Perus K04:lla on mukava huomata menon paraneminen aina 1.5 bariin saakka. Sen yli alkaa lämmöntuotto mennä yli saadun hyödyn ratakäytössä, mutta FATS varmaan paranis 1.8 barin piikkiin asti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5 FATS aikoja
Collapse
X
-
Voihan noilla piikata ulos alempana painetta mutta kuinka se tukkii menon sitten ylempänä.
Katsotaan mitä saadaan nyt tehtyä. Kohtuu hyvin tuo menee jo noinkin verrattuna entiseen.
Kaasuun vastaavuus on parempaa, vähän kuin orkkiksena. Joutuu "opetteleen" ajaan uudelleen kun tahtoo nykästä alussa.
Paineet tulee nouseen tuonne 1,5 bar luokkaan jos en nyt väärin ole ymmärtänyt.
Pitäs suuttimein ajat katsella kun jaksaa. Näkee mielenkiinnolla miten ne toimii kun on hiukan suuremmat kuin ennen.
Comment
-
Pari FATsia, yksi molempiin suuntiin. +3C lämmintä, 3/4 tankkia. 2,76 ja 2,79. Ahtoja muistin kattoo tokalla vedolla niin max karvan yli 1,9bar ja putoaa saman verran yli 1,8bar. Jotain kehitystä ilmeisesti tapahtunut kun 0,5G 6400rpm kohdalla. Toiveissa olisi josko sinne 2,6x puolelle pääsisi loppuviilauksella..??
Comment
-
Mikse:
Joo sama koko kuin mulla talvinakeissa ja tulokset samat mitä niillä ajattelin myös saavuttaa ;)
Mutta en taida 1.9 bar alkaa näillä hyrrillä veivaamaan, vähän liikaa niille. Sulla on vissiin speksattu max 2 bar nuo hyrrät ?
Kyllähän keveys varmaan jeesaa, oliko sullakin vielä sähkörecarot yms. kaikki varusteet kiinni ja paino siinä 1710 ilman kuskia ? Onhan täälläkin porukkaa, jolla laitteet painaa tosta sataa vähemmän. Taisi joku Risakin kolkutella 1600 kg rajaa. Kyllä itsellä ainakin hyytyy 1-2 jannua kyydissä meno selkeästi.
Mutta kunhan alkaa ensin takkiin tulemaan selkeästi, niin voisi tuota vakio ässän konetta ja sarjoja alkaa vaihtelemaan mutta ei vielä ei ;) Tuolla ne osat kasvaa korkoa tallin hyllyillä, kunnes vakio vanhus antaa periksi :)
Comment
-
Ahtimien speksaus vissiin aina ollut 28psi eli ~1,9bar vaikka monia 2,0-2,1bar setuppeja on tehty mutta kun on vissiin alkanut muutamia poikimaan kovemmilla ahdoilla (ja jopa pienemmilläkin?) niin en varmaan itsekään viitsi nostaa mutta katotaan ja kysytään mitä säätäjä on mieltä. Ei sieltä kuitenkaan oleellista kulkuparannusta enää saa.
Joo sähkörecarot/kattoluukku, kaikki hilut ja vitkuttimet on.
Joo eiköhän ole nyt todettu, että tämän kokoluokan ahtimilla RS4 yläkerrasta ei juurikaan ole hyötyä ainakaan käytännön suorituskyvyssä. Tiedä sitten jos isommilla vaihteilla mutta marginaalista kuitenkin. Kaikkea ne jonninjoutavat MRC ukot ovat höpisseet, että porukka mällää isoja summia turhakkeisiin mutta rahan takiahan nekin näitä virittelevät :)
Vielä kun saataisiin nämä muutkin LO600 ukot osallistumaan tähän niin saataisiin hyvää vertailupohjaa. Eikös joku kesän dynopäivänä penkittänyt vajaa 600hp?Viimeksi muokannut Mikse; 14.10.2012, 11:49.
Comment
-
Joo vedä se 100-200 kanssa, niin saadaan vertailupohjaa sitten kun laitan talvinakit alle.
Tosiaan näillä pikku hyrrillä ei näköjään juuri väliä mitä rautaa autossa on. mulla siis kaasuläpältä ahtimille kaikki vakio ässää. Mitä netissä olen kansien virtauksiin törmännyt, niin rs4 pakopuolen pienemmät röörit (vs S4 vakio) torppaa sen kannen viripotentiaalin täysin suuremmissa vireissä, kun imupuolikaan ei ole paljoa S4 parempi.
Mutta katotaan, kun saan omat kannet vaihdettua sellaisiin, joissa virtaukset aikas eri planeetalla kuin s tai rs kansissa :) ja jos silloinkaan ei parannut meno niin vast of money :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viestiJoo eiköhän ole nyt todettu, että tämän kokoluokan ahtimilla RS4 yläkerrasta ei juurikaan ole hyötyä ainakaan käytännön suorituskyvyssä. Tiedä sitten jos isommilla vaihteilla mutta marginaalista kuitenkin. Kaikkea ne jonninjoutavat MRC ukot ovat höpisseet, että porukka mällää isoja summia turhakkeisiin mutta rahan takiahan nekin näitä virittelevät :)
Vielä kun saataisiin nämä muutkin LO600 ukot osallistumaan tähän niin saataisiin hyvää vertailupohjaa. Eikös joku kesän dynopäivänä penkittänyt vajaa 600hp?
Vaatiiko sitten isompaa hyrrää ja reilusti ahtoja, että saadaan väkisin S4 kansista puskettua 600hv, niin kuin Marko77 todisti.
Mutta joo, vayne saa ensi vuonna tosissaan yrittää pitää mailin B5 ennätystä hallussa, ainakin B5 S4 ennätystä (ellei sitten talven aikana ala kansijumppaan) ;)
Comment
-
Ei tule kansi jumppaa talvella, toisen autoni teen talven aikana iskuun ja ässä saa mennä perushuolloilla ;)
Joo Marko veti vakio kansilla +600 hv 1.9 bar joten eiköhän se 540 myytti ole sitten siinä ;) Ahdotkaan eivät olleet poikkeavat, toki snadisti vaatii enemmän ahtoa rs4 nokkia vastaan.
Btw paljos oli siinä 596 penkitetyssä Risassa ahtoja ?Viimeksi muokannut vayne; 14.10.2012, 13:13.
Comment
-
No en ota kantaa hevosvoimiin mutta mitä kulkupuoleen tulee niin sitten 540hp S4 ei ole juurikaan hitaampi kuin 600hp RS4 ennenkuin saadaan dataa tuosta 600hp autosta. On vaan niin ihme velliporukkaa SRS:llä ettei kukaan BigPower ukoista syystä tai toisesta halua laittaa mitään numeroita kulkupuolesta.. Vayne tule tänne kylään niin käydään AMW:llä rullilla ;D
No Marko77:n pitkä "normiveto" tuotti 528hp/751Nm kun pikainen tehorykäisy, jossa veto alkoi vasta 5400rpm tuli se 603hp eli ota noista nyt sitten selvää... Marko voi itse kertoa tarkemmin jos haluaa. Dynolaput löytyy viper-ketjusta.. Eikä ahtojakaan ollut sen enempää. Markon FATS viimeeksi myös samaa luokkaa.. tosin ei pitä tehoja/FATSeja verrata sokeana.
Lupe sulla kun on myös RS6 ahtimet ja jopa dynonumerotkin 519hp/684Nm niin käys vetää parit FATSit vertailun vuoksi. Tai ihan 100-200kmh.
Comment
-
Eikös Viper ketjun autot dynotettu kaikki samalla tavalla eli korkea alue erikseen ? Siinä mielessä niitä on turha verrata muihin dynoihin, vaan pitäis vetää muutkin samalla dynolla ja samalla tavalla.
Dyno on vaan niin huono tapa verrata näitä biturboja ja sen puolesta jätän ne dynorullat jatkossa väliin. Sen verran monta kertaa on dynossa hakattu päätä seinään, että saa riittää se touhu :)
Kyllä tuo fats (jos välitysmuuttujat otetaan huomioon) ja 100-200 kertoo kulkupuolen. Ne voin avoimesti kertoa jatkossakin, niin porukka näkee mitä eri modeilla voi saada aikaan ja toivon muidenkin noita kertovan ihan rohkeasti vaan.
Jos kentällä tai ajoissa joku menee nopeammin, niin se on sitten tehokkaampi auto :) Dynossa voi tulla silti ihan eri tuloksia vastaavilla autoilla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viestiLupe sulla kun on myös RS6 ahtimet ja jopa dynonumerotkin 519hp/684Nm niin käys vetää parit FATSit vertailun vuoksi. Tai ihan 100-200kmh.
En ole ennen logitellut enkä FATSeja mittaillut ja asia on mulle uusi, mutta onko tuo Audizinellä olevat ohjeet/softat juuri se, millä näitä kannattaa logitella?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Lupe-81 Näytä viestiPitää tässä ihan lähipäivinä alkaa harrastaan tuota logitusta kun juuri tänään sain auton taas iskuun ahtovuodon jäljiltä ja muuta pikku hipostelua ollu tässä syksyn aikana. On ollu seuraavana projektina tuo logitteluun perehtyminen. Eli siis näilläkö ohjeilla http://www.audizine.com/forum/showth...raph-Logs-****
En ole ennen logitellut enkä FATSeja mittaillut ja asia on mulle uusi, mutta onko tuo Audizinellä olevat ohjeet/softat juuri se, millä näitä kannattaa logitella?
Vähintään vag-comin tarviit mut jos on mahdollisuus tarkempaan loggaussoftaan kuten ECUx, nefmoto tai me7 niin FATS calculatorilla saat helpoiten laskettua ajat. Itse käytän ECUx:ää niin saan sillä suoraan kaikki käppyrät pelkällä copy-pastella eli samat käppyrät mitä jenkeissä tykkäävät postata.
Alkuperäinen kirjoittaja lampi Näytä viestitäytyy kans tutkia 100-200km/h väliä ja fats aikaa kunhan saa kartat hiottua kuntoon. toki mulla on erilainen toteutus ja ahtimet. niin näkee mikä on ero esim. lo600 setin autoihin.
Comment
-
riesa
joo ahtimet yläpuolelle väsätty. ja puhaltimina volvo/mitsu custom. patana rs4 perus motti, veivit päivitetty. nyrrellä toisesta ahtimesta menikin akseli solmuun. otin oikeen aikaa miten äkkiä ahtimet on irti. 35min :) täytyis nyt vaan ennen liukkaita saada ohjelma valmiiksi niin pääsis sitte kokeilemaan aikoja. seuraavaksi viinalla käymään. kunhan sitä joskus täältä saa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja lampi Näytä viestijoo ahtimet yläpuolelle väsätty. ja puhaltimina volvo/mitsu custom.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Lupe-81 Näytä viestiEn ole ennen logitellut enkä FATSeja mittaillut ja asia on mulle uusi, mutta onko tuo Audizinellä olevat ohjeet/softat juuri se, millä näitä kannattaa logitella?
Comment
-
Aamulla töihin mennessä otin tämän vuoden viimeiset logit, on tullut laiskaksi..
Ahto 1,8 piikki, 6000rpm --> 1,7 (tää on nyt varmaan se 530hv paine :) )
Renkaat 225/40/18
Ulkolämpötila -1C
FATS 2,89
100-200 7,3
Tuossa video
http://www.youtube.com/watch?v=ldMko...ature=youtu.be
100-200 on otettu ecuxin logista. Nopeudet laskettu vaihdekohtaisesti oikeilla nopeuksilla GPS:n mukaan ja siitä laskettu kierrokset eri nopeuksille. Tällä tavalla saa jo aika tarkan tuloksen.
Tuolla rengastuksella
3. vaihde 100km/h=4280rpm
4. vaihde 200km/h=6810rpm
Videosta mittarin mukaan kellotettuna sama väli menee ~6,7s. Tämä osoittaa vain sen, kuinka turhaa ja vaikeaa on vertailla eroja ja pahimmassa tapauksessa tehdä niistä vielä johtopäätöksiä. On liian monta muuttujaa sekoittamassa lopputulosta.
Ja loppuun selitykset, ois menny kovempaa isommilla ahdoilla :D no vitsi vitsiViimeksi muokannut Marko77; 15.10.2012, 09:18.
Comment
-
Juu mittarinopeus ilman nopeuden kalibroimista on aika suuri virhemarginaali. Kierroksista tosiaan hyvä ottaa, kun näytteenottotaajuus on luokkaa "tiheä" näillä Me7 tai exux tuotteilla esim. Vag-com näytetaajuus tuo taas tuon epävarmuus tekijän vääristämään pahimmillaan puoli sekunttia.
Comment
-
Pitänee vissiin käydä tarkistamassa mun kmh@rpm kun mulla on aika erilukemat/välitykset vaikka sama rengas (uudenhkot vieläpä) kuin Markolla:
3-vaihteella 100kmh=4320rpm
4-vaihteella 100kmh=3385rpm
En päivällä ollut mahdollisuutta ottaa 200kmh niin otin 4-vaihteella näin:
80kmh=2715rpm
90kmh=3060rpm
100kmh=3385rpm
110kmh=3705rpm
Noista sitten excelillä laskin, että 200kmh olisi 6676rpm. Tuo 200kmh kalibrointi käytännössä on aika haasteellista kun kierrokset hyppii jonkin verran mutta ajossa parin otoksen jälkeen oli ~6630rpm +- kymppejä. Mutta samalla rengastuksella kuin marko niin ei oikein täsmää nuo luvut...??? Tai sitten tomtom on mitä on..
edit:otettu VEMSillä rpm rignaalista.
edit2:Marko vertaas mitä eroa on aikoihin kun ECUx logista laskee "any-speed range auto-calculator" 62-124mph eli onko tuo itse ECUx miten tarkka
Comment
-
Itse siis tein näin. Vakkari päällä ~70km/h, apexin säätimestä RPM luku ylös. Seilaa jonkin verran+-10rpm ja yritin ottaa noin keskiarvon. Sitten katsoin mitä GPS sanoo nopeudesta. Näin siis 3 ja 4 vaihteella. Vauhdilla ei merkitystä, koska vaihteet lineaariset kierrosten mukaan. Sitten voikin exceliin laskea minkä tahansa nopeuden vs rpm kyseisillä vaihteilla. Riittää siis yksi mittauspiste.
Mikse ainakin 3 vaihde näyttää käytännössä samaa. Myös sinun mainitsemat 80 ja 90 nopeudet on melkein samat 200km/h ku mun laskema RPM. Sitten alkaa heittää noi 100 ja 110 ?
esim
80kmh=2715rpm, josta laskemalla
200kmh=6787,5rpm
Itse laskin siis 6810, joten samaa näyttää. Ero on 0,33% joka menee mittaustarkkuuden piikkiin.
Se miksi heitää isommilla nopeuksilla, en tiedä.
Näistä viimeisistä sadoista kierroksista se isoin ero tulee 100-200 aikaan. Esim 6676 rpm alentais omaa aikaa 0,17s, auto tuli nopeemmaks taas;)Viimeksi muokannut Marko77; 15.10.2012, 10:36.
Comment
-
Ehdottomasti :) Tähänhän keskustelu ohjautuu väistämättä. Pakkohan nämä mittaus asiat on tuoda keskusteluun, jos aikoja verrataan. Kentälle minä aina porukat kutsun, ei näy siellä ku osa:)
Täytyy sitten nettinopeutta vertailla näin.
ja eihän tää nyt kovin korkeeta matikkaa ole.Viimeksi muokannut Marko77; 15.10.2012, 10:53.
Comment
Comment