Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bmw z3 1.8 VS Audi cabriolet 2.6 V6

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Bmw z3 1.8 VS Audi cabriolet 2.6 V6

Nyt olisi ongelmaa kerrakseen, kuten otsikosta voi päätellä niin avoauton hankinta on edessä ja nyt on vaihtoehdot vähennetty kahteen autoon.
    Pyydänkin hiukkasen apua valinnassa koska plussat ja miinukset ovat molemmissa melko tasan enkä osaa millään päättää kumpi.
    Ensin kuitenkin hiukkasen käyttötarpeesta:
    -Auto tulee pääasiassa kaupunkikäyttöön mutta sillä pitää voida ajaa ongelmitta 300km siivu paikkakunnalta toiselle jos sellainen tarve ilmenee.
    -Talviajoa en ole ajatellut vaan tarkoitus laittaa auto syksyllä seisontaan tai myydä pois jos onni suo. Kuitenkin jos kaikki menee aivan toisin kuin olen suunnitellut niin autolla tulisi kyetä ajamaan jokapäiväistä ajoa talvisinkin eli ns hätävara olisi oltava.
    -Tilaa en tarvitse kovin, eihän z3 muuten olisi vaihtoehto
    -Tehoa kun löytyy sen verran että ohi pääsee niin olen tyytyväinen.

Ja nyt vaihtoehto 1 eli Bmw Z3 1.8, 1998
    Plussat:
    -Manuaali
    -Vuosimalli 1998
    -Jonkinlainen huoltokirja löytyy
    -Ajettu hiukka alle 160tkm
    -Täysnahkasisusta joka virheetön
    -Luistonesto+penkinlämmittimet löytyvät
    -abs,sähkölasit+peilit, sähkösäätöiset penkit
    -Katto ei hyvä eikä huono ja manuaali ja renkaat ok, renkaat 17" aluvanteilla ja hyvin on pintaa kumeissa.
    -Katon takaikkunan saa irti vetoketjulla, ikkuna hiukka samea
    -Tuulisuoja löytyy+nahkasuoja tyhjälle kololle kun katto alhaalla.
    -Ketjukone
    -Kulutus
    -Katsastus suoritettu toukokuu 2009
    -Ei ruostetta
    -Kovan katon hankinta ei maksa "paljoa"
    Miinukset:
    -Tuotu saksasta kevällä 2009
    -Ei tietoa saksan ajoista muuta kuin huoltokirjassa olevat leimat
    -Öljynvaihto+huolto olisi tehtävä piakkoin.
    -Ei cd-soitinta vaan pelkkä radio joka vaihdettu
    -Myrkyn vihreä metalliväri.
    -Menetän 500e
    -"Tehoton"
    -Tilaa ei lisämatkustajille kauheasti.
    -Vain yhdet renkaat
    -Ei tietoa kuinka talvella pärjää

Vaihtoehto 2 Audi Cabriolet 2.6 V6 1995
    Plussat:
    - 1-omistaja saksassa, 1-suomessa
    -Hakenut itse saksasta noin 4v sitten. (kertomansa mukaan)
    -Katsastettu kesäkuu 2009
    -Vääntävä V6 moottori 2.6
    -Manuaali
    -Mittarilukema noin 145tkm, auton kunto ulkoisesti ja sisäisesti antaa olettaa km-lukeman pitävän paikkaansa.
    -Tehokas verrattuna z3:seen
    -4-paikkainen
    -Sisusta virheetön
    -Renkaat ok, momon aluvanteet 16"
    -S2 puskuri ja S2 ratti vaihdettu-->kirkkaat etuvilkut/valot
    -Ei ruostetta
    -Ruostesuojattu kesällä 2008
    -Saan rahaa 3500e ja auton kun taasen Z3 kaupassa menetän 500e
    -Suksiluukku
    -Tuulisuoja jonka arvo suomen kaupoissa noin 800e
    -Cd-soitin
    -Väriltään kirkkaan punainen kromilistoineen
    -2-kerroskatto, vastaavanlainen audi todettu hyväksi talviautoksi

Miinukset:
    -Vain osa nahkasisusta
    -Huoltokirja varastettu
    -Vain yhdet renkaat
    -Öljynvaihto+huolto olisi tehtävä piakkoin.
    -Jakohihnan vaihto edessä. Vaihdettu kuulemma noin 130tkm kieppeillä muttei ole papereita koska ne on varastettiin. En luota että se olisi vaihdetty
    -Katossa 2 pientä naarmua/repeämää, helppo korjata koska vain päällinen rikki. Ei sada sisään (testattu on) eli loppujen lopuksi kunnossa.
    -Katon takalasi ei irroitettava helposti
    -Katon takalasi hiukkasen samea, kuten z3:ssakin
    -Hankala ostaa käytettynä kova katto

Tosiaankin Audin mukana saan rahaa 3500e ja Z3 kaupassa menetän 500e eli sellainen 4000e ero näissä kahdessa...
    Kuten voitte lukea plussat ja miinukset ovat melko tasapainossa.
    Ottaisinko rahaa ja avon vaiko roadsterin ja menettäisin hieman rahaa.

Ehdotuksia?
    Mallikuva Bmw: [COLOR=#800080]http://www.limericklocalcars.com/userimages/PICT0182.JPG[/COLOR]
    Mallikuva Audi: [COLOR=#800080]http://www.gastongategarage.co.uk/images/audicabrioletr71201.jpg[/COLOR]
    Viimeksi muokannut banditx; 21.6.2009, 18:50.

Audi olisi oma valinta ainakin tälläisessä tilanteessa, koska Audi on paljon tyylikkäämpi, tilavampi ja tehokkaampi. Kuntohan tietenkin ratkaisee paljon, mutta ulkoapäin audi näyttää hyvältä. Ylijäävät 3500e säästöön ja niillä rahoilla vain tarkastuttamaan/tekemään jakopääremontti ja muut tarpeelliset huollot, sekä ostamaan talvipyörät.

Comment

Tuosta Audista nyt pystyn hieman tarkemmin sanomaan reilun vuoden kokemuksella. Audi on kyllä todella lämmin ja sillä pystyy ajamaan pitkää matkaa reilussa +10 ihan helposti. Jos vain mahdollista niin osta facelift malli. Paljon paremmat valot sekä uudistuksia sisustassa. Kovan katon takalasin vastuksille myös valmis pistoke. Normaalisti takalasin huurteet "hoidetaan" puhaltimella.

-Kovakatto ei ole mitenkään hankala ostaa. Tarvittaessa sellainen on ovellasi viikon kuluessa.
      -Kokonahka sisusta on mielestäni lähes välttämätön avoautossa, koska sisusta pölyyntyy melko paljon ajaessa katto auki(sitä vartenhan nämä ovat?).
      -Itse en edes harkitsisi manuaalikatolla olevaa versiota. Sähkökatto on vaan niin paljon nopeampi ja helpompi ja parempi.
      -2.6 V6 ei ole mikään raketti tuossa korissa varsinkaan automaattina. Auto painaa nimittäin melkosen reilusti. Normitarpeisiin kulkua on kuitenkin ihan riittävästi.

Itse olen kyllä ollut autoon todella tyytyväinen. Lämpöä on riittänyt aina kun on tarvinnut ja ajo-ominaisuudet ovat ihan kohdallaan. Tosin talven tämä auto seisoi lämpösessä tallissa.

Comment

-Katselin että audiin on tarjolla melko nihkeästi kovia kattoja, z3 niitä löytyy jopa silloin tällöin suomesta, saksassa niitä on tarjolla todella paljon.
        -Audi on manuaali, onneksi. Automaatista en tykkää ollenkaan joten se on poissuljettu ajatus kokonaan.

Kyseiset autot ovat vaihtoehtoina siksi koska ovat noin 5km päässä kotiovelta, lyhyt matka hakea se uuteen kotiin :)
        -Sisustassa on pieni osa kangasta mutta se häiritsee kovasti, olen enemmänkin kokonahkamiehiä.

Bmw foorumilla yllätysyllätys kaksi ääntä z3:lle
        Täällä myöskin kaksi ääntä audille.

Tuntuu kovasti että päätös menee nopanheitoksi.

Comment

Tällä hetkellä EBAY:ssa on myynnissä kolme kattoa. Kaksi on ainakin Wiesmannin tekeleitä, jotka sattuu omaan silmään hieman paremmin.

Comment

http://cgi.ebay.de/Audi-80-Cabriolet...A1%7C294%3A200

sininen mutta ei kovin pahan hintainen ainakaan vielä.
            paljonkohan maalaus maksaa punaiseksi?

Comment

Mutta älä kuuntele liikaa toisten ääniä, menet ja koeajat molemmat autot ja ostat sen mikä kiihottaa eniten.

Comment

Molemmat autot on ajettu jo kahdesti :D
                Aamulla olin ottamassa audia mutta iltapäivällä jo zetaa ja nyt en tiedä enää kumpaako...

Pikkupojasta lähtien olen halunnut kummankinlaisen kulkineen. Pari vuotta sitten olin vastaavaa audia ostamassa mutta ostinkin m-pyörän, saa nähdä käykö nyt samalla lailla.

Comment

Audiin mahtuu enemmän mekkoja mukaan
                  Itse en ostaisi kumpaakaan

Comment

Audissa on sitä tyyliä enemmän ja tulee harvemmin vastaan, z3 on ämmien auto yksinkertaisesti sanottuna. Z3 sisusta on myös niin vanhanaikainen kojelaudan ym osalta, paljon piirteitä todella vanhoihin e30 malleihin ym. Ei kuski itse sitä audin kangasosaa keskellä penkkiä näe muutenkaan ja pitää penkkikin paremmin kuskin penkillä kuin pelkkä nahkajakkara. Bemari on myös karsean värinen ja toiseksi, kaks paikkaa tarvittaessa matkustajille/matkatavaroille puuttuu. Z3 on tyylitön sekasikiö joita vain naisten kuuluisi ajaa ja joita useimmin siellä näkeekin, konekin on lahna, kutonen on aina kutonen ja voisin väittää että tuo kone on juurikin parhain kokonaisuus cabriolet malliin mitä audi sen pellin alle on laittanut, piste :) .

Comment

osta molemmat ;)

vähän on vaikea varmaan päättää, molemmat hienoja laitteita.

itse hairauhduin bemariin vaikka olen audimiehiä ollut aina...

Comment

Sotketaan soppaa. Jos vaan budjettiin sopii eikä kaksipaikkaisuus haittaa, niin mites olisi Porsche Boxster.

Comment

Mun ääni kans boxsterille.
                          Topikin autoista ky audi kun toi bimmeri on vähä ruma ja vajaapyttysellä koneellakin. :)
                          Z-sarja ei o kyl silmää miellyttäny koskaan. Joku 3-sarjan avo coupe ois poikaa.

Comment

eihän se boxsteri ole kuin noin 7te kalliimpi kuin z
                            http://www.nettiauto.com/porsche/boxster/2487415

ei riitä pörssi...

Comment

Niin pä. Suurin este on aina raha. :)

Comment

niinpä, päätös olisi melko selvä jos audi olisi 2.8 moottorilla.
                                Kulutus on kuitenkin saman verran mutta tehoa löytyy enemmän joka on näkyvää.
                                Ei tuo 150hp ole kovin paljoa kyseiseen autoon saatikka 2.6 moottoriin...

Comment

Älä aliarvioi tuota 2.6 konetta, paljon vähemmän katti harmeja ja sitä mukaa tehovajeharmeja ym. Kaverillakin a4 on tuossa 2.8 koneessa tehovajetta ja melko varmasti vika viittaa jälleen kerran katteihin, kaikki muu on melkeempä tarkastettu ja vaihdettu jo ja muillakin tuota samaa vikaa on ollut. Itse olen ollut tuohon 2.6 mottiin mikä autossani on niin enemmän kuin tyytyväinen ja luulisi että pellin alla on jopa ylimääräsiä hevosia tuon vaatimattoman 150hp lisäksi, sen verran pirteältä tuo loppujen lopuksi tuntuu, itse ainakin tykkään tuon koneen toiminnasta erityisesti. Vertaa nyt tuota 1.8 4-konetta ja tuota 2.6 6-konetta niin kummallakohan olisi mukavempi ajaa loppujen lopuksi ;) . Itsellä valinta olisi niin päivän selvä kun vaan olla voi.

Comment

Noni, uusi käännös asiaan!
                                    Olin jo päätymässä audiin ja soitin omistajalle että tehdään kaupat mutta hän sanoi että saamani raha on enää 3000e! kun se aiemmin oli 3500e koska vaihtoautoni km lukema on 1500km enemmän kuin ilmoituksessa.
                                    Kalliita kilomerejä 1500km ja 500e :)
                                    Taidanpa ottaa suosiolla z3:sen, sen omistaja on sentään sanansa pitävä eikä tuollainen *piip* kuin audin.

Comment

Z3 ja BMW:t yleensä ovat osoittautuneet himpun verran paremmiksi ajettavuudeltaan ja käsiteltävyydeltään. Muutenkin penkit ovat miellyttävämmät istua ja sisusta on aavistuksen paremmassa kontrollissa. Ja onhan autossa oikea vetävä pää, toisin kuin Cabia ei ole tainnut saada kuin vetovammaisena..(?) Mutta, mitäpä kesällä quattrolla tekeekään, ellei tehoa ole pellin alla 100hp sylinteriä kohden ;-)

Eipä ole myöskään Cabrioleten takapenkkien tilassa kehumista, koirat hyvin mahtuu ja perheen pienimmät, korostan pienimmät. Toki onhan vähän enemmän, kuin ei mitään.

Ulkonäölliset seikat taas ovat aina makuasioita, myös Z3:sta hieman sillä silmällä vilkuineena päädyin kuitenkin Cabrioon. Vakiona Z3 on kyllä yksi kauheimmista avokeista mitä tuotantoon on tullut, mutta perus höpöhöpömuokkauksella siitä saa vallan katseen kestävän kokonaisuuden, tarkoittaen siis vanteita ja sopivaa madaltamista.

Kokonahkasisus on kyllä melko hirvittävä kesällä, varsinkin jos unohdat autosi katto auki auringonpaisteeseen. Toki aluksi tuntuu kuumalta, mutta hetken ajon jälkeen alkaa kabinetti viiletä melko mukavasti. Ja niin kuin ylhäällä tuli jo ilmi on nahkasisusta helpompi pitää puhtaana, sisälle kun pölyä auttamatta tahtoo tulla jos katto on piilotettu taakse.

Päätös kannattaa kuitenkin tehdä omien tuntemuksien perusteella, ja onhan se osakseen selvää että BMWfoorumilla on kortit Z3:lle ja Audifoorumilla taas toisinpäin. Itse olen asiassa puolueeton, molemmat varmasti todella hienoja pelejä, itse olen tyytynyt kuitenkin Cabiin ja tyytyväinen olen ollut. Tosin varmasti yhtä tyytyväinen olisin vaikka tallia koristaisi Z3:n.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja vvuori Näytä viesti
                                        Audissa on sitä tyyliä enemmän ja tulee harvemmin vastaan, z3 on ämmien auto yksinkertaisesti sanottuna. Z3 sisusta on myös niin vanhanaikainen kojelaudan ym osalta, paljon piirteitä todella vanhoihin e30 malleihin ym. Ei kuski itse sitä audin kangasosaa keskellä penkkiä näe muutenkaan ja pitää penkkikin paremmin kuskin penkillä kuin pelkkä nahkajakkara. Bemari on myös karsean värinen ja toiseksi, kaks paikkaa tarvittaessa matkustajille/matkatavaroille puuttuu. Z3 on tyylitön sekasikiö joita vain naisten kuuluisi ajaa ja joita useimmin siellä näkeekin, konekin on lahna, kutonen on aina kutonen ja voisin väittää että tuo kone on juurikin parhain kokonaisuus cabriolet malliin mitä audi sen pellin alle on laittanut, piste :) .
                                        Taitaa se ämmä löytyä sieltä sun peilistä, kun noin levotonta juttua tulee... Z3 ämmien auto? Ihan rehellisesti sanottuna se on ainakin 10 kertaa tyylikkäämpi kuin tuo audi cabriolet, mikä muistuttaa lähinnä laatikkoa. Oma ääni menisi kyllä bemarille, tosin en välttämättä ottaisi 1.8 koneella.

Comment

Ilmeisesti herrat hakee tätä termiä?

http://www.urbandictionary.com/defin...dressers%20car

Comment

Toi TT + homostelukampaaja-juttu on vanhempi kuin internet. Ja itse aiheeseen, onko topikin aloittaja vielä ostamassa jompaakumpaa laitosta vai onko mieli muuttunut kokonaan TT:n suuntaan (TT ostaminen-topic) ?

Comment

pelkkä koeajo oli tuo TT, voihan sitä katsos muuhunkin osallistua ;)
                                              z3 on nyt kaupat sovittu tosin vasta sitten kun se on kilvissä. sovimme että voin ostaa jonkun muun pelin jos sopiva sattuu kohdalle ennen z3:n kauppaa.

Comment

Eikös tuo cabriolet audi ole muka liikkunut samaan aikaan lainkaan, kun hyvitys tippui? Aika erikoista peliä tuommoinen myyjän puolelta kyllä..

Comment

ugemi: ei kuulemma ole :)

Comment

CASE CLOSED!

Ostin TT-audin 1.8T ja vajaaveto, rahkeet ei riittäny parempaan...

Comment

Jumalmoottorinen TT:hän on ihan mukava ja vähintään yhtä suorituskykyinen, kuin Cabrio, Z3:sta puhumattakaan. Ei taida kulutuskaan olla Z3:a paljon kovempi. Oikein hyvä valinta.

Comment

Working...
                                                      X