Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Nostellaanpas tätä aihetta. Eilen Pudasjärven testipäivillä olin ekaa kertaa urssilla kennojen välissä. 18 lähtöä taisin ottaa päivä aikana.
Nopein aika oli 11.415, loppuja 198,64 ja 60ft 1.770.
Parhaat loput oli 203.47, siinä aika 11.570 ja 60ft 1.908
Lauantaina 2.6 Kalajoen kiihdytystestipäivillä parani varttiaika lukemiin 11.265s. Loppuja ei syystä taikka toisesta tuohon aikalappuun 402 metrin kohdalla tallentunu mutta jossakin 193kmh paikkeilla ne pyöri, kun vertaili muista vedoista.
Voimaa oli kyllä hukassa sikarikkaan seoksen johdosta (afr~10,5) joka johtui luultavasti ahtovuodosta.
60ft ajat oli kahen sekan luokkaa parhaimmillaan.
edit: Tuli testipäivän järjestävältä taholta varmistusta tuohon aikakorttiin ja kun tuossa ei ole ollut loppunopeutta niin aikakin on heittänyt häränpyllyä :) Eli eipä tuuletella vielä.
Parhaaksi ajaksi tais tallentua sitten 12,169s/193,405kmh ja 60ft 2,175s
Tuli viimein korkattua Audin varttimailineitsyys ja oma siinä sivussa.
9 vetoa työnsin Motoparkissa ja parhaaksi jäi 12,087s @ 217,65kmh 2,405s 60ft.
En raaskinut rämäyttää lähtöjä, kunnon lähdöillä sais kyllä ehkä niukin naukin 10sec puolelle, mut on siinäki punomista.
Kaiken kaikkiaan varttihomma oli ihan kivaa puuhaa, siihen vois vaikka vähän panostaakin. Etenkin, kun nyt on selvästi havainnut sen, mitä osa-alueita pitää kehittää ja miten ne vaikuttaa eri suureisiin. Opin tänään paljon.
2,40sek 60 jalkanen on kyllä melko onneton. Lähtöpäässä lienee parantamisen varaa vaikka mörkömoottorit tietysti kerääkin vasta loppupäässä sen todellisen vedon.
Lähtörajottimella tekee ihmeitä jos pelit on muuten balanssissa. Ennakkoo voi myöhästää lähtörajottimella, niin nostaa nopeemmin paineet.
Tollasilla harjotuspäivillä ku ei oo mikää kiire ni kannattas vaa keräillä ne paineet ylös siinä startissa. Tosin ongelmaksihan näiden tonnikeijujen kanssa tulee sit se, et jos ei kumit sudi ni yleensä sutii kytkin ja sit sen jälkee vetarit ja perät ja niin edelleen...
Ja kyllä mörkömoottorin pitää täys teho tehdä jo ykkösellä. Sillä se kisa voitetaan. Loppupääässä tälläsillä omatekemillä isomman tehon pienillä turbomoottoreilla yleensä alkaa olla imulämpöö nelosella, joten ennakkoo joutuu myöhästämään, joten loppupäässä yleensä tehoja vähemmän ku heti startissa.
Saa tuohon moteciin tehtyä alennetun rev limitin, jolle saa konffattua rise raten ja sytkämyöhästyksen. Eli käytännössä saa tehtyä launchin. Ei ole missään vaiheessa ollut mielessäkään ajaa varttimailia, joten kyseistä systeemiä ei ole konffattu.
Tosiaan kyseessä eka kerta vartilla, eikä autoa ole sitä silmälläpitäen rakennettu, joten tästä on hyvä sitten alkaa kehittämään. Pitää myös ihan puhtaasti treenata räväkämpää lähettämistä, mut teen sen mieluummin lyhyen hinausmatkan päässä pajalta :D
Eipä tässä ole paavolaa tai sen puolesta ketään muutakaan tarkoitus hikoiluttaa, aivan omaksi iloksi tätä hommaa puuhaan. Tosin ton lambon ois voinu jätättää, mut ku on kädetön kuski ni ei sille mitään mahda.
Mitä imulämpöihin tulee, niin maalissa 34 astetta, ambientin ollessa 21 astetta. Että ei tuossa mitään varsinaista ongelmaa imulämpöjen kanssa ole ollut.
Niin ja nyt on sitten jälleen joku tavote olemassa, eli 10.xxx vartilla ja 22x.xx loppuja =)
Launch ja paukku lienee sama asia joo. Mä en ole käyttäny missään, mitä nyt pari kertaa vuosien varrella kokeillu ja todennu, että pärjätään lähtöpärrällä. Nyt kun kuulalaakeri vaihtu Holspeediin niin jää nähtäväksi pitääkö kaivaa paukku välilehti Tatechista auki.
40 asteen imulämpöjen kohdalla pitää alkaa vetää ennakkoo pois, joten kunhan ne paineet nousee paikallaan, ja löydät ne puuttuvat vaikka 400hv niin alkaa sullakin lämmöt nousee :D
Oliko jo jossain kerrottu, että paljonko jäit lambolle?
Ei ole, mutta sain sitä kiinni niin, että maalissa oli ehkä autonmitta-kaks enää eroa, vaikka se otti aika reilun kaulan startissa. Tämä kielii siitä, että loppunopeus ainakin oli aivan eri luokkaa ja ET n. samaa.
Launch ja paukku lienee sama asia joo. Mä en ole käyttäny missään, mitä nyt pari kertaa vuosien varrella kokeillu ja todennu, että pärjätään lähtöpärrällä. Nyt kun kuulalaakeri vaihtu Holspeediin niin jää nähtäväksi pitääkö kaivaa paukku välilehti Tatechista auki.
40 asteen imulämpöjen kohdalla pitää alkaa vetää ennakkoo pois, joten kunhan ne paineet nousee paikallaan, ja löydät ne puuttuvat vaikka 400hv niin alkaa sullakin lämmöt nousee :D
Eipä eekasivitosella naulaa, niin ei sitä ennakkoa ole ainakaan vielä tarvinnut ottaa pois. Mulla oli bensalla niin, että 55 asteessa rupes ennakot putoamaan ja soppaa menemään lisää.
Comment