Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä Audin alkuperäisosissa oikein maksaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Katalysaattori A4 B5 1.8T (alkup.osanr. 4B0254200JX):

    * Marmorilla 636€
    * Tarvikkeena ~450€
    * Netistä tilattuna 170€+lähetyskulut (www.rengas-online.com)

    Miksi?
    Hinnoittelu, hinnoittelu, hinnoittelu.

    Comment


    • #32
      Kyllä ne vehollakin osaa esim työnantajan väyryseen laturi 1700e+työt!!! tosin nestejäähdytetty mut silti . Saman merkkinen laturi paikalliselta autosähkö pajalta ainoastaan 1000e halvempi=) Samoin kuskinpuolen peilin lasi oli 480e.

      Comment


      • #33
        Ei ole RS2 laturi boschin kauttakaan tuon halvempi :D Meinasi myyjä jo ottaa maahantuojaan yhteyttä kun epäili hinnoittelumokaa, sain toppuuteltua että tuskimpa nyt on mikään hinnoittelumoka. A4:sta onneksi sopii laturi ihan suoraan.

        Comment


        • #34
          eivätkä edes anna Pirkkapisteitä Audin varaosia hankittaessa.
          Ainakin Herttoniemen Audi Centtereristä saa Plussa pisteitä varaosista. :)

          Comment


          • #35
            Boschin liikkeissä hinnat on kyllä kovat kysyipä mitä vain. Merkkitiskit on halvempia.
            Essossa joskus arvailtiin, että autotehtaiden kanssa sovittu ettei sama osa voi olla halvempi boschin tiskillä kuin merkkitiskillä. Tuskin näin kuitenkaan on.

            Comment


            • #36
              Bmw:llä huomasivat että monet jotka harrastaa vanhoja bemareita käyttävät käyttöautoina uusia bemareita. Kaveri joka loi BMW Mobile tradition funktion (halvempia osia vanhoihin bemareihin) nousi ikävä kyllä perheineen sen ainoan concorden kyytiin minne ei olis kannattanut mennä.
              BMW siis myy varaosa-cd:tä ihan virallisesti, vanhojen autojen pisteosat todella halvat. Espoon Laakkosella olen monta kertaa käynyt fillarilla hakemassa vm 68 1600:seen bemariin osia. Palvelu erinomaista , osien saatavuus saadaan heti selville , toimitusjat pitävät , soittavat siitä huolimatta että nyt on osa tullut , tervetuloa noutamaan.

              Audilla kyllä palvelu on toiminut , mutta hinnat, eritysisesti quattroon hirvittävät.
              Niin ja saksassa on Walloth & Nesch joka on erikoistunut ostamaan jälleemyyjiltä bemarin vanhoja osia/teettämään niitä ja myyvät sitten eteenpäin - kilpailua kai tuokin on

              Comment


              • #37
                BMW:n huomattavasti pidempi historia on kyllä yksi iso syy tähän eroon. Asia varmasti on vain jo ehtinyt edetä pidemmälle, kuin mitä meillä Audistien keskuudessa.

                BMW:n marmorilta todella saa ostaa etkaa ihan Suomi-versionakin ja hinta taitaa olla jotain ~80e/levy (mutua). Ei tule mitään urputuksia mistään.

                Toivotaan, että Audillakin päästään sitten joskus samaan.

                Comment


                • #38
                  Suomessa varaosienkin hintaa merkkiliikkeissä nostaa autovero (auton hankintavero). Jos nimittäin myytäisiin noilla saksan varaosahinnoilla suomessa varaosia niin varaosilla kokoaisi auton halvemmalla (kärjistetysti)kuin auto maksaa merkkiliikkeessä suomessa uutena. Väitän siis että suomessa menee helpommalla läpi kalliit merkkivaraosat koska itse autokin maksaa enemmän.

                  Taisipa itse automaahantuojien tj todeta kk sitten lehdistössä että ei automyynnin romahdus tunnu niin rajusti autoliikkeiden tuloksessa kun tulos tehdään huolloilla ja varaosilla. Aikamoista asiakkaiden aliarvioimista laukoa tuollaista lehdissä kyseiseltä tj:ltä...

                  Comment


                  • #39
                    Bmw:llä huomasivat että monet jotka harrastaa vanhoja bemareita käyttävät käyttöautoina uusia bemareita. Kaveri joka loi BMW Mobile tradition funktion (halvempia osia vanhoihin bemareihin) nousi ikävä kyllä perheineen sen ainoan concorden kyytiin minne ei olis kannattanut mennä.
                    BMW siis myy varaosa-cd:tä ihan virallisesti, vanhojen autojen pisteosat todella halvat. Espoon Laakkosella olen monta kertaa käynyt fillarilla hakemassa vm 68 1600:seen bemariin osia. Palvelu erinomaista , osien saatavuus saadaan heti selville , toimitusjat pitävät , soittavat siitä huolimatta että nyt on osa tullut , tervetuloa noutamaan.
                    Kuulostaa kyllä todella asialliselta. Olispa typ32-korisen passatin osien saatavuus marmorilta samaa luokkaa...

                    Henkilökohtaisesti suurin loukkaus marmorilla on ollut se abc-koneen imusarjan muovinen pohjaosa, jota en sitten kuitenkaan onneksi joutunut vaihtamaan. Kysyin puhelimessa hinnan varmuuden vuoksi kolmeen kertaan, ja se oli ihan oikeasti 981?. Muistan vielä kuinka myyjä sanoi, "elämä on", ja puhelu päättyi molempien nauruun. Ajattelin vielä ennen puhelua, että "varmaan kallis, voi maksaa jopa sata euroa".

                    Wetterin ryöstöhinnoittelun allekirjoitan, mutta toisaalta samoja osia voi saada tarvikeliikkeestä 30-50% halvemmalla. Esim. kytkin oli samanlainen LUKin valmiste, toisessa vain lisänä vielä Volvon logo ja hintaa lähes tuplat.
                    Volvoissa yksi selkeä hinnoittelukukkanen on alkuperäiset lohkolämmittimet sekä siihen liittyvät kaapelit ja pistokkeet. Ne kun on Brakonin valmistetta (saatavuus muualta kuin Volvolta joko todella huono, tai saatavuutta ei ole), eivätkä siis defan tai calixin osat käy. Multa hajosi puskurista lohkolämmittimen pistoke, ja uus olis maksanu Wetterillä niin paljon että sillä samalla rahalla ois saanu esim. defan pistokkeen, lohkolämmittimen ja muut asennettuna. No, ehjä löytyi sitten romuttamolta 10? hintaan...

                    Olis mukava kuulla ihan faktaa, onko oikeasti olemassa samoja osia Audi/VW/Seat/Skoda eri hinnoilla?

                    Comment


                    • #40
                      VAG-Konsernin sisällä pitäisi olla sama osa aina samalla numerolla, riippumatta missä merkissä sitä on käytetty (mahdetaanko muuten esim lambossa olevia audin osia myydä ihan samoilla koodeilla, vai onko niissä lambolisää?). Eri merkkien maahantuojat/myyjät sitten voivat hinnoitella miten haluaa. Nykyisin varsinkaan ei ole mitenkään tehtaan intressin mukaista lisätä varaosanimikkeitä keinotekoisesti, päinvastoin.

                      Comment


                      • #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja Petri.R Näytä viesti
                        Henkilökohtaisesti suurin loukkaus marmorilla on ollut se abc-koneen imusarjan muovinen pohjaosa, jota en sitten kuitenkaan onneksi joutunut vaihtamaan. Kysyin puhelimessa hinnan varmuuden vuoksi kolmeen kertaan, ja se oli ihan oikeasti 981?. Muistan vielä kuinka myyjä sanoi, "elämä on", ja puhelu päättyi molempien nauruun. Ajattelin vielä ennen puhelua, että "varmaan kallis, voi maksaa jopa sata euroa".
                        Eikös tuo lärpäke ole siinä korjaussarjassa? Taisi hinta olla vähän alle 150e marmorilta, kun kysyin. Tepolta aavistuksen halvempi. Vai onko kyse jostain muusta osasta?

                        Comment


                        • #42
                          Eikös tuo lärpäke ole siinä korjaussarjassa? Taisi hinta olla vähän alle 150e marmorilta, kun kysyin. Tepolta aavistuksen halvempi. Vai onko kyse jostain muusta osasta?
                          Sama osa, minulla ei silloin ollut kuitenkaan tietoa korjaussarjasta eivätkä osanneet sitä ainakaan silloin Keminmaan Pörhöllä mulle markkinoida.

                          VAG-Konsernin sisällä pitäisi olla sama osa aina samalla numerolla, riippumatta missä merkissä sitä on käytetty (mahdetaanko muuten esim lambossa olevia audin osia myydä ihan samoilla koodeilla, vai onko niissä lambolisää?). Eri merkkien maahantuojat/myyjät sitten voivat hinnoitella miten haluaa. Nykyisin varsinkaan ei ole mitenkään tehtaan intressin mukaista lisätä varaosanimikkeitä keinotekoisesti, päinvastoin.
                          Jep, minäkin olen perhealbumin ATP-haulla löytänyt mm. typ32-passatin alustan puslia uudemmista poloista. Mutta lienee olemassa yhteenkäyviä osia, joista toinen on selvästi kalliimpi...kuten tuo RS2:n laturi.

                          Comment


                          • #43
                            Olis mukava kuulla ihan faktaa, onko oikeasti olemassa samoja osia Audi/VW/Seat/Skoda eri hinnoilla?
                            Helkama-auto ostaa vissiin osat suoraan tehtaalta, toisin kuin VW/Audi. Monta osaa haettu paikallisesta Skoda-liikkeestä katsomalla osanro etkasta. Jos vaan jossain tsekkiläisessä on sama osa niin löytyy yleensä tuntuvasti halvemmalla.

                            Esim. Golf IV ABS-anturin johto taakse, Laakkosella muistaakseni 96€, Skodalla reilu 50€, BDH-moottorin MAF Laakkonen n.150€, Skoda n100€.

                            Comment


                            • #44
                              Jep, minäkin olen perhealbumin ATP-haulla löytänyt mm. typ32-passatin alustan puslia uudemmista poloista. Mutta lienee olemassa yhteenkäyviä osia, joista toinen on selvästi kalliimpi...kuten tuo RS2:n laturi.
                              Tarkkaa salapoliisityötä tuokin laturin yhteensopivuus tiedostaminen vaati. Kyseessä ei kumminkaan ole 100% sama osa. Hihnapyörän ja tuuletuksen takia tuo A4:sen laturi kyllä sopii S2/RS2:seen, mutta RS2:sen laturi ei sovellu A4:seen.

                              On se surkeaa meilläkin töissä katsoa kun heitetään varaosavarastosta miljoonien arvosta varaosia kaatopaikalle, kun kiertonopeus ei ole ollut riittävä. Joskus järkevinä hyvinä aikoina kun varaosavarasto oli vielä Suomessa, niin eräs henkilö kävi ihan luvan kanssa kuorimassa helmet päältä omaan latoon. Myi niitä sitten takaisin hyvällä rahalla kun joku asiakas niitä tarvitsi :D
                              Toki nykyisellään varastointikustannukset ovat huimia, mutta nyt taas tuntuu järjettömältä kun osittain niitä varaosia heitetään pois vain että saadaan vaihto-omaisuuden arvo pienemmäksi. Vähän lyhytnäköistä sanon minä...

                              Comment


                              • #45
                                Helkama-auto ostaa vissiin osat suoraan tehtaalta, toisin kuin VW/Audi. Monta osaa haettu paikallisesta Skoda-liikkeestä katsomalla osanro etkasta. Jos vaan jossain tsekkiläisessä on sama osa niin löytyy yleensä tuntuvasti halvemmalla.
                                Minulla on ollut skodan osissa aivan päinvastaisia kokemuksia. Lisäksi monesti sanottu siellä ettei heillä ole kuulemma vaihto-osa ohjelmaa. Ostin sitten skeidan osat sen jälkeen pörhöltä ja laakkoselta.

                                Comment


                                • #46
                                  Riippuu sekin näköjään sitten ostopaikasta. Ainakin Mäkelän Autolla näyttää olevan ok hinnoittelu Skodan osissa.

                                  Comment


                                    #47
                                    Tein äsken elämäni halvimman varaosareissun Kuopion laakkosella.
                                    ECU-boxin kotelon ruuvi 20 senttiä. Piti vielä ruotsista tilata :)

                                    Comment


                                    • #48
                                      Hinnan lisäksi, Audin marmorilla ei muuten koskaan ole edes karkkia, jota voisi odottaessa mussuttaa koko rahan edestä. BMW:n tiskillä on aina :) Ja välillä jopa jotain vanhoja mainosjulisteita lapsille kotiin vietäviksi (tai tallin seinälle).

                                      Mekin halutaan!

                                      Comment


                                      • #49
                                        Riippuu sekin näköjään sitten ostopaikasta. Ainakin Mäkelän Autolla näyttää olevan ok hinnoittelu Skodan osissa.
                                        Se voi tosiaan olla mahdollista että jälleenmyyjiä on enemmän ja siten hinnoissa kirjoa on enemmän, eikä vaan kaksi isoa (vähän kärjistettynä) jakamassa koko suomen myyntiä (pörhö ja laakkonen)

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja mikaj Näytä viesti
                                          Tarkkaa salapoliisityötä tuokin laturin yhteensopivuus tiedostaminen vaati. Kyseessä ei kumminkaan ole 100% sama osa. Hihnapyörän ja tuuletuksen takia tuo A4:sen laturi kyllä sopii S2/RS2:seen, mutta RS2:sen laturi ei sovellu A4:seen.

                                          On se surkeaa meilläkin töissä katsoa kun heitetään varaosavarastosta miljoonien arvosta varaosia kaatopaikalle, kun kiertonopeus ei ole ollut riittävä. Joskus järkevinä hyvinä aikoina kun varaosavarasto oli vielä Suomessa, niin eräs henkilö kävi ihan luvan kanssa kuorimassa helmet päältä omaan latoon. Myi niitä sitten takaisin hyvällä rahalla kun joku asiakas niitä tarvitsi :D
                                          Toki nykyisellään varastointikustannukset ovat huimia, mutta nyt taas tuntuu järjettömältä kun osittain niitä varaosia heitetään pois vain että saadaan vaihto-omaisuuden arvo pienemmäksi. Vähän lyhytnäköistä sanon minä...
                                          Teillä sentäs menee kaatopaikalle, meillä pistetätään sulattoon

                                          Comment


                                          • #51
                                            Hinnan lisäksi, Audin marmorilla ei muuten koskaan ole edes karkkia, jota voisi odottaessa mussuttaa koko rahan edestä. BMW:n tiskillä on aina :) Ja välillä jopa jotain vanhoja mainosjulisteita lapsille kotiin vietäviksi (tai tallin seinälle).
                                            Sun täytyy jasso tulla herzikan audi centteriin, sieltä saa ottaa semmosen nessu nenäliinä pakkauksen mukaan tai oikeastaan käyttää heti siinä tiskillä kun kuulee paljon osat maksaa. Tulee siinä riskimmälläkin sällillä tippa linssiin. :)

                                            Comment


                                            • #52
                                              Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                                              Onneksi ruotsin keskusvarastosta osa saapuu Kiitoradantielle vuorokaudessa. Nopeasta toimituksesta pisteet ruotsin varastolle ja koko logistiselle ketjulle.
                                              Tuo on aina pistänyt ajattelemaan, että jos tällä alalla olisi toimitusajat tietokone- tai muun (kulutus)elektroniikkatavaran liikkeiden tasoa, ei olisi liikenteessä mitään ruuhkaongelmia, kun kaikki autot olisi korjaamoiden pihoilla osia odottelemassa (Suomen sisälläkin tukkurin varastosta päivien/viikkojen odottelua)...

                                              Comment


                                              • #53
                                                Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viesti
                                                Et ole tainnut käydä katsomassa esimerkiksi nissanin, cryslerin, volvon osien hintoja. Audin osat alkaa tuntua melkein ilmaisilta niihin verrattuna. Sitten erikoisuutena on skoda. Käyttää tismalleen samoja osia mitä vw ja audi, mutta jos valitsee helkama-auton maahantuoman osan, hinta onkin tuplat siitä mitä vw autolla vai keskolla. Kumpi niitä nyt toikaan suomeen.
                                                Hyvänä vertailuna. Autokeskus:
                                                Almeran öljypohjaa en saanut kaverin kautta alle 200e. Motonetissä 39,90e ja kyseessä on Nissanin alkuperäisosa ( tarrat ja kaikkea )
                                                Kesävessan muoviset sivuhelmat 1200e/kpl

                                                Juuri hain Audin tiskiltä öljy/nafta/raitisilma/moottorin suodattimet. Motonetin lähes samanhintaiset ja yksi suodatin oli jopa kalliimpi. Eli perusosat ainakin sopivan hintaiset alkuperäisinäkin.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  sieltä saa ottaa semmosen nessu nenäliinä pakkauksen mukaan tai oikeastaan käyttää heti siinä tiskillä kun kuulee paljon osat maksaa.
                                                  Repesin :) Onkohan quattron ja etuvedon takajarrupaloilla jotain eroa? Meinaan ku 100€ pyysi takapaloista marmorilla.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Tuo on aina pistänyt ajattelemaan, että jos tällä alalla olisi toimitusajat tietokone- tai muun (kulutus)elektroniikkatavaran liikkeiden tasoa, ei olisi liikenteessä mitään ruuhkaongelmia, kun kaikki autot olisi korjaamoiden pihoilla osia odottelemassa (Suomen sisälläkin tukkurin varastosta päivien/viikkojen odottelua)...
                                                    Hauskana tarinana tähän väliin odotettiin jeeppiin lokasuojan levikettä ensin ~puoli vuotta. Tuli väärä. Seuraava tulikin noin 4,5 kuukaudessa.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Marmorilla osat kyllä maksavat, mutta joitakin saa edullisemmin marmorilta kuin tarvikepuljusta.

                                                      Kovil peräkoukku 450? laakkoselta -> 1128? tarvikepulju
                                                      pyöränlaakerit 98?/kpl laakkonen -> 32? special import
                                                      molemmissa tapauksissa on kyseessä aivan samat tavarat.

                                                      Yleensä tulee hankittua sieltä mistä sen saa nopeiten ja helpoiten, mutta jos on aikaa niin sitten tulee vähän tarkasteltua noita eurojen peräänkin vähän enemmän.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Ostin juuri suunnilleen S-muotoisen letkunpätkän (15 cm), ja kaksi pientä Y-haaroitinta letkuille. Hinta oli vaatimattomasti karvan alle 50€. Perhana kun nuokin olis tehnyt itse, mutta kuvittelin ettei hinta voi olla paljoa, niin tilasin ne tyhmänä suoraan tiskille.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Joo, en käsitä mikä maksaa niin paljon. Värinänvaimenninpyörä, iso metallinen pyörä jossa kumi"tiiviste" keskivaiheilla. 288e Hörhöllä ja tilausosa.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Joo, en käsitä mikä maksaa niin paljon. Värinänvaimenninpyörä, iso metallinen pyörä jossa kumi"tiiviste" keskivaiheilla. 288e Hörhöllä ja tilausosa.
                                                            Näin ot:na, samainen osa 6150 massikkaan todella järjettömän hintainen. Ennen Agrimarket oli mf:n maahantuoja kyseinen maksoi vajaan 500€. Maahantuoja nykyisin K-maatalous, jossa kyseinen osa maksoi ~1500€, halpaa kuin saippua.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Menee ot puolelle mutta kerron joka tapauksessa...

                                                              Jaguar e-typeen maksaapi uusi konepelti n 8000€
                                                              Että kyllä audi porukalla voisi olla asiat vieläkin huonommin :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X