Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hankkiako vai ei UrS4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hankkiako vai ei UrS4

    Eli nyt o sisäinen taistelu menossa. Jotkut varmaan ovat huomanneetkin että olen silloin tällöin maininnut UrS4 kuumeesta. Nyt olisi sopiva pelikin nettiautossa ja hintakin olisi saatu suunnilleen sopivaksi(ykkössatasten riita, minkä voinen joustaa).

    Ongelma on vain tuo perustelu itselleen/Rouvalla, kun ei varsinaista tarvetta ole..Tarve olisi hyvin satunnaista ja lähinnä harrastepeliksi. Nykyistä käyttöauton virkaa hoitaa -08 diesel c4 sitikka, johon kilometrejä tulee n.35tkm vuodessa ja näistä tuo ässä söisi ehkä 5-8tkm vuodessa. Satunnaisesti työmatkoihin yms. ajoihin sitä ehkä tarvitsee, jos Rouvalla on toinen auto käytössä. Tähän saakka on tullut aina viivyteltyä hankintaa, mutta liukkaat alkavat saapua ja ei tuo ranskalainen oikein auto ole :( Ja tuli tilattua gekkopipokin, joten noloahan se on, jos ei ole siihen sopivaa quattroa.

    Plussana tuossa kyseisessä yksilössä on suht hyvä nahkasisusta, koukku, uudet talvirenkaat orkkis vanteilla, penkin lämmittimet(joita ei kaikissa blocketin ajoneuvoissa ole), huoltohistoria(hihna, kansi huollettu), brembon lähes uusi jarrusetti ja MTM lastu(paljonko tuo muuten antaa tehoja?) sekä suhteellisen pitkä omistajuus viimeisellä omistajalla(ei kiertopalkinto).

    Miinuksina kaukosäädön puute(eikös kaikki c4s4 pelit pitäisi olla kaukosäätöisiä, vanhemmat uv mallilla ja uudemmat radiotaajuudella?), ajotietokoneen näyttö rikki(saanee vaihdettua), huonot kesäpallot ja webaston, kattoluukun sekä penkkien sähkösäädön puute. Nuohan nyt eivät sinällään haittaa, mutta olivat "nice to have" listalla.

    Kertokaapa nyt kannattaako lähteä ostamaan tuo ja katsoa sitten miten kuume mahdollisesti laantuu vai ei... Ostotapahtuman voisi suorittaa jo tänään. Piti tulla muuten täältä kysymään, kun Rouva sanoi suoraan, että hanki jos on pakko, mutta ei me sitä varsinaisesti tarvita :D
    Viimeksi muokannut Ugemi; 25.10.2009, 12:21.

  • #2
    Siisti pelihän tuo on, vähän päiviteltykin ja eihän tuo Miinus listakaan pahalta näytä.

    Hae pois!

    Comment


      #3
      Ei ole kaikissa kaukosäätöä, ei ollut mullakaan ennen kuin laitoin hälyn.

      Ajotietokone tod. näköisesti mittariston kylmäjuotoksia/katkoksia. Muistaakseni MTM oli joku 269hp.

      Comment


      • #4
        Ajotietokoneen näyttö on haljennut pakkasella, eli koko näytön joutuu uusimaan.
        Saakos tuohon pelkkää kaukosäätöä jostakin vai joutuuko hälynkin asentamaan?

        Comment


          #5
          Kyllä siihen sai jonkun yleis-kake sarjan joka maksoi sen 40e tai jotain....

          Eipä noi hälytkään paljon maksa jos itse väkertää kiinni, 150e niin saa hälyn.

          Comment


            #6
            Jollain muullakin UrS4 kuume päällä =) RS2 jäi ostamatta joten tilalle on tulossa ehta Urssi. Tämä minulle tuleva yksilö on hyvässä kunnossa myöskin, historia tarkasti tiedossa ja omistaja vaikuttaa myös täällä palstalla. Tarkoitus on pitää tuo auto tallissa pitkään, joten suunnitelmissa on purkaa koko peli atomeihinsa ja rakentaa uudelleen. Mietinnässä on myös hakea varaosa auto saksan maalta, sillä jos noita osia ostaa erikseen niin hintaa tulee helposti tuon auton verran. Saisin esim. rakennella koneen täysin valmiiksi rauhassa ja sitten vain heittää paikoilleen. No täytyy katsoa mihin sitä päätyy...

            Täytyy esitellä auto tarkemmin, kuhan saan sen talliin...

            Comment


            • #7
              Juu. Nyt on kaupat suullisesti enempivähempi sovittu ja nouto suoritetaan keskiviikkona, kun ei aikataulut muuten oikein osuneet.
              Sama käynyt mielessä, ettei haittaisi kakkoskone/laatikko ainakaan yhtään, jos innostuu rakentelemaan. Tosin tuo taitaa nyt tulla harrastekäyttöön, niin voi vaikka välillä seisottaakin. Tuonkin omistaja on hieman vaikuttanut täällä ja historia on kohtuullisesti tiedossa. Pitäisi olla kohtuu kunnossa.

              Comment


                #8
                Itsekin katselin UrSseja tuossa hetki sitten, mutta lopulta tuli valittua V8, lähinnä selvästi edulliseman hankintahinnan takia. Harrastuspotentiaaliahan ässäläisestä löytyisi vaikka ja kuin.

                Ajotietokoneen vaihdossa pääsee helpommalla, kun uusii koko mittariston ja varmasti myös edullisemmin. Voihan sen pelkän näytönkin tietty kolvailla varaosamittaristosta, jos jaksaa harrastaa.

                Comment


                  #9
                  Jaaha, talven lähestyessä Urssit alkaa liikkua ja käydä pyydykseen. Kai kohta joku mullekin jo soittaa? :-)

                  Comment


                    #10
                    Minulta lähtee parin viikon sisään varsin siisti urssi kiertoon kun uudempi kalusto laskeutuu pihaan.

                    Comment


                      #11
                      Teppo jos vertailet vähän urssia ja tuoreempaa S6:sta keskenään niin mites kulkupuoli kasi vs. turbo yms.

                      Lastuthan näissä kaikissa vitosturboissa vähintään jo on. :)

                      Voisin vaikka jossain väissä päivittää oman urssin S6:een. ;)
                      Viimeksi muokannut quattro20v; 27.10.2009, 18:11.

                      Comment


                      • #12
                        Notta kohta jos taas olis rahat urssiin ja sen ylläpitämiseen, niin tulee se valinnanvaikeus.

                        Taitaa olla paree kiduttaa itteensä sämpylällä vaan...

                        Comment


                        • #13
                          Itsehän myös hommasin talven liukkaille tuollaisen kasikoneella varustetun farkun..

                          Comment


                            #14
                            Ei tule heti mieleen autoa, jossa bang for buck-suhde olisi parempi kuin urssissa. Hankintahinta ei kurottele enää taivaita, osia saa helposti ja asiantuntemuksen määrä tälläkin foorumilla on pohjaton.

                            Varusteita on näissä vähintään kotitarpeiksi, kulkua löytyy ihan oman halun mukaan ja quattrokelitkin tulevat juuri... Eivätkä nämä edes ruostu.

                            Comment


                              #15
                              Ajossa nuo perheen kaksi ajokkia ovat totaalisen erilaisia. Urssi on loivasti sporttinenkin kun kutonen on lähinnä vain mukava kehonsiirrin jolla pysyy helposti liikenteen rytmissä. Vaparissa kunnolla momenttia vasta 3k rpm jälkeen, siihen päälle tomaatti ja muutama sata kg lisää massaa niin ero onkin selvä.

                              Mukavuuden puolesta ajan mieluummin kutosella, keski-ikäistyvän realismia. Urssi kuluttaa kaikissa tilanteissa selvästi vähemmän soppaa, porkkis-individual-special-lastulla tuo ero erityisen havaittava.

                              Comment


                                #16
                                Merkittäköön pöytäkirjaan että individual specialissa kulutusominaisuudet ovat vastaavat kuin muissakin tuotoksissani.

                                Notta kohta jos taas olis rahat urssiin ja sen ylläpitämiseen, niin tulee se valinnanvaikeus.

                                Taitaa olla paree kiduttaa itteensä sämpylällä vaan...
                                Saanko ehdottaa abk:n paalaamista ja siirtymistä takaisin urssikantaan? :)

                                Comment


                                • #17
                                  No itsellä/meillä tosiaan tuo 1,6hdi sitikka normiajossa. Kaikkien n.45tkm ajon keskikulutus aika tarkkaan 5ltr/100km. Pelko on suuri, että ajosuoritetta siirtyy liikaakin tuohon "mukavampaan" vaihtoehtoon.
                                  Tästä syystä emäntäkin kehotti, että fiksumpi olisi hommata joku mieluisampi diesel ja jossain vaiheessa kummittelikin joku a4/a6 vaikkapa 3.0tdi padalla, jossa olisi sekä tehoja hieman ja mukavuutta yllinkyllin.
                                  Ehkäpä sekin joskus tulevaisuudessa kun taas välillä makselee lainoja pois ja joku päivä sitten harkinta pettää :) Kaikin puolin mukavahan tuo sitikka on ja kaikkia kivoja sähköheebelejä on hintaisekseen todella kivasti(ja toimivatkin toistaiseksi).

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei onneks tee edes yhtään mielikään paalata tota, hirveesti en oo surullisena katellu talliin kun olen "sijaisautolla" siitä pyyhkässy ohi.

                                    Toi ABK:han kuluttaakin melkein saman mitä manuaaliurssi, ei täsä oo mittää järkee.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Täähän alkaa kuulostamaan, että urssin valinta oli suorastaan järkevää kun kuuntelee tätä foorumia :) Ensi vuonna pitänee vielä Porkkiksenkin luona käväistä joku viikonloppu, jos herra Airaksisella vain käy. Autossa tosiaan nyt MTM lastu ja sillä varmaan talvi, mutta jos joskus ensi vuonna tai muuten hamassa tulevaisuudessa tulisi hieman päiviteltyäkin tuota vielä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tottakai ellei meidän sukset ole ristissä sekunnin päästä. Ajattelin latistaa sun sitikkaonnea kertomalla, että pääomakuluina -08 sitikan sähköheebelit on muuten kalliita! :)
                                        Voidaan virittää sekin toki samalla.

                                        Comment


                                        • #21
                                          No takuuseen meni penkinlämmitin. Siinä on kiinteänä penkin päällinen ja paketin hinta oli istuinosalle n.600€ kun tiskiltä kysyin :) Muitakin säätöjä oli takuuseen ja niillä olisi ollut hintaa n.1000, jos ei takuuta olisi ollut, puhumattakaan arvon alenemasta tässä vuoden sisään :) Mutta mennään nyt hieman aikaa rauhassa tuolla ja tutkiskellaan autoa samalla.


                                          Täällä ei taida olla mitään "Ostajan opas" mallista threadia? Taitaa olla ensimmäinen tämmöinen hieman iäkkäämpi ja tehokkaampi mitä tulee lähdettyä ostamaan, niin mitäs muita tuosta kannattaa katsoa kuin ulko ja sisäpinnat, nesteet, öljyjen väri(ei maitoa), vähän huoltokirjaa, yleisilme, koneen käyntiä tyhjäkäynnillä ja käydä testaamassa "täysiä", eli täydet ahdot testata ja ajella pätkä sekä paremmalla että huonommalla tiellä? Kylmänä en pääse katsomaan kun auto tuodaan puoleen väliin maata vastaan, joten siinä on uskottava myyjää :(
                                          Viimeksi muokannut Ugemi; 28.10.2009, 07:25.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ilmastoinnin kanssa saa aikaiseksi jumppaa muutaman viikolopun tarpeiksi, jos se sille päälle sattuu. Mitäs muuta.. Öö.. No, loput taitaa olla enemmän ja vähemmän kuluvaa osaa, tukivarret ja alustan puslat yms. Vikakoodien luvulla selviää aika paljon.

                                            Ainahan vanhassa autossa on jotain. Joissain isompaa, joissain pienempää. Kyllähän ässäläiseen saa rahaa palamaan, kun korjaamaan ruvetaan.

                                            Omat viritys-/vauhtihalut kannattaa myös huomioida. Varsinkin turbopata on turhankin helppo viritettävä ja se se vasta kallista on.. =)

                                            Comment


                                            • #23
                                              No niin, nyt on kotiuduttu Keski-Suomesta. Reissukaan ei ollut siinä mielessä turha, että rahoistaan pääsi ihan suunnitellusti eroon.
                                              Vikakoodien lukuun ei ollut vehkeitä, mutta mahdollisesti huomenna eräs kerholainen olisi halukas lukemaan. Plussana autossa oli kuvia parempi sisusta ja sivuikkunan klubitarra :D
                                              Vauhtihalujen takia tuo turbopata tulikin hommattua ja rekisteriotteessa seisoo jo nyt 19x kW.
                                              Pari kysymystä jäi ilmaan. Missä on öljynpaineen varoitusvalo? Missään ei sellaista syttynyt kun virrat kytketään. Entä öljynlämpötila, onko laatikon vai motin, koska ei noussut juuri 60 celsiuksesta matkallakaan.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Öljynpaine on autocheckissä.
                                                Auton käydessä paikallaan kun painat mittariston vasemmanpuoleista nuppia, kelaa autocheck kaikki symbolit läpi.

                                                Moottorin öljylämmöt näkyy mittarissa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Se öljynlämpömittarihan nousee normaalisti siihen 60c:stä seuraavaan pykälään, ei siis "keskelle" asti. Ymmärtääkseni se "seuraava" on juurikin normaalit 90c?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ok, pitää testata tuo autocheck illemmalla. Sekin näyttö näyttää välillä paria poikittaista ylimääräistä viivaa, mutta välillä toimii ok. Airbagin valo palaa lähtiessä aina tovin, mutta lähtee itsellään pois hetken päästä. Muutenhan tuo tahtoi hymyilyttää töihin tullessa vaikka ihan rauhallisesti ajeli :)

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tämmöisen kaivoin foorumin uumenista, kun muistin, että tämän jumpan joskus tein:

                                                      "29.01.2007, 17:59
                                                      Niin paljon alkoi asia vaivaamaan, että tarkistin äsken omasta mittaristosta sen varoitusvaloshown:
                                                      Kun vas.puoleista tiittiä painaa virrat kytkettynä, niin seuraavanlaisessa järjestyksessä alkaa symboleita tulla esiin (minulla siis valittu sieltä mittariston takaa dippikytkimestä symbolit, eli ei tule tekstejä). Punaiset herjat vakavia, eli ei saisi ajella, keltaiset vaatii lähiaikoina jotain huomiota tai huoltoa.

                                                      Huutomerkki (punainen) hydrauliikkasysteemin herja. Jos tulee moottorin käydessä, niin tulee sitten vielä piipitys kaupan päälle, muistaakseni kolme piippiä.

                                                      Vesimittarin kuva (punainen) moottorin jäähdytysveden lämpö
                                                      Öljykannun kuva (punainen) öljynpaineherja

                                                      Pissapojan vesisäiliö (keltainen) pissapojan säiliössä veden pinta alhaalla
                                                      Bensapumpun kuva (keltainen) soppa vähissä
                                                      Akku (keltainen) latausvika, akku tohjona
                                                      Ympyrä, jossa katkoviivat ulkokehällä (keltainen) etupään jarrupalat (lähes) finaalissa
                                                      Polttimon kuva (keltainen) ajovaloherja
                                                      Polttimon kuva ympyrän sisällä (keltainen) jarruvalopolttimoherja

                                                      OK (keltainen) jos kaikki kunnossa.

                                                      Tuon lisäksi on sitten uudemmissa mittaristoissa yksi tai kaksi niitä nopeusrajoitusmuistutuksia.
                                                      100 ympyrän sisällä (keltainen) Ainakaan minulla ei siis ole tuota ominaisuutta -92 urässän orginaalimittaristossa. "

                                                      Nuo poikittaiset viivat voisivat johtua juurikin niistä katkoksista piirilevyllä. Mulla joskus kylmällä kelillä autocheck sekoilee myös omiaan, eli tulee vääriä hälytyksiä, jotka aiheuttavat pienen sydärin ilmestyessään, ja jotka eivät välillä poistu muuten, kuin sammuttamalla virrat ja käynnistämällä uudestaan. No väärän hälytyksen kuittauksen jälkeen voi sitten laskeskella, paljonko taas säästyi rahaa, kun ässä ei tarvinnutkaan huoltotoimenpiteitä (se kuuluisa toimintatonni säästyi seuraavaan murheeseen...)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oliko jokaisen mittarin takana se kytkin mistä saa valitttua kielen, lontoo tahi saksa? Oma kun puhuu tällä hetkellä saksaa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ainakin allekirjoittaneen mittariston takaa kytkin löyty. Puhelee nykyään englantia. Viivat näytössä ja turhat halytykset voi johtua ihan mittariston liittimistä, olen omasta muutaman kerran ne putsannut ja turhat hälytykset ja näytön toimintahäiriöt kadonneet. Näyttö on kyllä joskus alkanut uudelleenkin kränäämään, mutta liittimien putsaamisella alkanut uudestaan toimia.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Pitäis olla joka mittariston takana. Itse en jaksanut vaihtaa kun bremslicht taisi olla ainoa teksti siellä ja siinä germaania ei suuremmin häirinnyt. Ylimääräiset viivat ja piipittelyt symboleineen tai ilman voi ihan hyvin johtua mittariston väsyneistä juotoksistakin kunhan eivät koko ajan ole päällä.

                                                            Kyllä kai öljynlämmöt korkeammalle kuin 60 pitäisi nousta, olisko anturi tiensä päässä?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X