Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 valinnassa huomioitavaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 valinnassa huomioitavaa?

    Olen kyllä kahlaillut aika tavalla foorumia läpi, sekä haulla että muuten, mutta ajattelin vielä kysäistä:

    Kiikarissa -00 A4 B5 etuveto Avant, 1,8 vapari (APT?), ajettu alle 200tkm. Käytettyjä on tullut ennenkin osteltua, eli perusasiat selvät, mutta onko näissä muuten jotain mihin pitäisi kiinnittää erityistä huomiota? Piiloruosteelle alttiita kohtia tms? Etupään ripustuksethan näissä ilmeisesti on "ainainen murhe".

  • #2
    Aika epäonnistunu moottori tuo 1.8 vaparina. Janoinen, eikä oikeen mee edes mihinkää. No, ne tavalliset klopinat kannattaa kuunnella ja ite syynäisin nyt etuovien alasaranan että tappi pyörii oven mukana eikä oo ruostunu paikalleen. Pieni asiahan tuo on mutta ärsyttävä koska ovi rupiaa helposti roikkuun. Yleisilme kertoo jo aika paljo mitenkä autoa on pidetty.

    Comment


    • #3
      Piiloruostetta voi löytyä ovien alalistojen alta ja aika pahaakin sellaista. Lisäksi kyljistä voi löytyä maalipinnan alla muhivaa kuplaa, joka ei ole ruostetta vaan hapettumaa.

      Takaluukussa, rekisterisyvennyksestä lähtee maali kupruilemaan syvennyksen yläkulmista. Tästä löytyykin ihan tarinaa haulla.

      Etupään kolinaan löytyy lääke kun uusi kaikki tukivarret samalla kertaa ja ACF jäsenethän saa Kalskeen Tepon kautta saa laadukasta Febin sarjaa halvalla.

      Comment


      • #4
        Takaluukussa, rekisterisyvennyksestä lähtee maali kupruilemaan syvennyksen yläkulmista. Tästä löytyykin ihan tarinaa haulla.
        Juu, olikos tämä se surullisenkuuluisa suunnitteluvirhe (kahva rikkoo maalin).

        Kiitoksia tähänastisista, pitää syynätä tarkkaan noiden alalistojen tienoilta; kohta loppuu työpäivä ja pääsee katsomaan livenä...

        Comment


        • #5
          En kyllä ymmärrä, miksi pitää häviötä mennä ostaan. Ei turboa, eikä Quattroa. On kyllä Dual Fail, lähinnä mietin keskusteluja jossa todetaan, että ostat kaikki haitat, mutta et yhtään Audin hyötyä.
          Viimeksi muokannut _jone_; 23.6.2009, 06:16.

          Comment


            #6
            En kyllä ymmärrä, miksi pitää häviötä mennä ostaan. Ei turboa, eikä Quattroa. On kyllä Dual Fail, lähinnä mietin keskusteluja jossa todetaan, että ostat kaikki haitat, mutta et yhtään Audin hyötyä.
            Kaikilla ei pakosti riitä pelimerkit turboihin ja quattroihin? Muutenhan tuo auto pesee normi vessat 100-0 laadultaan.

            Mutta asiaan... Minulla oli tuollainen aikaisemmin neljä vuotta ja kallein remontti koko autoon oli jakopää (n. 450e). Muuten kyllä selvinnyt aika vähällä. Kaikki tukivarret pallonivelineen edestä tuli vaihdeltua ja tais olla joku raidetangon pääkin edestä mennyt. Myös tuo takakontin kahvan alla pesivä kuppa löytyi. Tosin tuota kuppaa ei nähnyt ennenkuin rupesin muutenkin hiomaan vanhaa maalia pois toisen syyn takia, että aika piilossa se oli siellä.

            Tekniikka oli kyllä todella luotettava. Mitä nyt 300tkm ajetussa piti antaa vähän forte käsittelyä että venttiilinnostajat alkoivat toimimaan sutjakkaammin. Kertaakaan ei tielle jättänyt ja katsastuksesta jos hylsyjä tuli niin aina oli vika noissa etupään nivelissä.

            Hyvin sillä pääsi paikasta a paikkaan b. Tuota autoa on kumminkin tehty 1.6senakin ja se se vasta nuhainen on :)

            Comment


            • #7
              On kyllä Dual Fail, lähinnä mietin keskusteluja jossa todetaan, että ostat kaikki haitat, mutta et yhtään Audin hyötyä.
              Tuota... rajoittuvatko Audin hyvät puolet turboon ja nelivetoon?

              Eikä se välttämättä edes pelimerkkien määrästä ole kiinni, kaikki eivät vain koe noita tarpeelliseksi. Vajaaveto on riittänyt mainiosti tähänkin asti, kun ei tarvitse mökkiteitä tms. talvella koluta. Eikä niiin kiirettä ole vielä ollut, ettei vaparilla olisi ehtinyt; korttikin on pysynyt plakkarissa, kun ylinopeudet pitää tahkota tieten tahtoen ;)

              Toiset meistä kun löytää huvinsa ja hauskuutuksensa muualta kuin auton ratista, vaikka en kiistäkään hevosvoimien antamia "kicksejä". Yhden ainoan kerran olen tällä palstalla kummastellut, mihin "arkiautossa" tarvitaan useita satoja hevosvoimia, kun nopeusrajoitukset on mitkä on. Mutta kukin tyylillään, niin kauan kun siitä ei ole muille haittaa tai vahinkoa. En jaksa jeesustella edes hiilijalanjäljestä. Eikä herneitä, pliis, tämä menee jo muutenkin riittävän OT:ksi.

              PS: Jos tuossa läheltä löytyvässä yksilössä olisi ollut neliveto ja/tai turbo, ei se olisi mikään kaupan este ollut. Ilmastointi on tärkeämpi kriteeri tässä tapauksessa.

              Comment


              • #8
                Vaikka nelivetouskovainen olenkin, ajelin tuollaisella etuvetoisella 1.8 automaatilla muutama vuosi sitten. Kahden päivän harjoittelun jälkeen tottui auton kulkuvaroihin vallan hyvin. Sillä ehtii oikein hyvin samaan tahtiin muiden perheautojen kanssa. Plussana vielä ahtovuotojen ja turbovikojen puute jotka ikäluokassa ovat ominaisuuksia.

                Comment


                • #9
                  Pelimerkeistä ei kyllä ole kyse, 1.8 tuntuu liikkuvan samoissa hinnoissa, ilman ilmastointia. Pitää myös muistaa, että yleensä Quattro mallit pitää hintansa paremmin kuin vajaaveto.

                  http://www.nettiauto.com/audi/a4/2630699 1.8 125hv 210tkm 7200e vm 98
                  http://www.nettiauto.com/audi/a4/2637585 1.8 125hv 173tkm 9900e vm 01
                  http://www.nettiauto.com/audi/a4/2465737 1.8 quattro 125hv 227tkm 11980e vm 00
                  http://www.nettiauto.com/audi/a4/2632238 1.8t 150hv 162tkm 8490e vm 98
                  http://www.nettiauto.com/audi/a4/2524116 1.8t quattro 150hv 175tkm 12000e vm 00
                  http://www.nettiauto.com/audi/a4/2440465 1.8t quattro sport 180hv 145tkm 12900e vm 98

                  Tätä nyt en vaan jymmärrä. Kaikissa nosisa pitäs olla ilmastointi. Faceliftistä tietenkin pitäisi enemmän rahaa saada.

                  Näköjään foorumilla myytävänä myös. http://www.nettiauto.com/audi/a4/2624166
                  Viimeksi muokannut _jone_; 24.6.2009, 00:14.

                  Comment

                  Working...
                  X