa.

                    Comment


                      #11
                      Jatketaampa tähän ketjuun. Eli mitä tulisi huomioida lähtiessä ostamaan 944 Porschea? Onko jotain tiettyjä asioita mitä kannattaa huomioida? Kori pitäisi kestää kohtuudella kun on sinkitty, mutta mites tekniikkapuoli? Itseä kiinnostaisi eniten nuo 2.5 ja 2.7 koneet, halvemman hinnan vuoksi.

                      Kiirettä ei oston kanssa tässä ole, ja mielikin kerkeää muuttua vielä moneen kertaan matkalla. 2-auton virkaan ajattelin tämmöstä.

                      Comment


                        #12
                        Kannattaa siirtyä 9xxfin.com palstan puolelle, sieltä löytynee valmiit vastaukset.

                        Comment


                          #13
                          Kiitokset vinkistä, sieltä löytyikin valmis topikki ostamiseen.

                          Comment

                          Working...
                          X