Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Edellisen auton hankinnasta on jo jonkin aikaa ja vaihtoautotarjontaa selatessa tuli tälläinen vastaan. Onko kellään hyvää/huonoa sanottavaa tai muuta kommentoitavaa firmasta? http://www.aldvaihtoautot.fi/fin
Nuo autot ovat vanhoja työsuhde- ja leasing-autoja ensimmäiseltä käyttäjältä. Huolto- ja omistushistoria on siis aukottomasti tiedossa. Olen ymmärtänyt, että sitä "nettiauton halvinta" on tuolta aika turha hakea, mutta tosiaan tuo varmuus historiasta korvannee hinnan.
Sen kerran kun tuolla kävin renkaita potkimassa jäi vähän paska maku suuhun, omasta silloisesta kiesistä tarjottiin vaihdossa jotain naurettavan ja itkettävän välimaastosta, kun mainitsin asiasta niin hinta alkoi nousta vähitellen ihan siedettäväksi mutta ei sillä kertaa kauppoja tullut. Kauppamiehiä tuntuivat olevan.
Viime viikolla tuolta bongattu mm. 2005 A4 3.0TDI Q 12.850eur! Kilsoja taisi olla 164tkm ja veroja menee nykyjään enää about 5.500eur. Huomenna ke aamusta itseasiassa tuonne menossa hakemaan kaverille BMW 320d vm.2006. Ei nuo kyllä tuolla kalliita ole...
Viimeksi muokannut Monster; 23.6.2009, 20:44.
Perustelu: linkki lisätty...
Itse tuli ostettua tuolta ALD helmikuussa -05 A4 farkku... Autosta eikä liikkeestä mitään moitittavaa. Autossa aukoton huolto historia, kun ALD ne itse huollattaa (oma audi ollut siis 3 vuotta liisarina) takuu pelaa omalla paikkakunnalla jos on ongelmia. Itse jouduin takuuseen laitattamaan uuden termarikotelon, kun entisestä oli pohja halki. Ald maksoi sen laiton ihan mukisematta. Autot vielä yleensä ihan mukavasti varusteltujakin. ALD sivuilta lainattua: Takuu sisältää auton moottorin apulaitteineen,
vaihteiston siirtolaitteineen, vetoakselit nivelineen ja vetopyörästöt koteloineen.
Apulaitteilla tarkoitetaan moottorin yhteydessä laturia, käynnistintä,
polttoainejärjestelmää, sytytysjärjestelmää, elektroniikkalaitteita ja vesipumppua.
Takuu ei koske kytkintä eikä akkua. Takuu ei rajoita ostajalle kuluttajasuojalain
mukaan kuuluvia osia.
Takuun alkaminen ja voimassaolo
Takuu alkaa auton ostopäivästä. Takuu on voimassa 12 kk tai enintään 20.000 km
edellyttäen, että kaikki takuun aikana tulleet määräaikaishuollot on ajallaan suoritettu
merkkihuoltopisteessä. Takuu päättyy ajoneuvon omistus- tai hallintaoikeuden
siirtyessä kolmannelle osapuolelle.
Takuuseen korjattavat vauriot ja näihin liittyvät rajoitukset
Takuu korvataan laitteen korjaajalle laskua vastaan. Korvauksen edellytyksenä on
ennakkoon myyjän edustajalta saatu korjauslupa. Takuu ei korvaa normaalista
kulumisesta, huolimattomasta käytöstä ja kiinniajosta aiheutuneita tai tahallaan
aiheutettuja vaurioita. Takuu ei korvaa osia, joita auton valmistaja ei ole hyväksynyt
käytettäväksi autossa tai niistä aiheutuvia vauriota. Takuu ei korvaa vauriota, jos ne
ovat aiheutuneet sopimattomasta polttoaineesta tai moottorin ylikierroksista. Takuu
päättyy välittömästi, mikäli autoa on viritetty tai käytetty kilpailutoiminnassa.
Myyjällä on oikeus korjauttaa auto sopivaksi katsomallaan tavalla auton ostohetkellä
vallinneeseen kuntoon.
Minun mielestä takuu on kyllä aika kattava ja hommat toimiikin todellisuudessakin näin
ilman vaihtoautoa kannattaa ostaa auto sieltä, kun he ei ole oikein halukkaita ottamaan mitään vaihdossa, kun useimmat vaihtoautot menee pikkuliikkeisiin ja he sanelevat hinnat mitä on valmiita maksamaan vaihtoautosta.
Erittäin hyvää palvelua saanu sieltä, 3 autoa sieltä ostanut ja yhdessä oli paljon vikaa, mutta kaikki korjattiin ilman kauheeta tappelua ja sai vielä sijaisauton tilalle.
Jep kuten todettua niin vaihtoautotta selviää paremmin, oma vanha lähti samantien pikkujobbarille myyntiin kun vanhemmat kävivät uuden hakemassa ja otin heidän vanhan itselle.
Autot tosiaan leasing ymv. käytöstä mutta samanlaista kulumaa kuin muissakin sen "alueen" autoissa, mm. kuluneet lamput / tuulilasi löytyvät tuosta vanhempien uudesta kulkineesta.
Isä ainakin kehui liikettä kovasti joten hyvää palvelua ainakin saanut :)
Täältä itsekin ostaisin seuraavan jos kohdalle sattuisi sopiva.
Konsepti on vallan mainio, joskin itse hieman kauhistelen keskimääräistä leasing auton kohtelua. Mutta hyvän yksilön kun löytää niin se on hyvä vaikka voissa paistaisi ja kuinka renkaita potkisi =)
Saksan ALD on se minua houkuttavampi kauppa kuin Suomen...
Onkos kukaan kyselly, mitä ALD hyvittää ns. tuontiautoista?
Antaako vaihdossa niin kuin "suomi-autosta", vai saako kuunnella rutinaa "no kun toi on tuontiautokin"!?
Tuli vain mieleen, kun katselin tuota saksan ALD liikkeen tarjontaa.
Meinaa pukata kuumetta pian ;D
Valitettava tosiasiahan on se, että ne muutamat ylilyövätliisarikuskit pilaavat työsuhdeautojen "maineen". Ei niitä oikeasti kaikki käyttäjät polje kuin tulpatonta mopoa...
Autot tosiaan leasing ymv. käytöstä mutta samanlaista kulumaa kuin muissakin sen "alueen" autoissa, mm. kuluneet lamput / tuulilasi löytyvät tuosta vanhempien uudesta kulkineesta.
Leasing-konseptiinhan kuuluu, ettei autoihin tehdä mitään isompia remontteja vaan autot laitetaan kiertoon ennen kuin tällaisten tarve iskee, vaikka sitten hieman halvempaan hintaankin. Eli rikkinäisiin tuulilaseihin yms. voi todellakin törmätä.
Monessa yrityksessä on hintaraja, minkä alle pitää auton hinta jäädä, mutta monesti kyllä rajaan asti vedetty eli mukavasti varusteltu autoja löytyy kivasti, mutta joukossa isoja autoja mitkä pienillä moottoreilla ja ns.karvalakkimalleja kun auto hinta hintarajan tuntumassa.
Ostin aikoinaan ALD:stä edellisen Audini ja hyvä mieli jäi ko. puljusta. Takuuhommat toimi moitteettomasti. Itse myyntimies jonka kanssa kaupat tein ei ehkä ollut omasta mielestään unelma-ammatissa, olisi voinut olla aktiivisempi jne mutta eipä sillä lopulta väliä kun hyvä auto löytyi. Oli silloin parikin A4:sta valittavana, joista päädyin samaisen ALD:n toimitusjohtajan vanhaan työsuhdeaudiin. Niin ja ostin nimenomaan ilman vaihtoautoa. Muistan että hyvät oli valikoimat uudehkoa autoa etsivälle kun lähes kaikki kärryt oli noin 2-3v ikäisiä.
n 500e tippui puhelimessa hinta, samaa alea on muissakin liikkeissä tarjottu puhelimitse/meilineuvotteluissa (ko liikkeet on sen verran kaukana että huvikseen en lähde renkaita potkimaan) vastaavan hintaluokan autoista, pitääkö tuohon nyt sitten tyytyä kun hinta on kuulemma tiukka eikä innostusta neuvotteluun tuntunut myyjällä olevan... Vai saako oikeat alet vasta paikan päällä?
Käytettyjen autojen kaupassa käteisalennuksen saaminen on kyllä pientä. Uuden auton hankinnassa voidaan puhua 10...13% alennuksesta, mutta käytetyissä alennukset tapaavat olla kosmeettisia. Tietysti kaikki riippuu neuvottelutaidoistal, sen minkä tingata jaksaa sitä ei tarvitse maksaa. Mutta jos joku auto kolahtaa ja tuntuu että tämä se on, niin kyllä siitä lopulta maksaakin, jos se vain suinkin mahtuu budjettiin.
Aslaasj:n kanssa samaa mieltä. Mitsusta sain -10% mutta se oli Vehon henkilökunta-alennus. Sekin piti vielä hyväksyttää. Muuta kautta sain tietää paljonko ko. autostakin jäi katetta, en itse myisi sillä katteella...
Eli mielestäni ja aika monen auton kokemuksella väittäisin että yli 10 %:n alennukset ovat harvinaisia, ehkä edelleen Fordista tms. Mutta ei muista, käytetyistä kyllä, voin heti antaa A4:sta -11% ;)
Eli mielestäni ja aika monen auton kokemuksella väittäisin että yli 10 %:n alennukset ovat harvinaisia, ehkä edelleen Fordista tms.
Jaa-a, Sprinteristä irtosi heti kysymällä -30% tarjous kun ei tarvinnut tyrkyttää vaihtoautoa. Lopullinen hinta jäi kyllä varsin edulliseksi, alkuperäinen pyyntihinta ei niinkään ollut. On pyyntihintoja ja pyyntihintoja, tässä markkinatilanteessa ylisuuresta pyynnistä lohkeaa varmasti näyttävän kuuloinen alennus pikaisella neuvottelulla, mutta reaalihintojen alle tuskin hirveästi tarjotaan.
Ilman vaihtoautoa liikkuvalla ostajalla on varmasti nyt hyvät markkinat Suomessakin.
Comment