Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jenkki Audi vs. Euro Audi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jenkki Audi vs. Euro Audi

    Otetaan nyt esimerkiksi C5 korinen A6. Onko mitään radikaaleja eroja korissa/valoissa tai moottorissa verrattuna Euro spec. autoon? Joskus aina näkee rapakon takaa tuotuja muuttoautoja ja yleensä niissä on kohtuu hyvät varusteetkin. Onko mitään riskiä joutua etsimään jotakin osaa maailmanääristä vai onko kaikki osat keskenään yhteennaitettavia Jenkkien ja Eurojen välillä?

    #2
    Valoissa on ollut ainakin C4-korissa eroavaisuuksia. Puskurit taitaa sikäläisen säädännön takia olla vähän erilaiset. Tekniikasta en osaa sen kummemmin sanoa.

    Varustelistalla automaattivaihteisto taitaa olla jenkkilässä enemmän sääntö. Keppivaihteiston joutuu melkein erikseen tilaamaan.

    Comment


      #3
      Samalla tavalla siihen amöriikan ihmeeseen varaosat tehtaan luettelosta löytyy. Puskureissa, valoissa ja radiossa (taajuusjaot) ne erot yleensä tuppaa olemaan.

      Comment


        #4
        Ja taitaa olla ainakin 80-luvun vehkeissä vähemmän voimaa päästörajojen takia.

        Comment


          #5
          Mittaristo myös maili painotteinen.

          Comment


            #6
            Ja mukitelineet taitaa olla aika pakolliset myös :)

            Lötkön ikäluokassa oli enemmän eroa, kun Terminaatorin osavaltiossa oli jo silloin aikalailla edellä nuo päästörajoitukset.

            Comment


            • #7
              Jenkkilässä ei myöskään tunneta käsitettä LongLife :)

              Comment


                #8
                Valot ja mittaristo. MMI:n muutokset "EU:ksi" voi teettää marmoritiskillä.

                Tekniikasta en osaa sanoa, mutta marmoritiskillä varaosaluottelosta löytyy jenkki mallitkin - joten osien tilaaminen onnistuu...

                Comment


                • #9
                  En tosin itsekkään Eero tunne käsitettä longlife kun tehdään mahd. paljon itse..loput jätetään suosiolla okkimin, alias välitalon huoleksi..;)

                  Comment


                    #10
                    Mutta jenkit tuntee käsitteen dino oil, joten moottori voi olla aivan tukossa.

                    Comment


                      #11
                      Ja tuntee sen sandblastingin :)

                      Comment


                      • #12
                        Varusteet, varusteet. Esim. B7 A4:ssa on vakiona melkein kaikki, ja pienella lisalla saa loputkin. Suomessa saa jokaisen ruuvin ja nippelin rustittaa erikseen.

                        Comment


                          #13
                          Voi olla myös toisinpäin eli jenkkimarkkinoille viety karsitumpia versioita. Lähinnä varmaan vain erikoismalleissa, joissa on mukana jo ~kaikki.

                          Comment


                            #14
                            Ajankohtainen aihe itsellekin. Tällä puolella lätäkköä tuntuu trendinä olevan varusteiden paketoiminen kokonaisuuksiin joka ainakin minulle aiheuttaa harmaita hiuksia. Jos jotain tiettyä haluaa niin sitten saattaa joutua ruksimaan jonkin "kalliin" perusvarustelun heti alkuun.
                            Esimerkkinä A4 B8 johon karvalakkimalliin (premium) ei kuulu esim xenonit. Nuo kun ovat itselle tärkeät niin jo heti alkuun pitää valita vähintään premium plus. Toiseksi kun värinäytölliseen FIS:n on ehtinyt totutella, niin sen saa täällä ainoastaan Navigaattorin kanssa.
                            Toisaalta kotimaasta hankittu A4 2.0tq tuli muutamalla perusvarusteella (urheiluistuimet + vetokoukku) kustantamaan 50k?, täällä sama malli kalleimpana prestige versiona ja koko lisävarustelista ruksittuna maksaa $51k+verot:-)

                            Comment


                            • #15
                              vanha audini oli saudiarabiasta tuotu ja pienen kolarin jälkeen jouduttiin uuden puskurin lisäksi tilaamaan saudi-auto -> europuskuri sovitesarja kun eivät saaneet samanlaista puskinta mistään

                              Comment


                              • #16
                                Hola,

                                Itsellä '00 A6 2,7Tq jenkkilästä tuotu muuttoautona. Tosiaankin kaikki varusteet löytyy. Suurimmat muutokset taitaa euro-versioon olla tosiaankin punaiset takavilkut, kapeempi rekisterikilven paikka takana, moottorin pitäisi olla vakiona 250hv (euro 230hv) ja radion (2din) mielenkiintoinen taajuusvalinta. Jenkeissä ei ilmeisesti juuri käytetä auton mukana seuraavaa huoltokirjaa vaan siellä merkkihuolloilla on yhteinen carfax -tietokanta, jonne laitetaan kaikki tiedot huolloista. Samasta datasta näkee myös mahdolliset kolarit ym... Itselläni seurasi kattava historia auton vaihesta. Auto oli huollettu pilkuntarkasti, joten en itse nähnyt ainakaan mitään syytä olla ostamatta kysestä autoa. Hyvin on kyllä toiminutkin viimeisen 6kk.

                                Muutaman pikkunippelin olen siihen ostanut, ja hyvin on osat kyllä löytynyt. Vaikka eivät ole olleet yleisiä täälläpäin.
                                Viimeksi muokannut jasso; 28.6.2009, 21:20. Perustelu: Allekirjoitukset eivät ole käytössä.

                                Comment


                                  #17
                                  Tässä kanssa yksi jenkkituonti B6 S4.
                                  Eroina suomiversioon tossa yksilössä mm. muistipaikat penkin säädöissä, kompassi peilissä, mittaristo tietty maileina, ajotietokoneen joutuu koodaamaan kilometreille ja litroille jne.
                                  Radion taajuudet noissa jenkkituonneissa on siis kaikissa ihan päin hanuria, tuohonkin autoon on vaihdettu soiva soitin.
                                  Sitten nuo perinteiset mitä kaikissa muissakin jenkeistä tuoduissa näyttää olevan, eli kapea takakilven paikka takaluukussa sekä oranssit etukulmat.

                                  Itsekin katselen tässä juuri erästä jenkkituontikärryä toimittamaan kakkosauton virkaa. Sillä näitä on nyt tullut vähän tsuumailtua =)

                                  Comment


                                    #18
                                    OT. Miksi ihmeessä noissa kaikissa jenkkirasseissa on aina tuo kompassi? Eihän tuolla ole minkään valtakunnan virkaa. Siisti auto tuo S4 kaikinpuolin...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Liekkö se on amerikkalaisille joilla ei ole gps:ää ja tiestö on hieman erilaista tuolla rapakon takana. Kaupungeissa teiden nimet on ilmansuuntia ja järjestysnumeroita.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kuka osaa koodata jenkkimallin ajotietokoneen miles per gallon -> litraa per kilometri jne?
                                        Ei liene järin suuri operaatio.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja LOWR1D3R Näytä viesti
                                          Kuka osaa koodata jenkkimallin ajotietokoneen miles per gallon -> litraa per kilometri jne?
                                          Ei liene järin suuri operaatio.
                                          Audi_A4/S4/RS4/Cabriolet_(8E/8H)

                                          Instrument clusterin eli siis mittariston maa koodi pitäisi ilmeisesti muuttaa?
                                          Viimeksi muokannut _jone_; 30.6.2009, 15:54. Perustelu: Otetaas uudelleen, kun linkit meni vituiksi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mittaristoa ei minun tietääkseni saa koodattua metriselle järjestelmälle ainakaan C5:ssa..

                                            Comment


                                              #23
                                              OT. Miksi ihmeessä noissa kaikissa jenkkirasseissa on aina tuo kompassi? Eihän tuolla ole minkään valtakunnan virkaa. Siisti auto tuo S4 kaikinpuolin...
                                              Tuo kompassi on täällä tosiaan ihan hyvä varuste. "kaikki" tiet kun on järjestään itä-länsi tai pohjoinen-etelä suuntaisia. Vähän oudommassa paikassa suunnistaminen helpottuu huomattavasti kun tietää mihin suuntaan liikutaan. Kyllähän ilmankin pärjää hienosti, mutta tuo nyt on sellainen pieni mukavuus jostaa ei nyt haittaakaan ole:)

                                              Comment


                                                #24
                                                Mun autoon tehtiin tällä viikolla MMI:n SW päivitys marmoritiskillä US=>EU. Nyt kaikki mittayksiköt MMI:n valikoissa ja näytöissä on samat kuin EU autoissakin, ainoa ero on enää nopeusmittarin pohja.

                                                Navi toimii. Radio löytää kaikki Suomen radiotaajuudet sekä RDS toimii.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Hums, ei vaihdettu mitään osaa? Paljonko kustansi? Pörhöltä joskus utelin niin tarjosivat uutta soitinta ja jotain muuta osaa tilalle.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ei vaihdettu osia

                                                    Ei vaihdettu mitään osia.

                                                    Tehtiin päivitys kahteen kertaan.

                                                    US (versio 2xxx) => US (uusin versio 4140) => EU (5140)

                                                    Hinta 2 x 95Eur

                                                    Lisäksi samaan hintaan päivittivät joitain muitakin tehtaan sw korjauksia.
                                                    Viimeksi muokannut vaaltone; 10.8.2009, 14:17.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Jatketaampa tähän ketjuun tällainen kysymys.

                                                      Eli saako tosta profiilin S4 -01stä muutettua matkamittarin maileista kilometreiksi vag comilla? Miten? Jos ei niin saako jollain muulla poppakonstilla?

                                                      Ajotietokone siis on jo litroina/kilometreinä.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Kokeiles vaihtaa mittariston koodaus Saksaan tai Eurooppaan:

                                                        http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...Cluster#Coding

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Voitko vielä vääntää rautalangasta miten siihen oikeeseen koodiin pääsee käsiksi etten sohlaa jotain omiani sinne?

                                                          Piuha tuli paketissa eilen ja vaikka kuinka yrittää käsittää miten toi toimii ni olen vieläki pihalla ku lumiukko :)

                                                          Vikakoodit onnistuin lukemaan ja nollaamaan, en paljoa muuta.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Rautalankaa ei nyt ole, mutta nämä ohjeet löytyy tuolta Ross-techin sivuilta. Eli VCDS:llä tuonne "instruments" valikkoon, ja sieltä noiden ohjeiden mukaan. Osaat kyllä kun menet askel kerrallaan ja katsot mitä näkyy.

                                                            Change Language Displayed:

                                                            [Select]
                                                            [17 - Instruments]
                                                            [Adaptation - 10]
                                                            Enter channel 04

                                                            The available languages are :

                                                            00001 - German
                                                            00002 - English
                                                            00003 - French
                                                            00004 - Italian
                                                            00005 - Spanish
                                                            00006 - Portuguese

                                                            [Save]

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X