Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varttimailivedot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Mullekkin ihan uus, kas kun en oo aatellu :D Saattaapi tolla hävitä se puolen sekunnin viivästely lähdössä (jos kytkin pitää).

    Comment


    • #62
      Tuskin se "löysien pois otto" itse lähtöä juurikaan sen rivakammaksi tekee, "sulake" tarkoittanee kohtaa joka paukahtaa rikki kun välykselliset osat lyö voimalla toisiinsa. Välykset pois ottamalla lähtö on hellävaraisempi voimansiirrolle...
      Viimeksi muokannut Kenda; 3.6.2009, 20:29.

      Comment


      • #63
        Ite käytän manuaalilla seuraavaa tapaa.
        Pre stagessa (ylin valkoinen valo) kierrosten nosto lähtökierroksiin, kässäri kiinni.
        Siirryttäessä stageen (seuraava valo) kytkintä varovasti ylös ja kässärillä liikauttaa autoa juuri senverta että stagevalo syttyy. Tässä tilanne "viivalla" eli kierrokset ylhäällä, kytkin niinpaljon ylhäällä että selvästi jo yrittää mennä ja kässäri kiinni.
        Lähtö kun kolmas keltainen "välähtää" ts. näet juuri sen syttyvän. Jos / kun on tuohon riittävästi keskittynyt niin reaktioaika on yleensä kohtuuhyvä. Riippumatta vetääkö auto edestä vai kaikilla, onko turboa tai ei.
        Helpoin virhe tuossa tulee, jos keskittyy kierrosten pitämiseen ja tai nostaa kierroksia kun kuusi lähtee tulemaan alas. Ainakin etuvedolla tuossa jää sutimaan paikoilleen jos liikaa kierroksia.
        Muutama lähtö, ja tuo on rutiinia;)
        Viimeksi muokannut joteam1; 4.6.2009, 07:26.

        Comment


        • #64
          Alkuperäinen kirjoittaja joteam1 Näytä viesti
          Ite käytän manuaalilla seuraavaa tapaa.
          Pre stagessa (ylin valkoinen valo) kierrosten nosto lähtökierroksiin, kässäri kiinni.
          Siirryttäessä stageen (seuraava valo) kytkintä varovasti ylös ja kässärillä liikauttaa autoa juuri senverta että stagevalo syttyy. Tässä tilanne "viivalla" eli kierrokset ylhäällä, kytkin niinpaljon ylhäällä että selvästi jo yrittää mennä ja kässäri kiinni.
          Lähtö kun kolmas keltainen "välähtää" ts. näet juuri sen syttyvän. Jos / kun on tuohon riittävästi keskittynyt niin mulla reaktioaika on ollut 0,005-0,025 (0,505-0,525) välillä. Riippumatta vetääkö auto edestä vai kaikilla, onko turboa tai ei.
          Helpoin virhe tuossa tulee, jos keskittyy kierrosten pitämiseen ja tai nostaa kierroksia kun kuusi lähtee tulemaan alas. Ainakin etuvedolla tuossa jää sutimaan paikoilleen jos liikaa kierroksia.
          Muutama lähtö, ja tuo on rutiinia;)
          eikä ole tuolla tyylillä koskaan tullut 4.99 valoja?

          Comment


          • #65
            Auton reakoinnistakin tuo tietenkin riippuu, ja yllättävää kyllä mutta se miten syvään stageen ajaa, vaikuttaa aika paljon.
            Pitkällä kuusella tuota lähtöhetkeä voi kyllä hioa, varsinkin kun oma reaktio osuu tuonne noin toisen - kolmannen valon väliin. Jos reakointi on tuota nopeampaa, niin tulee kyllä vaikeuksia, ei mahdottomia, mutta vaikeampaa. (Vert. esim SPET:ssä Mikko Niemi)
            Viimeksi muokannut joteam1; 4.6.2009, 07:27.

            Comment


            • #66
              Paras G-techillä mitattu veto 225 TTQ Revon softalla:

              60ft 2,096
              1/8mi 8,863s @ 130,4 km/h
              1/4mi 13,719 @ 163,5 km/h

              Kytkintä säästämättä kiekat melkein tappiin kytkin ripeesti ylös, sutien liikkeelle niin ettei kiekat nyykähdä liian alas pidon tullessa. Se olosta touhua ettei tota mielellään tee.

              Comment


              • #67
                Alkuperäinen kirjoittaja joteam1 Näytä viesti
                Auton reakoinnistakin tuo tietenkin riippuu, ja yllättävää kyllä mutta se miten syvään stageen ajaa, vaikuttaa aika paljon.
                Pitkällä kuusella tuota lähtöhetkeä voi kyllä hioa, varsinkin kun oma reaktio osuu tuonne noin toisen - kolmannen valon väliin. Jos reakointi on tuota nopeampaa, niin tulee kyllä vaikeuksia, ei mahdottomia, mutta vaikeampaa. (Vert. esim SPET:ssä Mikko Niemi)
                Itse teen aina erittäin lyhyen steitsauksen paremman ETn takia. Jos odotaan viimeisen keltaisen lampun välähtämiseen olen lähempänä 1.0 reaktioita auttamatta. Toisen ja kolmanne välissä se jossain mulla tuppaa olemaan 0.6 valon löytyminen.
                Viimeksi muokannut Zl-1; 5.6.2009, 07:14.

                Comment


                  #68
                  Onkos nyt huomenna väkee lähössä Alastarolle veteleen varttimailia? Olis taas harrastekiihdyttelyä tarjolla.

                  Comment


                  • #69
                    Harmi kun kaikki kesätapahtumat on päällekkäin. Olis ollut kiva lähteä tonne testaamaan jotta kuin monta kaakkia audissa on jäljellä ennen koneremonttia, ja myöhemmin testata et kuin paljon vähemmän sen jälkeen :D

                    Mut lauantai menee Porissa rallia katellessa -> http://www.satua.com/kilpailut/ralli...009_index.html sunnuntaina olis tarkoitus lähteä Ahvenistolle Grand racea kattelemaan -> http://www.historicrace.fi/indexf.htm

                    Huomenna Alastarolle on tulossa yhden tutun melko reipas avolava-letukka, toivottavasti jäppinen pääsee suuremmin sutimatta viivasta irti...

                    Comment


                      #70
                      olikos alastarolla kovat kapinat? Itse olin katsomassa kun kankkunen ajoi s1 audilla malmilla :)

                      Comment


                        #71
                        Alkuperäinen kirjoittaja KH Näytä viesti
                        olikos alastarolla kovat kapinat? Itse olin katsomassa kun kankkunen ajoi s1 audilla malmilla :)
                        Joo, kymmenen uutisissa oli S1 vs lentokone. Hieno pätkä.

                        Comment


                        • #72
                          Kuvia Alastarolta: http://picasaweb.google.com/miettine...22851851963938

                          Comment


                            #73
                            Alastarolla paras veto iteltä
                            11.279@193.50

                            Ihan ok ekaks kerraks vakiolaitteella

                            Comment


                            • #74
                              Lappeenrannan lentokentällä pääsisi taas ajelemaan. http://www.liy.fi/

                              Comment


                              • #75
                                Ja tänään lauantaina Kiikalassa.

                                Comment


                                  #76
                                  Katselin fhra sivuilta osallistujia ja siellä on Antti Oksa ja autona Audi rs4?? onko kyseessä Paavolan auto? Miks Maistro ei itse ole puikoissa?

                                  Comment


                                    #77
                                    sama auto kyseessä,Paavola jäänyt vuorottelu vapaalle.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Kävin harjoittelemassa ekaa kertaa Golfilla tänään tuolla Kiikalassa ja pitoja ei pahemmin ollu.
                                      14.54 @ 175.7 tuli ajaksi.
                                      No onpahan joku aika mitä lähteä ens kesänä parantamaan.

                                      Comment


                                        #79
                                        Tuli myös ässä koeponnistettua, 13,3s @ 168km/h. Viimesessä vedossa vaihdemissi ja nyt laatikko hieman nahkea...

                                        Comment


                                        • #80
                                          Lappeenrannassa lentokentällä A4 Avant 2.0TFSI quattro -07 kulkineella 15.510, toisella nelipyöräisellä 12.830.
                                          Viimeksi muokannut 8866; 30.8.2009, 21:50. Perustelu: Profiilin kulkineet muuttuu jossain vaiheessa.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Kauhajoen lentokentällä 15,2503s loppunopeudella 148,3542 km/h. Ajokkina A4 Quattro 2.0TFSI

                                            Comment


                                              #82
                                              Aika hyvin sää näköjää vedit, vaikka oli "mummo/vaari"-lähdöllä :)

                                              Comment


                                              • #83
                                                Joo, tuo tulos riittää minulle hyvin, ainakin toistaiseksi :-)

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Varovasti kokeiltu yksi veto motoparkissa

                                                  B5 ässällä 13,5s / 166kmh

                                                  Uskon että pienellä treenillä voisi saada parannusta.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Varovasti kokeiltu yksi veto motoparkissa

                                                    B5 ässällä 13,5s / 166kmh

                                                    Uskon että pienellä treenillä voisi saada parannusta.
                                                    Aikas hyvä loppunopeus, jos on K03:set vielä kiinni ?

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Lappeenranta 5.9.09 / ilmailupäivä
                                                      Autona B5 ässä, stage 3

                                                      12,29 / loppunopeus ? Videolta ja datasta arvioiden 180

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Nostellaanpas tätä aihetta. Eilen Pudasjärven testipäivillä olin ekaa kertaa urssilla kennojen välissä. 18 lähtöä taisin ottaa päivä aikana.

                                                        Nopein aika oli 11.415, loppuja 198,64 ja 60ft 1.770.

                                                        Parhaat loput oli 203.47, siinä aika 11.570 ja 60ft 1.908

                                                        viteo
                                                        Viimeksi muokannut eske; 20.5.2012, 13:19.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Kyllähän tuolla jo ehtii.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Aika muikea on tuo 60ft aika parhaassa vedossa. Millä rengastuksella?
                                                            2-vetoisella saa pitää sliksiä alla, säätää paukkua ja alustaa jotta onnistuu.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Ihan normit, reippaasti kuluneet 225/40/18 Falkenit.
                                                              Pläräsin tossa noita aikakortteja niin paras 60 jalkanen ollu 1,746.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X