Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mataksi vaiko eikö?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mataksi vaiko eikö?

    tersve, rojektia vähä puskoo ovista ja ikkunoosta, tqta pitäs fixaalla konetta hätääsesti vilkaasta ja väriä vaihtaa, putkistoki kaipais päivitystä..

    ..hillitön sisäinen taistelu vaan päällä vetäskö roheesti sen mattapintaseksi? väri ku tulee oleen tummanharmaanhopea, sellane hain nahan värinen B)
    -voiko sitä sitte vahata?(autoa pitää voida vahata ainaki 2krt kuus!!) mitkä vahat sitte passaa matta/satiinipinnalle?

    ..toinen juttu, mistä sais helmat jokka antaa näköä mutta ei oo mitää ilma-aukkoviritelmiä, eikä ne ikuuset "aalto-mallit"?
    -kellää omia lasikuitumuotteja?

    #2
    Projekteissa oli yksi C4 S6, johon tuli mattamusta maali. Sieltä voi käydä katselemassa vinkkiä.

    Kyllähän vahaus on ihan positiivinen asia, mutta onko noin tiheä vahausväli ihan oikeasti pakollinen? Jos kaikki edes pesisi auton noin usein, olisi suomalainen autokalusto ihan toisen näköistä! =)
    Luulisi äkkiä hyvillä vahoilla ja huolella tehtynä riittävän se kertakin kuussa, jos ei jopa harvemmin..

    Comment


      #3
      Kyllä sitä mattapintaakin vahata voi, mutta olen kyllä edellisen kanssa samaa mieltä vahaustiheydestä. Jos käyttää kunnon vahoja, niin kerta kuussa riittää ja jopa harvemminkin. Vahaustiheys kyllä riippuu paljolti myös pesukertojen määrästä ja siitä millä autonsa pesee.
      Itse olen käyttänyt Meguiariksen vahoja ja pesuun saman brändin autoshampoota. Pesutiheys on noin 1 krt viikossa, pesun jälkeen Meguiariksen Quick Detailer pintaan, niin eipä tartte vahailla kuin joka toinen kuukausi, ehkä jopa harvemminkin.

      Comment


      • #4
        no älkää ny hyvät ihmiset tarttuko pikkuseikkoihin vaan lukekaa otsikko!!
        Autoonsa kuki ku saa nuunata niin paljoku haluaa, maalipinta siitä tuskin kärsii!! (ehkä vähä liiottelua joka 2. viikko mut kerran kuus vähintään kuitenki)

        Comment


          #5
          Joo mullahan se mattamusta UrS4 (ei siis S6) on :D En ole lähtenyt vahaamaan tuota koska se on tie sit siihen että vahataan tyyliin 2 krt. kuussa. Minä pidän matan hohteesta ilman vahaakin....

          Pesu sit liukkarilla ja rasvajäämät pois vaikka silikooninpoistoaineella... Eli työtähän tuossa hiukan enemmän on...Mutta kyllä mattapinta pirun nätti omastamielestäni on

          Comment


          • #6
            nonii, nyt on metallihohto harmaa ja satiinipinta audis :)

            Comment


            • #7
              Kuvia!

              Comment


                #8
                Menikö satiinilakalla vai muuten?

                Comment


                  #9
                  Vai sellasta, toteutit sitten sen "uhkauksesi"... :) Hyvän näköinen väri tuli!

                  Käy näyttämäs ku saat kasaan!
                  Viimeksi muokannut MR; 27.8.2009, 08:50.

                  Comment


                  • #10
                    tuos on muutama häjyynen puhelimella otettu...

                    Comment


                      #11
                      Siitä tuli aika jännä. Puhtaana auringossa pääsee oikeuksiinsa mattametalli :)

                      Comment


                      • #12
                        Hyvältä näyttää! Ja livenä näyttää varmasti vieläkin hienommalta!

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja mika_.s Näytä viesti
                          Siitä tuli aika jännä. Puhtaana auringossa pääsee oikeuksiinsa mattametalli :)
                          joo pitää täs ku tulee soppeli ilma niin käydä vartavaste näppäämäs pari kuvaa-juu ei toi kuvis ihan pääse oikeuksiinsa :) vielä ku helmat saa maalattua/kiinni niin sit on kuski suht tyytyväinen. seuraavaksi varmaanki alustaan sijootan..

                          Comment


                          • #14
                            Oletko jo kokeillut vahata??

                            Itse kysyin Glasuritin euroopan teknisen palvelun päälliköltä asti, että voiko vahata. Vastaus oli lyhyt ja ytimekäs. EI.
                            (tuo Fleishterin urS4:n väri oli minun käsialaani)


                            Pesu ja silikoninpoistoaineella pyyhintä.
                            Naarmujen poistonkin kanssa vähän niin ja näin.
                            Kiilloittaakun ei voi eikä hiomalla välttämättä saa täsmälleen samaa himmeyttä.
                            Vahahan poistaa maalipinnan epätasaisuudet täyttämällä huokoset ja näin korostaa kiiltoa ja suojaa pintaa..

                            Jos matalle levittää vahaa, pitää se poistaa, ellei halua auton näyttävän kalkitulta.

                            Mutta kiinnostaa, että oletko kokeilut vahata... mitä kävi?..

                            Comment


                              #15
                              Jos ja kun maalipinta on lakattu ,tässä tapauksessa ilmeisesti satiininhohto/matta-lakalla, voi ja onnistuu vahata. Kiiltoahan vahauksesta ei synny mutta muut suojaominaisuudet tulee maalatulle pinnalle niin kuin pitääkin.

                              Perustan olettamukseni sille että tuossa keväällä maalasin moottoripyöräni Porschen valkoisella ja päälle vedin juurikin tuon satiinihohto-lakan, en halunnut täysin matta-lakalla vetää, vaan pieni kiilto sai jäädä. Sen olen ainakin onnistuneesti vahannut nyt kesän mittaan kolmesti AutoGlymin punaisella. On vain hiukka helpompi lähteä pyörää pesemään itikoista ynm. reissun jälkeen kun vahapinta on alla. Pesuainekkin on aina pestessä ollut vahapitoista.

                              Täysin 1K mattaväriähän ei sitten onnistu vahata ja sen kanssa saa olla tarkkana naarmujen ynm. kanssa ja pesu liuttoimilla ja vedellä huuhdellen ja antaa kuivaa.

                              Comment


                              • #16
                                juu, maaleinahan tos on vesiväri ja satiinilakka. vahausta en oo vielä kokeillu...mutta aion kyllä! saahan ne vahat aina pois pinnasta rasviksella :)
                                heittelen sitte päivityksiä tänne ku tuloksen tierän..
                                jännittää vähä että koska joku tirppaa parkkiksella ovella kylkeen kun tuli ne "kolhulistat" pois nypittyä... -jaiks-
                                Viimeksi muokannut MayDay; 21.9.2009, 20:25. Perustelu: töhööly

                                Comment


                                  #17
                                  Turha niitä kolhuja on jännittää, ajaa auton aina 1,5km päähän kaupan ovesta ja sitten kantaa pojan kainalossa autosta kauppaan ja kaupasta ostokset ja pojan autolle... Tulee kuntoliikuntaa samalla eikä tule kolhuja, ainakaan ei ole noin 1,5v kylkilistattoman vuoden aikana tullut.

                                  Oliko tuossa prefaceliftissä yhtä seulana ovet listojen alla kuin faceliftissä? Muistaakseni 13 reikää per puoli tuli hitsattua ja tinattua umpeen... Tuli vain sellainen tunne ettei listoja enää tule kylkiin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    eei niitä yainnu olla ku kolme tai neljä per ovi + vilkkujen alla olevat audilätkien syvennykset piti hitsuutella suoralle pellille.. aika mukavasti noin 8 illassa tuli pohjat tehtyä maalaukselle.

                                    Comment


                                      #19
                                      Maalattiinko se tallissa vai oikeassa kammiossa? Roskia ei ainakaan ollut nimeksikään äkkiseltään katsottuna, eli kammiossa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        kammiossa juu.. lämpöses sellases... ei noi vesivärit taitais menestyä tallimaalauksina kovinkaa.... ;) juu roskia ei oo kyl osunu, vaikka maalauksen ajan kammios lentelinki kärpänen...

                                        Comment


                                        • #21
                                          skäppädäi

                                          noniin ensivahaus on tehty ja satiinipinnan voikuin voikin vahata.
                                          tarkasti, ja tarkemmin vaan pitää vahat pyyhkiä pois valon kans ;)

                                          vahana oli Carlaken uuden maalipinnan vaha, joka ei sisällä hiovia ainesosia. voitte varmaan kuvitella minkäverrat tua kaikki talviherkku teistä jässähtää huokoseen pintaan kiinni...

                                          Comment


                                            #22
                                            Nostellaapas aihetta kun on alkanut pyöriä mattapinta mielessä tai tarkemmin sanoen satiinipinta. Muutama matta/satiiniprojekti täältä löytyi mutta aika vähän kokemuksia ja mielipiteitä käytännön elämästä. Onko tuo mattapinta miten herkkä keräämään kaiken lian itseensä ja onko tuon pesu miten rajoitettu aineiden ja välineiden suhteen? Onko miten herkkä kolhuille ja naarmuille jos vertaa normaaliin kiiltävään pintaan?

                                            Mielipiteitä, kokemuksia, totuuksia, suosituksia ja tyrmäyksiä otetaan vastaan :)

                                            Comment


                                              #23
                                              Voin kertoa tuosta Mayday:n autosta (koska hän ei täällä niin ahkeraan lueskele). Pesu normaalisti. Voi vahata "uuden auton" vahalla mikä ei sisällä hiovia ym aineita. Mutta aika hyvin löytyy vahoja mattapinnallekkin. Tuo Maydayn:n auto oli satiinilakattu. Se lakkapinta hieman tuossa syksyn/talven/kevään kosteiden ilmojen jälkeen "maitoontui". Muistaakseni oli lakka vesiohenteista. Eli kannattaa valita ihan mattalakka esim ppg:ltä löytyy liuotinohenteista.
                                              Mitä pintaan tulee niin tuntuu että kaikki virheet näkyy siinä paljon helpommin. Ja sitähän ei sitten voi naarmuista kiillottaa puhtaaksi niinkuin kiiltopinnan.
                                              Lakkauksen jälkeen kun auto oli ilman mitään suoja-ainetta ja vahaa niin onhan se pinta "huokoinen". Kerää mahtavasti kaiken paskan. :D
                                              Pintanahan se on todella siisti. Kuvissa ei mattametallipinta pääse juurikaan oikeuksiinsa mutta tuon Marlenen audin kun näin livenä niin olin myyty.
                                              Olisi jo ensimmäisellä maalauskerralla pitänyt vetää mataksi. :)

                                              Comment


                                                #24
                                                Eli johtuikohan tuo maitoontuminen siitä, että lakka oli vesiohenteinen vai satiinista ja hävisikö maito kesälämpimillä? Tuolta ppg.fi:n sivuilta ei löytynyt mitään liuotintuotteita vaan kaikki oli vesiohenteisia? Eli Mika kuitenkin suosittelet ihan täysmattaa eikä satiinia?
                                                Viimeksi muokannut Mikse; 3.11.2011, 12:58. Perustelu: lisäys

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Se tais johtua siitä ku oli vesiohenteinen. Eikä muistaakseen ollu sen maitoontumisen jälkee puhetta että häviskö se. Se ppg tais olla clear coat matte tms. Ja se on kyllä liuotinohenteinen. Sitähän nuo on kaikenmaailman rodeihin ja moottoripyöriin laitellu.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Meinasin, että vahaisi tuon mattapinnan mutta enpä taida vahata h€hh€h
                                                    http://www.swissvax.fi/PublishedServ...ew&groupID=517

                                                    Kellään kokemusta millä muulla mattapinnan voisi vahata vai annanko olla vaan lakalla. Pari purnukkaa kun käyttäisi swissvaxia niin samaan hintaan saa uuden lakkapinnan.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mutta tuollaisella 200ml purkilla vahaa auton n. 25 - 40 kertaa riippuen auton koosta tietenkin. Joten ei vahaukselle hirveästi jää hintaa?

                                                      Comment


                                                        #29
                                                        Siis onko tuo swissvax todellakin niin riittoisa tuolla kun ei mainittu mitään käyttöohjeista tms? Eihän se sitten ole kovin paha hinta.

                                                        Onko Akulla omia kokemuksia shineldin tuotteista?

                                                        Comment


                                                        • #30
                                                          Omaa kokemusta ei ole. Nanolexilla on kuitenkin laadukkaita tuotteita.
                                                          http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=28&t=2590
                                                          Tuosta löytyy melko tuoretta testiä.

                                                          Ja mitä swissvaxiin tulee, niin kyllä se on riittoisaa. Kuten yleensäkin noi "kovavahat". Noista purkeista oikeasti vahaa monta monta kertaa. Itellä finis-waxin 50ml purkki, niin siitäkin vahaa monen monta autoa.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X