Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 sportback tarkoitettu mummoajeluihin...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Itteäni jos tuollainen asia häiritsisi ja autossa olis vielä takuuta voimassa niin tasan tarkkaan auto olis niin pitkään huollossa että vika olisi korjattu! +auto käyttöön "korjauksen" ajaksi

    Comment


    • #32
      Suoritamme kampiakselin pitkittäisvälyksen mittauksen ja mikäli se on toleransseissa uusimme vauhtipyörän ja kytkimen. Kyseessä on siis korjausyritys, joka ei välttämättä muuta korjauskohteena olevaa ongelmaa mitenkään
      Korjausyritys nro 3 on tulossa, sain yllä olevan vastauksen Audicenteristä.

      Ilmoittelen huollon jälkeen miten kävi, aika on kylläkin vasta kolmen vkon kuluttua, joten aivan heti en pääse kommentoimaan.

      Comment


      • #33
        No yritystä näköjään ainakin on, se on positiivista.

        Comment


          #34
          On se niin jännää, kun valtion lypsylehmän vuoksi, auton omistaja ei voi neuvotella tehtaan kanssa asiasta. On kyseessä kuitenkin arvokas ostos ja takuu voimassa. Päissäni tässä mietin vain..

          Comment


          • #35
            No onpas kyllä v-mäinen vika!Osaan kuvitella paljonko ottaa kaaliin moinen,kun on ton tasoisen ja hintaisen auton itelleen hankkinut. Mun mielestä ei tossa tilanteessa ole muuta vaihtoehtoa kun odotella, mitä tehtaan puolesta saavat asian tiimoilta selvitettyä. Varmaan jurppii jos reilunpaan menoon tehdyllä autolla ei voi ajaa oikealle kääntyvään mutkaa kovaa!!!??? Luulis että tehdas painii ko.ongelman kanssa ja informoi kun saavat aiheuttajan selville.

            Tuskin auttaa sinne ja tänne valittaa,ja tehtaisiin ei yleisesti ottaen kuluttajat vioista soittele,vaan kyllä se on maahantuojat(luulisin). Onhan noita kaikenlaisia ihme merkkivikoja ollu merkillä jos toisella,mutta kyllä tää kuullostaa todella oudolta. Jos mulla olis sama tilanne,niin odottelisin kohtuullisen ajan tapahtuuko mitään,jos ei,niin auto lähtis vaihtoon! Vaihtaminen näinä aikoina on aika hinnakasta(surkeet hyvitykset),mutta tuskin ton "ominaisuuden"kanssa pystyy kukaan elämään.
            Viimeksi muokannut okkim; 24.10.2009, 12:52. Perustelu: Poistin turhat rivitykset, selain tekee sen automaattisesti

            Comment


              #36
              Se huoltopiste tarvitsee tehtaalta luvan ennenkuin osia saadaan vaihtaa. Toki niitä voidaan vaihdella summanmutikassa, mutta kuka ne sitten maksaa? Jos tehtaalta ei ole lupaa, jää osat ja työt liikkeen piikkiin. Tuntuuhan se vääryydeltä kun sitä omaa murusta ei nyt ehjätä liikkeen laskuun, mutta jos ajatellaan asiaa isommassa mittakaavassa jossa liike vaihtelee omaan laskuunsa vaikka 15 kytkin/vauhtipyöräpakettia kuukaudessa á 2500e, tulee siitä jo aikamoinen takkiin otto, josta se maahantuonti ja sen jälkeen tehdas ei taaskaan ole kovin tyytyväinen.
              Tehtaalta on tullut vastaus, asiaa selvitetään, joten ei se vittuilu mihinkään suuntaan juuri tilannetta nopeuta.
              Ei se ole helppoa huoltoneuvojallekaan olla tässä välikädessä ja kertoa että nou kän duu tässä vaiheessa.
              Mua ei ainakaan kiinnostais v*tuakaan tuossa kohtaa miten ikävää tai hankalaa se on liikkeelle. Ne on hiljattain saanu 50te riihikuivaa ja ainoo mihin pystyvät on jonkun kravattikaulan nillitys ettei pysty... Huh huh.

              Eihän tohon oo mitään muuta vaihtoehtoa kuin painella kuluttaja-asiamiehen pakeille ja edetä niillä ohjeilla. Mä en ainakaan jäisi odottelemaan. Voisi myös ottaa lausunnon puolueettomalla tavarantarkastajalla ja mennä se kädessä neuvottelemaan liikkeeseen kaupan purusta tai muusta oikeasti varteenotettavasta vaihtoehdosta.

              Lampaat menee himaan pää kumarassa. Sillä ei ainakaan voita mitään, eikä ne sieltä koskaan kotiin soita että nyt on lääket löytynyt, tervetuloa hoitamaan se korvauksetta kuntoon.

              Comment


                #37
                Mielipiteitä on monia. Tulipahan taas todistettua että foorumille on aikalailla turha kirjoitella mitään asiapitoista huollon/mt:n toiminnasta.

                Comment


                  #38
                  Kannattaako nyt kamalasti miettiä vielä mitään kuluttaja-asiamiehiä ynnä muita tarkastajia, jos kuitenkin liike on jotain asialle tekemässä?

                  Suoritamme kampiakselin pitkittäisvälyksen mittauksen ja mikäli se on toleransseissa uusimme vauhtipyörän ja kytkimen. Kyseessä on siis korjausyritys, joka ei välttämättä muuta korjauskohteena olevaa ongelmaa mitenkään
                  On tuossakin jo taas aika iso siivu asiassa etenpäin ja kertoo sen että ei ole vielä käsiä nostettu pystyyn.

                  Ja jos vituttaa niin eikai se jälleenmyyjän vika ole? Tuskin ne niitä toleransseja on sinne tehtaan jäljiltä asentanu. Ja tuskin tekään kaikkia myymienne tavaroiden vikoja alatte korjaamaan ilman maksajaa?

                  Comment


                  • #39
                    foorumille on aikalailla turha kirjoitella mitään asiapitoista huollon/mt:n toiminnasta.
                    Päinvastoin, (tästä nimenomaisesta tapauksesta riippumatta) neutraalisti esilletuotu tieto maahantuojien ja merkkihuoltojen toimintatavoista on ihan mielenkiintoista, ja auttaa kenties ymmärtämään sitä miksi asiat menevät niinkuin menevät. Toimintamallien hyväksyttävyys asiakkaan kuluttajanoikeuksien kannalta on sitten eri juttu.

                    Comment


                    • #40
                      Tässä tapauksessa minua eniten vitutti se, että kun autossa on selkeä vika, nostetaan kädet ylös ja sanotaan ettei mitään ole tehtävissä ja että se on ominaisuus...ja ominaisuuden viasta teki se, ettei sitä osattu korjata, eikä haluttu nähdä enää vaivaa edes korjausyrityksiin...

                      Nyt kun huolto on suostunut vielä yrittämään korjausta, se on kuitenkin positiivinen asia ja toivon että auto vielä saadaan kuntoon.

                      Comment


                        #41
                        Noinhan se näytti alunperin olevan, mutta tosiaan hyvä että nyt yrittävät. Negatiivinen juttu on että huoltoaika on noi pirun pitkän ajan päästä, mutta on tuossa sen verran hommaa ettei siinä asentajan kahvitauon uhraaminen ihan riitä.
                        Toivottavasti tulee kuntoon vaikka mahdollisuudet on luokkaa fifty-sixty tai joku muu pariton lukumäärä nollan ja äärettömän välissä.

                        Comment


                        • #42
                          Noinhan se näytti alunperin olevan, mutta tosiaan hyvä että nyt yrittävät. Negatiivinen juttu on että huoltoaika on noi pirun pitkän ajan päästä, mutta on tuossa sen verran hommaa ettei siinä asentajan kahvitauon uhraaminen ihan riitä.
                          Huolto/korjausajan saaminen pääkaupunkiseudulla tuntuu ongelmalliselta...se nyt tosin on aivan toinen asia, mutta silti. Korjausyritys nro2:sta täytyi myös odotella yli 3 viikkoa.

                          Comment


                            #43
                            Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti
                            Mua ei ainakaan kiinnostais v*tuakaan tuossa kohtaa miten ikävää tai hankalaa se on liikkeelle. Ne on hiljattain saanu 50te riihikuivaa ja ainoo mihin pystyvät on jonkun kravattikaulan nillitys ettei pysty... Huh huh.

                            Eihän tohon oo mitään muuta vaihtoehtoa kuin painella kuluttaja-asiamiehen pakeille ja edetä niillä ohjeilla. Mä en ainakaan jäisi odottelemaan. Voisi myös ottaa lausunnon puolueettomalla tavarantarkastajalla ja mennä se kädessä neuvottelemaan liikkeeseen kaupan purusta tai muusta oikeasti varteenotettavasta vaihtoehdosta.

                            Lampaat menee himaan pää kumarassa. Sillä ei ainakaan voita mitään, eikä ne sieltä koskaan kotiin soita että nyt on lääket löytynyt, tervetuloa hoitamaan se korvauksetta kuntoon.
                            Saahan sen laittaa vaikka kuluttajariitalautakunnnan käsiteltäväksi, sieltä tulee SUOSITUS jota ei ole pakko noudattaa. Tosin tuohon käsittelyyn menee 7-??kk, sinä aikana tehtaalta tulee jo ohjeet miten edetään, kuten nyt on jo tullut. Oikeuteenkin voi vetää jos tykkää, siinäkin menee vähintään vuosi käsittelyssä, ja taas on tehdas jo kerennyt löytää ratkaisun asiaan.

                            Yrittäkää nyt ymmärtää ettei näin vaikeisiin vikoihin tule heti aina ratkaisua, se voi kestää hetken. Ei ne muillakaan aloilla heti anna ratkaisua asiaan jos sellasta ei ole. Moniko on joutunut odottamaan Windowssiin korjauspäivityksiä kauemmin kuin yhden viikon?

                            Edit: Oliko 4 päivää jonkun mielestä liian pitkä aika löytää jatkoratkaisu tähän vikaan? Vai oliko tässä mennyt viikko tai vähän reilu?

                            Comment


                              #44
                              Ei kai tässä alunperin vaivannutkaan kuinka kauan kestäisi korjata vika vaan se, että vikaa ei aluksi ainakaan juttujen perusteella meinattu myöntää viaksi.

                              Comment


                                #45
                                Tästä topicista kun jättää turhan jeesustelun pois niin oleellista luettavaa jää todella vähän. Asianomaiselle jaksamista vian korjauksen odotuksen kanssa, eiköhän se odotus lopulta palkitsekin.

                                Comment


                                • #46
                                  Auto oli nyt komannen kerran korjauksessa, kytkin ja vauhtipyörä vaihdettiin ja pikaisen testin mukaan näyttäisi nyt olevan kunnossa:)

                                  Audicenter hoiti asian mallikkaasti sen jälkeen kun päästiin yli siitä, että kyseinen vika ei olekaan ominaisuus!

                                  Comment


                                    #47
                                    Voiko nyt kuljettaa S3 Audia leimautumatta mummoilijaksi?

                                    Comment


                                      #48
                                      Tulipahan taas todistettua että foorumille on aikalailla turha kirjoitella mitään asiapitoista huollon/mt:n toiminnasta.
                                      Asennevika ei ole mikään toimintamalli, tosin varsin vahvasti käytössä audilla joka portaassa...

                                      Omasta kokemuksesta voin kertoa, että mt:n korjaus halukkuuteen on pakko hakea vauhtia vähän ylempää. Ei ole asiakkaan murhe, että tehdas on koonnut autoja trabantin ylijäämäosista ja ongelmien ilmetessä kukaan ei tiedä mistään mitään, eikä päätöksiä pystytä tekemään ilman viikkojen/ kuukausien ihmettelyä. VAG:t nyt vain ovat nykyään niin luokatonta tavaraa, että tehdas ei selviä kaikista ongelmista mitä liian huonolaatuiset komponentit aiheuttavat...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Lainaus:
                                        Tulipahan taas todistettua että foorumille on aikalailla turha kirjoitella mitään asiapitoista huollon/mt:n toiminnasta.
                                        Asennevika ei ole mikään toimintamalli, tosin varsin vahvasti käytössä audilla joka portaassa...
                                        Erittäin tervetullutta, että joku vaivautuu kirjoittamaan perusteluita huollon/mt:n toiminnalle, mutta ei se tosiaan poista sitä, että asenne on omasta mielestänikin kaikkea muuta kuin kohdallaan. Toisaalta tämä kait johtuu siitä, että suomalaiset ovat tottuneet siihen, että ollaan hiljaa ja niellään tappio, jos jokin epäkohta huomataan.

                                        Itsellä ainakin kypsyttää aivan suunnattomasti se, että huonojen komponenttien käyttö laskutetaan asiakkaalla. Tietysti osilla on takuu, mutta takuu ei kata kuin osan, ei vaihtotyötä. Ja vaikka huollat ajopelin huoltokirjan mukaan, niin vahingon sattuessa syy luonnollisesti on asiakkaan. Esimerkkinä jakopään remppa, jossa kirjassa omalla kohdallani lukee 180 tkm, mutta noita kuulemma napsahtelee 90 tkm jälkeen ja jos ei ole rempattu sen jälkeen niin vika on työn tilaajan.

                                        Comment


                                          #50
                                          Hieman OT.
                                          Esimerkkinä jakopään remppa, jossa kirjassa omalla kohdallani lukee 180 tkm, mutta noita kuulemma napsahtelee 90 tkm jälkeen ja jos ei ole rempattu sen jälkeen niin vika on työn tilaajan.
                                          Tuo 180 tkm on aika, jolloin viimeistään on vaihdettava hihna. Jos katkeaminen tapahtuu ennen, remontti menee molempien maksettavaksi. Maksun jakautuminen määräytyy prosenttuaalisesti ajetuista kilometreistä.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Tuo 180 tkm on aika, jolloin viimeistään on vaihdettava hihna. Jos katkeaminen tapahtuu ennen, remontti menee molempien maksettavaksi. Maksun jakautuminen määräytyy prosenttuaalisesti ajetuista kilometreistä.
                                            Onkos tähän olemassa jostain ihan virallista lausuntoa? Audilta olen asiaa tiedustellut itse ja sain kyllä selkeän vastauksen, että on täysin omalla vastuulla ajella hihnalla jolla on ajettu yli 90 tkm.

                                            Comment


                                              #52
                                              Paikalliselta merkkihuollon korjaamopäälliköltä suullisesti.

                                              Omalla tavalla omalla vastuulla, jos haluat selvittää, kestääkö se hihna 180 tkm.
                                              Jos kestää, ok. Jos ei kestä, tulee remontti, sinä maksat x-osuuden ja liike sen osuuden minkä jäi prosenttuaalisesti uupumaan 180 tkm.
                                              Itse henkilökohtaisesti vaihdoin hihnan 96 tkm/ vajaa 6v. Paljon huolettomampaa liikkua, kun ei tarvitse jännittää hihnan puolesta, koska se on jokatapauksessa vaihdettava.

                                              Omalta osalta jätän tämän jakohihnakeskustelun tähän.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Eipä ollut itselläkään tarkoitus takertua yhteen epäkohtaan. Vaan siihen, että maahantuojan / merkkiliikkeen asenne on kyllä omien kokemuksieni mukaan erittäin huono. Vastuuta vältellään viimeiseen asti ja yleensä toimimattomuus = ominaisuus. Viimeisin kokemus on siitä, että kun takuun alainen osa hajoaa, ja osa on vaihdettu edellisen omistajan toimesta, niin takuu ei ole voimassa (vaikka kuitit on tallessa)

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Kaikissa 5 vaggineessa olen 90tkm:n kohdilla vaihdattanut...
                                                  Suomen oloissa ihan hyvä varmaan tuossa kohdin viimeistään vaihtaa.

                                                  Etelä- ja keski-Euroopassa voi varmaan päästellä pidempään.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Jännä sinänsä, että Ruotsista tuodun A4:n huoltokirjassa on 180 tkm vaihtoväli. Onko siellä sitten niin paljon paremmat olosuhteet? Omalla hihnalla oli ajettu 171 tkm, ei ollut katkennut.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Jännä sinänsä, että Ruotsista tuodun A4:n huoltokirjassa on 180 tkm vaihtoväli. Onko siellä sitten niin paljon paremmat olosuhteet?
                                                      Vertaile varaosien ja huoltotyön hintaa Suomessa ja muualla, niin keksit syyn miksi Suomessa on "vaativammat olosuhteet".

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Edellisellä audi B5:lla ajoin n.170tkm kun vaihdoin hihnan.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Voiko nyt kuljettaa S3 Audia leimautumatta mummoilijaksi?
                                                          Itseasiassa näyttäisi siltä, että ilo oli ennenaikainen...ongelma on nyt tullut lievänä pari kertaa uudelleen esille. Nyt on vaan aika heikko testailla asiaa nastarenkaita tuhoamatta.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Haiskahtaa hieman sille, ettei kysessä ole ns "normaali ajotilanne"?

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Haiskahtaa hieman sille, ettei kysessä ole ns "normaali ajotilanne"?
                                                              ja tarkoitat sillä mitä?

                                                              Toki reippaasti saa ajella että ongelma esiintyy, mutta mielestäni kyseisen auton tulisi kyetä toimimaan reippaammassakin vauhdissa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X