Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 B4 sisätilat

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi 80 B4 sisätilat

Elikkä olen ajatellut hankkia kyseisen auton ensimmäiseksi autoksi, mutta olen kuullut juttua että auto olisi jonkinverran ahdas? Joten kysymys kuuluu minkälaiset sisätilat mahtaa autossa olla? Mahtuuko 190cm kuski helposti sisälle?

Nyt joku sanoo että mene koittamaan itse mutta ei lähistöllä liikaa kasikymppejä ole tullut spottailtua joten vastauksia kiitos.

Ite oon 185, ja mahdun ihan hyvin menemään kuskin penkille, tosin oma on vanhempaa mallia eli B3, joka on jonkin verran pienempi kuin tuo B4.
    Kun laitat alustasarjan, niin autosta poistuminen ei ainakaan helpotu.

ps. tää posti on vissiin vääräs paikas.

Comment

On yli kaksi metrisilläkin ollut B3 autona ja kohtuudella pärjännyt.

Comment

Penkin korkeuden säätö helpottaa. Kyllä se minusta vähän tiivis on sisätiloiltaan. Mulla toisaalta verrokkina on tuo C4, joka on kaikkea muuta, kuin ahdas.

Comment

Kai se B4:n ahtaus on lähinnä takakontissa ja -matkustajilla. Kuljettaja on perinteisesti aina mahtunut Audiin enemmän kuin hyvin. Jopa mun A2:ssa kuljettajan penkin saa niin taakse että ei meinaa meikäläinen (178cm) yltää polkimille. :)

Comment

Meikäläinen on 192cm ja penkki on aina ala-asennossa (niin on tosin kaikissa autoissa millä ajan). Hyvin mahtuu, vaikka kattoluukku syökin muutaman sentin päätilaa. Ainoastaan kypärä päässä ei mahdu "normaalisti" istumaan, vaan joutuu kallistamaan selkänojaa.

Eli jos ajat radalla, niin suosittelen kattoluukuttoman etsimistä, muuten mahtuu hyvin.

Comment

183cm pituutta ja hyvin mahdutaan. Takapenkkiläisillä on mielestäni tavallista runsaammin jalkatilaa, riippuen tietysti mihin verrataan, ihan kiitettävästi sitä kuitenkin on. Kontin lastausaukko riittävä, mutta ei vedä vertojansa tietenkään avantille. Tietysti tahdin määrää se, mitä sinne laitellaan. Poikamiehellä tuskin muuta tarvetta kuin pari rokkilaitetta, takapenkki hoitaa takakontin asian ;)

Comment

Ite 194cm pitkä ja mahtuu kyllä mainiosti. Tuossa ei tarvii penkkiä vetää edes taka asentoon että vieläkin olisi tilaa pidemmällekkin ihmiselle.

Takapenkillä ei kyllä mahdu selkänojaan nojatessa pitämään päätä aivan suorassa mut harvemmin omassa autossa takana istutaankaan. Jalkatilojakin kohtuullisesti auton koko luokkaan nähden mun mielestä.

Takakontin tilat tosiaan ovat mitä ovat mutta toisaalta hyvä että esim bensatankki on kontissa.

Onko toi muuten totta että b3 ja b4 sisätiloissa olisi koko eroa? Jos niin millaisia?

Comment

B4:ssa on takana päälle ja jaloille hieman enemmän tilaa johtuen uudemman mallisesta taka-akselista.
                  Itse (~180cm) koen auton sopivan kokoiseksi, mutta kaikkihan on suhteellista.

Comment

B4 Avantiin mahtuu mainiosti 4 aikuista normaalimittaisina ja matkatavarat tavaratilaan.

Comment

Kiitoksia vastauksista! :)

Comment

Ex-B4 sedani ei ollut kyllä mikään pikkulapsisten perheauto, mutta eihän sitä sellaiseksi ole tarkoitettukkaan. Lukkuun mahtuu vaunut joten kuten kun ottaa renkaat irti ja sopivassa kulmassa työntää. Muuta sinne ei sitten menekkään, ehkä joku reppu voi mahtua. Turvaistuin mahtuu vänkärin taakse joten kuten, mutta kuskin taakse ei (olen 170cm) muksun jalat potkii etupenkin selkänojaa aika ahkeraan. Isompi tuo B4 kuulemma on takajalkatiloiltaan kun B5 sedani.

Comment

Isompi tuo B4 kuulemma on takajalkatiloiltaan kun B5 sedani.
                          Näyttää vähän siltä, kun vaihtui beenelkku beeviis avantiin kesällä. Lähikaupasta kotiutuessa ei tahdo ruokakassit mahtua takapenkin jalkatilaan kuskin taakse, ihan huomattava ero kasikymppiin verrattuna. - Jotenkin B4 (sedan) tuntui minusta kokoistaan isommalta. Mutta ei nuo kumpikaan, B4 tai B5, ole mitään lapsiperheiden tilaihmeitä [btw, meillä ei ole lapsia].

Comment

Pienihän se on tuo pienikoppainen mutta omasta mielestäni vain leveysuunnassa, vaimo kun ajaa niin en tiedä mihin vasemman käden laittaisin ettei häiritse vaihtamista. Pituus- ja korkeussuunnassa on ainakin RS2:n penkeillä reilusti tilaa. Jotenkin vain tuntuu että on olkapää naapurissa kiinni vaikka ollaan normaalikokoisia. Takapenkillä on leveyssuunnassa paljon vähemmän tilaa kuin vanhoissa 200 ja C4 malleissa, tuntuu varsinkin jos on turvaistuimia käytössä. Hyvin kyllä ylettää kuskin paikalta hanskalokerolle.

Comment

Onko kellään muulla ollut sitä ongelmaa ettei oikein tiedä että missä sitä vasenta jalkaa pitäisi? Onhan siihen pyörän kotelon kohdalle tehty semmoinen paikan tapainen, mutta minulle se on ainakin ihan liian lähellä.

Comment

Kyllä on! Tuntuu jotenkin luonnottomalta pitää jalkaa siinä "sille tarkoitetussa paikassa", joten parhaaksi olen todennut pitää jalkaa siin vasemmalla puolella ihan penkin vieres & nojaa oveen.

Comment

Se pirun 'paikka' on vielä liian pystyssäkin.

Comment

Ei mulla sen kanssa ongelmaa ole, kun pidän melkein aina kaikissa autoissa jalkaa niin, että polvi nojaa ovipahviin ja jalkaterä makaa melkein kaasujalan reiden alla...

Ennemmänkin ongelmaa on siinä, että tykkään kun ratin saa alas lähelle reisiä ja sitten vielä vedettyä suht lähelle kehoa.
                                    Tuossa se vaan ei onnistu tietenkään.

Toinen ongelma on penkin säädöt, etäisyyssäätö on liian pitkin välein mun jaloille, vaikka korkeussäädöllä sitä pystyykin vähän muokkamaan.

Samat ongelmat oli kyllä urssissa mulla, että sikäli ei ole vaan ton sämpylän juttu. Urssissa tosin pelasti se, että oli automaatti. Ei ollu niin nokonuukaa se asento, kun ei kytkintä tarvinnu ylettyä painamaan pohjaan.

Comment

Pitää kepittää koko ajan niin ei tarvitse jalkaa lepuutella... :)

Itsellä on polvi melkein kiinni virtalukossa jos on muuten sopiva asento ratin suhteen ja kytkimen saa nopeasti painettua pohjaan. Vakioratti on kyllä RS2:ssä tuntuman sekä otteen puolesta ehkä paras mitä on missään autoistani koskaan ollut. Nopea ohjaus on hieno asia ihan päivittäisessäkin ajossa, tuon huomaa hyvin kun ajaa eri autoja joissa pitää käännellä enemmän rattia.

Jotenkin tuo ahtaus sivusuunnassa ahdistaa pienikoppaisessa vaikka ei olekaan sisätiloiltaan edes pienin autoni, ei edes lähellä sitä. Olisi edes kevyt kun on pieni mutta painoa on satoja kiloja liikaa.

Comment

Working...
                                      X