Niputettu muutama saman otsikon alle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B5 ostamassa.
Collapse
X
-
Toi 1.6 pata on se joka noista on käyttövarmin, ei ole hajoavaa turboa eikä nokka-akselien välisen ketjun kiristimen hajoamista kun on vielä yhdellä nokka-akselilla. Kaverin (1.6 AHL kone) autoa ihmeteltiin juuri viime viikolla.Osti sen avk:lta 200tkm ajettuna ja laitettiin nippuun. Välillä 200tkm-313tkm ja 4 vuotta ei ole öljyjen lisäksi vaihdettu kuin jakopää+vesipumppu kertaalleen(alle 100e osat) ,2 tukivartta, jarrulevyt+palat taakse sekä 1 vesiliitäntä koneeseen.
Tehojahan siinä ei ole mutta luotettavuutta sitä enemmän.
Comment
-
Ääni 1.8tq:lle. Kolmisen vuotta sellaisella ajelin ja konehuoneeseen ei juuri tarvinnut normaali huoltojen lisäksi kajota. Ojaustehostimen pumppu hajosi, mutta sepä osaa mennä oli millä moottorilla hyvänsä. Voimansiirtoon 1 murros, niveliä 1 täydellinen tukivarsisarja. Ei jäänyt pahaa sanottavaa kulkineesta. (Alle 200 000 mittarissa).
K04-15 ahtimella ja softalla kulutus taisi pienimillään olla matka ajossa 7,4l/100km, kaupunkikulutusta ehkä 9l/100km.
Nykyinen vara-A6 on 2.8 30V padalla, kulutus matkassa pienimillään ollut 8,6l/100km. Kaupungissa talvella pyörii 12-14 välillä. Tähän meni jos jonkinnäköistä osaa heti oston jälkeen, mutta muuten ihan miellyttävä kone.
Comment
-
Lipposen viestiin sen verran noista 30V V6 koneista että tulivat jo kauan ennen faceliftiä. Itselläni on -97 ja viimetalvena ajoin -96 käyttöönotetulla 2,8 30v a4 quattrolla, joka oli muuten vielä normi automaatilla. Ei siis tiptronicilla.
Tuolla omallani olen päässyt tietokoneen mukaan 7,6 litran kulutuksella maantieajossa. Pitemmän ajan keskikulutus pyörii 11-12 l välillä. Melkein pelkkää kaupunkiajoa. Autolla on nyt ajettu 303tkm. Varsin huoleton auto on ollut. Ostin 248tkm ajettuna. Kytkimen vaihdoin huutavan painelaakerin takia, tukivarsisarjan eteen, iskarit ympäriinsä, 1 murroksen ja toisen takapyörän laakerin tänä aikana kun auto on minulla ollut (4,5 vuotta)
Comment
-
Audi A4 vm 2000 tyyppiviat?
Hei, olen menossa tänään iltapäivällä katsomaan audi A4 vm 2000 avant mallista autoa. En oikein tiennyt mihin kategoriaan tämä viesti pitäis laittaa joten laitoin tänne.
Kysymyksenä onkin sellainen että onko joitakin tyyppivikoja mitä kannattaa huomioida? Tai muita huomioon otettavia asioita?
Kone on 1.8 bensaturbo, manuaali & etuveto.
Ajettu 330tkm.
http://www.nettiauto.com/audi/a4/7825933
Jotenkin syttynyt taas audikuume, kahden audin jälkeen ollut muutaman vuoden volvo ajossa.
Comment
-
Etukaaret helposti kukkii enemmän tai vähemmän, takaluukku samoin. Moottorissa voi venttiilikopan tai ketjunkiristimen tiiviste vuotaa. Helppoja vaihtaa toki. Imusarjan alla oleva muoviputki kannattaa tarkistaa onko ehjä. Tuppaa murtumaan. Yleisilme kertoo aika paljon miten autoa on pidetty. Penkinlämmittimet kannattaa testata. Omasta oli molemmista penkeistä vastus poikki mutta siitä selvisi kolvilla ja tinalla. Ja tietysti sitten vielä mahdolliset etupään klopinat. Voimassa oleva leima ei tarkoita etteikö etupää voisi pitää ääntä.
Comment
-
Pitää JM kompata. Kohta vuoden ollut ensimmäinen quattro taloudessa toisen auton lisäksi. Kyllähän nämä vajaavetoiset miehet töissä aina muistuttaa, että mihinkä sinä sitä nelivetoa tarvitset, vie enemmän bensaa, enemmän paikkoja mitkä hajoaa, yms.
Kyllä se silti menoa vakauttaa satoi tai paistoi. Itsellä ei juuri ole vaikeutta valita aamulla kumman auton avaimet nappaan töihin lähtiessä. Puolisoltakin tuli varsinkin talvella positiivista kommenttia. Samoten kaatosade + motari. Kerran se jopa töistä tullessaan iloisena ilmoitti, että oli sivuluisussa ajellut hangessa, kun muut valitti lunta :) (sen minkä esp antoi).
No nämä on näitä elämän valintoja. Kerran täällä ollaan, niin ei tuo kulutuksen nousu juuri kiinnosta. Makuasioita toki.
Comment
-
Pitää JM kompata. Kohta vuoden ollut ensimmäinen quattro taloudessa toisen auton lisäksi. Kyllähän nämä vajaavetoiset miehet töissä aina muistuttaa, että mihinkä sinä sitä nelivetoa tarvitset, vie enemmän bensaa, enemmän paikkoja mitkä hajoaa, yms.
Samaten tuo polttoaineen kulutus. Nykyisin kuittaan sen sillä, ettei se lisää kulutusta sen enempää, kuin ilmastoinnin päälle kytkeminen.
Mutta oikeasti. Näihin keskusteluihin ei edes kannata lähteä mukaan :) Antaa vain karavaanin kulkea ja koirien räksyttää.
Comment
-
Itsekin vertaan nelikkoa melko paljon ilmastointiin.
Molempien mukana tulee lisää liikkuvia osia, huollon tarvetta ja kulutuksen kasvua. Toista tarttee Suomessa vuodessa n. 3-4kk ja toista 6-8kk. Tietenkin jos autossa on molemmat niin hyvä mutta jos valinta on joko tai niin otan sen jota tarvitaan suuremman osan ajasta.
Comment
-
Vieras
-
Audia ostamassa B5 avant 1.8t vai 1.9tdi (quattro?)
Comment
-
Mulla ollu nyt B5 farkkuja peräkkäin 1.9tdi AHU, 2.5tdi AKN ja 1.8t AJL. Kaikki jotenkin lastutettuja. 2.5tdi kaikista mukavin ajaa, vääntää alaalta tuntuu hyvinkin tehokkaalta. Sillä koneella ottaisin A4 B5:n.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viestiEikö tuo nyt aika vahvasti ole aiheessa kiinni? Jaa nii mut tästä ei saa keskustella, ettei tuu kellekään paha mieli :D Kyllä B5 korissa mun mielestä parasta on juuri 1.8T kone ja nelikko. Molemmat oli ainakin itselle ehdottomat edellytykset, eikä koko kampetta olisi koskaan edes tullut, jos toinen olisi puuttunut. Tai no voi oikeastaan laajentaa vaikka koko merkkiin tylliin "ahdettu kone ja nelikko". Hintaerokaan ei taida enää olla syy vajaavedon ostoon, ei nuo enää hinnan kiroissa ole. Hyvän löytäminen voi tosin olla haasteellista, varsinkin, jos ei halua mitään pari kertaa maapallon ympäri rällättyä kampetta.
Comment
-
Moro. Olisi tyrkyllä sopivaan hintaan tuollainen A4 B5 1.9TDI AFN vm.99, 330tkm ajettu. Muutama kysymys autoon liittyen noin yleisesti. Onko tuo 1.9tdi luotettava tekniikka? Entä automaatti aski näissä, onko ollut temppuilua? Muita mahdollisia tyyppivikoja? Pahoittelut, jos vastaava ketju on jo olemassa. Ylläpito liittää sitten jo olemassa olevaan. Kiitos jo etukäteen, täällä varmasti foorumilaisilla kokemuksia vastaavanlaisesta kiesistä.
Comment
Comment