Otetaan nyt esimerkiksi C5 korinen A6. Onko mitään radikaaleja eroja korissa/valoissa tai moottorissa verrattuna Euro spec. autoon? Joskus aina näkee rapakon takaa tuotuja muuttoautoja ja yleensä niissä on kohtuu hyvät varusteetkin. Onko mitään riskiä joutua etsimään jotakin osaa maailmanääristä vai onko kaikki osat keskenään yhteennaitettavia Jenkkien ja Eurojen välillä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jenkki Audi vs. Euro Audi
Collapse
X
-
Valoissa on ollut ainakin C4-korissa eroavaisuuksia. Puskurit taitaa sikäläisen säädännön takia olla vähän erilaiset. Tekniikasta en osaa sen kummemmin sanoa.
Varustelistalla automaattivaihteisto taitaa olla jenkkilässä enemmän sääntö. Keppivaihteiston joutuu melkein erikseen tilaamaan.
-
Ajankohtainen aihe itsellekin. Tällä puolella lätäkköä tuntuu trendinä olevan varusteiden paketoiminen kokonaisuuksiin joka ainakin minulle aiheuttaa harmaita hiuksia. Jos jotain tiettyä haluaa niin sitten saattaa joutua ruksimaan jonkin "kalliin" perusvarustelun heti alkuun.
Esimerkkinä A4 B8 johon karvalakkimalliin (premium) ei kuulu esim xenonit. Nuo kun ovat itselle tärkeät niin jo heti alkuun pitää valita vähintään premium plus. Toiseksi kun värinäytölliseen FIS:n on ehtinyt totutella, niin sen saa täällä ainoastaan Navigaattorin kanssa.
Toisaalta kotimaasta hankittu A4 2.0tq tuli muutamalla perusvarusteella (urheiluistuimet + vetokoukku) kustantamaan 50k?, täällä sama malli kalleimpana prestige versiona ja koko lisävarustelista ruksittuna maksaa $51k+verot:-)
Comment
-
Hola,
Itsellä '00 A6 2,7Tq jenkkilästä tuotu muuttoautona. Tosiaankin kaikki varusteet löytyy. Suurimmat muutokset taitaa euro-versioon olla tosiaankin punaiset takavilkut, kapeempi rekisterikilven paikka takana, moottorin pitäisi olla vakiona 250hv (euro 230hv) ja radion (2din) mielenkiintoinen taajuusvalinta. Jenkeissä ei ilmeisesti juuri käytetä auton mukana seuraavaa huoltokirjaa vaan siellä merkkihuolloilla on yhteinen carfax -tietokanta, jonne laitetaan kaikki tiedot huolloista. Samasta datasta näkee myös mahdolliset kolarit ym... Itselläni seurasi kattava historia auton vaihesta. Auto oli huollettu pilkuntarkasti, joten en itse nähnyt ainakaan mitään syytä olla ostamatta kysestä autoa. Hyvin on kyllä toiminutkin viimeisen 6kk.
Muutaman pikkunippelin olen siihen ostanut, ja hyvin on osat kyllä löytynyt. Vaikka eivät ole olleet yleisiä täälläpäin.
Comment
-
Tässä kanssa yksi jenkkituonti B6 S4.
Eroina suomiversioon tossa yksilössä mm. muistipaikat penkin säädöissä, kompassi peilissä, mittaristo tietty maileina, ajotietokoneen joutuu koodaamaan kilometreille ja litroille jne.
Radion taajuudet noissa jenkkituonneissa on siis kaikissa ihan päin hanuria, tuohonkin autoon on vaihdettu soiva soitin.
Sitten nuo perinteiset mitä kaikissa muissakin jenkeistä tuoduissa näyttää olevan, eli kapea takakilven paikka takaluukussa sekä oranssit etukulmat.
Itsekin katselen tässä juuri erästä jenkkituontikärryä toimittamaan kakkosauton virkaa. Sillä näitä on nyt tullut vähän tsuumailtua =)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LOWR1D3R Näytä viestiKuka osaa koodata jenkkimallin ajotietokoneen miles per gallon -> litraa per kilometri jne?
Ei liene järin suuri operaatio.
Instrument clusterin eli siis mittariston maa koodi pitäisi ilmeisesti muuttaa?Viimeksi muokannut _jone_; 30.6.2009, 15:54. Perustelu: Otetaas uudelleen, kun linkit meni vituiksi.
Comment
-
OT. Miksi ihmeessä noissa kaikissa jenkkirasseissa on aina tuo kompassi? Eihän tuolla ole minkään valtakunnan virkaa. Siisti auto tuo S4 kaikinpuolin...
Comment
-
Mun autoon tehtiin tällä viikolla MMI:n SW päivitys marmoritiskillä US=>EU. Nyt kaikki mittayksiköt MMI:n valikoissa ja näytöissä on samat kuin EU autoissakin, ainoa ero on enää nopeusmittarin pohja.
Navi toimii. Radio löytää kaikki Suomen radiotaajuudet sekä RDS toimii.
Comment
-
-
Kokeiles vaihtaa mittariston koodaus Saksaan tai Eurooppaan:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...Cluster#Coding
Comment
-
Voitko vielä vääntää rautalangasta miten siihen oikeeseen koodiin pääsee käsiksi etten sohlaa jotain omiani sinne?
Piuha tuli paketissa eilen ja vaikka kuinka yrittää käsittää miten toi toimii ni olen vieläki pihalla ku lumiukko :)
Vikakoodit onnistuin lukemaan ja nollaamaan, en paljoa muuta.
Comment
-
Rautalankaa ei nyt ole, mutta nämä ohjeet löytyy tuolta Ross-techin sivuilta. Eli VCDS:llä tuonne "instruments" valikkoon, ja sieltä noiden ohjeiden mukaan. Osaat kyllä kun menet askel kerrallaan ja katsot mitä näkyy.
Change Language Displayed:
[Select]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]
Enter channel 04
The available languages are :
00001 - German
00002 - English
00003 - French
00004 - Italian
00005 - Spanish
00006 - Portuguese
[Save]
Comment
Comment