Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Silmälasien hinnat romahtaneet

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Silmälasien hinnat romahtaneet

Tulipa tuossa mieleen tästä jutusta:
    http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.s...2009/09/962415

Itse kävin silmälasiostoksilla viimeksi vuonna 2006, siis ennen kuin taas maanantaina kävin tilaamassa lasit.

2006 maksoin linsseistä vähän vajaa 600e ja pokista reipas 100e, eli reilut 700e yhteensä. Tarkkaa hintaa ei enää muista.

Maanantaina kun kävin tilaamassa uudet pokat + linssit ja vanhoihin pokiin linssit kaupan päälle, tuli koko lystille hintaa 289e. Pokat 100e ja linssit 189e, pokien ovh:sta sain 59e pois.

Liikkeessä eivät olleet uskoa, että olen noin paljon maksanut aikanaan mutta kaiveltuaan koneelta vanhat tiedot, oli pakko uskoa.

Muistaakseni vuotta 2006 ennen ostin lasit 2003 tai 2004 ja silloin ne maksoivat kaikkiaan 600e luokkaa, pokien ollessa luokkaa 100e laskusta.

Nämä on siis instrun hintoja, halpaliikkeistä varmaan vielä huomattavasti edullisemmin.

Että on tosiaan hinnat tulleet aika rajusti alas.

Itse maksoin 349.- pari päivää sitten silmälasit + aurinkolasit vahvuuksilla paketista (ei polaroid linssit), saman verran maksoin 04-06 välillä edellisistä laseista yksinään.

Ihan kiva kyllä että täälläkin halventuivat nuo pokat kun niitä 90-luvulla vielä roudattiin Itä-Euroopan maista tutuille mitä muistan.

Edit:
    Spec:iltä noi omat lasit tulossa ja kyllä ihan ulkonäön mukaan valitsin lasit, spec vaan sattui olemaan 6:sta kaupasta se mistä sattui kahdet miellyttävät pokat löytymään kun yhteensä niitä kierroksella löysin kolmet :) Vanhat on hengettömät mihin ekana ajattelin vaihdattaa vain linssit mutta päädyin kokeilemaan sitten muita kun oli tarvetta myös aurinkolasit saada.
    Viimeksi muokannut Jay; 27.9.2009, 10:18.

Comment

Viimeiset kolme kertaa on silhuetten "hengettömät" maksaneet sen 400-460e. Kaikki ostettu 2000-livulla. Linsseissä miinusta yhden pintaan, hajataiton korjaus ja kaikki hionnat ja heijastamaton pinta. Alennuksia tulee ja menee, mutta nää maksaa aina saman verran. Mukavempia rillejä en oo kyllä vielä löytänyt. Ainoa miinus on se, että vieläkin niitä vaan etsii aamuisin, kun ovat päässä, eikä sitä edes oikein huomaa.

Tämmöset siis:
      http://www.silhouette.com/html/eyewe.../0/color/15/10

Linssin mallin saa toki ihan millasena vain.

Comment

Emäntä haki Eyeniltä kahdet lasit vahvuuksilla ja yhdet aurinkolasit vahvuuksilla hintaan 350e tjsp, kaupanpäälle tuli lahjakortti max 85e hintaisiin aurikolaseihin ilman vahvuuksia. Harmi että en kerennyt hakea ennenkun koko pulju meni nurin :)

Comment

Minua on vuorostaan ryöstetty instrun toimesta aina parin tonnin markkamäärällä jokaisen partioleirin tjms jälkeen. Aktiivinen palloilupelaaja ja purjehtija kun olen niin tahti on jatkunut teinivuosien jälkeen.

Kävinpä sitten ostamassa "specistä" pari vuotta sitten likinäköisen lasit hintaan 9? joihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. S: "laitetaanko erikoispinnoite naarmuuntumista vastaan 100?", johon minä että ei kiitos mutta laitetaan toinen pari laseja samaan hintaan varalle.

Keväällä sitten ostin kaksi paria lisää á 9? kpl, plus sitten aurinkolasit pari paria lisähintaan 20? kpl. Lopputulemana minulla on aina varalasit, sekä tummat että kirkkaat ja rahaakaan ei ole mennyt kuin noin 70?.

Kyllä, hinnat ovat laskeneet. Vihdoinkin!

Comment

Kyllä tolla rahalla alkaa valikoima olemaan aika suppea specsilläkin. Onhan se hyvä, että bulkki maksaa sen mitä sen kuuluukin maksaa. Omia rillejäni en oo viitsinyt etsiä sen mukaan mitä halvimmalla saa. Oon etsiny aina ne mitkä haluan ja sitten kärsinyt sen mitä niistä joutuu kärsimään ankaran tinkaamisen jälkeen. Niitä kuitenkin pitää päässä joka päivä. Mun edelliset hajos, kun jäivät auton katolle. Ei se uusienkaan saaminen kestänyt kuin muutaman päivän ja kotivakuutus nekin maksoi melkein kokonaan.

Comment

Emäntä haki Speciltä kahdet lasit suurimman mahdollisen linssien ohennuksien kanssa 470 euroa. Ilman ohennuksia pari sataa halvemmat.

Comment

Olen tuota Juhanan mallia noudattanut kanssa, otan mieluummin ne mitkä itse tosissaan haluan.

Kokeilin noita silhuetteja kanssa yhdessä vaiheessa mutta en vaan jostain syystä tykästynyt.
                2006 otin titaniumit ja on ekat kehykset joihin otin uudelleen pelkät linssit ja kylkeen tilasin toiset titaniumit.

Omituista myös tällä kertaa oli se, että ei heti tarjottu kalliimpia mahdollisia linssejä. Hetken kun siinä turistiin, niin tuli sitten ohennuksesta lisää hintaa.

Comment

Jep jep

Tässä kun lukee vastauksia tulee normaali kirjo esiin:).

Joku ostaa tarpeeseen mieleiset esim sillhouetet (minimal art) 400?. Ns hengettömät jotka vaativat sitkeät/laadukkaat linssit. Ehkäpä maailman miellyttävimmät istuvuutensa takia. Varjopuoli=unohtuvat päähän:).

Joku ostaa vimpan päälle merkillä, laadulla, herkuilla 500?.

Joku ostaa Speculta kahdet kivat hintaan 279?-379?. Diggaa ku saa kahdet ja toisia käyttää vaikka vain kun vaimo sanoo, että tänään sauma anteeksi sauna lämpiää.

Joku ostaa esim muutamalla eurolla ja on onnellinen kun sai niin halvalla kun nyt yleensä voi saada.

Joku ostaa niin halvalla ku voi saada ja menee liikkeeseen itkemään kun ei ostanut 20? kova pintaa ja naarmut tuli ku keräystalouspaperilla hieroi.

Itsellä sillhouetet=hyvät. Chanelit=hyvät. Versaget=hyvät. Specun Tommy Hilfigerit=aivan melkein ok ja parit muut.

Lopputulema.

Hinnat euroissa ovat enemmän esillä kuin ennen. Kauppa on enemmän hintavetoista. Kauppa on asiakaslähtöistä. Ovh hinta ja loppusumma on lähentynyt.

Maailma on muuttunut:).

Ja aivan varmasti ne liikkeet jotka pyytivät joskus laseistaan 1000? ja päälle pyytävät nykyään hieman vähemmän.

Totta siis lasien hinnat ovat pudonneet.

Ps: Tähän voisi vielä lisätä ohi asian, että laseissa on aina ollut ja tulee olemaan laatueroja joka mielestäni hieman liittyy sitten siihen loppusumman suuruuteen

Kiitos

Comment

Itse ajattelin hommata kahdet yhden hinnalla, ei ole niin vaikeat lasit mulla kuin hajataittoa sekä jonkin verran miinusta. Saisi yhdet arkilasit ja sitten autoon toiset aurinkolaseiksi..

Comment

Omat on myös shiluettit, hoya linsseillä. Hoyat parasta mitä oli tarjolla, eli ohennukset ja kaikki mahdolliset pinnotteet. Kaupan päälle vahvuuksilla aurinkolasit, Raybanit, autolla ajoa varten ja nekin erinäisillä pinnotteilla. Yhteensä taisi olla jotain 700 euroa.

Comment

Noi optikkoliikkeiden pitäjät on kyllä aika koijareita. Lehdessä juuri mainostettiin, että arskat lasien ostajalle kaupan päälle. No mä vähän tingin hintaa alas, niin eipä niitä enää saanu. Sitten kun kysyin, että ostaako heiltä joku muka rillit pyyntihinnalla niin myyjä totes että "ei..."

Satkulla olis saanu arskat kaameisiin tonnin painaviin kehyksiin.. Silhuettejen ovh olis mun tapauksessa ollu 650 ja maksoin (ts. vak yhtiö maksoi) 460e... Vähän on ilmaa.

Comment

Onneks pärjää lukulaseilla: Tiimari 1,50€ ja jos haluu törsätä "luksukseen", niin tavaratalon kosmetiikkaosastolta ~7€ lasit :)

Comment

Mulla menee kans sinne budjettiosastolle, kun tuntuu olevan kulutukselle altista tavaraa. Monitehot Favopticilta 100€ ja aurinkolasit miinuslinsseillä 50€. Enpä ole osannut parempia kaivata; hyvin näkyy eikä silmät väsy.

Comment

laseissa on aina ollut ja tulee olemaan laatueroja joka mielestäni hieman liittyy sitten siihen loppusumman suuruuteen
                              Pitää paikkansa!
                              Itse olen tätä optisen alan touhua saanut/joutunut seuraamaan kun tuo muija optikoksi keväällä valmistui. Itse en laseja ole tarvinnut, mutta jotakin alkaa jo silti noista ymmärtämäänkin. Joskus aiemminkin johonkin topiciin kommentoin näistä hinnat synnyistä. Halpaliikkeistä tosiaan saa enimmäkseen sitä halpakamaa, jos halvalla ostaa. Monet asiakkaat ovat muijallekin tulleet pokkana vaatimaan hyvityksiä/korjaamista mm. specsin laseista, vaikka kyseessä on oma yksityinen liike. Siinä sitten kysyy kohteliaasti onko lasit meiltä ostettu jne.. No kun ei ole, niin asiakkaan vihat siinä silti on saanut päälleen. Menkööt valittamaan liikkeeseen (ketjuun) josta on mennyt ostamaan lasinsa!

Noita perusvahvuuksisia ja -ominaisuuksisia pystyy isot myymään halvalla, mutta tottahan se enemmän vaatii työtä, kun tarvii jotain erikoisempaa tilata. Silloin ne hinnatkin luonnollisesti nousevat. Optikkoliikkeiden harhaanjohtavista mainoksista on ollut mediassakin juttua, ja itsekin olen sitä mieltä että tällaista se on. Erittäin suppein tiedoin saadaan asiakkaat liikenteeseen ja liikkeeseen. Kyllä sieltä sitten tulee ostajiakin, vaikkei tarjous heidän haluamiaan tuotteita koskettaisikaan.

Mistä hinta sitten koostuu? Linssit eivät ole ilmaisia, ne tilataan valmistajalta, joka saattaa ensin hioa ne mittoihin. Kehykset lähetetään maahantuojalle joka hioo linssit ja kiinnittää ne pokiin. Sitten takaisin liikkeeseen ja asiakkaalle. Liikkeessä jossa muija on töissä, on mahdollisuus hioa itse käsin linssit, jolloin toimitusajat ovat minimissään jopa yksi työpäivä! Linssit tilataan valmistajalta, joka lähettää ne jopa seuraavaan päivään mennessä ja ne hiotaan itse heti käsin liikkeessä. Se on mielestäni hyvä valttikortti, sillä useita laseja asiakkaat saavat odotella jopa viikkoja.

Kaiken kaikkiaan laseja on saatavissa missä hintaluokissa tahansa. Ostajahan sen päättää millä budjetilla on liikenteessä. Kuten monessa muussakin asiassa näidenkin suhteen pitää hyvin paikkansa että eurolla saa euron lasit! :)

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja taski
                                Monitehot Favopticilta 100? ja aurinkolasit miinuslinsseillä 50?.
                                Samanmoinen setti täällä.

Aiempina vuosina kolmet edelliset lasit ovat maksaneet aina sen 300e/kerta. Nyt keväällä silmälekurilta poistuessani kysyin tarjousta optikolta saman katon alla, mutta 400e lasit jäivät kuitenkin ottamatta.

Kokeilin sitten mielenkiinnosta Favopticia, ja hintaa tuli yksiteholaseille ohennuksella ja normaaleilla pinnotteilla 103e. Ihan yhtä hyvät nämä ovat olleet kuin edelliset oikeasta kaupasta ostamanikin. Aurinkolasit eivät onnistuneet yhtä hyvin, linssien keskitys ei ole onnistunut päätämyötä kaarevaan malliin täysin oikein, jos se ylipäätäänkään on mahdollista? Jäivät omaa laiskuuttani palauttamatta, onneksi ovat kuitenkin käyttökelpoiset.

Autoremonteissa, kokkaamisessa yms. sottaisissa hommissa käytän Tiimari(tm)-laseja. Vaikka vahvuus heittääkin varttidiopterin, niin muuten ovat varsin kelvolliset suurennuslasit. Itseasiassa käytin niitä muutaman kuukauden ihan julkisestikin :) Sen sijaan jotkut kilpailevan halpakaupan lukulasit menivät suoraan roskiin, olivat niin sameat.

Comment

Working...
                                X