Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kertokaa otsikossa automalli oikein

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Kertokaa otsikossa automalli oikein

Riepoo miestä lukea otsikoita ja aiheitakin ongelmista/tarpeista/muusta kun automallia ei yksilöidä oikein tai ollenkaan. Parhaimmillaa profiilin tiedot samassa sarjassa.

A6 132kW ei kerro autosta mitään, 4-5-6 sylinteriä? 8 jää ulos tehoista.
    C4-C5-C6 korimalli, ken tietää.
    Haluttua tietoa varmasti on tarjolla helpommin kun kerrotaan mihin laitteeseen se liittyy!

Yleisistä säännöistä (joita ei ilmeisesti kukaan lue):
    30.01.2007, 16:52
    Suositus otsikon muodosta:
    "Ongelma/aihe, auton tiedot"
    - Auton tiedot muotoa (tärkeysjärjestyksessä): malli, vuosimalli, moottori, tyyppikoodit (moottori, vaihteisto jne.).
    - Audia ei tarvitse erikseen auton tiedoissa mainita, sillä oletuksena on aina kyse juuri Audista.

Esimerkki:
    Moottori ei käynnisty, A6 -99 2.5TDi AFB
    Viesti kannattaa myös aloittaa kirjoittamalla auton tiedot ensimmäiseksi. Otsikkoon ei kannatta välttäviä perustietoja enempää änkeä, joten viestiin mahtuu tarkempi mallitieto. Helpottaa huomattavasti kaikkea.

Ja älkää edelleenkään miellellään viitatko auton tiedoissa vain profiiliin, koska teidän autot ja siten myös profiilit muuttuvat. Tarkoittaa sitä, että kukaan ei tiedä jatkossa mistä autosta on oikein ketjussa kyse.

Comment

Jeps ja olis hyvä, jos edes nimimerkin alla profiilissa olis auto mainittu asiallisesti. Tosin pelkästään tuo ei riitä, autot kun tahtovat vaihtaa omistajaa, joten kyseessä olevan mallin täytyy löytyä myös itse kysymyksestä.

Comment

Olli, Ei millään pahalla, mutta hyvä alkaa mussuttaan toisten profiilien autoista kun itelläs lukee "Kiireperhefarmari 6". Vissiin RS6:sta tarkoitetaan, mutta ei se välttämättä ihan jokaiselle avaudu.

Comment

Eihän tuossa aloituksessa profiilin merkintöihin puututtukaan, vaan ketjujen otsikointiin. Ja jos aloittajan profiilissa puhuttaisiin "Tosikiireperhefarmari 6":sta, voisin kuvitella tarkoitettavan RS6:sta. ;) Ennen näki kyllä paikkakunta-kohdassakin alueita, joita ei ainakaan minun kartoista löytynyt. Ei sillä, että olisin kenenkään pihaan ollut tulossakaan, turha koko paikkakuntatieto mielestäni.

Comment

Profiilissa ei tarvitse lukea mallia tarkasti, vaan se yksilöidään nimenomaan siinä otsikossa/viestissä. Siitä ei aiheennu kuin sekaannusta, jos aletaan profiilin autoa vertaamaan vaikkapa pari kuukauden vanhaan ongelmaan, jota ketjussa on käsitelty.

Jos minä esimerkiksi kyselen profiilissa olevaan autoon sopivaa vannekokoa, saan siihen asiallisen vastauksen, mutta vaihdankin hetikohta autoa esim. A6 -00 2.7biturboon, johon vanteet eivät käykään. Sitten joku toinen samaa asiaa pohtiva biturbon omistaja löytää tuon aloittamani ketjun ja tilaa vanteensa tuossa ketjussa kerrotun informaation perusteella. Voin vain kuvitella sitä v*tutuksen määrää ja itkua kun taas annettiin väärää tietoa foorumilla.

Mielestäni jos ketjun otsikossa/viestissä ei ole riittävän tarkasti mainittu automallia tai viitataan ainoastaan "profiilin autoon", saisi koko viestin poistaa. Eiköhän se sitten alkaisi menemään perille.

Comment

Ennen näki kyllä paikkakunta-kohdassakin alueita, joita ei ainakaan minun kartoista löytynyt. Ei sillä, että olisin kenenkään pihaan ollut tulossakaan, turha koko paikkakuntatieto mielestäni.
              Käsitin taas tietenkin väärin, mutta jos paikkakuntatieto pitää vääristää jollain tapaa, tai halutaan salata, kun se kuitenkin sääntöjen mukaan pitää ilmoittaa profiiliin, niin ollaanko silloin edes puhtailla papereilla liikenteessä?
              Foorumille osallistuminen perustuu tietääkseni vapaaehtoisuuteen ja jos haluaa pysytellä piilossa, niin pysyköön sitten kokonaan poissa ilman kikkailuja.

Mulla ei ole mitään paikkakuntatietoja vastaan.

Comment

Olli, Ei millään pahalla, mutta hyvä alkaa mussuttaan toisten profiilien autoista kun itelläs lukee
                En mussuta, enkä profiilien autoista - vaan sisälukutaidon puutteesta, lue otsikko:"kertokaa otsikossa automalli oikein"
                Otsikot säilyvät, profiilit muuttuvat

P.S. kiiremalli on pappamallivapariS

Comment

...näytti siellä olevan aloitusviestin tekstissä mainintaa myös profiileista...

Comment

Se on se ja sama mitä profiilissa lukee, pääasia ettei otsikossa/tekstissä viitata "profiilin kulkineeseen".

Ja mitä noihin paikkakuntatietoihin tulee, niin niistä huomautetaan kyllä.

Comment

Oliverin alkuperäisen viestin sisällön tarkoitus kuitenkin keskittyä itse asiaan ja ongelmaan. Tässäkin luetun ymmärtäminen auttaa ja jos asiasta sanotaan ties monennenko kerran niin ei siitä pidä ottaa herneitä nenään.

Mielestäni Oliverin profiilin ajoneuvokuvaukseen on turha puuttua, jollei nyt sitten löydä Oliverin postaamaa viestiä jossa lukee "..profiilin autossa ongelma.."

Ja kaikki ei välttämättä halua mainostaa profiilissaan ajoneuvonsa voimaa/kokoa/arvoa saati muita seikkoja, joiden perusteeella henkilöitä helposti kategorisoidaan täysin vailla parempaa tietoa.

Comment

Voisihan tuonne parannusehdotuksiin laittaa että viestiä postattaessa pitäisi valita malli - vuosi - kone että onnistuu uusi threadi? ;)

Kyllähän täällä jotkut modet välillä laittavat noita malleja "profiilin kulkineen" tilalle mutta kummalle se vastuu lopulta kaatuu ~
                        Mielestäni vähän sama kuin noiden tag:ien hakkaaminen viesteihin, joku(tm) voisi vanhoihin viesteihin niitä laitella niin hakukin toimisi paremmin. :)

Comment

Minä olen noita otsikoita korjaillut selkeämmiksi ihan ilman sanktioiden jakoa. Lähtökohtana olen pitänyt, että jos suurin osa foorumin otsikoista näyttää selkeiltä, myös useampi uuden kirjoittaja tekee otsikoistaan vastaavia.

Comment

En mussuta, enkä profiilien autoista - vaan sisälukutaidon puutteesta, lue otsikko:"kertokaa otsikossa automalli oikein"
                            Otsikot säilyvät, profiilit muuttuvat

P.S. kiiremalli on pappamallivapariS
                            Korjasin kans oman profiilini...

Comment

Working...
                            X