Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.7 btq 230 ja 250 hv erot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 2.7 btq 230 ja 250 hv erot

    Eli otsikon mukaista audia olen harkitsemassa ja törmännyt tehoiltaan pariin eri versioon. Nyt siis mietityttää, millaisia eroja kyseisissä koneissa on?

    Searchillä olen tässä muutamana iltana jo hiukan etsiskellyt, mutta ei ole osunut silmään.

    Ja jos jollain on hiljaisessa myynnissä 2.7 (automaatilla, farmari ja vakionopeuden säätimellä varustettuna, niin kannattaa pistää privaa).

    #2
    Eipä niissä taida mitään käytännön eroa olla, tehoero tulee softasta.

    Comment


      #3
      Ok. kiitoksia tästä selvennyksestä.

      Comment


      • #4
        Karsi tuo automaatti pois haku kriteereistä niin tältäkin foorumilta löytyy myyntipalstalta ainakin yksi. OT: Minkähän takia monet hakee juurikin tuota tomaattilaatikkoa? Itse suljen sen ensimmäisenä pois vaihtoehdoista kun autoa etsiskelen. Sehän on tehoahukkaava, vikaherkempi ja kaikenlisäksi hidas;) (ja nyt en puhu stronic/dsg laatikoista jotka ovat mekaanisia)
        Viimeksi muokannut sakarivo; 6.9.2009, 10:12. Perustelu: lisätty pilke silmänkulmaan

        Comment


          #5
          Sakari, itse haluan nimenomaan tomaatin. Ja se ihan vain mukavuus syistä. Itse kun en jaksaisi enää manuaalilla leikkiä ruuhkissa, ja käyttöautoksi olisi tuollaista tarkoitus hakea. Harraste autothan on aivan asia erikseen. Sellaiseen taas ei tulisi mieleenkään tomaatti.

          Comment


          • #6
            Tuossa 250 hv-versiossa automaatti vaihtaa vähän nopeammin eli kiihtyvyys on parempi (0,8s 0-100:aan) . Myös pyörän laakereissa tuli jossain vaiheessa muutoksia.

            Comment


            • #7
              no tuo on kyllä jo nopee ;)

              Comment


                #8
                Onkos nuo laakerin muutokset kuinka radikaaleja? Eli onko vanhemmissa (230) jotain vikoja havaittu tms?

                Edit: Jaa eikös tuo hitaampi laatikko mene sitten samalla jos tulee sille päälle että lastuttaa. Käsittääkseni silloin myös viilataan tipin ohjelmaa?
                Viimeksi muokannut RistoEe; 6.9.2009, 12:36. Perustelu: hidas järjen juoksu sunnuntai aamusta.

                Comment


                  #9
                  Facelift malliin tuli tuo 250hv, joten niissä on myös jotain kauneusparannuksiakin.

                  Comment


                    #10
                    Karsi tuo automaatti pois haku kriteereistä niin tältäkin foorumilta löytyy myyntipalstalta ainakin yksi. OT: Minkähän takia monet hakee juurikin tuota tomaattilaatikkoa? Itse suljen sen ensimmäisenä pois vaihtoehdoista kun autoa etsiskelen. Sehän on tehoahukkaava, vikaherkempi ja kaikenlisäksi hidas;) (ja nyt en puhu stronic/dsg laatikoista jotka ovat mekaanisia)

                    Nuo ruuhkat ovat tällä paskakehän sisäpuolella hitusen erillaisia kuin ulkopuolella, joten siinä määrin erittäin ymmärrettävä tuo riston tomaatti vaatimus...

                    Comment


                    • #11
                      Noista laakerieroista ei tahdo saada mitään selvää, jotain muutoksia tuli ilmeisesti n.2002. Manuaalin ohjeissa:" katso versiot osaluettelosta tarkemmin" . Vaihdelaatikossa on ainakin hydrauliyksiköissä eroja ja momentinmuuntimissa eri versioita. Eri ohjaussoftiakin varmaan löytyy. Eroa on myös vaihdevalinnassa , 2002-malleissa jäi pois 4- ja 3-vaihteen valinta vaihdevivusta. Se on korvattu Sport-asennolla, jossa vaihtaminen tapahtuu suuremilla kierroksilla.

                      Comment


                      • #12
                        Niin, onko tuo nyt faktaa, että tehoero tulee vain ja ainoastaan softalla?

                        Miten muistan jostain lukeneeni, että noissa olisi imusarja erilainen?

                        Ja mitä katsoo esim. Turbotecin sivuja, niin tuohon 250hp saisi lastulla hieman enempi pönnää kuin mitä 230hp versioon.....

                        Comment


                          #13
                          noissa olisi imusarja erilainen?
                          Kylpä kyseessä lienee sama asia, kuin että s4 2001.5 mallissa kanssa vaihtuu (parempi?) imusarja.

                          Comment


                            #14
                            Kyllä tuo imusarja vaihtuu jossain vaihteessa, mutta missä niin en tiedä. Ei sillä tehoihin ole vaikutusta tuolla tasolla.

                            Pitäisi tehdä Etkasta vertailuja että näkisi kaikki nippelierot. Mutta niinkuin sanoin, mitään oleellista eroa niissä ei ole.

                            Comment


                            • #15
                              No joo, näin varmaan. Ihme homma tuo kyllä sitten, että miten saa tehoja enempi tuosta 250hp versiosta.....

                              Comment


                                #16
                                Tehoasiaan lastulla löysin pikagoogletuksella seuraavat arvot:

                                A6 2.7 Bi-Turbo (169 kW/230 hp) 169 kW/230 hp 310 Nm 247 km/h 206 kW/280 hp 380 Nm 262 km/h 550,-
                                A6 2.7 Bi-Turbo (184 kW/250 hp) 184 kW/250 hp 350 Nm 236 km/h 213 kW/290 hp 425 Nm 245 km/h 550,-
                                Eli vääntöä tuohon 250 saa huomattavasti enemmän (45 Nm) kuin 230, toisin kuin tehossa taas eroa on vain 10 heppaa. Tiedä sitten mikä tuohon on syynä.

                                Hiukan ehkä offtopiccia;
                                Onkos noissa 2.7 btq jotain erityistä mihin kannattaisi erityisesti kiinnittää huomiota koeajon yhteydessä? Olen muutamaa katsellut tuolta länsinaapurin puolelta, joita kiinnostais käydä koeajamassa.

                                Comment


                                • #17
                                  Entäs ahtimet+ suuttimet? Ettei ois sama päivitys kun 110kw -> 140kw 1.8t:ssä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ahtimet, kannet, nokka-akselit, kampiakselit, välijäähdyttimet ja suuttimet on samat, ja ne on samat myös ässän koneen kanssa. Imusarja vaihtuu vissiin 2001. Veivit on samat ässän koneen kanssa, uudemmassa A6:ssa on eri veivit mutta ei varmasti vaikuta mihinkään.

                                    Eiköhän tuossa tullut jo kaikki oleellinen tehon kannalta. Olisiko nuo eritehoiset lastut tomaatille ja manuaalille?
                                    Viimeksi muokannut okkim; 7.9.2009, 19:02. Perustelu: Lisäystä.

                                    Comment


                                      #19
                                      Onkos samat tehoerot myös BiT allroad:issa? (Lähinnä jos automaatin joutuu tulevaisuudessa hallitukselle hankkimaan niin sama melkein Suomen teille allroadiin sijoittaa?)

                                      Ja OT:na pitää kysyy että onko allroadissa aina vihree sisusta? :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eikös 250hv koneen jatkona oleva tiptronic ole 6 pykäläinen? Vai olenko ihan hakoteillä?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Allroadissa teho aina biturbossa 250 hv Eurooppa-malleissa, Usassa myös APB, joka on kaiketi 258 hv . Ilmeisesti sama kone siellä myös S4:ssä. Automaatti on viisipykäläinen. Automaatti vaihtaa todella nopeasti Allroadissa, eroa manuaaliin on vain 0,3 s 0=>100. 250 hv A6:ssa ero manuaaliin on 0,6 sekuntia näin siis ainakin katalogien mukaan. Allroadissa automaatti ei kuitenkaan ole kovin hyvä ruuhkassa, sillä viivettä on lähdettäessä liikkeelle jonkin verran, tosin sitä voi pienentää nostamalla jalan jarrulta vähän ennen kuin painaa kaasua . Allroadin sisustassa on usein vihreätä sekä tummana että vaaleana, mutta on niitä muunkin näköisiä istumia näkynyt. Itselle musta nahka penkkien reunoilla ja tumma vihreä keskellä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kukkua.

                                            Allroadia on myöskin 230hp versiona. Eli ihan sama homma kuin normaalialustaisessa a6:ssa, eli alkupään allroadit ovat samoja 230hp versioita kuin a6:kin.

                                            Sitten 01/02 tulleen faceliftin myötä allroadiakin on saanut 250hp versiona.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tämä ei ole minulle tärkein asia, mutta yhtäkään 230 hp Allroadia en ole nähnyt. Allroadissa oli 2,7 biturbo-moottori Euroopassa ensin ARE, 2003 tuli BES. A6:ssa 2000-luvun alun kone oli AJK, 2002 tuli ARE. Jenkeissä usein puhutaan allroadista, vaikka tarkoitetaan Quattroa. Huomattakoon, että Allroadissa on aika paljon eroja tavalliseen A6:seen verrattuna : leveys, jousitus, vahvemmat tukivarret, vahvempi taka-akseli ja vahvempi kori.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ok.

                                                Voin olla väärässä, ja taidan ollakin.

                                                Mutta ilmeisesti tuoKIN tehoero tehty siis eri ohjelmalla. Onhan se allroadi monelta osin tosiaan erilainen kuin normi a6. Ja painoeroakin on jonkin verran.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kaikesta ne jaksaa inttää. Mulla on Audi Allroad Quattro 2.7T USA/CAN. Kävin kysymässä tuohon, että onko mulla sitä parempaa huohotussarjaa. Sanoivat, että tuo on USA/CAN-malli, joten he eivät tiedä käykö tuo euroopan letkusto siihen. Onko tuossa sitten joku eri koodin kone oikeasti?
                                                  Viimeksi muokannut 8866; 13.1.2010, 21:55. Perustelu: Ei ole profiilin mukaisia vehkeitä, muuttuu ajan saatossa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    2000 Allroad koneet:
                                                    ARE 184Kw
                                                    APB 187Kw

                                                    2003 Allroad koneet:
                                                    APB 187Kw
                                                    BEL 187Kw
                                                    BES 184Kw


                                                    A6 2.7T koneet 2000:
                                                    AJK 169Kw
                                                    APB 187Kw
                                                    ARE 184Kw

                                                    A6 2.7T koneet 2003:
                                                    APB 187Kw
                                                    ARE 184Kw
                                                    BES 184Kw


                                                    Yllä olevat tiedot ELSA Pro;sta joka on virallinen korjausohjelma ELSA Win;n jäätyä pois.
                                                    En eritellyt US/CAN malleja kun eivät suoraan näkyneet listassa.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Mikäs sitten on ARE:n ja BES:in ero?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Usa-mallit 2,7-biturbossa ovat APB ja BEL. Pulla laittoi BEL-moottorille 187kW , Bentleyssä sille on kuitenkin merkattu 184kW . Samoin APB:n teholukuja löytyy sekä 184kW/187kW.
                                                        Erot ARE:n ja BES:sin välillä ovat ilmeisesti samat kuin APB:n ja BEL:lin . APB on TLEV luokiteltu ja BEL on LEV luokiteltu . TLEV(Transitional Low-Emission Vechile) on välivaiheen matalapäästöinen auto ja LEV tarkemmin luokiteltu vähäpäästöinen auto. Ilmeisesti ECU:n softaa on muutettu ja diagnostiikkaa parannettu. Toki muitakin eroja voi olla.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Mikä tuo Bentley on?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mikä tuo Bentley on?
                                                            Bentley Publisherin julkaisema korjausopas/oppaat.
                                                            http://www.bentleypublishers.com/audi/

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X