Autoa muuten kuin mummoajeluihin harkitseville pieni vinkki: älkää ainakaan S3:sta ostako!
Olen nyt ajellut vuoden -08 S3 Sportback:llä noin vuoden ja 25tkm, tuossa pari kuukautta sitten huomasin että reippaalla vauhdilla oikealle kääntyvään mutkaan ajettaessa / sen jälkeen kun seuraavan kerran painaa kytkinpoljinta, se ei nousekaan heti täysin ylös, vaan jää puolen välin alapuolelle. Poljin saattaa palautua sekunnin parin kuluttua takaisin ylös tai saattaa jäädä sinne pitkäksikin aikaa. Kytkin tosin toimii jotenkin koko ajan, irroittaa eikä luista, mutta käyttö aika todella hankalaa ja epämiellyttävää.
Vian tultua muutaman kerran esille, vein auton huoltoon ja siellä vaihdettiin muistaakseni poljinsylinteri ja taas ajoon. Ekan pienen testin jälkeen huomasin, että mitään apua ei tullut -> auto uudelleen huoltoon.
Vaihdettiin työsylinteri ja joku painelaakeri yms (en tunne kytkimen tekniikka riittävän hyvin osatakseni sanoa tarkemmin) ja auto taas ajoon. Vika tuli taas heti esille, eli ei siis toisestakaan korjausyrityksestä apua.
Ei muuta kuin taas kyselyä Audicenteriin, että mitä seuraavaksi vaihdetaan...vastaus parin päivän päästä oli seuraavan tyypinen:
Kyseistä ongelmaa tavattu tehtaan mukaan muutamassa tapauksessa aikaisemminkin, eikä asiaan ole korjausta olemassa. ON KUULEMMA AUTON OMINAISUUS!! ;)
Siis mitä häh??? Autossa, jonka ajo-ominaisuudet suunniteltu hieman nopeampaan menoon ja tehoakin enemmän kuin perus A3:ssa, on ominaisuus, minkä takia reippasti mutkaan ajettaessa se ei enää toimi kunnolla...!? ¤¤%¤%¤%¤
ELI SIIS JOS HALUATTE AUTON, JOLLA VOI AJAA OIKEALLE KÄÄNTYVÄSSÄ MUTKASSA REIPPAAMMIN, ÄLKÄÄ OSTAKO S3:sta!!
Olen nyt ajellut vuoden -08 S3 Sportback:llä noin vuoden ja 25tkm, tuossa pari kuukautta sitten huomasin että reippaalla vauhdilla oikealle kääntyvään mutkaan ajettaessa / sen jälkeen kun seuraavan kerran painaa kytkinpoljinta, se ei nousekaan heti täysin ylös, vaan jää puolen välin alapuolelle. Poljin saattaa palautua sekunnin parin kuluttua takaisin ylös tai saattaa jäädä sinne pitkäksikin aikaa. Kytkin tosin toimii jotenkin koko ajan, irroittaa eikä luista, mutta käyttö aika todella hankalaa ja epämiellyttävää.
Vian tultua muutaman kerran esille, vein auton huoltoon ja siellä vaihdettiin muistaakseni poljinsylinteri ja taas ajoon. Ekan pienen testin jälkeen huomasin, että mitään apua ei tullut -> auto uudelleen huoltoon.
Vaihdettiin työsylinteri ja joku painelaakeri yms (en tunne kytkimen tekniikka riittävän hyvin osatakseni sanoa tarkemmin) ja auto taas ajoon. Vika tuli taas heti esille, eli ei siis toisestakaan korjausyrityksestä apua.
Ei muuta kuin taas kyselyä Audicenteriin, että mitä seuraavaksi vaihdetaan...vastaus parin päivän päästä oli seuraavan tyypinen:
Kyseistä ongelmaa tavattu tehtaan mukaan muutamassa tapauksessa aikaisemminkin, eikä asiaan ole korjausta olemassa. ON KUULEMMA AUTON OMINAISUUS!! ;)
Siis mitä häh??? Autossa, jonka ajo-ominaisuudet suunniteltu hieman nopeampaan menoon ja tehoakin enemmän kuin perus A3:ssa, on ominaisuus, minkä takia reippasti mutkaan ajettaessa se ei enää toimi kunnolla...!? ¤¤%¤%¤%¤
ELI SIIS JOS HALUATTE AUTON, JOLLA VOI AJAA OIKEALLE KÄÄNTYVÄSSÄ MUTKASSA REIPPAAMMIN, ÄLKÄÄ OSTAKO S3:sta!!
Comment