Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 ostamassa.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

AFN on sieltä kestävimmästä päästä laitteita. Jakajapumpputekniikkaa, ei pumppusuuttimia. Noilla kilometreillä voi olla kaikenlaista kuluvaa menossa rikki, mutta ei sen enempää kuin missään muussakaan kulkineessa.
    Semmoinen ikuisuusjuttu on että karsta pakopuolella jumittaa turbon säätömekanismin, mutta näppärä kaveri putsaa itse ilman kustannuksia. Olen ehkä joskus 2010 kirjoittanut tänne ohjeetkin siitä. Turbo itsessään saattaa alkaa olla tiensä päässä noilla kilsoilla tai sitten ei. Automaattiaskista ei ole kokemusta. Kaksi manuaalilaatikkoista on ollut. Eihän se tykki ole ainakaan vakiona, viritettynä alkaa kulkea ihan mukavasti.

Comment

B5 korisen ärsyttävin tyyppivika on tukivarsien kuluminen ja vaihtotyössä etenkin ylätukivarsien pitkä pultti mikä jumittuu vuosien loskakylvyssä. Kerran kun saa irti niin voi laittaa semmoiset rasvat että saa itse helposti irti :)

Comment

Minä olen ajanut beevitosilla kohta 18 vuotta, eikä niitä tukivarsia nyt ihan ärsyttävän paljon kulu. Ei lähellekään.

Comment

Toi tukivarsi-epidemia oli pahimmillaan alkupään tuotannossa ja FL myötä kestävyys oli jo hyvä. Itsellä tullu nyt enemmänki puslien hajoaminen kuin pallonivelien. Ja kun vaihtaa niin laittaa kerralla laadukkaat tukivarret niin ei tarvi olla seuraavalle leimalle vaihtamassa.

v*ttupultti ei jumiudu edes pahastikkaan patarautaolkiin ja sille saa antaa lämpöäki reilummin

Comment

Ei ärsyttävän paljon mutta se on (lisäys AFN koneisesessa ainakin) ärsyttävin vika kuten sanoin :) Kertoo mielestäni että auto on pääosin melko hyvää tekoa.
            Mä ajoin "vain" 2007-2013. Pitäs melkein ostaa taas B5 kakkosautoksi. Nyt ollut 2001 Passat kakkosautona.

Biturbokuskit voi olla eri mieltä tuosta mutta...
            Viimeksi muokannut kontio; 8.5.2022, 21:16. Perustelu: Lisäys

Comment

Kiitoksia vastauksista. Tuli nyt sitten viikonloppuna ostettua pois. Toivotaan ettei mitään isompia ilmene.

Comment

En keksinyt mistä muualta kysyä niin laitetaampa tänne.
                Mulla on tollanen audi a4 b5 1.8tq. Siinä on kaikki mahdolliset varusteet 4x sähköikkunat, nahkasisusta, autom. ilmastointi. se pieni monitoimi näyttö mittaristossa. Niin tuli vain mieleen onko b5 sline autoja olemassa? koskaan en ole nähnyt b5 jossa olisi alkuperäisiä sline merkintöjä... Mulla itsellä on lokasuojissa sivuvilkun alapuolella tuommunen "Audi" teksti alkuperäisenä (lokasuojassa siis syvennys ihan vain tätä merkkiä varten) jota en myöskään ole muissa koskaan nähnyt.
                Olis siisti tietää onko tää joku sline tai jotai :)

Comment

Ei ole S-line ja tuo audimerkki lokasuojassa on ollut iät ja ajat 80-luvulta asti.

Comment

Taisivat sen S-linen keksiä virallisesti vasta vuonna 2003 B6 A-nelosiin ja sitäkin silloin aikanaan käytettiin vain Euroopassa. Esim. tänne rapakon taa tuodut 2004 A4 B6-mallit, joissa oli nuo S-linen kamppeet, olivat markkinanimeltään Ultrasport.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja JereK Näytä viesti
                      En keksinyt mistä muualta kysyä niin laitetaampa tänne.
                      Mulla on tollanen audi a4 b5 1.8tq. Siinä on kaikki mahdolliset varusteet 4x sähköikkunat, nahkasisusta, autom. ilmastointi. se pieni monitoimi näyttö mittaristossa. Niin tuli vain mieleen onko b5 sline autoja olemassa? koskaan en ole nähnyt b5 jossa olisi alkuperäisiä sline merkintöjä... Mulla itsellä on lokasuojissa sivuvilkun alapuolella tuommunen "Audi" teksti alkuperäisenä (lokasuojassa siis syvennys ihan vain tätä merkkiä varten) jota en myöskään ole muissa koskaan nähnyt.
                      Olis siisti tietää onko tää joku sline tai jotai :)
                      Tuo pyöreä Audi -merkki jäi pois ehkä noin mallivuoden 1997 tai 1998 tienoilla. Vanhoissa on, uusissa ei, siis beeviistosissa.

Comment

Working...
                      X