Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TFSI & LL, hommattu A4 (B7) 2.0TFSI Sport Edition (162kW)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TFSI & LL, hommattu A4 (B7) 2.0TFSI Sport Edition (162kW)

    Nyt on hommattu 2,5 vuoden Audittoman aikajakson jälkeen jälleen Audi pihaan. Kyseessä on siis otsikon mukainen SE Avant jolla ajettu 36tkm.

    Keskustelua on paljon netissä LL-öljyt vs. normaalit ja olisinkin kiinnostunut kokemuksista tämän kyseisen moottorin osalta. Eli siirtyiskö perinteiseen 15tkm kiinteään huoltoväliin vaikko pysyisi LL-ohjelmassa?

    #2
    Lue vaikka oheinen thread alkajaisiksi:

    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=fsi

    Comment


      #3
      Kahdesta PK-seudun Audicenteristä olen kysynyt tuollaista 15tkm huoltoa autolleni, jonka edellisestä "LongLife"-huollosta on vierähtänyt tasan vuosi ja 15tkm. Molemmista olen saanut vastaukseksi hinta-arvion 295e, joka on siis Longlife-huollon + ajoturvan hinta. Mitään vuoden/15tkm huoltoa ei kuulemma ole heillä olemassa.

      Edellisessä huollossa on tehty huoltokirjan mukaan Longlife-huolto 30tkm ja 90tkm lisätöillä + jakohihnan vaihto. Huoltoväli-ilmaisin on koneen mukaan nollattu Longlifelle, mutta silti auto halusi jo heti tuon huollon jälkeen seuraavaa huoltoa 15tkm/365päivän päästä.

      Comment


      • #4
        Ekös tuo jakohihna ole 120tkm/10v.?? Näin ainakin mulle kerrottiin, kun auto oli juuri 90tkm. huollossa..

        Comment


          #5
          Voi olla, minulla se on vaihdettu 99tkm kohdalla edellisen omistajan aikana... Taitaa huoltokirjassa lukea jopa vasta 180tkm kohdalla.

          Comment


            #6
            10 vuotta? Onpas ne venyttäny pitkälle tuon ajan, kun aikasemmin se oli 5 vuotta ja sekin jo hieman mietitytti.

            Comment


              #7
              Mulla vaihdettu just äsken 124tkm:n kohdalla...

              Comment


              • #8
                Hiukka on tullut nyt perehdyttyä aiheeseen... Omassa autossa on LL-huollot tehty muistaakseni n.12tkm ja 23tkm kohdilla. Syynä huoltovälien lyhyyteen kilometreissä lienee se että huoltöväli on tullut vastaan ajallisesti. Nyt on siis mittarissa reilu 36tkm ja näyttää seuraavaan huoltoon olevan matkaa 6500km.

                Entisen haltijan mukaan LL-öljyä on saanut lisätä n.1l/10tkm ja tämän takia tarkkailinkin öljyn tilannetta. Olikin kulunut lähemmäs alarajaa ja lisäsin sinne 1/2 litraa. Öljynä autossa on käytetty Mobil ESP 5W-30 ja tätä ostin siis itsekkin. Jostain lueskelin myös Teboilin Carat III:n olevan hyvä öljy. Onko ollut paljon eroa näiden öljyjen välillä ja varsinkin kiinnostaa syökö koneet toista merkkiä enemmän kuin toista?

                Autoni on ollut liisarina kolme vuotta, joten tämän takia ei ole ollut ainakaan aikaisemmin mitään tarvetta suunnitella kiinteitä huoltovälejä. Huollothan kun kuuluvat liisarisopimukseen. Olen tässä ajatellut itekkin että josko sitä jatkaisi LL-ohjelman mukaan, koska ei nuo LL-öljyt niin älyttömän kalliita näyttänyt olevan. Mobil ESP 5W-30 maksoi ~45?/4l.

                Ilkka tuossa laittoi mielenkiintoisen linkin ja näyttääkin melkoisesti keränneen ylimääräistä joillakin nämä FSI-koneet imupuolelle. Onko siis kokemuksia näiden imukanavien putsauksista joillakin aineilla?

                Comment


                • #9
                  Kun ostin oman audin siihen laitettiin sillon Mobil1:stä eikä syönyt öljyä. Toisessa huollossa sitten laitettiin Esson Ultronia ja sitä söi kyllä ihan huolella. Vaihdoin sen jälkeen takasin Mobiliin, eikä ole syönyt öljyä.
                  Tosin omassa ei ollut käytetty LL-öljyä ennen kuin sen ostin. En sit viittiny itekkään sitä alkaa käyttämään koska sanotiin että melko varmasti alkaisi öljyä syömään.

                  Comment


                    #10
                    Nyt kun on Longlifestä puhe, niin olisiko jollakin lähistöllä huoltokuittia, mistä näkisi huoltoliikkeen veloituksen itse Longlife-öljylle? Ovatko nuo öljyt huoltoliikkeessä lähempänä 20e/litra?

                    Comment


                    • #11
                      Ei riitä.. 05.08.2009. näyttäs olleen Mobilin litrahinta 21.96€ Salon Traktoautossa.

                      Edit. Omani ei kyllä ole LL-öljyä syönyt, en joutunut ainakaan ajamani ~15tkm. aikana lisäämään yhtään.
                      Viimeksi muokannut KuiKelo; 18.9.2009, 09:27.

                      Comment


                      • #12
                        Kannattaa ottaa omat öljyt mukaan huoltoon :)

                        Comment


                        • #13
                          Jyväskylässä Audi-huollossa öljyveloitus oli vaatimattomasti 75?. Se on neljälle litralle aika paljon kun paikallisesta kaupasta saa saman Mobilin LL-öljyn sopivassa neljän litran kanisterissa hintaan 49?! Seuraavaan huoltoon omat ölpät mukaan.

                          Minulla samalla nollattiin auto LL-huoltovälille, mutta viikko-pari huollon jälkeen huoltovälinäyttö näyttää huoltotarvetta juurikin tuolla 15tkm/365 päivää jaksotuksella. Tiedä sitten siitä LL-nollauksesta...

                          Comment


                          • #14
                            Kai ne velottaa sitten lisätyöt siitä, että joutuvat ottamaan öljytonkan takakontista hyllyn sijaan.. =)

                            Comment


                              #15
                              Ostin ohi kulkiessani öljyt tänään Audin öljynvaihtoa varten. Auton öljynvaihtoon tarvitsee 4,5 litraa öljyä, hintapolitiikka oli seuraavanlainen (vaadittu luokka Longlife 503 00):

                              Mobil 1 ESP Formula 5W-30 - Emission System Protection,
                              - 4 litran kannu 59e
                              - 1 litran kannu 17,20e

                              Tuosta alennukset pois niin 5 litraa Longlife-öljyä hintaan 64e (~12.8e/litra). En tiedä oliko halpaa vai kallista, mutta ainakin halvempaa kuin huollosta ostettuna. Ostopaikkana niinkin hieno marmoritiski kuin Sellon Prisma :)

                              Comment


                              • #16
                                Mobil 1 ESP 5W-30 Oulussa Tokmannilla taisi olla
                                4 litraa ~45?
                                1 litra 14,70?

                                Ajattelin että kun ei tuo nyt niin älyttömän hintaista ole niin olisikohan sama käyttää ihan tätä LL-öljyä.

                                Laitoin myös sähköpostia maahantuojan teknisille kavereille mahdollisista tutkimuksista, ennaltaehkäisystä ja puhdistusmenetelmistä liittyen imupuolen paskottumiseen. Kontaktini oli vaihtanut logistiikan puolelle, mutta välitti tietoa eteenpäin... katotaan mitä vastaavat vaikko vastaavatko mitään. Luulisi valmistajankin asiaa tutkineen.

                                Comment


                                • #17
                                  Laitoin myös sähköpostia maahantuojan teknisille kavereille mahdollisista tutkimuksista, ennaltaehkäisystä ja puhdistusmenetelmistä liittyen imupuolen paskottumiseen. Kontaktini oli vaihtanut logistiikan puolelle, mutta välitti tietoa eteenpäin... katotaan mitä vastaavat vaikko vastaavatko mitään. Luulisi valmistajankin asiaa tutkineen.
                                  Saitko koskaan mitään vastausta. Audicenter espoo ilmoitti minulle että tuo paskottuminen on ominaisuus eivätkä he ikinä putsaile imupuolia vaan ainoastaan vaihtavat imusarjoja jos vikaa on. No joo, taidan seuraavassa huollossa viedä tuliaisena pojille näitä kuvia: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4611119

                                  nelospytty on aika herkullisen näköinen :-)

                                  Ärsyttävä asenne siellä niillä ruuvaripojilla, heti kun asiakas sattuu ottamaan jostain asioista selvää ja ehkä jopa vahingossa saanut tietää jotain sellaista mitä siellä ei tiedetä niin alkaa vittuilu. Auton käydessä siellä oli oikein asiaksi otettu koittaa kirjallisesti torpata kaikki mitä kysynyt / tehnyt huomioita auton käyttäytymisestä.

                                  Kaiken huippu oli kun totesin huoltoneuvojalle että olen lukenut vikakoodit Vag com ohjelmalla, ja todennut että auto antaa kipinän katkoksia kaikista sylintereistä niin kaveri totesi että nuo tuollaiset ohjelmat voivat antaa vääriä signaaleja. On se nyt perkele että tilauksia vastaanottava paviaani pitää asiakkaita niin tyhminä että ei voi autoista tai softasta tietää mitään, eiköhän ne signaalit ihan ECUlta tule. Hauska nyanssi oli myös että teknikko oli kirjoittanut asiakkaan lukeneen vikakoodit itse Wakkomilla (jostain murteesta ??)
                                  Viimeksi muokannut djoh; 4.12.2009, 18:43.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Itse olen vaihtanut tuon LL-huollon ns. normi huolto väliin. "Yleinen" mielipide on, että mitä tiheämmin niitä öljyjä vaihtaa sen parempi moottorille. Mulla on viri ohjelma autossa se on yksi syy tuohon tiheämpään öljyn vaihto väliin. Mobil 0W-40 taitaa olla öljy nyt mulla. Sillon tällöin sitä joutuu lisäileen.

                                    Jakopään remmin vaihto väli näköjään riippuu siitä keltä sitä kysyy. Pörhö täällä pohjoisessa haluais vaihtaa sen jo 90tkm kohdalla. Ruotsin puolella pohjoisessa strömbergbil vaihtaa 120tkm.

                                    Tuota paskan kertymista koneeseen olen yrittänyt hillitä tällä sarjalla.

                                    http://www.bshspeedshop.com/store/pr...at=1113&page=1

                                    Joskus aikasemmin pistin topicin pystyyn siitä.

                                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...hlight=pcv+fix

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuota paskan kertymista koneeseen olen yrittänyt hillitä tällä sarjalla.

                                      http://www.bshspeedshop.com/store/pr...at=1113&page=1
                                      Jeps, elikkä tuon ajattelin itsekkin heittää koneeseen kunhan jostain saan käsiini. Mites tuo öljy eli kun suositus on kaiketi 5w30 ja sanoit että käytät 0w40 öljyä eli toimiiko tuo nyt sitten riskittä ja pysyykö nuo paremmin koneessa ?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Valtuutettu audi huolto mulle nuo öljyt laitto ku sanoin, että haluan pois siitä long life huollosta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Saitko koskaan mitään vastausta. Audicenter espoo ilmoitti minulle että tuo paskottuminen on ominaisuus eivätkä he ikinä putsaile imupuolia vaan ainoastaan vaihtavat imusarjoja jos vikaa on. No joo, taidan seuraavassa huollossa viedä tuliaisena pojille näitä kuvia: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4611119
                                          Enhän minä mitään vastausta ole saanut... elikkä oletan ongelman olevan pikemminkin tiedostettu ominaisuus näillä FSI-koneilla.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mikä on siis todellinen jakopään vaih

                                            Minä ostin A6. 2,4 v6 vm. 2002 . Mittarissa On nyt 266200km ja jakopään koko paketti on vaihdettu 189tkm kohdalla. Joku sanoi että vaihtoväli olisi 120 tkm, mutta monessa muussa paikassa ja mm. Autodata3 ohjelman mukaan 180tkm? Mikä on siis oikea vaihtoväli?? Olisin kiitollinen oikeasta tiedosta. Täällä pieksämäellä kysyin eräästä huoltamosta homman vaihto urakkaa ja sain työn+ osien hinta arvion n, 650€ . Voiko joku todella tehdä noin edullisesti???

                                            Kertokaa jos tuossa auto mallissa on jotain jota erityisesti kannattaa tarkkailla, siis jokin ongelma. olen vaihtanyt just eilen etupään jouset ku kuskin puolen jousi meni 3 osaan. ja viime perjantaina 3 kpl mittarin moottoria.
                                            Viimeksi muokannut masa1968; 5.2.2013, 02:45. Perustelu: väärä otsikko rivi

                                            Comment


                                              #23
                                              Huoltoväliin ei liene yhtä oikeaa vastausta. Ostaessa autoa huoltoväli on se mitä huoltokirjassa lukee. Mutta kun auto viedään viereiselle tiskille huoltoon, kilometrit puolitetaan ja aletaan puhumaan Suomen vaativista olosuhteista ja lyhennetyistä huoltoväleistä. Oletan tämän olevan sitä myyntistrategiaa.

                                              90/120tkm ja 6 vuotta lienee se yleisin vastaus huollon puolella. Itse en noita uskalla tai edes viitsi ylittää, turhaa stressiä ja pakkohan ne on jossain vaiheessa vaihtaa. Mutta ihan kaikkeen en ole aina lähtenyt. TT:hen ehdotettiin tulppien vaihtoa kun mittarissa oli reilut 40tkm, vaihdosta ei kuulemma ole haittaa. Ei varmaan muuta kuin että se maksaa. Ja noissa nyt ei ole samaa riskiä kuin jakopäässä, päätin mennä huoltokirjan suosituksien mukaan ja palata asiaan myöhemmin.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kerrottakoon nyt tietoon se, että huoltokirjassa olevat huoltovälit ovat niitä, mitkä ovat sillä hetkellä voimassa. Ajantasaisin tieto tulee merkkikorjaamon korjaamo-ohjelmasta nimeltä ELSAPro, joka toimii verkossa. Sinne kun laittaa auton alustanumeron ja viimeisimän huollon tiedot, kertoo kone mitä nyt pitää tehdä. Tämä tietysti vaatii sen, että aiemmat huollot on tehty merkkarilla.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X