Olin lähdössä 7.6 Ahveniston ratapäiville ja tarkoitus oli mennä pesettämään auto pesulaan vielä ennen lähtöä. Ajoin tutulle Haukilahden Shellille ja otin peruspesun.
Pesun loputtua ajoin ulos hallista ja nousin autosta kuivatakseni ikkunat ja huomasin auton katossa useita pitkiä naarmuja ja pitkän rivin perättäisiä naarmuja. Noh, henkilökunta paikalle ja reklamaatioläpyskä täyttöön. Kuvatkin otettiin.
Seuraavana päivänä soitettiin ja pyydettiin tulemaan näyttämään vahinkoa jollekin ylemmän henkilöstön jäsenelle. Asemalla huomasin että millainen asenne tällaisiin tapauksiin näköjään otetaan. Tyttö vilkaisi auton kattoa ja sanoi "Ei nää ole voinu tulla meidän pesusta"
Vastasin että tulipahan kuitenkin, auto ei ollut sellaisessa kunnossa kun pesuun menin. Sen verran hyvää huolta tulee pidettyä tästä autosta että huomaan kyllä jos joku on kolhaissut parkkipaikalla tms.
Tyttö kiisti jälleen tapahtuneen ja kutsui katsomaan pesulan sisään. Tyttö esitteli harjaksia kuinka pehmeitä ne ovat ja ettei niistä voi tulla mitään jälkiä. Ehdotin että mitä jos jonkun rikkoutunut antenni tai jokin muu pieni esine esim kivi on ollut harjaksien seassa ja sitten aiheuttanut nämä naarmut. Asia kiistettiin jälleen, pesun jälkeen ei ole löytynyt mitään ylimääräistä pesulasta ja pesu on sujunut ohjelman mukaan. Ei minua kiinnosta millaisia ne harjat on. Vahinko on tapahtunut ja on heidän asiansa tutkia sen syy.
Jatkoimme pihalla keskustelua ja katselimme naarmuja. Loppuen lopuksi alkoi ihana asiakkaan syyllistäminen. "Teidän auto on voinut olla niin likainen ettette ole huomannut naarmuja" Siis autoni olisi niin likainen etten huomaisi 30cm pitkiä valkoisia naarmuja ja perättäisiä pieniä ja paksuja jälkiä mustassa katossa. Pesen auton yleensä aina käsin, pesulassa poikkeustapauksissa. Auto ei ole ikinä niin likainen etteikö siitä näkyisi naarmut.
"Onhan teillä täällä poikittaisiakin naarmuja" Niinpä näkyy olevan mutta ne ovat aivan eri tasossa.
Tämän hedelmällisen keskustelun lopuksi tyttö täräyttää: "Voithan sä tehdä tästä vahinkoilmoituksen. Niitä tulee satoja tällaisista asioista mutta ykskään ei ole menny läpi, tuskin menee sunkaan"
Siis ymmärsinkö nyt oikein? Satoja ihmisiä on kokenut tällaisia tapauksia mutta koska huoltamoyrittäjä päättää ettei koneessa ole ollut vikaa, niin silloin asiakas on itse vastuussa vahingoista.
Kävin tänään vahinkotarkastamolla ja sieltä tuli hieman eri tuomio. Peräjälkeiset naarmut on voinut tulla koneesta, muut ei. Tulivatpa kuitenkin. "Ja kyllä nää vahalla lähtee" Eipä lähde...
Kysyin että mistäköhän olisi voinut naarmut tulla muualta kuin autopesusta. Hiljaiseksi meni.
Viimeinen sana sieltä oli se että jos huoltamoyrittäjän lausunnossa todetaan ettei koneessa ole vikaa, niin asia jää siihen. Oli vahingon määrä mikä vain.
En olisi ikinä uskonut että tällaista asiakaspalvelua voi vielä jostain saada. Asiakkaan syyksi kaikki.
Pitää ilmeisesti ottaa todistajien lausunto siitä ettei autossa ole ollut kyseisiä naarmuja ennen pesua ja jatkaa asiaa ylemmille tahoille.
Tulevaisuudessa jos enää ikinä uskallan autopesulaan viedä autoa, pitää vissiin ottaa kuvat autosta ennen pesua jotta voi todistaa naarmuttomuuden. Niin vähän kun asiakkaan sanalla näyttää olevan painoarvoa ja uskottavuutta.
Pesun loputtua ajoin ulos hallista ja nousin autosta kuivatakseni ikkunat ja huomasin auton katossa useita pitkiä naarmuja ja pitkän rivin perättäisiä naarmuja. Noh, henkilökunta paikalle ja reklamaatioläpyskä täyttöön. Kuvatkin otettiin.
Seuraavana päivänä soitettiin ja pyydettiin tulemaan näyttämään vahinkoa jollekin ylemmän henkilöstön jäsenelle. Asemalla huomasin että millainen asenne tällaisiin tapauksiin näköjään otetaan. Tyttö vilkaisi auton kattoa ja sanoi "Ei nää ole voinu tulla meidän pesusta"
Vastasin että tulipahan kuitenkin, auto ei ollut sellaisessa kunnossa kun pesuun menin. Sen verran hyvää huolta tulee pidettyä tästä autosta että huomaan kyllä jos joku on kolhaissut parkkipaikalla tms.
Tyttö kiisti jälleen tapahtuneen ja kutsui katsomaan pesulan sisään. Tyttö esitteli harjaksia kuinka pehmeitä ne ovat ja ettei niistä voi tulla mitään jälkiä. Ehdotin että mitä jos jonkun rikkoutunut antenni tai jokin muu pieni esine esim kivi on ollut harjaksien seassa ja sitten aiheuttanut nämä naarmut. Asia kiistettiin jälleen, pesun jälkeen ei ole löytynyt mitään ylimääräistä pesulasta ja pesu on sujunut ohjelman mukaan. Ei minua kiinnosta millaisia ne harjat on. Vahinko on tapahtunut ja on heidän asiansa tutkia sen syy.
Jatkoimme pihalla keskustelua ja katselimme naarmuja. Loppuen lopuksi alkoi ihana asiakkaan syyllistäminen. "Teidän auto on voinut olla niin likainen ettette ole huomannut naarmuja" Siis autoni olisi niin likainen etten huomaisi 30cm pitkiä valkoisia naarmuja ja perättäisiä pieniä ja paksuja jälkiä mustassa katossa. Pesen auton yleensä aina käsin, pesulassa poikkeustapauksissa. Auto ei ole ikinä niin likainen etteikö siitä näkyisi naarmut.
"Onhan teillä täällä poikittaisiakin naarmuja" Niinpä näkyy olevan mutta ne ovat aivan eri tasossa.
Tämän hedelmällisen keskustelun lopuksi tyttö täräyttää: "Voithan sä tehdä tästä vahinkoilmoituksen. Niitä tulee satoja tällaisista asioista mutta ykskään ei ole menny läpi, tuskin menee sunkaan"
Siis ymmärsinkö nyt oikein? Satoja ihmisiä on kokenut tällaisia tapauksia mutta koska huoltamoyrittäjä päättää ettei koneessa ole ollut vikaa, niin silloin asiakas on itse vastuussa vahingoista.
Kävin tänään vahinkotarkastamolla ja sieltä tuli hieman eri tuomio. Peräjälkeiset naarmut on voinut tulla koneesta, muut ei. Tulivatpa kuitenkin. "Ja kyllä nää vahalla lähtee" Eipä lähde...
Kysyin että mistäköhän olisi voinut naarmut tulla muualta kuin autopesusta. Hiljaiseksi meni.
Viimeinen sana sieltä oli se että jos huoltamoyrittäjän lausunnossa todetaan ettei koneessa ole vikaa, niin asia jää siihen. Oli vahingon määrä mikä vain.
En olisi ikinä uskonut että tällaista asiakaspalvelua voi vielä jostain saada. Asiakkaan syyksi kaikki.
Pitää ilmeisesti ottaa todistajien lausunto siitä ettei autossa ole ollut kyseisiä naarmuja ennen pesua ja jatkaa asiaa ylemmille tahoille.
Tulevaisuudessa jos enää ikinä uskallan autopesulaan viedä autoa, pitää vissiin ottaa kuvat autosta ennen pesua jotta voi todistaa naarmuttomuuden. Niin vähän kun asiakkaan sanalla näyttää olevan painoarvoa ja uskottavuutta.
Comment