Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kannattaako ostaa 500e A80?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kannattaako ostaa 500e A80?

    Kävin tuossa katsomassa sellaista 262tkm ajettua Audi 80 -87 1.8 mallista autoa. Leimaa oli jäljellä helmikuulle saakka. Mikä oli epäilyttävintä niin kesärenkaat oli aika finaalissa. Talvirenkaita en nähnyt. Ja moottorin korkkia avattaessa löytyi kermaantuneen näköistä öljyä, jolle selitys oli, että lyhyitä matkoja ajettu. Mittatikusta katsottuna näytti normaalilta, kuten myös jäähdytinneste säiliössä ja lämmöt pysyi normaalina. Mutta puutteita oli ohjaustehostimen puuttuminen, minkä huomasi ajossa. Hintapyynti oli 500e.

    Tarvitsen autoa työssäni, mutta se on päättymässä 3kk:n jälkeen, eikä jatkosta ole varmuutta. Olisihan tuolla netissä kyllä muitakin vaihtoehtoja joissa leimaa pitemmäksi aikaa. Kannattaakohan tuollaista nyt ostaa?

    #2
    Jos ei työkalujen käyttö ole tuttua niin ehdottomasti kannattaa jättää ostamatta. Tuon hintaluokan autoissa kun varsinaiset kulut ovat hankintahinnan sijasta sen ylläpitämisessä.

    Comment


      #3
      Jos työkalut pysyvät käsissä, niin tuo A80 on perin yksinkertainen tekniikaltaan ja siksi suht. edullinen sekä helppo ylläpidettävä, jos isompia ruostevaurioita ei vielä ole päässyt syntymään.

      Comment


        #4
        Työkaluna ei mikään yli 20v vanha auto ole hyvä ratkaisu, mutta tuossa ikäluokassa nuo taitavat olla aika sieltä luotettavimasta päästä.
        Järkevyyden/kannattavuuden taitaa ratkaista käyttäjän tarve ja vaatimukset.

        Comment


        • #5
          Tuon ikäluokan autoista tuskin löytyy luotettavampaa laitetta eivätkä myöskään ole vaikeita korjata.

          Comment


            #6
            Itellä oli pykälää vanhempaa koria oleva 80 käyttiksenä vuos/kaks sitten. Muuten oli pomminvarma peli, paitti ko mallia vaivasi pre-sinkitys ongelmat, eli ruostu pois. Jos on vähänkään nivelet yms kunnossa niin en pitäisi pahana investointina.

            Comment


            • #7
              Itse ostin -88 80:n satasella... no laitoin siihen 3 teur, niin nyt on kakkosautoa piitkäksi aikaa. Kaikki kunnostukset alkuperäisillä tai parhailla tarvikeosilla.

              Comment


                #8
                Tuut vielä katumaan jos tehostamattoman version ostat. Ei tarvi ku 5 kierrosta pyörittää rattia laidasta laitaan :) Unohda, ja kattele tehostettu, kierrokset vähenee melki kahdella.

                Comment


                  #9
                  Menee kuule kivasti kuntosali-tiketistä toi rannetehostin :)

                  Comment


                    #10
                    Tehostamaton 80 on viittä vaille kamala. Moisen kun alle saisi niin pitäisi katsoa Kuusakoskelle sellainen tie ettei ole matkalla kamalan jyrkkiä käännöksiä.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä se tehostamaton menee, mutta melko varmasti joutuu mcpherssonin yläpään laakerit uusia. Liikkeessä tuo kyllä kääntyy keviästi, mutta parkkipaikoilla voi vaatia jo vähän voimaa.

                      Comment


                        #12
                        Ei se mee, missään tilantees :) Lisäks tunnoton liukkaalla.

                        Comment


                        • #13
                          Mulla oli tuollainen vuosimallia -87 ja tehostamaton, outoa ettei ole jäänyt mitään mielikuvaa sen huonoudesta...

                          Autolla oli ajettu silloin jotain 395tkm, toimi kun tauti ja kehräs kuin kissa.

                          Comment


                            #14
                            Ei se kaameen jäykkä ole, tai jos on niin puuttuu ruista ranteesta:) Mut kannattaa toivoa että ei joudu yllättäviin tilanteisiin sellaisella. Ei nimittäin pysy nopeinkaan ruorin pyörittäjä mukana kun pitäs luisua oikoa->5.1 kierrosta laidasta laitaan:)

                            Nim. Kokemusta On

                            Comment


                            • #15
                              Laittaa alle ne pyörät mitkä siinä vakionakin on, nimittäin 175/70/14. Kun myin oman kasikympin (-87 ei ohjaustehostinta) keveni ohjaus huomattavasti kun laittoi alle nuo 175/70/14 renkaat, kun aiemmin oli ajellut 195/55/15 pyörillä. Nyt kun on tuo ysikymppi jossa on ohjaustehostin, niin enpä ole eroa huomannut vanhaan kasikymppiin muualla kuin parkkipaikoilla kun ei tarvi enää kaksin käsin roikkua ruorissa kun pitää tehdä "sivistynyt" 180 astetta (ei käppäriä).

                              Ja ei tuosta kasikympistä huonoa makua jäänyt. Itse vaihdoin pois, kun alkoi tuntua tehottomalta (tulee itelle vielä kalliiksi tämä tehon kaipuu...) Osat oli halpoja, eikä ikään tullut mitään isoja teksiniä murheita. Pahin sähkövika tais olla että sulake tai lamppu poksahti. Omasta kasikympistä maksoin joskus 300€, ja rahaa siihen paloi noin 300€ (tuulilasi ja uusi jäähdyttäjä jonka rikoin nojaamalla ylimenoletkun poikki)

                              Comment


                                #16
                                Mulla oli tuollainen vuosimallia -87 ja tehostamaton, outoa ettei ole jäänyt mitään mielikuvaa sen huonoudesta... Autolla oli ajettu silloin jotain 395tkm, toimi kun tauti ja kehräs kuin kissa.
                                Vorsprung, sanois joku. Ei se muuten tehostamanattonaankaan paha ole. Mikolla ei vaan oo hartioita (eeeehheheheh).

                                Comment


                                  #17
                                  Itselläni on ollut kolme samanikäistä kasikymppiä ajossa tässä parin vuoden sisään, eikä niissä ollut isompia ongelmia. Koskaan ei tielle jäänyt, eikä suurempia huoltojakaan vaatinut. Iskarin yläpään laakerit kai noissa on jonkin asteinen tyyppivika, ainakin omien kokemusten perusteella.

                                  Eikä se tehostamaton versiokaan mikään hirvitys ole, ilman suurempaa bodaustakin pärjää. Ainoa kasikymppi, jonka kanssa aloin miettimään tehostimen tarpeellisuutta, oli se johon edellinen omistaja oli välttämättä halunnut säilyketölkin kannen kokoisen ralliratin. Ensin varttikierros klappia, kun oli ohjauksessa vähän väljää, sen jälkeen roikkumaan sille puolelle rattia jolle auton halusi kääntyvän. No, oppi ainakin kääntämään/parkkeeraamaan auton riittävällä vauhdilla...
                                  Viimeksi muokannut angra; 21.10.2009, 21:41. Perustelu: sana puuttui

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kolmesataa lisää, niin multa sais -90 mallisen 80 2,0E;) On tehostin, renkailla (kaikki aluvanteilla) ajelee talven + kesän. 325000 ajettu, mutta "kaikki pelaa".

                                    Comment


                                      #19
                                      Kyllähän siihen ohjaustehostimen puutteeseen tottuu. Itselläkin on viimeiset 10 vuotta ollut aina ohjaustehostin autossa. Muutama viikko sitten ostettiin kakkosautoksi vaimolle tehostamaton B-koppainen Corsa. Kyllä sekin alkuun tuntui raskaalta pyöritellä parkkipaikoilla(rengaskoko 175/65R14). Nyt on oppinut jo ennakoimaan käännökset parkkipaikoilla jne.

                                      Mitä itse aiheeseen tulee niin ikäisekseen tuo 80 on kärkipäätä varsinkin ruostumattomuudessa ja sisustan ryhdissä pysymisessä. Tekniikka on suht yksinkertaista ja helppoa korjata, mutta kuten moneen kertaan on sanottu näin vanhat ovat aina yksilöitä.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X