Onko kenelläkään tätä foorumia lukevalla kokemuksia kyseisistä laitteista, toimivuus jokapäiväisessä käytössä huolloista jne..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia S4-RS4 B6-B7 malleista?
Collapse
X
-
Onkos Lauri tulossa kemoraan parinviikon päästä? Itse olen myös katellut tuota b6 s4:ää puoli huvikseni (lue: aivan hirvittävä ässäkuume taas päällä). Kiinnostais päästä lähempää tutkimaan tollasta ja ehkä toteamaan että ei kannata;) Ps. ois jollekkin halukkaalle -05 a4 tarjolla;)
Comment
-
S4 B6 avant on tullut omistettua ja ihan mukava perheauto ajella. Voin suositella! Ei vaan kannata odottaa mitään huikeeta ala-vääntöä, korkeilla kierroksilla kyllä kulkee hyvin. Kaiken kaikkiaan ihan hyvä peli lipua arvokkaasti kaikkien hybridi kodinkoneiden keskellä ja tarjoilla niille palamattoman bensan hajua luontoa säästämättä =)
Comment
-
Onko B6 ja B7 S4:ssa muuta eroa kuin tuo korin päivitys? Kone ja tekniikka lienee samaa? Itsellä on kanssa jatkuva S -kuume, mutta jotenkin tuntuu ettei tuo V8 anna yhtä hyvää kyytiä kuin lastutettu 2.7Bit. Eli pitääkö tässä suoraan siirtyä RS -vermeisiin? RS6 alkaisi olemaan aika sopivan hintainen (siis se C5 koppa), mutta niillä tuppaa olemaan kilometrejä aika paljon alla.
Comment
-
Mun ymmärtääkseni ei ole kuin ulkonäköero. Ja sekin on saatu aikaan melko pienillä muutoksilla.
Persdynolla (ja kokemuksella lastuttamattomasta BiT:stä) kasi kiskoo ainakin ihan hyvin. Kiihtyvyys ei ole räjähdysmäistä, kuten turbopotkulla, mutta mittari kyllä tempaisee laittomuuksien puolelle pirusti helpommin. Tehoero 265 - 344 tuntuu kyllä, vaikka vääntöero onkin olematon. Ja täyskaasukiihdytyksessä tulee esiin sellainen asia, mitä BiT:ssä ei tullut. Eli luistonesto tulee mukaan kuivallakin.
Kaikki yllä mainitut melko subjektiivisia näkemyksiä, mutta vielä subjektiivisemmaksi jos mennään, niin B6 tuntuu sivistyneemmältä ja (nyt tulee huutia) laadukkaammalta. Tosin mun BiT:llä oli ajettu lopussa yli 200t ja tuolla vasta 38t. Ja mulle ainakin kasin jytinä antaa hiukan lisäkicksejä...
Comment
-
Kokoontuivat, tosin itse en ehtinytkään mukaan.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=72538 Tuolla lisää aiheesta, saahan tuon renkaita tulla muutenkin potkimaan...
Comment
-
Jatketaanpa tähän. Auton vaihto kuume huipussaan! S4 B6 korimallia katellu. Askarruttaa vain bensan kulutus. Nykyinenki vie sen kympin sekalaisessa ajossa niin ei kai tuo kauhean paljon enemmän vie? :)
Tuli tuohon "lähi" kauppaanki sopivasti tuomonen myyntiin. Vieläpä manuaalina niin ei tarvi hikoilla ja pelätä koska automaatti laatikko antautuu.
Huolto kustannuksiaki \ kokemuksi \ huhuja voi kertoa. Toki niitähän voi kysellä liikkeestä. Ilmeisesti 120tkm kohdalla joku kalliimpi huolto?
Pistäkää jotain vikalistaaki...
Meikäläinen ei ole oikein muilla autoilla ajellu ku neljäpyttysillä niin tuo V8 vähän askarruttaa. Mutta ei kai se sen kummempi ole? Normi öljyn vaihdot ku hoitaa niin sillähän ajelee muutaman vuoden. :) Muuten mitä bensaa tuo syö 98\95?
Comment
-
Comment
-
Askarruttaa vain bensan kulutus. Nykyinenki vie sen kympin sekalaisessa ajossa niin ei kai tuo kauhean paljon enemmän vie? :)
Comment
-
Mulla keskikulutus maantiellä n. 11 litraa ja kaupungissa lähemmäs 20 litraa. Tankillisen ennätys mulla taitaa olla jossain 510 kilometrin nurkilla, mutta siinä mentiin valtatietä vakkari kahdeksassakympissä.
Normaalisti, kun ajelen neljän kilsan työmatkaa ja satunnaisia asiakaskäyntejä kaupungissa, niin alle 300 kilsassa syttyy opiskelijan diskovalo.
Comment
-
Taajamassa tuohon 12-15 haarukkaan voisi varmasti päästä, jos siis liikkuu kehäteitä yms. Kaupungin keskustassa kulutus lienee 15 pahemmalla puolella. Ei se vaparina nyt enempää voi kuluttaa kuin ahdettuna ja isommassa korissa.
Comment
Comment