Mullekkin ihan uus, kas kun en oo aatellu :D Saattaapi tolla hävitä se puolen sekunnin viivästely lähdössä (jos kytkin pitää).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Varttimailivedot
Collapse
X
-
-
-
Ite käytän manuaalilla seuraavaa tapaa.
Pre stagessa (ylin valkoinen valo) kierrosten nosto lähtökierroksiin, kässäri kiinni.
Siirryttäessä stageen (seuraava valo) kytkintä varovasti ylös ja kässärillä liikauttaa autoa juuri senverta että stagevalo syttyy. Tässä tilanne "viivalla" eli kierrokset ylhäällä, kytkin niinpaljon ylhäällä että selvästi jo yrittää mennä ja kässäri kiinni.
Lähtö kun kolmas keltainen "välähtää" ts. näet juuri sen syttyvän. Jos / kun on tuohon riittävästi keskittynyt niin reaktioaika on yleensä kohtuuhyvä. Riippumatta vetääkö auto edestä vai kaikilla, onko turboa tai ei.
Helpoin virhe tuossa tulee, jos keskittyy kierrosten pitämiseen ja tai nostaa kierroksia kun kuusi lähtee tulemaan alas. Ainakin etuvedolla tuossa jää sutimaan paikoilleen jos liikaa kierroksia.
Muutama lähtö, ja tuo on rutiinia;)Viimeksi muokannut joteam1; 4.6.2009, 07:26.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja joteam1 Näytä viestiIte käytän manuaalilla seuraavaa tapaa.
Pre stagessa (ylin valkoinen valo) kierrosten nosto lähtökierroksiin, kässäri kiinni.
Siirryttäessä stageen (seuraava valo) kytkintä varovasti ylös ja kässärillä liikauttaa autoa juuri senverta että stagevalo syttyy. Tässä tilanne "viivalla" eli kierrokset ylhäällä, kytkin niinpaljon ylhäällä että selvästi jo yrittää mennä ja kässäri kiinni.
Lähtö kun kolmas keltainen "välähtää" ts. näet juuri sen syttyvän. Jos / kun on tuohon riittävästi keskittynyt niin mulla reaktioaika on ollut 0,005-0,025 (0,505-0,525) välillä. Riippumatta vetääkö auto edestä vai kaikilla, onko turboa tai ei.
Helpoin virhe tuossa tulee, jos keskittyy kierrosten pitämiseen ja tai nostaa kierroksia kun kuusi lähtee tulemaan alas. Ainakin etuvedolla tuossa jää sutimaan paikoilleen jos liikaa kierroksia.
Muutama lähtö, ja tuo on rutiinia;)
Comment
-
Auton reakoinnistakin tuo tietenkin riippuu, ja yllättävää kyllä mutta se miten syvään stageen ajaa, vaikuttaa aika paljon.
Pitkällä kuusella tuota lähtöhetkeä voi kyllä hioa, varsinkin kun oma reaktio osuu tuonne noin toisen - kolmannen valon väliin. Jos reakointi on tuota nopeampaa, niin tulee kyllä vaikeuksia, ei mahdottomia, mutta vaikeampaa. (Vert. esim SPET:ssä Mikko Niemi)Viimeksi muokannut joteam1; 4.6.2009, 07:27.
Comment
-
Paras G-techillä mitattu veto 225 TTQ Revon softalla:
60ft 2,096
1/8mi 8,863s @ 130,4 km/h
1/4mi 13,719 @ 163,5 km/h
Kytkintä säästämättä kiekat melkein tappiin kytkin ripeesti ylös, sutien liikkeelle niin ettei kiekat nyykähdä liian alas pidon tullessa. Se olosta touhua ettei tota mielellään tee.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja joteam1 Näytä viestiAuton reakoinnistakin tuo tietenkin riippuu, ja yllättävää kyllä mutta se miten syvään stageen ajaa, vaikuttaa aika paljon.
Pitkällä kuusella tuota lähtöhetkeä voi kyllä hioa, varsinkin kun oma reaktio osuu tuonne noin toisen - kolmannen valon väliin. Jos reakointi on tuota nopeampaa, niin tulee kyllä vaikeuksia, ei mahdottomia, mutta vaikeampaa. (Vert. esim SPET:ssä Mikko Niemi)Viimeksi muokannut Zl-1; 5.6.2009, 07:14.
Comment
-
Harmi kun kaikki kesätapahtumat on päällekkäin. Olis ollut kiva lähteä tonne testaamaan jotta kuin monta kaakkia audissa on jäljellä ennen koneremonttia, ja myöhemmin testata et kuin paljon vähemmän sen jälkeen :D
Mut lauantai menee Porissa rallia katellessa -> http://www.satua.com/kilpailut/ralli...009_index.html sunnuntaina olis tarkoitus lähteä Ahvenistolle Grand racea kattelemaan -> http://www.historicrace.fi/indexf.htm
Huomenna Alastarolle on tulossa yhden tutun melko reipas avolava-letukka, toivottavasti jäppinen pääsee suuremmin sutimatta viivasta irti...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja KH Näytä viestiolikos alastarolla kovat kapinat? Itse olin katsomassa kun kankkunen ajoi s1 audilla malmilla :)
Comment
-
-
-
-
-
-
Nostellaanpas tätä aihetta. Eilen Pudasjärven testipäivillä olin ekaa kertaa urssilla kennojen välissä. 18 lähtöä taisin ottaa päivä aikana.
Nopein aika oli 11.415, loppuja 198,64 ja 60ft 1.770.
Parhaat loput oli 203.47, siinä aika 11.570 ja 60ft 1.908
viteoViimeksi muokannut eske; 20.5.2012, 13:19.
Comment
-
Vieras
Aika muikea on tuo 60ft aika parhaassa vedossa. Millä rengastuksella?
2-vetoisella saa pitää sliksiä alla, säätää paukkua ja alustaa jotta onnistuu.
Comment
Comment